Moddare patchar Fallout 4 – vill mörda mängder av fula buggar

Robot
Moddare patchar Fallout 4 – vill mörda mängder av fula buggar

Även om Bethesda inte tycker att hissar som sticker upp ur tak är ett problem, så är de ett problem.


Medlem
Moddare patchar Fallout 4 – vill mörda mängder av fula buggar

Det är tragiskt att vi spelare ska behöva fixa andras spel.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Samma som ligger bakom Unofficial Skyrim Patch

Medlem

Antar att det är samma personer som fixade buggarna i Oblivion och Skyrim? Helt sjukt att dessa personer ska behöva fixa utvecklarnas spel och än idag så behöver man ju lägga in dessa patchar för att fixa buggarna i Oblivion och Skyrim. Utvecklarna tog sig inte ens besväret att kontakta dessa människor och frågade om de kunde använda deras fixar i deras officiella patchande och ge cred till dom.

Det är något väldigt sjukt med spelindustrin och vi konsumenter som fortsätter att köpa dess produkter.

Medlem

Och fortfarande har vi inte ens sett röken utav GECK (modverktygen) för Fallout 4

Medlem
Skrivet av Zyndrome:

Och fortfarande har vi inte ens sett röken utav GECK (modverktygen) för Fallout 4

Den som precis gick in i closed beta?


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Om man skall se glaset som halvfullt så är det ju bra att spelen är så moddvänliga att det går att moddpatcha, hellre det än att få leva med buggarna som i andra spel.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Det är tragiskt att vi spelare ska behöva fixa andras spel.

Så länge folk betalar för trasiga/buggiga spel så lär de inte ändra på sig heller

Medlem

Vilket jävla dravel, blev inte förvånad när jag läste efteråt att han som skrivit artikeln själv har varit spelutvecklare. De verkar sakna förmågan till självkritik för sin egen bransch överhuvudtaget.

Medlem

Alltså, det är ju ingen spelare som "måste" fixa buggar i spelet. När jag spelade igenom det direkt efter release så stötte jag inte på någon bugg som hindrade mig från att klara av spelet.

Som utvecklare på ett privat företag skulle jag heller aldrig ta in fixar från någon annan än andra utvecklare på mitt företag. Då skulle någon behöva lägga tid på att granska fixarna, som mycket möjligt kan vara work-arounds och inte det bästa sättet att fixa buggen på. Att ta in sånt i ett så stort projekt skulle över tiden göra mer skada än nytta för projektet.

Kul att det finns fans som vill lägga sin tid på det iaf

Medlem
Skrivet av kaealy:

Vilket jävla dravel, blev inte förvånad när jag läste efteråt att han som skrivit artikeln själv har varit spelutvecklare. De verkar sakna förmågan till självkritik för sin egen bransch överhuvudtaget.

Eller så förstår dom komplexiteten i utveckling/programmering av just spel.

Medlem

OT...men med undervisning i programmering i grundskolan, som har diskuterats tidigare, så skulle nog den genomsnittliga konsumenten inte ha förväntningarna lagda på nivån "buggfritt".

Medlem

Kan även vara värt att nämna att deras patch enbart fungerar för dem som kör Fallout 4 beta patchen (1.5). Dvs på senaste officiela patchen (1.4nånting) fungerar den icke.

Medlem

Man undrar hur det blir med moddar i framtiden. Verkar som att de inte lärde sig sin läxa förra gången.
http://www.game-debate.com/news/?news=19982&software=Steam&ti...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av kaealy:

Vilket jävla dravel, blev inte förvånad när jag läste efteråt att han som skrivit artikeln själv har varit spelutvecklare. De verkar sakna förmågan till självkritik för sin egen bransch överhuvudtaget.

Nej fan det pekar ju på att det är uteslutande människor som själv vet hur det är att utveckla spel som sympatiserar.
Typiskt!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av kaealy:

Vilket jävla dravel, blev inte förvånad när jag läste efteråt att han som skrivit artikeln själv har varit spelutvecklare. De verkar sakna förmågan till självkritik för sin egen bransch överhuvudtaget.

Eller så förstår dom komplexiteten i utveckling/programmering av just spel.

Ja, om det är något elinstallatörer förstår så är det komplex programmering!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Zyndrome:

Och fortfarande har vi inte ens sett röken utav GECK (modverktygen) för Fallout 4

som en annan sa, den är i closed beta så böla inte i onödan innan du lärt dig kolla upp saker

KoP
Medlem

Inga större fel som jag stört mig på i Fallout 4 om jag ska vara ärligt. En glipa i ett hagelgevär? Aldrig sett eller ens tänkt på det så det är ju inte direkt så att världen rämnar. :'D

Medlem

Fallout 4 är fullt spelbart utan någon inofficiell patch, till största delen handlar det om problem som de flesta aldrig stöter på eller märker av samt rent estetiska missar.
Det är rent skitsnack att det handlar om att 'fixa spelet' när det är inte trasigt.

Det finns inget sätt för någon utvecklare att göra ett så stort spel med så enormt många detaljer som Fallout 4 har perfekt utan att lägga ner orimligt mycket tid på att finputsa spelet.
De inofficiella patcharna görs ju med input från en långt mycket större spelarbas än vad som fanns att tillgå innan spelet släpptes.

Med det sagt så ska moddarna som lägger sin tid på det här ha oändligt mycket creds för att de förlänger spelbarheten och gör en bra produkt oerhört mycket bättre, tack vare dem kan man spela ett sånt här spel i år istället för månader.

