Twitch ger bort gratis deodorant på Pax East

Robot
Twitch ger bort gratis deodorant på Pax East
Medlem
Twitch ger bort gratis deodorant på Pax East

Dags att fara till Pax dårå - min deodorant tog nyss slut.

Medlem

Nu blev jag sugen på att se om alla Old Spice reklamfilmer, tack Twitch...

Medlem

om du redan svettas så är det för sent att använda deo

Medlem

Haha jag älskar Terry i de där reklamerna!

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

om du redan svettas så är det för sent att använda deo

Jo, men det går dock att maskera din doft en aning om man rollar sig rikligt
Vilket kan vara ett tacksamt inslag där mycket folk trängs på liten yta.

Medlem

Absolut Torr master race.

k3m
Medlem
Skrivet av janssonn:

http://i1.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/009/804/icon...

Nu blev jag sugen på att se om alla Old Spice reklamfilmer, tack Twitch...

schysst om du kunde länka.

Medlem

Kan inte YouTube som rivaliserande företag gå steget längre och aktivt trycka upp de i armhålorna?
*skämt åsido

Bra att någon tar tag i detta mkt allvarliga problem!
Ska ju dofta teknik och gratis prylar!

Medlem

Fattar inte hur folk vara så vidriga och inte tänka på sina medmänniskor...

Medlem

Fattar inte hur svårt det ska vara att använda deo, speciellt på såna här tillställningar där man vet att det kommer vara varmt.

k3m
Medlem
Skrivet av 413X:

Fattar inte hur folk vara så vidriga och inte tänka på sina medmänniskor...

handlar knappast om vidrighet. finns många som har problem med dålig lukt. Sen är inte parfym lösningen heller. utan bättre ventilation och ett par grader kallare i lokalerna skulle lösa problemet.

gnu
Medlem

Säkert mycket tjockisar där och dom svettas ju mycket och har svårt med sin hygien

Medlem

Vet inte om en "raggar-dusch" hjälper, blir nog värre...

k3m
Medlem
Skrivet av gnu:

Säkert mycket tjockisar där och dom svettas ju mycket och har svårt med sin hygien

mobbar du folk rakt i ögonen oxå? en detalj oxå, jag är ingen tjockis.

Medlem

Folk har blivit så jäkla känsliga för dofter.
Vad har det tagit(?)...60 år typ sen vanligt folk fick möjlighet (råd) att använda parfym och det har förändrat majoritetens "syn" på normala dofter helt på den korta tiden. Sjukt när man tänker på det

Medlem
Skrivet av waeress:

Folk har blivit så jäkla känsliga för dofter.
Vad har det tagit(?)...60 år typ sen vanligt folk fick möjlighet (råd) att använda parfym och det har förändrat majoritetens "syn" på normala dofter helt på den korta tiden. Sjukt när man tänker på det

Om man sköter sin hygien så bör man inte lukta illa, har inget med parfym att göra. Tyvärr finns det flertalet människor som inte direkt bryr sig om sin hygien också...
Men om man ändå luktar illa så får man se över problemet och försöka fixa det, men flera är säkerligen inte ens medvetna om det då det är tabu att säga till någon att de luktar illa.

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av waeress:

Folk har blivit så jäkla känsliga för dofter.
Vad har det tagit(?)...60 år typ sen vanligt folk fick möjlighet (råd) att använda parfym och det har förändrat majoritetens "syn" på normala dofter helt på den korta tiden. Sjukt när man tänker på det

Om man sköter sin hygien så bör man inte lukta illa, har inget med parfym att göra. Tyvärr finns det flertalet människor som inte direkt bryr sig om sin hygien också...
Men om man ändå luktar illa så får man se över problemet och försöka fixa det, men flera är säkerligen inte ens medvetna om det då det är tabu att säga till någon att de luktar illa.

Det stämmer inte. Lukten kan ha med hygien att göra, men mycket oftare är det baserat på vilka bakterier en individ har på huden. Och inte bakterier som beror på dålig hygien....utan helt vanliga hudbakterier som vi ska ha på kroppen för att vår hud ska vara frisk.

Om det inte framgick tydligt i min text så tycker jag alltså inte att det är ett "problem" som man måste se över. (I vissa, extremt få, fall kan det väl behövas. Där en person har oturen att ha bakterier som ger en extrem doft.)

