Så skapas grafiken i massiva No Man's Sky – "alla planeter har en personlighet"

Robot
Så skapas grafiken i massiva No Man's Sky – "alla planeter har en personlighet"
Medlem
Så skapas grafiken i massiva No Man's Sky – "alla planeter har en personlighet"

Känns som om detta kunde vara najs i VR? Vet att de har pratat om VR men inte hur det gått sedan dess

Medlem

Svårt att säga, Sean har ju dock gjort ett halvavslöjande uttalande:

- Will psvr be implemented in NMS?

- I dont know what I'm allowed to say,Its definetly something we're looking into. I think it would be a perfect match for a game like this.

Medlem
Skrivet av Spearmint:

Känns som om detta kunde vara najs i VR? Vet att de har pratat om VR men inte hur det gått sedan dess

Kan tänka mig att Sony pushar för att få stöd till PSVR åtminstone. Antar att vi får veta mer på E3? Men det skulle enligt mig vara ett perfekt spel för VR.

Medlem
Skrivet av Spearmint:

Känns som om detta kunde vara najs i VR? Vet att de har pratat om VR men inte hur det gått sedan dess

Kommer säkert men de vill nog släppa spelet först, Hello Games är ett väldigt litet företag och det tar nog en hel del tid för dem att anpassa spelet för VR.

Medlem

kommer man möta andra spelare i spelet eller är det bara så att man ser vem som utforskat vad?


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Givet köp, inte sant?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Spelet ser ju mysigt ut, men går det ut på att landa på planeter och utforska och namnge djur? Sen dra vidare? Eller kan man bygga nått, typ en bas osv?

Medlem
Skrivet av Krayze:

kommer man möta andra spelare i spelet eller är det bara så att man ser vem som utforskat vad?

Det ska ses som ett singleplayer-spel och att hitta en planet som någon annan redan har varit på kommer vara väldigt ovanligt.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Spelet ser ju mysigt ut, men går det ut på att landa på planeter och utforska och namnge djur? Sen dra vidare? Eller kan man bygga nått, typ en bas osv?

Dom har varit väldigt sparsamma med information om vad det går ut på. Dom vill att spelarna skapar sitt eget spel. Men en grej är att ta sig till mitten av galaxen och för att göra det behöver man uppgradera sitt skepp/vapen/dräkt, och för att göra det behöver man samla grejer på planeterna som man säljer så man får pengar till uppgraderingar.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Quid:
Skrivet av Cladrius:

Spelet ser ju mysigt ut, men går det ut på att landa på planeter och utforska och namnge djur? Sen dra vidare? Eller kan man bygga nått, typ en bas osv?

Dom har varit väldigt sparsamma med information om vad det går ut på. Dom vill att spelarna skapar sitt eget spel. Men en grej är att ta sig till mitten av galaxen och för att göra det behöver man uppgradera sitt skepp/vapen/dräkt, och för att göra det behöver man samla grejer på planeterna som man säljer så man får pengar till uppgraderingar.

Okej får invänta en recension och kanske lite gameplay videos innan man bestämmer sig helt.

Medlem

Jag tror detta kommer bli ett grymt roligt spel om man är utforskartypen. Oändlighet är något som klingar i min skalle när jag läser om detta, och ser på dom nya gameplay videos. Det är något som iaf tilltalar mig väldigt mycket.

k3m
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Givet köp, inte sant?

det tycker inte jag. då spelet säljs för ~600kr. 600kr för ett nytt IP, från en liten utvecklare, till PC. Nä, knappast!

Skrivet av k3m:
Skrivet av walter_iego:

Givet köp, inte sant?

det tycker inte jag. då spelet säljs för ~600kr. 600kr för ett nytt IP, från en liten utvecklare, till PC. Nä, knappast!

Jag menade inte dag 1 nödvändigtvis, men man blir nyfiken på vad det handlar om.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av walter_iego:

Givet köp, inte sant?

det tycker inte jag. då spelet säljs för ~600kr. 600kr för ett nytt IP, från en liten utvecklare, till PC. Nä, knappast!

gör det ju inte alls. kostar dryga 400, som nästan alla andra fullpris-pc-spel.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av k3m:
Skrivet av walter_iego:

Givet köp, inte sant?

det tycker inte jag. då spelet säljs för ~600kr. 600kr för ett nytt IP, från en liten utvecklare, till PC. Nä, knappast!

gör det ju inte alls. kostar dryga 400, som nästan alla andra fullpris-pc-spel.

