Moddare patchar Fallout 4 – vill mörda mängder av fula buggar
Även om Bethesda inte tycker att hissar som sticker upp ur tak är ett problem, så är de ett problem.
Antar att det är samma personer som fixade buggarna i Oblivion och Skyrim? Helt sjukt att dessa personer ska behöva fixa utvecklarnas spel och än idag så behöver man ju lägga in dessa patchar för att fixa buggarna i Oblivion och Skyrim. Utvecklarna tog sig inte ens besväret att kontakta dessa människor och frågade om de kunde använda deras fixar i deras officiella patchande och ge cred till dom.
Det är något väldigt sjukt med spelindustrin och vi konsumenter som fortsätter att köpa dess produkter.
subterranean homesick alien
Vilket jävla dravel, blev inte förvånad när jag läste efteråt att han som skrivit artikeln själv har varit spelutvecklare. De verkar sakna förmågan till självkritik för sin egen bransch överhuvudtaget.
Alltså, det är ju ingen spelare som "måste" fixa buggar i spelet. När jag spelade igenom det direkt efter release så stötte jag inte på någon bugg som hindrade mig från att klara av spelet.
Som utvecklare på ett privat företag skulle jag heller aldrig ta in fixar från någon annan än andra utvecklare på mitt företag. Då skulle någon behöva lägga tid på att granska fixarna, som mycket möjligt kan vara work-arounds och inte det bästa sättet att fixa buggen på. Att ta in sånt i ett så stort projekt skulle över tiden göra mer skada än nytta för projektet.
Kul att det finns fans som vill lägga sin tid på det iaf
Vilket jävla dravel, blev inte förvånad när jag läste efteråt att han som skrivit artikeln själv har varit spelutvecklare. De verkar sakna förmågan till självkritik för sin egen bransch överhuvudtaget.
Eller så förstår dom komplexiteten i utveckling/programmering av just spel.
Man undrar hur det blir med moddar i framtiden. Verkar som att de inte lärde sig sin läxa förra gången.
http://www.game-debate.com/news/?news=19982&software=Steam&ti...
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Vilket jävla dravel, blev inte förvånad när jag läste efteråt att han som skrivit artikeln själv har varit spelutvecklare. De verkar sakna förmågan till självkritik för sin egen bransch överhuvudtaget.
Nej fan det pekar ju på att det är uteslutande människor som själv vet hur det är att utveckla spel som sympatiserar.
Typiskt!
subterranean homesick alien
Vilket jävla dravel, blev inte förvånad när jag läste efteråt att han som skrivit artikeln själv har varit spelutvecklare. De verkar sakna förmågan till självkritik för sin egen bransch överhuvudtaget.
Eller så förstår dom komplexiteten i utveckling/programmering av just spel.
Ja, om det är något elinstallatörer förstår så är det komplex programmering!
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Fallout 4 är fullt spelbart utan någon inofficiell patch, till största delen handlar det om problem som de flesta aldrig stöter på eller märker av samt rent estetiska missar.
Det är rent skitsnack att det handlar om att 'fixa spelet' när det är inte trasigt.
Det finns inget sätt för någon utvecklare att göra ett så stort spel med så enormt många detaljer som Fallout 4 har perfekt utan att lägga ner orimligt mycket tid på att finputsa spelet.
De inofficiella patcharna görs ju med input från en långt mycket större spelarbas än vad som fanns att tillgå innan spelet släpptes.
Med det sagt så ska moddarna som lägger sin tid på det här ha oändligt mycket creds för att de förlänger spelbarheten och gör en bra produkt oerhört mycket bättre, tack vare dem kan man spela ett sånt här spel i år istället för månader.
Inga större fel som jag stört mig på i Fallout 4 om jag ska vara ärligt. En glipa i ett hagelgevär? Aldrig sett eller ens tänkt på det så det är ju inte direkt så att världen rämnar. :'D
Det enda jag råkat ut för är en tvehövdad ko som vägrade att lämna ett tak samt att mina vapen försvann då och då.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Alltså, det är ju ingen spelare som "måste" fixa buggar i spelet. När jag spelade igenom det direkt efter release så stötte jag inte på någon bugg som hindrade mig från att klara av spelet.
Som utvecklare på ett privat företag skulle jag heller aldrig ta in fixar från någon annan än andra utvecklare på mitt företag. Då skulle någon behöva lägga tid på att granska fixarna, som mycket möjligt kan vara work-arounds och inte det bästa sättet att fixa buggen på. Att ta in sånt i ett så stort projekt skulle över tiden göra mer skada än nytta för projektet.
Kul att det finns fans som vill lägga sin tid på det iaf
Du lirade inte på PC då antar jag? För där var det en jävla travesti. Bethesda, en anrik PC(!)-utvecklare som verkar bli sämre och sämre på att göra PC-spel. Det var så jävla risigt på PC så att jag till slut blev helt avtänd på spelet. Otroligt synd, med tanke på hur peppad jag ändå var.
