FZ: Probably the best community in the world

Medlem
FZ: Probably the best community in the world

I tider som dessa där Youtube-profiler måste gå ut med videos för att diskutera drama inom Let's Play-världen, hat florerar både IRL och på internet samt att humanitära katastrofer pågår för fullt, gör att tilltron till vad det innebär att vara en medmänniska sakta börjar erodera bort. Ett ständigt basunerande av media där han är rasist, hon är dum i huvudet och alla kommer dö ingjuter en trötthet hos mig som person.

Det är när denna trötthet infinner sig som jag stänger ner allt vad "ordinarie" media innebär och surfar in på www.fz.se

Sköna recensioner, spel-quiz, bloggar om allt från metafysik till vad hen spelade igårkväll och som titeln säger: Den skönaste communityn jag vet. Inspirationen för detta inlägg kom igår då jag såg N00bTr00pers tråd på forumet angående en bortskäkning av Brothers: A tale of two sons som jag länge har funderat på att införskaffa. Jag hann inte knipa den personligen men fick omgående svar om möjligheten till att få en annan dublett av ett annat spel.
Summa summarum: Man glömmer världens bekymmer för ett tag när en medlem delar med sig av spelglädje till en annan medlem.

Till min förvåning hade jag även ett annat meddelande vid inloggning imorse. Det visade sig att Bojkott sett att jag var intresserad av Brothers och hade en kopia liggandes och altruistisk nog delade med sig av en kod till mig. Gladare än få och återigen infinner sig värmen av att vi är en community där man tar hand om varandra.

För ett tag sedan erfor jag dock att attityden hos medlemmar var ganska krass. Tonen var hård och ibland fientlig med både påhopp på person och liknande. Detta har på senare tid avtagit och återigen är råder saklighet och diskussionsvilja (för det mesta) bland oss.

Inlägget är dock inte menat som ett "ge mig gratis spel" (även fast studentekonomin är glad för detta) eller som ett tiggeri av spel, utan som hyllning av vad jag anser vara en gedigen community med vänliga själar. Denna community och sida som jag alltid snabbt kan surfa in på och glömma världens elände för åtminstone några minuter och numera även spela några spel som jag inte haft annars för att drömma mig bort.

Klepto, out!

#blogg


signatur

Submission is for the weak

Skägg.
10 Chambers
FZ: Probably the best community in the world


signatur
Redaktör
Flakmonkey

Helt klart och jag önskar att det lyftes fram ännu mer så att fler fick uppleva det. Nu är det väldigt mycket som händer kring nyheter men forum, bloggar, etc lyfts in fram lika mycket som jag kan tycka att det borde göra. Nyheter, recensioner, etc kan man ju rent krasst läsa på många ställen även om de såklart är av olika kvalitet, men USPen för FZ har för mig alltid varit communityn och kontakten mellan olika användare och även mellan användare och admins.

Medlem

Kul att läsa!

Jag har ju hållit mig undan från FZ:s community under en lång tid just för att det, som du också nämner, har varit en väldigt fientlig ton (ofta med mer eller mindre undertoner av rasism). Men om den trenden har brutits så är det ju enbart positivt!

Medlem

Allt är ju relativt, innan forumet dog ut för några år sen så var det ett jävla liv. Mycket folk men de politiska trådarna på forumet var allt annat än trevliga.

Sen att det är bättre än majoriteten av stora communities är ju rätt illa när man ser hur folk beter sig i nyheter ibland... men personligen börjar jag bli för gammal för att bry mig, kan inte personer bete sig så lämnar jag eller sätter dom på mute, enklast så.

Testpilot

FZ är den mysiga brasan man kurar ihop sig vid i Aprilvädret

Medlem

FZ FTW! :heart:
Hoppas du gillar spelet

Skribent

Väl rutet! Upplever också att det blivit varmare på forumet

Nu ska vi bara få Calle bannad.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Ett så starkt gemensamt intresse som spel gör att man hellre ser likheter än debatterar olikheter. Stort <3 på inlägget.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Jag håller med. Och det ska bli kul när FZ migrerar till nästan sajt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

håller med fick en black dessert trail nyckel här..glad som tusan! älskar er fz mitt stjärtlyse i dyngan


signatur

New life, New hope

Medlem

Jag vet vad många tänker göra på valborg, sista april. Men jag tänker sätta mig framför fz, som jag alltid har gjort varje år och det är att öppna min efterlängtade belgiska chokladask!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Mycket härlig läsning! <3


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Det börjar kännas som om FZ börjar hitta tillbaka till sin trevligare form. Men allt sånt här går i vågor så får väl se till att
Denna positiva ton närs och framhävs så att skiten stannar nere i skiten där den hör hemma.

Ps: Va go du ä :heart:


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:

Det börjar kännas som om FZ börjar hitta tillbaka till sin trevligare form. Men allt sånt här går i vågor så får väl se till att
Denna positiva ton närs och framhävs så att skiten stannar nere i skiten där den hör hemma.

Ps: Va go du ä :heart:

I hope you all burn in hell!!!

Hehe, nej då. FZ ska vara Sveriges bästa community för gamers tycker jag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

fz är det bästa stället jag vet!
mitt dagliga kram kalas knark

Love hugs and no bugs


signatur

New life, New hope

Medlem

Tack alla för de överväldigande positiva kommentarerna på denna lite blödiga kärleksförklaring. Kan bara säga att med detta så är jag ännu mer säker på att det faktiskt är den bästa communityn.


signatur

Submission is for the weak

1
Skriv svar