Steam kan börja acceptera Bitcoins

Robot
Steam kan börja acceptera Bitcoins

Flera källor pekar på att Valve kommer att acceptera den digitala valutan.


Medlem
Steam kan börja acceptera Bitcoins

Härligt, då kan jag köpa fullprisspel för några kronor. (Om man räknar inköpspris på coinsen)

Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Härligt, då kan jag köpa fullprisspel för några kronor. (Om man räknar inköpspris på coinsen)

Hur funkar det?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Peterboxy:

Härligt, då kan jag köpa fullprisspel för några kronor. (Om man räknar inköpspris på coinsen)

Hur funkar det?

Han har väl köpt bitcoins billigt för flera år sedan och nu har de stigit i värde.

Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Härligt, då kan jag köpa fullprisspel för några kronor. (Om man räknar inköpspris på coinsen)

Tror inte det kommer att funka så.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

ELF
Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Peterboxy:

Härligt, då kan jag köpa fullprisspel för några kronor. (Om man räknar inköpspris på coinsen)

Tror inte det kommer att funka så.

Du menar att han måste bettala dubbelt så mycket eller mer?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Klart det kommer funkar så, spelar ju ingen roll vad jag betalade för coinsen när jag sen använder dom.
Räknar jag inköpspris så betalade jag ca 250:- för min GTX780 då jag köpte det.

Hade jag däremot köpt det hösten 2013 eller 2014 (minns ej då BTC stod i över $1000) så hade jag betalat under 100:-

Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Klart det kommer funkar så, spelar ju ingen roll vad jag betalade för coinsen när jag sen använder dom.
Räknar jag inköpspris så betalade jag ca 250:- för min GTX780 då jag köpte det.

Hade jag däremot köpt det hösten 2013 eller 2014 (minns ej då BTC stod i över $1000) så hade jag betalat under 100:-

Jag hänger inte riktigt med där..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Säg att jag köper ett BTC för $25 år 2012 och den är idag värd nästan $450

Mina BTC har ökat till 18 gånger mer i värde så ett spel för $60 betalar jag 60/18=$3,33, typ...

Medlem
Skrivet av Peterboxy:

Säg att jag köper ett BTC för $25 år 2012 och den är idag värd nästan $450

Mina BTC har ökat till 18 gånger mer i värde så ett spel för $60 betalar jag 60/18=$3,33, typ...

Jo så mycket fattar jag - men jag missade att du enbart syftade på de som köpt tidigare.
För de som väljer att köpa nu blir det definitivt inte samma sak ju


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Peterboxy:

Säg att jag köper ett BTC för $25 år 2012 och den är idag värd nästan $450

Mina BTC har ökat till 18 gånger mer i värde så ett spel för $60 betalar jag 60/18=$3,33, typ...

Jo så mycket fattar jag - men jag missade att du enbart syftade på de som köpt tidigare.
För de som väljer att köpa nu blir det definitivt inte samma sak ju

Näe, har man inte BTC sen tidigare så spelar det ju mindre roll. Om man nu inte vill klara sig utan banker och kortbolag.

Medlem

För mig med en myycket bra dator, är det värt att bit-mina? Minns att man sög grafikkort och processor för att få 0,1kr i timmen typ

Medlem
Skrivet av totte1015:

För mig med en myycket bra dator, är det värt att bit-mina? Minns att man sög grafikkort och processor för att få 0,1kr i timmen typ

Hur funkar det?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Läge att köpa bitcoins nu, ifall steam tar bitcoin som valuta kan köp av bitcons vara en riktigt bra investering, värdet skulle öka otroligt mycket ifall bitcons börjar handlas av MILJONTALS människor och erkänns av steam

P.S Nu finns det X antal bitcoins, bitcoins är en vara precis som mjölk, desto mer människor som vill köpa bitcoins, desto mer kommer priset att öka, för människorna är beredda att betala högre summor för att få tag på de få antal mjölk/bitcoins/toapapper som finns

Medlem
Skrivet av totte1015:

För mig med en myycket bra dator, är det värt att bit-mina? Minns att man sög grafikkort och processor för att få 0,1kr i timmen typ

Nej det är verkligen inte värt det.

Medlem
Skrivet av sinan:

Läge att köpa bitcoins nu, ifall steam tar bitcoin som valuta kan köp av bitcons vara en riktigt bra investering, värdet skulle öka otroligt mycket ifall bitcons börjar handlas av MILJONTALS människor och erkänns av steam

Värdet ökar inte bara för att fler börjar betala med det.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av sinan:

Läge att köpa bitcoins nu, ifall steam tar bitcoin som valuta kan köp av bitcons vara en riktigt bra investering, värdet skulle öka otroligt mycket ifall bitcons börjar handlas av MILJONTALS människor och erkänns av steam

Värdet ökar inte bara för att fler börjar betala med det.

Helt rätt. Den får det dock lättare att stabilisera sig

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av sinan:

Läge att köpa bitcoins nu, ifall steam tar bitcoin som valuta kan köp av bitcons vara en riktigt bra investering, värdet skulle öka otroligt mycket ifall bitcons börjar handlas av MILJONTALS människor och erkänns av steam

Värdet ökar inte bara för att fler börjar betala med det.

Jo det kommer det, det finns X antal bitcoins, bitcoins är en vara, ifall miljontals människor köper bitcoins och det finns begränsat antal kommer priset på bitcoins öka. Man betalar med bitcoins efter man köpt de, det är inte så att bitcoins bara "finns" och folk väljer att inte handla med de...
Efterfrågan på de bitcoins som redan finns kommer öka pga att människor kommer vilja köpa de, människor som annars aldrig skulle vilja ha de.

Medlem
Skrivet av sinan:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av sinan:

Läge att köpa bitcoins nu, ifall steam tar bitcoin som valuta kan köp av bitcons vara en riktigt bra investering, värdet skulle öka otroligt mycket ifall bitcons börjar handlas av MILJONTALS människor och erkänns av steam

Värdet ökar inte bara för att fler börjar betala med det.

Jo det kommer det, det finns X antal bitcoins, bitcoins är en vara, ifall miljontals människor köper bitcoins och det finns begränsat antal kommer priset på bitcoins öka. Man betalar med bitcoins efter man köpt de, det är inte så att bitcoins bara "finns" och folk väljer att inte handla med de...
Efterfrågan på de bitcoins som redan finns kommer öka pga att människor kommer vilja köpa de, människor som annars aldrig skulle vilja ha de.

Enda anledningen att använda bitcoins som betalmedel idag är för att man skaffat dom till ett lägre pris (köp billigt eller mine:at) än vad de motsvarar i vanliga pengar.
De som idag sitter på massa coins kan ju därför handla med dom och köpa saker billigare än om de skulle betalat med pengar.
Om värdet stiger försvinner den vinstmässiga vitsen med att betala med bitcoins och dess attraktion som betalmedel minskar i samma takt som värdet ökar.

1
Skriv svar