För mig som sitter med både Freesync och 120hz så var spelet knappt spelbart.
Nä, Bethesda kan dra åt helvete rent ut sagt.
Alltså, det är ju ingen spelare som "måste" fixa buggar i spelet. När jag spelade igenom det direkt efter release så stötte jag inte på någon bugg som hindrade mig från att klara av spelet.
Som utvecklare på ett privat företag skulle jag heller aldrig ta in fixar från någon annan än andra utvecklare på mitt företag. Då skulle någon behöva lägga tid på att granska fixarna, som mycket möjligt kan vara work-arounds och inte det bästa sättet att fixa buggen på. Att ta in sånt i ett så stort projekt skulle över tiden göra mer skada än nytta för projektet.
Kul att det finns fans som vill lägga sin tid på det iaf
Du lirade inte på PC då antar jag? För där var det en jävla travesti. Bethesda, en anrik PC(!)-utvecklare som verkar bli sämre och sämre på att göra PC-spel. Det var så jävla risigt på PC så att jag till slut blev helt avtänd på spelet. Otroligt synd, med tanke på hur peppad jag ändå var.
För mig som sitter med både Freesync och 120hz så var spelet knappt spelbart.
Nä, Bethesda kan dra åt helvete rent ut sagt.
Jo, jag sitter på PC. Nästan alla jag känner som kört det har spelat på PC, men ingen av dom har haft "game breaking" buggar.
Jag håller med om att dom levererar spel idag till PC som inte håller samma nivå som förr. Men samtidigt måste jag väga in att dom idag utvecklar till fler plattformar, att antalet spelare (och därigenom antalet hårdvaru- och mjukvarukonfigurationer) har exploderat, att dom är ett större företag, att möjligheten att distribuera patchar och hela industrin har förändrats sedans de tidiga spelen.
Som programmerare, med utbildning i spelutveckling och ekonomi, har jag svårt att blame:a dom för dom flesta av buggarna som fixas i den här patchen. Speciellt då dom inte har slutat patcha spelet än.
Alltså, det är ju ingen spelare som "måste" fixa buggar i spelet. När jag spelade igenom det direkt efter release så stötte jag inte på någon bugg som hindrade mig från att klara av spelet.
Som utvecklare på ett privat företag skulle jag heller aldrig ta in fixar från någon annan än andra utvecklare på mitt företag. Då skulle någon behöva lägga tid på att granska fixarna, som mycket möjligt kan vara work-arounds och inte det bästa sättet att fixa buggen på. Att ta in sånt i ett så stort projekt skulle över tiden göra mer skada än nytta för projektet.
Kul att det finns fans som vill lägga sin tid på det iaf
Du lirade inte på PC då antar jag? För där var det en jävla travesti. Bethesda, en anrik PC(!)-utvecklare som verkar bli sämre och sämre på att göra PC-spel. Det var så jävla risigt på PC så att jag till slut blev helt avtänd på spelet. Otroligt synd, med tanke på hur peppad jag ändå var.
För mig som sitter med både Freesync och 120hz så var spelet knappt spelbart.
Nä, Bethesda kan dra åt helvete rent ut sagt.
Jo, jag sitter på PC. Nästan alla jag känner som kört det har spelat på PC, men ingen av dom har haft "game breaking" buggar.
Jag håller med om att dom levererar spel idag till PC som inte håller samma nivå som förr. Men samtidigt måste jag väga in att dom idag utvecklar till fler plattformar, att antalet spelare (och därigenom antalet hårdvaru- och mjukvarukonfigurationer) har exploderat, att dom är ett större företag, att möjligheten att distribuera patchar och hela industrin har förändrats sedans de tidiga spelen.
Som programmerare, med utbildning i spelutveckling och ekonomi, har jag svårt att blame:a dom för dom flesta av buggarna som fixas i den här patchen. Speciellt då dom inte har slutat patcha spelet än.
Tror mig det fanns flertalet buggar som kunde sabba spelet, fanns en bugg som gjorde att du näst intill fick lov att starta om spelet från början genom att radera alla sparfiler så den förstörde dom.
Minns inte nu vad byggnaden hette man skulle gå in till, men det var ett sidoquest där inne man var tvungen att ta
Bra initiativ, men samtidigt sjukt att en spelare fixar buggarna snabbare än vad de utvecklare som gjort spelet fixar dem. Men det är klart, det är väl ett bevis på att utvecklarna skiter i spelet och spelarna - när spelet är "klart" och spelarna köpt det är det bara att gå vidare på nästa spel. Repetera tills spelarna inte längre köper spelen innan dom är klara från release.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.