Inget fps-lås till pc-versionen av Doom

PC gaming is in our DNA, hmm Doom 3 / Quake 4 60 fps cap

Medlem

Blir inget köp för mig innan de fixat de där löjliga jädra takedowns. Är man i en duell med någon och blir grabbad från 10+ meter och blir instakillad av en takedown känns sådär. Annars var det rätt skoj.

Höll på att glömma... de borde kanske tweaka demon rune (revenant) lite, den är lite väl OP

Medlem
Skrivet av LeaD:

Blir inget köp för mig innan de fixat de där löjliga jädra takedowns. Är man i en duell med någon och blir grabbad från 10+ meter och blir instakillad av en takedown känns sådär. Annars var det rätt skoj.

Höll på att glömma... de borde kanske tweaka demon rune (revenant) lite, den är lite väl OP

Instakill? Lyckas han göra en takedown är det ju ändå för att du har låg hälsa och hade förmodligen vunnit i alla fall


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av LeaD:

Blir inget köp för mig innan de fixat de där löjliga jädra takedowns. Är man i en duell med någon och blir grabbad från 10+ meter och blir instakillad av en takedown känns sådär. Annars var det rätt skoj.

Höll på att glömma... de borde kanske tweaka demon rune (revenant) lite, den är lite väl OP

Instakill? Lyckas han göra en takedown är det ju ändå för att du har låg hälsa och hade förmodligen vunnit i alla fall

Jo men visst, men vadå "lyckas"? det är ju det som är själva problemet och det är det jag gnäller på. Så fort en person är under en viss hälsa så är det "instakill" med att trycka på melee knappen... Jag tycker den funktionen borde tweakas ganska ordentligt eftersom räckvidden är helt sjuk

Moderator | Testpilot
Skrivet av LeaD:
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av LeaD:

Blir inget köp för mig innan de fixat de där löjliga jädra takedowns. Är man i en duell med någon och blir grabbad från 10+ meter och blir instakillad av en takedown känns sådär. Annars var det rätt skoj.

Höll på att glömma... de borde kanske tweaka demon rune (revenant) lite, den är lite väl OP

Instakill? Lyckas han göra en takedown är det ju ändå för att du har låg hälsa och hade förmodligen vunnit i alla fall

Jo men visst, men vadå "lyckas"? det är ju det som är själva problemet och det är det jag gnäller på. Så fort en person är under en viss hälsa så är det "instakill" med att trycka på melee knappen... Jag tycker den funktionen borde tweakas ganska ordentligt eftersom räckvidden är helt sjuk

"Instakill under en viss hälsa".

Du vet att det gäller iprincip vilket vapen som helst?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Ghan:
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Trollaren:
Skrivet av Danternas:

Bara jag som tycker att FPS-lås är en bra funktion? Finns ingen anledning att köra min 60hz skärm i 100fps. Bättre då att spara energi och värme.

De flesta PC spelarna som spelar fps spel kör verkligen inte 60hz utan 144 hz.

Så du menar att en majoritet av PC spelarna som kör FPS nu har en 144 hz skärm? Ställer mig lite tveksam till det, men men...

Lite mer inbitna fans försöker nog att ha en 120/144hz skärm om budget tillåter. Gemene man har nog mest 60hz för det mesta.

Mja vet inte om jag kan hålla med där, även inbitna fans inom pc kör med 60 också, det sitter endast i vad din ekonomi tillåter

Rätt många som sitter på dåliga 120/144hz skärmar av Benq eller billiga Asus. En bra skärm som klarar 120+hz kostar oftast jävligt mycket.

Vet ej vad andras skärmar kostar, själv pröjsa jag ut runt 7 papp för min asus rog swift pg278q

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av LeaD:
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av LeaD:

Blir inget köp för mig innan de fixat de där löjliga jädra takedowns. Är man i en duell med någon och blir grabbad från 10+ meter och blir instakillad av en takedown känns sådär. Annars var det rätt skoj.

Höll på att glömma... de borde kanske tweaka demon rune (revenant) lite, den är lite väl OP

Instakill? Lyckas han göra en takedown är det ju ändå för att du har låg hälsa och hade förmodligen vunnit i alla fall

Jo men visst, men vadå "lyckas"? det är ju det som är själva problemet och det är det jag gnäller på. Så fort en person är under en viss hälsa så är det "instakill" med att trycka på melee knappen... Jag tycker den funktionen borde tweakas ganska ordentligt eftersom räckvidden är helt sjuk

"Instakill under en viss hälsa".

Du vet att det gäller iprincip vilket vapen som helst?

