Microsofts artificiella intelligens tolkar klassiska spel - horribelt fel

Robot
Microsofts artificiella intelligens tolkar klassiska spel - horribelt fel

Det är inte lätt att som nykläckt AI ge sig i kast med några av spelvärldens ikoniska vyer.


Medlem
Microsofts artificiella intelligens tolkar klassiska spel - horribelt fel

Inget Skynet direkt


signatur

Game long and prosper

Medlem
ELF
Medlem
Skrivet av Javas:

Inget Skynet direkt

Tänk om den bara spelar dum. Men i själva verket så håller den på att infektera hela nätet.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Javas:

Inget Skynet direkt

Tänk om den bara spelar dum. Men i själva verket så håller den på att infektera hela nätet.

Äldsta tricket i A.I-boken! Oss lurar den inte

Medlem

Hur ser det ut när en klocka hänger från sidan av en väg? borde den inte kolla upp om meningen den bygger ihop ens är rimlig?

Medlem

Jag är inte helt säker, men tror att den har mer fel än rätt.

Medlem

Microsoft gjorde ju deras AI betydligt dummare efter Tay sorgligt nog. Tycker det var synd att dom tog bort Tay. Satt och garvade att jag knappt fick någon luft.

Det komiska är att när Microsoft gjorde Tay dummare så blev den en feminist istället LOL.

Medlem

"Tricket: Döda alla CT på Inferno"
Jag tror bestämt det där är en CT som precis har dödat en bunke T...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ULTRADENNIS:

"Tricket: Döda alla CT på Inferno"
Jag tror bestämt det där är en CT som precis har dödat en bunke T...

Haha, doh!


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Javas:

Inget Skynet direkt

Tänk om den bara spelar dum. Men i själva verket så håller den på att infektera hela nätet.

Nu när du avslöjat den lär du inte gå säker någonstans. Bäst att gå "off the grid". GL pal!

KoP
Medlem

Det är väl inte så konstigt att AI'n tolkar som den gör egentligen. Att tyda pixliga skärmdumpar ifrån gamla spel (såväl som nya t.o.m) kan ju inte vara så lätt.

ELF
Medlem
Skrivet av KoP:

Det är väl inte så konstigt att AI'n tolkar som den gör egentligen. Att tyda pixliga skärmdumpar ifrån gamla spel (såväl som nya t.o.m) kan ju inte vara så lätt.

Jo, bilderna behöver nog ha lite högre upplösning för att de ska kunna tydas bättre. Sen kan den nog inte än vad ett visst monster heter i ett specifikt spel heller.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Fast det är inte bara med spel som den är helt ute och cyklar.
Jag testade med en bild på en levande korall, som den tyckte var en närbild på ett Mjukisdjur!

ZF
Medlem

Giraffer är som kyckling, de liknar alltid något.

Medlem
Skrivet av hunden:

Hur ser det ut när en klocka hänger från sidan av en väg? borde den inte kolla upp om meningen den bygger ihop ens är rimlig?

Det är väl en väg där i bakgrunden?

Medlem

AI-analys av bild på Saturnus...

Citat:

I think it's a banana sitting next to a mouse.

Medlem
Skrivet av Frisell:
Skrivet av hunden:

Hur ser det ut när en klocka hänger från sidan av en väg? borde den inte kolla upp om meningen den bygger ihop ens är rimlig?

http://www.spanish-art.org/images/gallery/persistencia-memori...

Det är väl en väg där i bakgrunden?

Ja kanske det men jag har mer bilder i huvudet av en moraklocka som är upphängd från en vägbro

1
Skriv svar