Se hur Dooms banbyggarverktyg Snapmap fungerar

Robot
Se hur Dooms banbyggarverktyg Snapmap fungerar
Medlem
Se hur Dooms banbyggarverktyg Snapmap fungerar

Är nog skit samma hur mycket det än pratas om snapmap, folk har redan dömt ut spelet och gnäller om det ena efter det andra och förväntar sig det ska vara på pricken doom 1 och doom 2.

Som när folk gnällde över att vanlig free for all (deathmatch) inte fanns med utan bara tdm, och man förklarade redan för några månader sedan att snapmap tillåter dig att göra egna gamemodes.
Då blev man dumförklarad och hade noll koll även fast man själv var den som hade kollat upp saker.

Aja själv kommer man njuta utav Doom när det släpps

Medlem

Tycker detta ser väldigt lovande ut!

Jag tycke om känslan i betan men gillade inte kartorna eller spellägena.
Men ser med spänning fram emot fulla releasen, snapmap verkar erbjuda betydligt mer än jag trott.

Ser fram emot CTF!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av zliddret:

Är nog skit samma hur mycket det än pratas om snapmap, folk har redan dömt ut spelet och gnäller om det ena efter det andra och förväntar sig det ska vara på pricken doom 1 och doom 2.

Som när folk gnällde över att vanlig free for all (deathmatch) inte fanns med utan bara tdm, och man förklarade redan för några månader sedan att snapmap tillåter dig att göra egna gamemodes.
Då blev man dumförklarad och hade noll koll även fast man själv var den som hade kollat upp saker.

Aja själv kommer man njuta utav Doom när det släpps

Till viss del håller jag med dig, många gnäller och inte bara på Doom utan många andra spel bara för att andra gnäller utan att dom själva har provat spelet.
Nu har jag provat Doom och min personliga åsikt är att det känns inte alls som Doom utan lite mer som Quake fast segare. Nu har jag bara spelat MP(BETA) och har inte provat SP så jag kan inte kommentera den delen.

Jag hoppas fortfarande att det kommer ta mig med storm när det släpps.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Gen
Medlem
Skrivet av zliddret:

Är nog skit samma hur mycket det än pratas om snapmap, folk har redan dömt ut spelet och gnäller om det ena efter det andra och förväntar sig det ska vara på pricken doom 1 och doom 2.

Som när folk gnällde över att vanlig free for all (deathmatch) inte fanns med utan bara tdm, och man förklarade redan för några månader sedan att snapmap tillåter dig att göra egna gamemodes.
Då blev man dumförklarad och hade noll koll även fast man själv var den som hade kollat upp saker.

Aja själv kommer man njuta utav Doom när det släpps

Jag förstår inte gnällspikarna. Hur ska man få ett spel att bli som Doom1&2 MP? Spritebaserat, jo tjena.

Medlem

Det enda negativa jag kan säga om vad jag såg i Betan var att man rör sig som en snigel. Skillshots fanns knappt i spelet då allt man sköt på rörde sig oerhört långsamt. Hamnar du mellan två spelare så vinner du aldrig då de knappast lär missa sina skott.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jeehao:

Det enda negativa jag kan säga om vad jag såg i Betan var att man rör sig som en snigel. Skillshots fanns knappt i spelet då allt man skjöt på rörde sig oerhört långsamt. Hamnar du mellan två spelare så vinner du aldrig då de knappast lär missa sina skott.

Jag skulle nog säga det har mer att göra med spelerna man spelade mot än att det är dålig balansering.

Själv så fick jag nästan 30/3 (K/D) varje match och jag sprang bara runt med Super Shotgun och en sniper. Folk hade verkligen ingen aning om hur man skulle röra sig och faktiskt hur snabb man som karaktär är.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

Kikat streamen nu och det såg verkligen riktigt coolt ut!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Längtar


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Geeks Gaming
Skrivet av zliddret:

Är nog skit samma hur mycket det än pratas om snapmap, folk har redan dömt ut spelet och gnäller om det ena efter det andra och förväntar sig det ska vara på pricken doom 1 och doom 2.

Som när folk gnällde över att vanlig free for all (deathmatch) inte fanns med utan bara tdm, och man förklarade redan för några månader sedan att snapmap tillåter dig att göra egna gamemodes.
Då blev man dumförklarad och hade noll koll även fast man själv var den som hade kollat upp saker.

Aja själv kommer man njuta utav Doom när det släpps

Problemet är att dom har tagit vad som kunde varit Doom de vill säga en snabb arena shooter och gjort de till CoD:Doom
Har inget emot rank och xp men när man lägger in perks och loadouts... speciellt när en av perkdelarna heter wallhack då är det inte Doom längre.

