Lista – 10 minnesvärda Xbox 360-spel

Medlem

När man startade Mass Effect för första gången. Hade knappt hört om spelet alls, men jävlar vilken resa det tog mig på. Så pass att jag t om spelade om det igen precis innan jag fick Mass Effect 2 bara för att jag råkat döda Wrex i det första.

Första spelet jag köpte var dock Project Gotham Racing 3 och det var det första spelet jag spelade online via Xbox live med Simon Bergstedt aka Nosnos, vilket även var den person som fick mig att köpa en 360 till att börja med. Tack för tipset Nosnos!


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Red Dead Redemption helt klart, så jävla bra!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av Chrester:

Bad Company (den första). Hade så jäkla kul online.

Jag med. Fortfarande det bästa Battlefield spelet enligt mig.

Det var det absolut bästa. Avskalat, inget krafs med miljarder upplåsningar och lock-on hit och värmeskräp dit. Bara välja vad man skulle vara och köra.

Medlem

Ingen som nämnt oblivion?

Medlem

Jag satte precis igång med Red Dead Redemption, för första gången, någonsin. Har spelat igenom ett par timmar och är riktigt såld.

Medlem

Oblivion
Call Of Duty 4
Rainbow Six: Vegas

<3

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

trials
lego spelen
rayman
alan wake
peggle
mark of the ninja
wwe smackdown vs raw
splosion man
red dead redemption
plants vs zombies

"Iego"-spelen

Ah, där får man för man inte orkar sträcka sig efter shift med enhandsfattning på keyboarden ( 3 veckors bäbis i andra handen )

Men hey, jag tror nog fasen du kommer göra nått spel tillslut, bara tiden finns


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Trist att man missade Witcher 2 när det begav sig. Sen...varför fick Read Dead bara 4/5? Det är väl en av de bästa spelen till 360?!

Inaktiv
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Threezool:
Skrivet av Kane:

Tittar på flera av de där spelen och inser att flera är bättre på PC än på tv-spel, inte minst styrningen.

Blir lite modfällt när det uppenbart är så att tv-spelsskalan på betygen är anpassad för tv-spel och inte för spel rent generellt. Kanske till och med skulle kalla det för "handikapp". Menar man verkligen att ett FPS på ett tv-spel är lika bra som ett FPS på datorn om båda får en femma i betyg?

Tydligare än såhär kan man inte göra PC MASTERRACE av den enkla anledningen att tv-spelsskalan är anpassad neråt. "Det är bra för att vara tv-spel".

För de som inte förstår ordet tv-spel så är det vad konsollerna hette innan man behövde ett bättre namn på det för att sälja samma sak.

Du menar konsol, inte Tv-spel va?

De är två helt olika saker med två olika innebörd. =P

Nej, det är samma sak.

Men det är det ju inte, Tv-spel är ju de spel man spelar på en konsol och med en konsol så spelar man Tv-spel. Så det är ju inte samma sak.

Skrivet av Kane:
Skrivet av Threezool:

Du menar konsol, inte Tv-spel va?

De är två helt olika saker med två olika innebörd. =P

Jag menar precis vad jag skrev. Sätter man läppstift på en gris är det fortfarande en gris... ...i läppstift.

Har inte en aning om vad du menar med din jämförelse...

Tv-spel är det man spelar och konsol är det man spelar Tv-spel med. Jag bytte ut alla ställen där det stod Tv-spel men syftet var konsol och då blir det en korrekt mening:

Skrivet av Kane:

Tittar på flera av de där spelen och inser att flera är bättre på PC än på konsol, inte minst styrningen.

Blir lite modfällt när det uppenbart är så att tv-spelsskalan på betygen är anpassad för tv-spel och inte för spel rent generellt. Kanske till och med skulle kalla det för "handikapp". Menar man verkligen att ett FPS på en konsol är lika bra som ett FPS på datorn om båda får en femma i betyg?

Tydligare än såhär kan man inte göra PC MASTERRACE av den enkla anledningen att tv-spelsskalan är anpassad neråt. "Det är bra för att vara konsol".

Enkelt sagt så är tv-spel själva spelen och konsol är hårdvara. De används på olika sätt i olika sammanhang.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Massor med butthurt över att den korrekta termen inte är häftig nog

Märkligt det där. Innan branschens pr-avdelningar kom fram till att konsoll låter mer modernt och kan säljas dyrare än TV-spel så både spelade man och spelade på sitt.... ...tv-spel. *twilight zone musik*


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Kane:

Tittar på flera av de där spelen och inser att flera är bättre på PC än på tv-spel, inte minst styrningen.

