Studenter söker gamers villiga att svara på enkätundersökning om sparande!

Medlem
Studenter söker gamers villiga att svara på enkätundersökning om sparande!

Hej! Vi är tre studenter som söker swedditörer villiga att svara på en enkät om sparande. Det skulle vara en stor hjälp i vårt uppsatsarbete och vi tackar för alla svar.

Länk: https://mdh16.typeform.com/to/D0B8VH

Medlem

Done!

Men jag blir nyfiken på vad ämnet är när ni riktar en enkät om det till gamers? Eller det kanske inte är den enda gruppen?

Medlem
Skrivet av waeress:

Done!

Men jag blir nyfiken på vad ämnet är när ni riktar en enkät om det till gamers? Eller det kanske inte är den enda gruppen?

Det är inte den enda gruppen men det är en viktig grupp i mina ögon! Utan att avslöja för mycket kan jag säga att det vi vill undersöka är om det finns samband mellan vissa beteenden och förmågor.

T.ex. kanske det kan finnas ett samband mellan antal års eftergymnasial utbildning och sättet eller frekvensen på vilket man söker information.

Vi har fått in en del svar idag och redan nu kan det urskiljas en del intressanta saker, även sådant som inte är fokus i undersökningen. T.ex. att de allra flesta är överens om att det är väldigt viktigt med sparande men att långtifrån lika många sparar privat till pensionen eller kanske håller sig uppdaterade kring sitt sparande.

Sparande är viktigt och betydelsefullt: 7/7 (45%), 6/7 (29%), 5/7 (14%) = 88% över 5/7 vilket får tolkas som att de allra flesta anser sparande vara viktigt och betydelsefullt.

Andel som sparar till pensionen privat: 56%, detta kan tyckas mystiskt givet ovanstående.

Vi tackar för all hjälp och hoppas på ännu fler svar!

1
Skriv svar