Inte ens kinguin har det för 400kr? Så vafan snackar du om? Kostar 60€ på steam

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av walter_iego:

Givet köp, inte sant?

det tycker inte jag. då spelet säljs för ~600kr. 600kr för ett nytt IP, från en liten utvecklare, till PC. Nä, knappast!

Så bara för att Hello Games är en liten utvecklare så kan dom inte ta 600kr för No Man's Sky? Ett spel som dom har lagt ner väldigt mycket slit och hjärta i för att få det där det är idag.
För mig är det ett givet köp, dom har all rätt att ta 600kr med tanke på hur stort spelet egentligen är och hur mycket man kan hitta på och göra om man bara vill sätta sig in i det!

Jag har följt NMS i drygt ett år och har sett i princip alla videos som finns tillgängliga, jag älskar hela idén med ett helt öppet universum utan några som helst gränser och där man inte vet vad man kommer att stöta på.

Man ska också komma ihåg att det är så mycket som Hello Games inte har berättat än om NMS, i ett flertalet intervjuer så säger Sean Murray att dom vill hålla mycket hemligt så att spelarna kan upptäcka det själva, vilket är bra!

Länkar till en intervju med Sean Murray:
https://www.youtube.com/watch?v=QTTV7W7WObo

k3m
Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av k3m:
Skrivet av walter_iego:

Givet köp, inte sant?

det tycker inte jag. då spelet säljs för ~600kr. 600kr för ett nytt IP, från en liten utvecklare, till PC. Nä, knappast!

Jag menade inte dag 1 nödvändigtvis, men man blir nyfiken på vad det handlar om.

jag håller med dig. jag tycker det ser intressant ut. hade priset legat på ~300kr så hade jag köpt det direkt beroende på spelaropinioner. fan, jag hade kanske tom bokat ett ex!?

k3m
Medlem
Skrivet av Alewalle:
Skrivet av k3m:
Skrivet av walter_iego:

Givet köp, inte sant?

det tycker inte jag. då spelet säljs för ~600kr. 600kr för ett nytt IP, från en liten utvecklare, till PC. Nä, knappast!

Så bara för att Hello Games är en liten utvecklare så kan dom inte ta 600kr för No Man's Sky? Ett spel som dom har lagt ner väldigt mycket slit och hjärta i för att få det där det är idag.
För mig är det ett givet köp, dom har all rätt att ta 600kr med tanke på hur stort spelet egentligen är och hur mycket man kan hitta på och göra om man bara vill sätta sig in i det!

Jag har följt NMS i drygt ett år och har sett i princip alla videos som finns tillgängliga, jag älskar hela idén med ett helt öppet universum utan några som helst gränser och där man inte vet vad man kommer att stöta på.

Man ska också komma ihåg att det är så mycket som Hello Games inte har berättat än om NMS, i ett flertalet intervjuer så säger Sean Murray att dom vill hålla mycket hemligt så att spelarna kan upptäcka det själva, vilket är bra!

Länkar till en intervju med Sean Murray:
https://www.youtube.com/watch?v=QTTV7W7WObo

inte ens Witcher spelen är värda 600kr st. och då tycker jag de är det bästa som hänt spelvärlden på ett decennium. No mans sky lär knappast vara hälften av Witcher spelen.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av k3m:
Skrivet av walter_iego:

Givet köp, inte sant?

det tycker inte jag. då spelet säljs för ~600kr. 600kr för ett nytt IP, från en liten utvecklare, till PC. Nä, knappast!

Jag menade inte dag 1 nödvändigtvis, men man blir nyfiken på vad det handlar om.

jag håller med dig. jag tycker det ser intressant ut. hade priset legat på ~300kr så hade jag köpt det direkt beroende på spelaropinioner. fan, jag hade kanske tom bokat ett ex!?

Priset är lite avskräckande men jag kommer antagligen att impulsköpa det här när det släpps, kan inte riktigt sätta fingret på det men det har en anda som jag inte har sett i spel sedan 80-90-talet.
Det för mina tankar till Mercenary-spelen till C64

Medlem

Jag lägger gärna 600 :- för det här spelet, har en stark känsla av att det kommer vara värt varje krona. Till skillnad från typ battlefront.

