Äntligen – nya screens från Witcher 3-expansionen Blood & Wine

Robot
Äntligen – nya screens från Witcher 3-expansionen Blood & Wine

Geralts sista äventyr kan bli det vackraste hittills.


Medlem
Äntligen – nya screens från Witcher 3-expansionen Blood & Wine

Färgglatt var det allt! Blir trevligt med en ny spelplan.


signatur

R00T B33R F0R L1F3

Medlem

Jävlar, vad snyggt. Ser fram emot det här!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

längtar!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

O.O Snyggt är bara förnamnet!

Medlem

Niiice!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Det är så jävla synd, vill så gärna spela detta men det går inte. Allt på grund av att Dark Souls förstört allt, det finns ingen bättre styrning/combat i något annat spel. Witcher kändes så sjukt segt och oresponsivt :/


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:

Det är så jävla synd, vill så gärna spela detta men det går inte. Allt på grund av att Dark Souls förstört allt, det finns ingen bättre styrning/combat i något annat spel. Witcher kändes så sjukt segt och oresponsivt :/

Samma problem här. T.o.m köpt Witcher 3 både till ps4 och GoG. La ner en 20 timmar på ps4an och 10-15 timmar på datorn men.... storyn är bra, världen vacker men något saknas i striderna och allt sånt.

Dark souls-spelen har jag däremot lagt ner över 500 timmar totalt på och älskar fortfarande. Klarade DS3 igår och redan 5 timmar in i spelet med en ny karaktär.

Medlem

Andra bilden får mig att tänka på träsket i första spelet, de där insekterna var inte att leka med

Medlem

Jädrar vad de hetsar med expansioner! Är bara lvl 20 sist jag kollade. Det här är spelet jag sparar tills "internet" går ner/eller man blir utan..


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

Jädrar vad de hetsar med expansioner! Är bara lvl 20 sist jag kollade. Det här är spelet jag sparar tills "internet" går ner/eller man blir utan..

Precis samma för mig, har inte tiden just nu, får bli till nästa vinter eller när jag råkar ha två veckor över...

k3m
Medlem

Witcher o Fallout 1&2 o Max payne 1&2 o VMB o nåra till har fan förstört nöjet med spel, då alla andra spel bleknar i jämförelse med ovan nämnda. o Squeenix ser ut att fortsätta sin nedåtgående spiral. jag var bara tvungen att få gnälla lite

Medlem
Skrivet av k3m:

Witcher o Fallout 1&2 o Max payne 1&2 o VMB o nåra till har fan förstört nöjet med spel, då alla andra spel bleknar i jämförelse med ovan nämnda. o Squeenix ser ut att fortsätta sin nedåtgående spiral. jag var bara tvungen att få gnälla lite

VMB? Valfritt Mario Bros-spel?

Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av b0ne:

Det är så jävla synd, vill så gärna spela detta men det går inte. Allt på grund av att Dark Souls förstört allt, det finns ingen bättre styrning/combat i något annat spel. Witcher kändes så sjukt segt och oresponsivt :/

Samma problem här. T.o.m köpt Witcher 3 både till ps4 och GoG. La ner en 20 timmar på ps4an och 10-15 timmar på datorn men.... storyn är bra, världen vacker men något saknas i striderna och allt sånt.

Dark souls-spelen har jag däremot lagt ner över 500 timmar totalt på och älskar fortfarande. Klarade DS3 igår och redan 5 timmar in i spelet med en ny karaktär.

Känner exakt likadant, och vid tidpunkten som du skrev det så hade jag också klarat DS3 "igår" och var också 5 timmar in i spelet med en ny karaktär haha.

Felet med Witcher-striderna tycker jag är att det känns som att det är en konstant auto-aim, nästan lite som en svärdfightversion av Red Dead Redemption, att det inte "går att misslyckas alltför grovt".

Medlem
Skrivet av Witchfinder:
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av b0ne:

Det är så jävla synd, vill så gärna spela detta men det går inte. Allt på grund av att Dark Souls förstört allt, det finns ingen bättre styrning/combat i något annat spel. Witcher kändes så sjukt segt och oresponsivt :/

Samma problem här. T.o.m köpt Witcher 3 både till ps4 och GoG. La ner en 20 timmar på ps4an och 10-15 timmar på datorn men.... storyn är bra, världen vacker men något saknas i striderna och allt sånt.

Dark souls-spelen har jag däremot lagt ner över 500 timmar totalt på och älskar fortfarande. Klarade DS3 igår och redan 5 timmar in i spelet med en ny karaktär.

Känner exakt likadant, och vid tidpunkten som du skrev det så hade jag också klarat DS3 "igår" och var också 5 timmar in i spelet med en ny karaktär haha.

Felet med Witcher-striderna tycker jag är att det känns som att det är en konstant auto-aim, nästan lite som en svärdfightversion av Red Dead Redemption, att det inte "går att misslyckas alltför grovt".

Synd, hur långt har ni kommit? Tråkigt att ni missar något mästerligt pga viss element, ni kanske måste gå in, som jag läst några andra, särskilt från DS gjort, med en annan mentalitet. Först då lyckades de leva med combaten och varit väldigt tacksamma.

Spela på svåraste svårighetsgraden, då är det lönt att förbereda sig inför strider, det känns mer rewarding.
Samt orka, ha tålamodet att spela färdigt bloody baron-arket. Det är först där man verkligen känner vilket otroligt spel man har framför sig.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

k3m
Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av k3m:

Witcher o Fallout 1&2 o Max payne 1&2 o VMB o nåra till har fan förstört nöjet med spel, då alla andra spel bleknar i jämförelse med ovan nämnda. o Squeenix ser ut att fortsätta sin nedåtgående spiral. jag var bara tvungen att få gnälla lite

VMB? Valfritt Mario Bros-spel?

jag vet inte om du skojar. men det är iaf Vampire the masquerade bloodline.

Medlem

GoAT (Game of All Time).


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Incal:
Skrivet av k3m:

Witcher o Fallout 1&2 o Max payne 1&2 o VMB o nåra till har fan förstört nöjet med spel, då alla andra spel bleknar i jämförelse med ovan nämnda. o Squeenix ser ut att fortsätta sin nedåtgående spiral. jag var bara tvungen att få gnälla lite

VMB? Valfritt Mario Bros-spel?

jag vet inte om du skojar. men det är iaf Vampire the masquerade bloodline.

*Bloodlines


signatur

I drank what?

Avstängd

Ser så oerhört mycket fram emot detta. Bäste spelet jag spelat på länge och önskar man hade fått spela de tidigare witcher spelen.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar