VR säljer för 2 miljarder dollar i år, enligt analysföretag

Robot
VR säljer för 2 miljarder dollar i år, enligt analysföretag
Medlem
VR säljer för 2 miljarder dollar i år, enligt analysföretag

"År 2020 tror IDC att 64,8 vr-enheter har sålts."

Wow det är inte många det

Medlem

" År 2020 tror IDC att 64,8 vr-enheter har sålts." Skulle suga att bara få 80% av en vr-enhet, men det kommer i alla fall att finnas 64 nöjda kunder.

Medlem

2 miljarder bör ju gå fort med tanke på priset per enhet..


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Jag har inte sett ett enda dugg ännu som skulle kunna motivera mig till att spendera pengar på detta. : /


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Earth and Wind:

Jag har inte sett ett enda dugg ännu som skulle kunna motivera mig till att spendera pengar på detta. : /

Har du testat VR nån gång? Det är oftast det som motiverar folk, det går inte att visa hur det är utan det måste upplevas.

Medlem
Skrivet av Link:

" År 2020 tror IDC att 64,8 vr-enheter har sålts." Skulle suga att bara få 80% av en vr-enhet, men det kommer i alla fall att finnas 64 nöjda kunder.

Det kan ju också vara så att det sålts 128 "VR-halvor" (50%) och en enda lycklig person som fått 80% av en VR-enhet.


signatur

Have a good time!

Medlem

Har ni någonsin dissat nåt med VR egentligen?
Känns lite som redaktionen e köpt, alla spel som släpps e knappast bra till pc,ps,xet?
Har sett "polare" kräla runt på golvet å säga att deras ben e borta, krävdes inte nåt VR bara lite svampar från nån koskit.

Medlem
Skrivet av delli:

Har ni någonsin dissat nåt med VR egentligen?
Känns lite som redaktionen e köpt, alla spel som släpps e knappast bra till pc,ps,xet?
Har sett "polare" kräla runt på golvet å säga att deras ben e borta, krävdes inte nåt VR bara lite svampar från nån koskit.

Jag har väl ett 30tal VR spel, kan lätt säga att många av de som släppts är hastverk bara för att de vet att folk köper det som finns tillgängligt eftersom det inte är supermycket ute ännu. (ja, jag gjorde det misstaget).

Men ett par av spelet är fantastiskt bra


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kommer floppa av precis samma anledning Google glass gjorde.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Kommer floppa av precis samma anledning Google glass gjorde.

Har du provat VR?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av NeoWeo:

Kommer floppa av precis samma anledning Google glass gjorde.

Har du provat VR?

Jupp. Min poäng är att människor ogillar att bli påtvingade att bära glasögon.

KoP
Medlem

Väntar nog tills det kommer bra spel.

Medlem

Kanske när det finns annat än teknikdemos (jämfört med spel utan VR) på marknaden. Tror allmänt att det är värt att vänta, om man nu inte vill främja det tidigt.

Tror mest på VR inom vård och industri. Jag är inte någon större fan av förstaperson så kanske är det därför man är skeptisk inom spel, men även det här med att man stänger ute andra intryck gör mig litet klaustrofobisk och det kan inte vara bra rent ergonomiskt någon längre stund.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av NeoWeo:

Kommer floppa av precis samma anledning Google glass gjorde.

Har du provat VR?

Jupp. Min poäng är att människor ogillar att bli påtvingade att bära glasögon.

Alright - ja du har en poäng där iofs. Men jag tror själv (kan vara för att jag är fanboy) på vr!

O.R CV1 <3


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Är det nu man borde investera i VR aktier?

Eller är det typ för sent?

(faktiskt seriös fråga)

Medlem
Skrivet av NeoWeo:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av NeoWeo:

Kommer floppa av precis samma anledning Google glass gjorde.

Har du provat VR?

Jupp. Min poäng är att människor ogillar att bli påtvingade att bära glasögon.

Det skiljer sig inte från att tvingas hålla i en gamepad för att spela spel.
Google glass är en riktigt dålig jämförelse och om du tror att VR-headset är som glasögon så var det nog inte det du testade.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Jupp. Min poäng är att människor ogillar att bli påtvingade att bära glasögon.