Blir lite modfällt när det uppenbart är så att tv-spelsskalan på betygen är anpassad för tv-spel och inte för spel rent generellt. Kanske till och med skulle kalla det för "handikapp". Menar man verkligen att ett FPS på ett tv-spel är lika bra som ett FPS på datorn om båda får en femma i betyg?

Tydligare än såhär kan man inte göra PC MASTERRACE av den enkla anledningen att tv-spelsskalan är anpassad neråt. "Det är bra för att vara tv-spel".

För de som inte förstår ordet tv-spel så är det vad konsollerna hette innan man behövde ett bättre namn på det för att sälja samma sak.

Eller också är det en SMAKSAK vad man gillar?

Vad man gillar är en smaksak. Vad som är bäst är det inte.

Du har inte förstått innebörden av Kanes inlägg: att det inte är lika roligt att spela på en plattform som är mindre tekniskt avancerad. För det är hans poäng. Kane blir "modfälld" av tanken på att spela ett spel på en mindre tekniskt avancerad plattform. Tekniken avgör smaken således enligt Kane, och det svarade DrDoom på: att smak inte alls kan antas styras av teknik. Att hålla isär vad som är bäst och vad man gillar är inte Kanes ståndpunkt. Det kanske är din egen, men du svarade DrDoom som svarade Kane. Vad du själv anser är inte relevant i sådant sammanhang.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Threezool:

Massor med butthurt över att den korrekta termen inte är häftig nog

Märkligt det där. Innan branschens pr-avdelningar kom fram till att konsoll låter mer modernt och kan säljas dyrare än TV-spel så både spelade man och spelade på sitt.... ...tv-spel. *twilight zone musik*

Uttrycket "video game console" har används sen 70-talet.

Inaktiv
Skrivet av Kane:
Skrivet av Threezool:

Massor med butthurt över att den korrekta termen inte är häftig nog

Märkligt det där. Innan branschens pr-avdelningar kom fram till att konsoll låter mer modernt och kan säljas dyrare än TV-spel så både spelade man och spelade på sitt.... ...tv-spel. *twilight zone musik*

Om det är någon som verkar vara butthurt över att den "korrekta termen" inte är häftig nog så är det väl dig? Då den korrekta termen är Konsol, verken mer eller mindre.

Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Threezool:

Massor med butthurt över att den korrekta termen inte är häftig nog

Märkligt det där. Innan branschens pr-avdelningar kom fram till att konsoll låter mer modernt och kan säljas dyrare än TV-spel så både spelade man och spelade på sitt.... ...tv-spel. *twilight zone musik*

Uttrycket "video game console" har används sen 70-talet.

Samt att utrycket konsol kom ännu tidigare än så då det då var motsvarande det svenska ordet terminal när det kom har jag för mig.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Threezool:

Massor med butthurt över att den korrekta termen inte är häftig nog

Märkligt det där. Innan branschens pr-avdelningar kom fram till att konsoll låter mer modernt och kan säljas dyrare än TV-spel så både spelade man och spelade på sitt.... ...tv-spel. *twilight zone musik*

Uttrycket "video game console" har används sen 70-talet.

Jag tror man sa "tv-spel" i utlandet lika lite som vi sa "video game console" här i sverige så din poäng faller rätt platt ja!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av anon_646:
Skrivet av Kane:
Skrivet av anon_646:

Massor med butthurt över att den korrekta termen inte är häftig nog

Märkligt det där. Innan branschens pr-avdelningar kom fram till att konsoll låter mer modernt och kan säljas dyrare än TV-spel så både spelade man och spelade på sitt.... ...tv-spel. *twilight zone musik*

Om det är någon som verkar vara butthurt över att den "korrekta termen" inte är häftig nog så är det väl dig? Då den korrekta termen är Konsol, verken mer eller mindre.

Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Kane:
Skrivet av anon_646:

Massor med butthurt över att den korrekta termen inte är häftig nog

Märkligt det där. Innan branschens pr-avdelningar kom fram till att konsoll låter mer modernt och kan säljas dyrare än TV-spel så både spelade man och spelade på sitt.... ...tv-spel. *twilight zone musik*

Uttrycket "video game console" har används sen 70-talet.

Samt att utrycket konsol kom ännu tidigare än så då det då var motsvarande det svenska ordet terminal när det kom har jag för mig.

Det står dig fullt fritt att tycka. Du är 29 år så rimligen sa man tv-spel även när du var liten parvel så jag förstår inte vart du vill komma mer än att det finns de som bytt ordet till nåt mer flashigt än det ord som användes innan och det var hela min poäng! Så tack för att du bekräftar att jag har rätt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Threezool:

Massor med butthurt över att den korrekta termen inte är häftig nog

Märkligt det där. Innan branschens pr-avdelningar kom fram till att konsoll låter mer modernt och kan säljas dyrare än TV-spel så både spelade man och spelade på sitt.... ...tv-spel. *twilight zone musik*

Uttrycket "video game console" har används sen 70-talet.