Vet inte om jag är gammalmodig, men kör man duell med någon ska man inte kunna gripas 10+ meter ifrån och bli odödlig när man gör sin "kill" (ändrade från instakill, fel ordval). Eftersom man inte behöver sikta med den attacken speciellt mycket (som man gör med "vilket vapen som helst") så är det en muppig grej. OK om de sänker räckvidden och att man måste faktiskt sikta på personen för att utföra takedown, då kan jag köpa det. Men som det var under betan så var det horribelt trasigt.

Medlem

Levelcap gjorde en genomgång av betan som jag tyckte var bra, håller med om det mesta och speciellt det med takedowns.

https://www.youtube.com/watch?v=LT-It3eKmTQ

Medlem
Skrivet av WmC_Sweden:

PC gaming is in our DNA, hmm Doom 3 / Quake 4 60 fps cap

doom "4" betan hade 60 fps cap, 13 maj så blir det ändring. Och tror doom 4 blir bättre än vad doom 3 var

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Ghan:
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Trollaren:
Skrivet av Danternas:

Bara jag som tycker att FPS-lås är en bra funktion? Finns ingen anledning att köra min 60hz skärm i 100fps. Bättre då att spara energi och värme.

De flesta PC spelarna som spelar fps spel kör verkligen inte 60hz utan 144 hz.

Så du menar att en majoritet av PC spelarna som kör FPS nu har en 144 hz skärm? Ställer mig lite tveksam till det, men men...

Lite mer inbitna fans försöker nog att ha en 120/144hz skärm om budget tillåter. Gemene man har nog mest 60hz för det mesta.

Mja vet inte om jag kan hålla med där, även inbitna fans inom pc kör med 60 också, det sitter endast i vad din ekonomi tillåter

Rätt många som sitter på dåliga 120/144hz skärmar av Benq eller billiga Asus. En bra skärm som klarar 120+hz kostar oftast jävligt mycket.

Vet ej vad andras skärmar kostar, själv pröjsa jag ut runt 7 papp för min asus rog swift pg278q

Precis. Flesta har inte råd med en vettig 120/144hz skärm för 7k.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Ghan:
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Trollaren:
Skrivet av Danternas:

Bara jag som tycker att FPS-lås är en bra funktion? Finns ingen anledning att köra min 60hz skärm i 100fps. Bättre då att spara energi och värme.

De flesta PC spelarna som spelar fps spel kör verkligen inte 60hz utan 144 hz.

Så du menar att en majoritet av PC spelarna som kör FPS nu har en 144 hz skärm? Ställer mig lite tveksam till det, men men...

Lite mer inbitna fans försöker nog att ha en 120/144hz skärm om budget tillåter. Gemene man har nog mest 60hz för det mesta.

Mja vet inte om jag kan hålla med där, även inbitna fans inom pc kör med 60 också, det sitter endast i vad din ekonomi tillåter

Rätt många som sitter på dåliga 120/144hz skärmar av Benq eller billiga Asus. En bra skärm som klarar 120+hz kostar oftast jävligt mycket.

Vet ej vad andras skärmar kostar, själv pröjsa jag ut runt 7 papp för min asus rog swift pg278q

Precis. Flesta har inte råd med en vettig 120/144hz skärm för 7k.

sant Alla har det inte men för dom som har det så är det väl trevligt om det funkar ? =D

Medlem

Dom som påstår att 60+ fps på en 60hz inte gör nån skillnad vet inte vad dom pratar om, det är sånna som kan köra med vsync on också.

Dock så får man leva med en hel del tearing


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Danternas:

Bara jag som tycker att FPS-lås är en bra funktion? Finns ingen anledning att köra min 60hz skärm i 100fps. Bättre då att spara energi och värme.

Avnänd vsync så låser sig FPS:en till den hz du har på skrämen.

Medlem

Kör hellre en 60hz Gsync skärm än en 10000000hz skärm utan Gsync. Gsync är helt galet bra, även i fps spel. Kör med en 4K Gsync skärm och kör även Cs utan problem.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av HeadlessChild:
Skrivet av Danternas:

Bara jag som tycker att FPS-lås är en bra funktion? Finns ingen anledning att köra min 60hz skärm i 100fps. Bättre då att spara energi och värme.

Avnänd vsync så låser sig FPS:en till den hz du har på skrämen.

Dock förlorar man en hel del prestanda jämfört med ett FPS-lås


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Gen
Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Trollaren:
Skrivet av Danternas:

Bara jag som tycker att FPS-lås är en bra funktion? Finns ingen anledning att köra min 60hz skärm i 100fps. Bättre då att spara energi och värme.

De flesta PC spelarna som spelar fps spel kör verkligen inte 60hz utan 144 hz.

Så du menar att en majoritet av PC spelarna som kör FPS nu har en 144 hz skärm? Ställer mig lite tveksam till det, men men...

Inte en majoritet. Men det vore orättvist att tvinga oss med just 144Hz skärmar att gimpa oss ner till 60Hz bara för att majoriteten har 60Hz skärmar.

12
Skriv svar