Att kalla dem glasögon är väl lite att ta i, har inte sett en VR enhet som är så liten och nätt.

Headset alt. hjälm är mer passande.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Det känns som att när Playstation VR och om Xbox One får någon motsvarighet så kommer marknaden för VR lossna, alla vill säkert ha en Playstation VR med dubbelt så bra grafikprestanda och vet att det finns massvis med vanliga titlar att köpa utanför VR segmentet, ett säkert kort. VR blir bonus på köpet typ på kommande Playstation.

Titlar som Minecraft, nästa GTA 6 i VR vore asgrymt om man kunde gå runt i städer. Kanske Google Street utvecklas i VR så det känns som man går runt i världens städer samt kan åka bil osv.

VR känns typ som Microsofts Kinect, det är en bonusgrej som funkar för vissa typer av spel.

Oculus rift och htc vive mfl, känns som det kommer dö ut rätt snabbt. Etablerade märken som Playstation och Xbox tror jag tar över detta med tiden. Vi får se vad som händer

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av totte1015:

Är det nu man borde investera i VR aktier?

Eller är det typ för sent?

(faktiskt seriös fråga)

Investera i ett företag som utvecklar mjukvara för VR kanske? Marknaden kommer explodera och kundbasen är villig att köpa nästan allt någorlunda bra som de kan lägga labbarna på.

Skrivet av NeoWeo:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av NeoWeo:

Kommer floppa av precis samma anledning Google glass gjorde.

Har du provat VR?

Jupp. Min poäng är att människor ogillar att bli påtvingade att bära glasögon.

Idag blir människor påtvingade att spela 3D-spel på 2D-skärmar och att trycka på femtioelva knappar för att göra rörelser som hade varit intuitiva och roliga att göra med Vive-kontroller.

Vilka företag tillexempel?

Tänkte testa att lägga någon tusenlapp för att se hur det fungerar

Medlem

Vr är inget för mig för jag jag vill inte se ut som ett spyende rikspucko framför tv:n. Dessutom så ska jag betala dyrt för att göra det.

Medlem

Längtar till att jag kan testa detta för första gången. Gärna en space-sim.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Längtar till att jag kan testa detta för första gången. Gärna en space-sim.

Elite är riktigt nice med O.R cv1


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av kanshira:

Vr är inget för mig för jag jag vill inte se ut som ett spyende rikspucko framför tv:n. Dessutom så ska jag betala dyrt för att göra det.

Precis! Sitter du i ditt egna hem framför TVn med en annan skärm fastspänd på ansiktet samtidigt som du spyr riskerar du nog se ut som ett rikspucko.
Tänk på frisyren med!

Medlem
Skrivet av kanshira:

Vr är inget för mig för jag jag vill inte se ut som ett spyende rikspucko framför tv:n. Dessutom så ska jag betala dyrt för att göra det.

O nej tänk om grannen ser dig! Då kommer de berätta för alla och alla kommer tycka att du är en nörd! Fan va hemskt

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Earth and Wind:

Jag har inte sett ett enda dugg ännu som skulle kunna motivera mig till att spendera pengar på detta. : /

Har du testat VR nån gång? Det är oftast det som motiverar folk, det går inte att visa hur det är utan det måste upplevas.

Är inte det lite av ett problem endå dock? Det är väldigt svårt att bara visa för någon hur det är så du måste i princip vara intresserad innan du kan bli intresserad. Inte bara att visa en trailer liksom.

Medlem

Antonanalys AB tror att det kommer dö ner ganska snabbt i år, och plocka upp igen om ett par år när det finns bättre content och billigare bättre maskiner.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av kanshira:

Vr är inget för mig för jag jag vill inte se ut som ett spyende rikspucko framför tv:n. Dessutom så ska jag betala dyrt för att göra det.

Menar du att VR får dig att må illa? Annars vem fan bryr sig hur man ser ut i sitt eget hem?!

Medlem

Hade de haft ett rimligt pris på Headsetten så skulle de nog minst sålt för det dubbla. Om Vive hade kostat runt 4500 kronor så hade jag inte tvekat. Oculus bryr jag mig inte ens om för att det headsettet är så dåligt uttänkt då det inte har en front kamera.

1
Skriv svar