Jag tror man sa "tv-spel" i utlandet lika lite som vi sa "video game console" här i sverige så din poäng faller rätt platt ja!

Det gjorde den verkligen inte. Det påstods ju att branschen döpte om det till konsol för att sälja dyrare...
Vad vi säger i lilla sverige påverkar inte priset, vilket också visas av att det alltid hetat console. Eventuella prisförändringar har alltså ingenting med namnet att göra.

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Threezool:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Threezool:

Massor med butthurt över att den korrekta termen inte är häftig nog

Märkligt det där. Innan branschens pr-avdelningar kom fram till att konsoll låter mer modernt och kan säljas dyrare än TV-spel så både spelade man och spelade på sitt.... ...tv-spel. *twilight zone musik*

Om det är någon som verkar vara butthurt över att den "korrekta termen" inte är häftig nog så är det väl dig? Då den korrekta termen är Konsol, verken mer eller mindre.

Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Threezool:

Massor med butthurt över att den korrekta termen inte är häftig nog

Märkligt det där. Innan branschens pr-avdelningar kom fram till att konsoll låter mer modernt och kan säljas dyrare än TV-spel så både spelade man och spelade på sitt.... ...tv-spel. *twilight zone musik*

Uttrycket "video game console" har används sen 70-talet.

Samt att utrycket konsol kom ännu tidigare än så då det då var motsvarande det svenska ordet terminal när det kom har jag för mig.

Det står dig fullt fritt att tycka. Du är 29 år så rimligen sa man tv-spel även när du var liten parvel så jag förstår inte vart du vill komma mer än att det finns de som bytt ordet till nåt mer flashigt än det ord som användes innan och det var hela min poäng! Så tack för att du bekräftar att jag har rätt.

Du har ju inte rätt. Du påstår att man bytte namn (här i Sverige) för att kunna sälja till ett högre pris. Vilket naturligtvis är fullkomligt felaktigt.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Threezool:

Massor med butthurt över att den korrekta termen inte är häftig nog

Märkligt det där. Innan branschens pr-avdelningar kom fram till att konsoll låter mer modernt och kan säljas dyrare än TV-spel så både spelade man och spelade på sitt.... ...tv-spel. *twilight zone musik*

Uttrycket "video game console" har används sen 70-talet.

Jag tror man sa "tv-spel" i utlandet lika lite som vi sa "video game console" här i sverige så din poäng faller rätt platt ja!

Det gjorde den verkligen inte. Det påstods ju att branschen döpte om det till konsol för att sälja dyrare...
Vad vi säger i lilla sverige påverkar inte priset, vilket också visas av att det alltid hetat console. Eventuella prisförändringar har alltså ingenting med namnet att göra.

Det ena var för att höja priset och det andra för att namnet inte var coolt nog. TV-spel lät för enkelt. Men för all del, välj du ut vad du vill svara på att utelämna annat.

Vad vi säger i Sverige påverkar i allra högsta grad priset i SVERIGE. Tror du att "cool modern pryl" säljer bättre än "mossig gammal skit". Jag gör det. Det gör också varenda marknadsavdelning i hela världen. Namnbyte påverkar imagen och image är en enorm del i vad du kan ta betalt för saker och ting. Se gärna Apple och deras i-produkter som referens där.

Så jo, jag har fortfarande rätt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Threezool:

Massor med butthurt över att den korrekta termen inte är häftig nog

Märkligt det där. Innan branschens pr-avdelningar kom fram till att konsoll låter mer modernt och kan säljas dyrare än TV-spel så både spelade man och spelade på sitt.... ...tv-spel. *twilight zone musik*

Uttrycket "video game console" har används sen 70-talet.

Jag tror man sa "tv-spel" i utlandet lika lite som vi sa "video game console" här i sverige så din poäng faller rätt platt ja!

Det gjorde den verkligen inte. Det påstods ju att branschen döpte om det till konsol för att sälja dyrare...
Vad vi säger i lilla sverige påverkar inte priset, vilket också visas av att det alltid hetat console. Eventuella prisförändringar har alltså ingenting med namnet att göra.

Det ena var för att höja priset och det andra för att namnet inte var coolt nog. TV-spel lät för enkelt. Men för all del, välj du ut vad du vill svara på att utelämna annat.

Vad vi säger i Sverige påverkar i allra högsta grad priset i SVERIGE. Tror du att "cool modern pryl" säljer bättre än "mossig gammal skit". Jag gör det. Det gör också varenda marknadsavdelning i hela världen. Namnbyte påverkar imagen och image är en enorm del i vad du kan ta betalt för saker och ting. Se gärna Apple och deras i-produkter som referens där.