Medlem
Skrivet av Sucksuck:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av k3m:
Skrivet av walter_iego:

Givet köp, inte sant?

det tycker inte jag. då spelet säljs för ~600kr. 600kr för ett nytt IP, från en liten utvecklare, till PC. Nä, knappast!

gör det ju inte alls. kostar dryga 400, som nästan alla andra fullpris-pc-spel.

Inte ens kinguin har det för 400kr? Så vafan snackar du om? Kostar 60€ på steam

Att Steam tar 60€ är inget förvånande, eftersom spel som ligger runt 400 spänn kostar just 60€ på Steam.
400-499:- kommer spelet säljas för i butiker som inte har Steams påslag.

k3m
Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Sucksuck:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av k3m:
Skrivet av walter_iego:

Givet köp, inte sant?

det tycker inte jag. då spelet säljs för ~600kr. 600kr för ett nytt IP, från en liten utvecklare, till PC. Nä, knappast!

gör det ju inte alls. kostar dryga 400, som nästan alla andra fullpris-pc-spel.

Inte ens kinguin har det för 400kr? Så vafan snackar du om? Kostar 60€ på steam

Att Steam tar 60€ är inget förvånande, eftersom spel som ligger runt 400 spänn kostar just 60€ på Steam.
400-499:- kommer spelet säljas för i butiker som inte har Steams påslag.

den kostar 600 på gog.com oxå.

Medlem

Spelets skala kommer nog vara irrelevant för somliga efter några timmars spelande, risken är vell att det blir lite enformigt efter ett tag att hoppa från en planet till en annan. Missförstå mig inte, detta är nog ett av de viktigaste släppen på många år. Tror dock inte att detta är ett spel för alla.

Basbyggande som någon nämnde tidigare skulle vara ett välkommet tillskott, hittar man en planet som man trivs riktigt bra på så borde man ju helt klart kunna bygga sig ett eget litet tillhåll i sin idyll!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Givet köp, inte sant?

När jag såg det första gången för några år sedan nämndes det närmast som en parantes. X:Rebirth, Elite D och Star C offentligjordes i samma veva men jag tyckte NMS verkade intressant just för den grafiska designen (är ett stort fan av Foss, Mckie m fl). Man fick också uppfattningen att det skulle bli ett spel i Elite-andan vilket definitivt fick mig intresserad.

Men nu, jag vet inte, konsolifierat och antagligen nerdummat för att passa det klientelet med allt vad det innebär. Jag behöver nog se riktig ohypad game play innan jag bestämmer mig.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skrivet av azynkron:
Skrivet av walter_iego:

Givet köp, inte sant?

När jag såg det första gången för några år sedan nämndes det närmast som en parantes. X:Rebirth, Elite D och Star C offentligjordes i samma veva men jag tyckte NMS verkade intressant just för den grafiska designen (är ett stort fan av Foss, Mckie m fl). Man fick också uppfattningen att det skulle bli ett spel i Elite-andan vilket definitivt fick mig intresserad.

Men nu, jag vet inte, konsolifierat och antagligen nerdummat för att passa det klientelet med allt vad det innebär. Jag behöver nog se riktig ohypad game play innan jag bestämmer mig.

Jag kommer köpa det, men är självfallet nyfiken på vad andra gamers tycker om det. Grafiken lockar mig väldigt mycket och atmosfären.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Sucksuck:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av k3m:
Skrivet av walter_iego:

Givet köp, inte sant?

det tycker inte jag. då spelet säljs för ~600kr. 600kr för ett nytt IP, från en liten utvecklare, till PC. Nä, knappast!

gör det ju inte alls. kostar dryga 400, som nästan alla andra fullpris-pc-spel.

Inte ens kinguin har det för 400kr? Så vafan snackar du om? Kostar 60€ på steam

Att Steam tar 60€ är inget förvånande, eftersom spel som ligger runt 400 spänn kostar just 60€ på Steam.
400-499:- kommer spelet säljas för i butiker som inte har Steams påslag.

den kostar 600 på gog.com oxå.

Så vadå? Gog.com har höga priser, precis som steam.

Witcher 3 kostar €49,99 på GoG, 369kr i normalt prissatta butiker (t o m på Siba).

1
Skriv svar