Amnesia: The Dark Descent

Robot
Amnesia: The Dark Descent

Det släpps alldeles för få skräckspel nuförtiden. De svenska indieutvecklarna Frictional Games släpper i höst Amnesia: The Dark Descent. Ett blivande ljus i mörkret?

#frictional-games


Medlem
Amnesia: The Dark Descent

Sounds good.. men hatar speldelar där man blir tvungen att stressa - som t.ex. det där med "drycker" ni nämner.. pallar inte sånt, jag spelar dels för att slappna av och stress passar inte mig.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Sounds good.. men hatar speldelar där man blir tvungen att stressa - som t.ex. det där med "drycker" ni nämner.. pallar inte sånt, jag spelar dels för att slappna av och stress passar inte mig.

Jag förstår hur du tänker men rimmar det inte lite dåligt med ett skräckspel :)? Den som är avslappnad i ett skräckspel kan väl inte vara särskilt rädd och då känns det som om spelet inte heller är något att hänga i granen :). För mig är den där "stress-rädslan" väldigt obehaglig. Som när man drömmer och inte kan springa ifrån det som jagar en typ ;).

Medlem

Spännande. Men om man ska tvingas springa och leta efter facklor som i Shadowgate kan det bli lite jobbigt.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Älskar skräckspel men de blir lite sega ibland.
Blanda hellre in en stor dos av Amnesia: The Dark Descent i kommande Thief 4 så hade man fått ett grymt spel.

Medlem

Kommer bli ett av de bästa spelen i år.
Penumbra Black Plague var helt fenomenalt, detta borde köpas av alla som uppskattar riktiga skräckspel, och välgjorda spel med passion.

Medlem

Helt klart intressant. Har inte spelat Penumbra (eller ens hört talas om det :S) men jag tror att det kanske blir så att man får införskaffa detta spel.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Jag hoppas att de fortfarande tänker på storyn och karaktärerna bara. Jag är lite skeptisk till miljön men jag hoppas ju på att bli motbevisad.
Lyckas de göra ett nytt spel i samma kaliber som Penumbra så blir det inte mycket tvekan.

Medlem

Miljön verkar så OTROLIGT nice. Har ni sett youtubevideon där spelaren flyr undan någon slags gast in i ett rum, barrikaderar dörren med ett tungt bord (medans varelsen tacklar dörren hårt) och sen GÖMMER SIG I EN GARDEROB? Helt otroligt. Som att vara i ett barns mardröm. Och jag vet redan från Penumbra att jag kommer vara skitskraj hela tiden, speciellt med fatal1ty-hörlurar, x-fikort och 24-tummare i ett kolmörkt rum. Brrrrr!

Medlem

Jag älskade Black Plague och har höga förhoppningar om detta. Skräckgenren är som sagt väldigt fattig men ibland kommer det fram några blodsisande guldkorn.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Miljön verkar så OTROLIGT nice. Har ni sett youtubevideon där spelaren flyr undan någon slags gast in i ett rum, barrikaderar dörren med ett tungt bord (medans varelsen tacklar dörren hårt) och sen GÖMMER SIG I EN GARDEROB? Helt otroligt. Som att vara i ett barns mardröm. Och jag vet redan från Penumbra att jag kommer vara skitskraj hela tiden, speciellt med fatal1ty-hörlurar, x-fikort och 24-tummare i ett kolmörkt rum. Brrrrr!

http://www.youtube.com/watch?v=OWHBlDCvhkg
eller? Som sagt, grafiskt verkar det inte bli någon höjdare, men jävlar vilken stämning!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Håller med skribenten om att det finns för få skräckspel. Det är en så bra genre eftersom skräck kan vara en så stark känsla, och det lär vara lättare att få till skräck i ett spel än på film då du vet att huvudpersonen (du) KAN dö om du begår misstag. Ändå görs det fler skräckfilmer än skräckspel.

Medlem

Kan bli hur bra som helst! Älskar den här genren.

Inaktiv
Skrivet av Kleptomaniac:

Helt klart intressant. Har inte spelat Penumbra (eller ens hört talas om det :S) men jag tror att det kanske blir så att man får införskaffa detta spel.

deras hemsida kan du köpa alla tre Penumbra-spel för 200 spänn.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

TRE? wtf??


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Förbokat och klart!

Medlem
Skrivet av IceMan:

TRE? wtf??

Det sista är bara pussel, inga skräck element eller dylikt.

Medlem

Jag älskade Penumbra, den sköna atmosfären, den mystiska stämningen m.m så det blir ett köp av Amnesia! Det verkar ännu häftigare än Penumbra t om!


signatur

Game long and prosper

Medlem

evolverar?
to evolve= att utvecklas

evolverar är inte ett ord, kanske på spanska, men då betyder det nog ungefär "gå runt"

Vad gäller resten av innehållet i artikeln så håller jag med, det behövs lite fler spel i samma genre. Förutom att jag inte vågat spela klart min kopia av Penumbra...

Är verkligen trött på "tappar minnet konceptet", nu får de faktiskt anstränga sig mer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Är verkligen trött på "tappar minnet konceptet", nu får de faktiskt anstränga sig mer.

Ja, jag håller med dig. Det är en kliché, inom böcker, film och framför allt spel.

Men anledningen till att det är så vanlig är väl att det är ett väldigt praktiskt scenario för spel. Det promotar nyfikenhet och utforskning, man behöver inte spendera en massa tid på att förklara bakgrund och scenario i början av spelet et cetera.

Hur som helst, man får väl repa mod till sig och försöka spela Amnesia när det kommer ut.

Medlem

Usch, jag är alldeles för nervig för det där spelet. Vågade knappt kolla klart på teasern.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

"laga inte något som inte är trasigt" verkar vara det som lionhead aldrig förstått.:\


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Det enda jag hoppas med det här spelet är att jag kan få spela klart det! Penumbra var utmärkt, ända tills det kom fram att jag inte fick spela klart... Och ingen anständig lösning på problemet. Nåväl, det får bli ett köp när priset gått ner lite, så det inte gör så mycket. Curse you, begränsade spelbudget.

Medlem

Det enda jag hoppas med det här spelet är att jag kan få spela klart det! Penumbra var utmärkt, ända tills det kom fram att jag inte fick spela klart... Och ingen anständig lösning på problemet. Nåväl, det får bli ett köp när priset gått ner lite, så det inte gör så mycket. Curse you, begränsade spelbudget.

1
Skriv svar