Det problem jag ser är att människor har fått för sig att den normala doften från en människa är glass och tårta.

*edit* Ytterligare ett argument mot konstant parfymering mot svettdoft är att det inte finns människor som är allergiska mot svett, men det finns folk som är allergiska mot parfymer. Det skulle alltså kunna ses som mer hänsynsfullt mot medmänniskor att inte parfymera så mycket.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av McNord:
Skrivet av waeress:

Folk har blivit så jäkla känsliga för dofter.
Vad har det tagit(?)...60 år typ sen vanligt folk fick möjlighet (råd) att använda parfym och det har förändrat majoritetens "syn" på normala dofter helt på den korta tiden. Sjukt när man tänker på det

Om man sköter sin hygien så bör man inte lukta illa, har inget med parfym att göra. Tyvärr finns det flertalet människor som inte direkt bryr sig om sin hygien också...
Men om man ändå luktar illa så får man se över problemet och försöka fixa det, men flera är säkerligen inte ens medvetna om det då det är tabu att säga till någon att de luktar illa.

Det stämmer inte. Lukten kan ha med hygien att göra, men mycket oftare är det baserat på vilka bakterier en individ har på huden. Och inte bakterier som beror på dålig hygien....utan helt vanliga hudbakterier som vi ska ha på kroppen för att vår hud ska vara frisk.

Om det inte framgick tydligt i min text så tycker jag alltså inte att det är ett "problem" som man måste se över. (I vissa, extremt få, fall kan det väl behövas. Där en person har oturen att ha bakterier som ger en extrem doft.)

Det problem jag ser är att människor har fått för sig att den normala doften från en människa är glass och tårta.

*edit* Ytterligare ett argument mot konstant parfymering mot svettdoft är att det inte finns människor som är allergiska mot svett, men det finns folk som är allergiska mot parfymer. Det skulle alltså kunna ses som mer hänsynsfullt mot medmänniskor att inte parfymera så mycket.

Visst är det så att alla har en unik doft, men det ska inte lukta särskilt mycket och inte heller lukta illa om man inte har problem med sin hygien eller hälsa Oftast så är det alltid något man kan fixa.
Svett luktar inte mycket förrän någon dag efter det har torkat om man nu inte har något problem som gör att det luktar illa direkt pga. sjukdom eller medicin. Eller kanske man äter extremt mycket vitlök, stark mat eller något helt annat.

Och om man ska gå lite på stereotyper så kan jag tänka mig att flertalet på den mässan, särskilt med tanke på att den ligger i USA, är lite överviktiga och lätt blir svettiga samtidigt som maten de äter är dålig ur ett hälsoperspektiv.

Om man svettas mycket, använd antiperspirant.
Parfym ska vara diskret och inte kännas på lång väg, Axe och liknande räknas knappast som parfym och har en ganska stark doft. Folk som sprayar på sig så det luktar på lång väg använder alldeles för mycket, vilket de flesta tyvärr verkar göra.

Medlem

Bra grej! Nördar är allmänt dåliga på hygienen! Jag var på DH Masters i Malmö för någon vecka sedan, satt på golvet ("Premium-sektionen") där det var fria platser och under första kartan i finalen så satt jag bakom en jävel som luktade så jävla illa, det var det enda jag kunde tänka på under hela gamet, han förstörde hela min upplevelse.

Det gick inte att andas ordentligt i hans 10 meters bajs aura, för mig är det total brist på respekt, man kan fan inte ha så dålig självinsikt/luktsinne att man inte vet om det när det är så jävla mycket.

Fick lov att flytta på mig till andra gamet, och i vanlig svensk ordning sa man inte ett ljud om det till honom. Men han måste vetat.

Medlem

Något jag finner intressant är hur folk skäller direkt på att folk inte sköter sin hygien osv. Det kan lika gärna vara så att det är något medcinskt problem som personen är medveten om. Dvs något som gör att de luktar illa fast de använder deo mm. och som de inte kan göra något åt. Kan vara värt att tänka på Finns dem som lider i det tysta.

Medlem

Skänk några liter till Randy Pitchford och Peter Molyneux också. Det har luktat rätt illa om dem de senaste åren.

1
Skriv svar