Här är Blackroom från John Romero och Adrian Carmack

Robot
Här är Blackroom från John Romero och Adrian Carmack
Medlem
Här är Blackroom från John Romero och Adrian Carmack

Låter ju lovande!


signatur

autograph

Medlem

700 000 dollar kan de väl hosta upp själva? Killarna är inte direkt fattiga.

Skribent
Skrivet av Incal:

700 000 dollar kan de väl hosta upp själva? Killarna är inte direkt fattiga.

Dom har säkerligen hostat upp en hel del själva.

Skrivet av autograph:

Låter ju lovande!

Blev faktiskt lite pepp.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Citat:

John "Doom" Romero

John "Daikatana" Romero, menar ni. Ett spel som för övrigt i mer än ett avseende påminner om detta, vilket inte inger ett enormt förtroende i mig.

Medlem

Har donerat till detta! Jag tror Blackroom skulle kunna få mig tillbaka på FPS spåret igen


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

Medlem
Skrivet av Incal:

700 000 dollar kan de väl hosta upp själva? Killarna är inte direkt fattiga.

Det handlar nog mer att visa andra investerare att det finns en marknad för spelet.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Quid:
Skrivet av Incal:

700 000 dollar kan de väl hosta upp själva? Killarna är inte direkt fattiga.

Det handlar nog mer att visa andra investerare att det finns en marknad för spelet.

Det skriver dem på kickstartern. Enligt John så måste kickstarten lyckas för att spelet ska bli en verklighet.

Medlem

Gisses vad trött Romero ser ut när han läser från telepromptern.

Medlem
Skrivet av Quid:
Skrivet av Incal:

700 000 dollar kan de väl hosta upp själva? Killarna är inte direkt fattiga.

Det handlar nog mer att visa andra investerare att det finns en marknad för spelet.

Och jädrigt bra reklam.

Medlem

vad är det för hemligt baklängesprat sista sekunderna i videon?

Medlem

Måste vara svårt att hitta investerare. Trailern gav inte mig speciellt mycket förtroende förutom att han hade ett par coola idéer, men fanns inte mycket där med tyngd direkt.
Var ju inte igår Romero släppte något nytt, förutom hans Doom karta förstås ;-D heja!

Medlem
Skrivet av Lifhen:

vad är det för hemligt baklängesprat sista sekunderna i videon?

Rösten säger: ...

"To get Blackroom you must fund the Kickstarter campaign by John Romero"

(Markera för att se vad som sägs)

Fick fram det genom att spela in med Geforce experience och i ett ljudprogram vända ljudspåret och öka pitch.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av Ohso:

Måste vara svårt att hitta investerare. Trailern gav inte mig speciellt mycket förtroende förutom att han hade ett par coola idéer, men fanns inte mycket där med tyngd direkt.
Var ju inte igår Romero släppte något nytt, förutom hans Doom karta förstås ;-D heja!

Var inte orolig. John Romero sa på livestreamen att de har intresserade investerare om de når $700 000.
Dessutom har de tydligen en programmerare som just släppt ett nytt spel intresserad också! Vi vet inte vem än.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Det som gör mig pepp är att han sa att han ska stå för leveldesignen. OOyyyeeah

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Citat:

John "Doom" Romero

John "Daikatana" Romero, menar ni. Ett spel som för övrigt i mer än ett avseende påminner om detta, vilket inte inger ett enormt förtroende i mig.

Daikatana var är riktigt läcker ide som fastnade i ett spel som trots allt är/var mycket bättre än vad folk påstår.

Och iden bakom Blackroom påminner en hel del om Daikatana och jag blir iaf riktigt peppad av det!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av FelixenS:
Citat:

John "Doom" Romero

John "Daikatana" Romero, menar ni. Ett spel som för övrigt i mer än ett avseende påminner om detta, vilket inte inger ett enormt förtroende i mig.

Daikatana var är riktigt läcker ide som fastnade i ett spel som trots allt är/var mycket bättre än vad folk påstår.

Och iden bakom Blackroom påminner en hel del om Daikatana och jag blir iaf riktigt peppad av det!

Jag gillar Daikatana väldigt mycket, det finns några ganska seriösa buggar i det och man måste verkligen se förbi dom för att kunna uppskatta spelet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Norrin:

Gisses vad trött Romero ser ut när han läser från telepromptern.

Han var pigg på livestreamen idag. Dock så såg Adrian ut som Grumpy cat.

Medlem

Ja de får mina pengar, de två står för det bästa i Quake och det finns inget spel som har givit mig mer nöje för pengarna.
Att folk inte kan se förbi Daikatana men köper en massa annan skit som har släppts de senaste 15 åren är hyckleri i min mening.

Om nån förtjänar en chans så är det de här två typerna, som sinsemellan har uppfunnit i stort sett hela terminologin som används i våra actionspel numera.

Medlem
Skrivet av Quid:
Skrivet av Incal:

700 000 dollar kan de väl hosta upp själva? Killarna är inte direkt fattiga.

Det handlar nog mer att visa andra investerare att det finns en marknad för spelet.

Ja, för marknaden är ju osäker kring om first person shooters kan sälja...

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Quid:
Skrivet av Incal:

700 000 dollar kan de väl hosta upp själva? Killarna är inte direkt fattiga.

Det handlar nog mer att visa andra investerare att det finns en marknad för spelet.

Ja, för marknaden är ju osäker kring om first person shooters kan sälja...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Och george lynch är tydligen inblandad också!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Luktar flopp

Inget gameplay, bara concept art, john romero, john romero, fullt med stretch goals redan, och inget mål?

Snubben snackar ju bara !
Han har ju inget att visa upp alls ju !

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Luktar flopp

Inget gameplay, bara concept art, john romero, john romero, fullt med stretch goals redan, och inget mål?

Inte mycket du baserar ditt tvivel på isf, inte första kickstartern som sett ut så här (minus John Romero). Målet är rätt så tydligt i min mening, jag vet i stora drag vad jag förväntar mig från det jag sett och läst på kickstartern.

Hoppas att kickstartern går igenom, saknar spel som dessa. Främst så hoppas jag såklart på att multiplayer-delen tar fart, vet att Romero har koll på vad ett riktigt arena-FPS ska innehålla. Det är ingen bred genre inom multiplayer nu för tiden dock..

Medlem

Dåliga vibbar efter den där trailern...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

1
Skriv svar