Medlem
Skrivet av KoP:

Inga större fel som jag stört mig på i Fallout 4 om jag ska vara ärligt. En glipa i ett hagelgevär? Aldrig sett eller ens tänkt på det så det är ju inte direkt så att världen rämnar. :'D

Det enda jag råkat ut för är en tvehövdad ko som vägrade att lämna ett tak samt att mina vapen försvann då och då.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av waeress:

Alltså, det är ju ingen spelare som "måste" fixa buggar i spelet. När jag spelade igenom det direkt efter release så stötte jag inte på någon bugg som hindrade mig från att klara av spelet.

Som utvecklare på ett privat företag skulle jag heller aldrig ta in fixar från någon annan än andra utvecklare på mitt företag. Då skulle någon behöva lägga tid på att granska fixarna, som mycket möjligt kan vara work-arounds och inte det bästa sättet att fixa buggen på. Att ta in sånt i ett så stort projekt skulle över tiden göra mer skada än nytta för projektet.

Kul att det finns fans som vill lägga sin tid på det iaf

Du lirade inte på PC då antar jag? För där var det en jävla travesti. Bethesda, en anrik PC(!)-utvecklare som verkar bli sämre och sämre på att göra PC-spel. Det var så jävla risigt på PC så att jag till slut blev helt avtänd på spelet. Otroligt synd, med tanke på hur peppad jag ändå var.

För mig som sitter med både Freesync och 120hz så var spelet knappt spelbart.

Nä, Bethesda kan dra åt helvete rent ut sagt.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av waeress:

Alltså, det är ju ingen spelare som "måste" fixa buggar i spelet. När jag spelade igenom det direkt efter release så stötte jag inte på någon bugg som hindrade mig från att klara av spelet.

Som utvecklare på ett privat företag skulle jag heller aldrig ta in fixar från någon annan än andra utvecklare på mitt företag. Då skulle någon behöva lägga tid på att granska fixarna, som mycket möjligt kan vara work-arounds och inte det bästa sättet att fixa buggen på. Att ta in sånt i ett så stort projekt skulle över tiden göra mer skada än nytta för projektet.

Kul att det finns fans som vill lägga sin tid på det iaf

Du lirade inte på PC då antar jag? För där var det en jävla travesti. Bethesda, en anrik PC(!)-utvecklare som verkar bli sämre och sämre på att göra PC-spel. Det var så jävla risigt på PC så att jag till slut blev helt avtänd på spelet. Otroligt synd, med tanke på hur peppad jag ändå var.

För mig som sitter med både Freesync och 120hz så var spelet knappt spelbart.

Nä, Bethesda kan dra åt helvete rent ut sagt.

Jo, jag sitter på PC. Nästan alla jag känner som kört det har spelat på PC, men ingen av dom har haft "game breaking" buggar.

Jag håller med om att dom levererar spel idag till PC som inte håller samma nivå som förr. Men samtidigt måste jag väga in att dom idag utvecklar till fler plattformar, att antalet spelare (och därigenom antalet hårdvaru- och mjukvarukonfigurationer) har exploderat, att dom är ett större företag, att möjligheten att distribuera patchar och hela industrin har förändrats sedans de tidiga spelen.

Som programmerare, med utbildning i spelutveckling och ekonomi, har jag svårt att blame:a dom för dom flesta av buggarna som fixas i den här patchen. Speciellt då dom inte har slutat patcha spelet än.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av waeress:

Alltså, det är ju ingen spelare som "måste" fixa buggar i spelet. När jag spelade igenom det direkt efter release så stötte jag inte på någon bugg som hindrade mig från att klara av spelet.

Som utvecklare på ett privat företag skulle jag heller aldrig ta in fixar från någon annan än andra utvecklare på mitt företag. Då skulle någon behöva lägga tid på att granska fixarna, som mycket möjligt kan vara work-arounds och inte det bästa sättet att fixa buggen på. Att ta in sånt i ett så stort projekt skulle över tiden göra mer skada än nytta för projektet.

Kul att det finns fans som vill lägga sin tid på det iaf

Du lirade inte på PC då antar jag? För där var det en jävla travesti. Bethesda, en anrik PC(!)-utvecklare som verkar bli sämre och sämre på att göra PC-spel. Det var så jävla risigt på PC så att jag till slut blev helt avtänd på spelet. Otroligt synd, med tanke på hur peppad jag ändå var.

För mig som sitter med både Freesync och 120hz så var spelet knappt spelbart.

Nä, Bethesda kan dra åt helvete rent ut sagt.

Jo, jag sitter på PC. Nästan alla jag känner som kört det har spelat på PC, men ingen av dom har haft "game breaking" buggar.

Jag håller med om att dom levererar spel idag till PC som inte håller samma nivå som förr. Men samtidigt måste jag väga in att dom idag utvecklar till fler plattformar, att antalet spelare (och därigenom antalet hårdvaru- och mjukvarukonfigurationer) har exploderat, att dom är ett större företag, att möjligheten att distribuera patchar och hela industrin har förändrats sedans de tidiga spelen.

Som programmerare, med utbildning i spelutveckling och ekonomi, har jag svårt att blame:a dom för dom flesta av buggarna som fixas i den här patchen. Speciellt då dom inte har slutat patcha spelet än.

Tror mig det fanns flertalet buggar som kunde sabba spelet, fanns en bugg som gjorde att du näst intill fick lov att starta om spelet från början genom att radera alla sparfiler så den förstörde dom.
Minns inte nu vad byggnaden hette man skulle gå in till, men det var ett sidoquest där inne man var tvungen att ta

Medlem

Bra initiativ, men samtidigt sjukt att en spelare fixar buggarna snabbare än vad de utvecklare som gjort spelet fixar dem. Men det är klart, det är väl ett bevis på att utvecklarna skiter i spelet och spelarna - när spelet är "klart" och spelarna köpt det är det bara att gå vidare på nästa spel. Repetera tills spelarna inte längre köper spelen innan dom är klara från release.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar