Medlem
Bilköp

Har blivit dags för mig att skaffa mig ett fint åk nu. Tyvärr sitter jag och velar fram och tillbaka hela tiden och hittar aldrig riktigt det jag söker.
Har varit inne på att skaffa mig en BMW 3-serie (årsmodell: 1999-2003) men njaa.

Hur som helst, jag hade tänkt mig en lite mindre bil runt 100 000kr och skulle gärna ta emot lite tips.

Ex. på bilar jag redan kollat in är:

BMW 320-330 Coupé
Renault Mégane II Cab
Volvo S40
Saab 9-3
mfl.

Kom gärna med egna erfarenheter från förslagen ifall ni har några sådana.

Tack på förhand!

Medlem

Vet inte om det fortfarande är så, men det klassiska med Renault är ju att du måste lämna in bilen på verkstad för allt då Renault envisas med att använda speciella verktyg som ingen annan använder.

Edit: Köp inte BMW. Skitstövelnivån slår i taket då.

Medlem

Vad ska den ha för egenskaper?

Medlem

Kan rekommendera någon form av Volkswagen Golf GTI Turbo, den roligaste bilen jag kört i hela mitt liv! Hade en -98 för 2 år sen, men den fick inte följa med när jag flyttade:)

MFC
Medlem

Håll dig borta från Skoda, skoda är öst-staternas första hybridbil.. består av sämsta delarna från VW och Audi


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Det kan också vara av värde att kolla på hur dyra reservdelar är innan du bestämmer dig.

Medlem

Du skriver liksom inte vad det får kosta.

Dvs- Spelar det någon roll vad försäkring osv. går på.

Annars - Köp en Audi med turbo och Quatro.

Medlem
Skrivet av xhosa - A True Legend:

Du skriver liksom inte vad det får kosta.

Skrivet av Eschricht:

Hur som helst, jag hade tänkt mig en lite mindre bil runt 100 000kr och skulle gärna ta emot lite tips.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av xhosa - A True Legend:

Du skriver liksom inte vad det får kosta.

Skrivet av Eschricht:

Hur som helst, jag hade tänkt mig en lite mindre bil runt 100 000kr och skulle gärna ta emot lite tips.

Dvs- Spelar det någon roll vad försäkring osv. går på.

Medlem

Köp en BMW 750 så åker du som en kung med en stor morrande V12:a under huven

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Kan rekommendera någon form av Volkswagen Golf GTI Turbo, den roligaste bilen jag kört i hela mitt liv! Hade en -98 för 2 år sen, men den fick inte följa med när jag flyttade:)

Brorsan sålde en Golf R32 (-02a) för någon månad sedan. Körde den rätt många gånger själv, och jag håller med, riktigt roliga bilar är det. Just R32an är dock lite för dyr att köra för min smak.

Skrivet av xhosa - A True Legend:

Du skriver liksom inte vad det får kosta.

Dvs- Spelar det någon roll vad försäkring osv. går på.

Annars - Köp en Audi med turbo och Quatro.

Försäkringen har ingen jättestor betydelse, men så lågt som möjligt är ju alltid bra.

Var inne på att skaffa mig en Audi A4 i sommras och skulle mycket väl kunna tänka mig en sådan.

Skrivet av Kungbla:

Edit: Köp inte BMW. Skitstövelnivån slår i taket då.

Haha, vad är det för fel på att köra runt i en Pizza-racer?!

Medlem
Skrivet av MFC:

Håll dig borta från Skoda, skoda är öst-staternas första hybridbil.. består av sämsta delarna från VW och Audi

min skoda octavia har rullat på fint sen 2002, 10000 mil. Enda jag kan tycka är dåligt är plastdetaljer som lätt lossnar.


signatur

thank you, come again

Medlem

Skaffa inte renault.. Dom är kända för att ha massor med problem. Franska bilar över lag suger. Själv kör man en: http://images02.olx.com.ph/ui/1/28/46/14012246_1.jpg
mitsubishi galant
Fast röd.

1
Skriv svar