Så jo, jag har fortfarande rätt.

Nej, vad vi kallar tv-spel i Sverige påverkar inte priset. Hur det eventuellt föreligger när det gäller andra prylar spelar ingen roll när det är specifikt tv-spel du pratade om.

Medlem

Jag tror helt enkelt du inte vill förstå eller så tror du att du förstår utan att göra det. Nåt av dem är det.

Jag tar det med enkla ord för att inte försvåra det i onödan.

TV-spel lät för tråkigt och enkelt så man började kalla det konsoll. Syftet var givetvis att skapa en tuffare produkt och därigenom kunna sälja mer och dyrare. Som du säkert både vet och förstår så är inte företag och en bransch en hobby utan vinstdrivande företag.

Om det ovan är för svårt för dig att ta in så kan jag inte hjälpa dig. Ditt cirkelresonemang och helt irrelevanta pladder har väldigt lite med det jag skrev att göra.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv
Skrivet av Kane:

Jag tror helt enkelt du inte vill förstå eller så tror du att du förstår utan att göra det. Nåt av dem är det.

Jag tar det med enkla ord för att inte försvåra det i onödan.

TV-spel lät för tråkigt och enkelt så man började kalla det konsoll. Syftet var givetvis att skapa en tuffare produkt och därigenom kunna sälja mer och dyrare. Som du säkert både vet och förstår så är inte företag och en bransch en hobby utan vinstdrivande företag.

Om det ovan är för svårt för dig att ta in så kan jag inte hjälpa dig. Ditt cirkelresonemang och helt irrelevanta pladder har väldigt lite med det jag skrev att göra.

Och vi andra säger att du har fel, har du i huvud taget en enda källa på att det du skriver stämmer? Eller är det bara en konspirationsteori som så många andra konstiga teorier?

Medlem

Verkligheten och hur det har varit. Det jag skriver är ju det som har hänt, det är lite som att bevisa att solen gått upp. Ja den är ju där liksom. Vad mer kräver man. Som jag skrev är du 29 år och borde rimligen också växt upp med att det hette tv-spel.

Du får gärna kalla det teori och underkänna all samlad marknadsföringsstrategi i hela världen. Klart du vet bättre!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Verkligheten och hur det har varit. Det jag skriver är ju det som har hänt, det är lite som att bevisa att solen gått upp. Ja den är ju där liksom. Vad mer kräver man. Som jag skrev är du 29 år och borde rimligen också växt upp med att det hette tv-spel.

Du får gärna kalla det teori och underkänna all samlad marknadsföringsstrategi i hela världen. Klart du vet bättre!

Du säger att benämningen ändrats och priset därför gått upp. Man kan inte vara säker på en sådan koppling utan mer information. Priserna på det mesta har gått upp och pris beror på så många olika faktorer, exempelvis alla go to market kostnader och konkurrenssituation. Om man inte kan bevisa att sådana andra faktorer inte påverkat, eller bara påverkat i mindre grad, så kan man inte dra den slutats du drar med säkerhet.

Jag gillar ordet TV-spel mer och använder det än idag.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Redaktör
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Kane:

Verkligheten och hur det har varit. Det jag skriver är ju det som har hänt, det är lite som att bevisa att solen gått upp. Ja den är ju där liksom. Vad mer kräver man. Som jag skrev är du 29 år och borde rimligen också växt upp med att det hette tv-spel.

Du får gärna kalla det teori och underkänna all samlad marknadsföringsstrategi i hela världen. Klart du vet bättre!

Du säger att benämningen ändrats och priset därför gått upp. Man kan inte vara säker på en sådan koppling utan mer information. Priserna på det mesta har gått upp och pris beror på så många olika faktorer, exempelvis alla go to market kostnader och konkurrenssituation. Om man inte kan bevisa att sådana andra faktorer inte påverkat, eller bara påverkat i mindre grad, så kan man inte dra den slutats du drar med säkerhet.

Jag gillar ordet TV-spel mer och använder det än idag.

Här finns lite info om hur mycket konsoler kostade då och nu.


signatur
Medlem

Jag kan informera om att den första spel-hårdvara jag fick inköptes via Hobbex-katalogen. Det stod inget namn eller tillverkare utan den benämndes endast "TV-spel" kort och gott i katalogen.

Medlem

Jag funderade faktiskt på om det verkligen blivit dyrare men hade ingen info kring det.

Skrivet av Margy:

Jag kan informera om att den första spel-hårdvara jag fick inköptes via Hobbex-katalogen. Det stod inget namn eller tillverkare utan den benämndes endast "TV-spel" kort och gott i katalogen.

Klockrent!


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

TooHumnan för att starta upp den igen.

12
Skriv svar