Och då är det inte på tal om hur extremt dålig "netcoden" va under alphan och betan

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av zliddret:

Är nog skit samma hur mycket det än pratas om snapmap, folk har redan dömt ut spelet och gnäller om det ena efter det andra och förväntar sig det ska vara på pricken doom 1 och doom 2.

Som när folk gnällde över att vanlig free for all (deathmatch) inte fanns med utan bara tdm, och man förklarade redan för några månader sedan att snapmap tillåter dig att göra egna gamemodes.
Då blev man dumförklarad och hade noll koll även fast man själv var den som hade kollat upp saker.

Aja själv kommer man njuta utav Doom när det släpps

Problemet är att dom har tagit vad som kunde varit Doom de vill säga en snabb arena shooter och gjort de till CoD:Doom
Har inget emot rank och xp men när man lägger in perks och loadouts... speciellt när en av perkdelarna heter wallhack då är det inte Doom längre.

Och då är det inte på tal om hur extremt dålig "netcoden" va under alphan och betan

fast wallhack är inte heller cod, och den perken gör inte att du ser exakt allting genom väggarna, och den gör inte så du ser gubbarna hela tiden, du har den en stund sen är den inte kvar. Jag spelade själv både closed och open beta så där svamlade du en hel del.

Tycker inte det är något fel att dom valde att pröva på att putta in loadouts i doom, man hade ändå inte ofta full mundering av alla vapen i multiplayer i äldre spelen.

Och du tror inte netcoden lär vara snäppet bättre efter release? Och nämn något spel som har bra netcode? Till och med cs:go har en netcode som man bara vill skratta åt till och från, battlefield har fortfarande en skrattretande netcode

Geeks Gaming
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av zliddret:

Är nog skit samma hur mycket det än pratas om snapmap, folk har redan dömt ut spelet och gnäller om det ena efter det andra och förväntar sig det ska vara på pricken doom 1 och doom 2.

Som när folk gnällde över att vanlig free for all (deathmatch) inte fanns med utan bara tdm, och man förklarade redan för några månader sedan att snapmap tillåter dig att göra egna gamemodes.
Då blev man dumförklarad och hade noll koll även fast man själv var den som hade kollat upp saker.

Aja själv kommer man njuta utav Doom när det släpps

Problemet är att dom har tagit vad som kunde varit Doom de vill säga en snabb arena shooter och gjort de till CoD:Doom
Har inget emot rank och xp men när man lägger in perks och loadouts... speciellt när en av perkdelarna heter wallhack då är det inte Doom längre.

Och då är det inte på tal om hur extremt dålig "netcoden" va under alphan och betan

fast wallhack är inte heller cod, och den perken gör inte att du ser exakt allting genom väggarna, och den gör inte så du ser gubbarna hela tiden, du har den en stund sen är den inte kvar. Jag spelade själv både closed och open beta så där svamlade du en hel del.

Tycker inte det är något fel att dom valde att pröva på att putta in loadouts i doom, man hade ändå inte ofta full mundering av alla vapen i multiplayer i äldre spelen.

Och du tror inte netcoden lär vara snäppet bättre efter release? Och nämn något spel som har bra netcode? Till och med cs:go har en netcode som man bara vill skratta åt till och från, battlefield har fortfarande en skrattretande netcode

Har inte sagt något om att CoD har wallhack. Men fortfarande idiotiska perks.
Nej du ser inte någon hela tiden men det är fortfarande en sak som jag anser förstör mycket av spelet och vad som gör just en arena shooter till en arena shooter. Likadant med loadouts. Jag ser inget fel med loadouts i ett spel. Tycker bara de inte har något i spelet att göra.

Dom kommer säkert fixa de lite. Men det kommer fortfarande vara dåligt då det är nästan en rak av console port.
Och du verkar inte ha en aning om vad du snackar om gällande "netcode" Kan inte komma ihåg att man kan kniva någon från 3 meters avstånd i CS

Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av zliddret:

Är nog skit samma hur mycket det än pratas om snapmap, folk har redan dömt ut spelet och gnäller om det ena efter det andra och förväntar sig det ska vara på pricken doom 1 och doom 2.

Som när folk gnällde över att vanlig free for all (deathmatch) inte fanns med utan bara tdm, och man förklarade redan för några månader sedan att snapmap tillåter dig att göra egna gamemodes.
Då blev man dumförklarad och hade noll koll även fast man själv var den som hade kollat upp saker.

Aja själv kommer man njuta utav Doom när det släpps

Problemet är att dom har tagit vad som kunde varit Doom de vill säga en snabb arena shooter och gjort de till CoD:Doom
Har inget emot rank och xp men när man lägger in perks och loadouts... speciellt när en av perkdelarna heter wallhack då är det inte Doom längre.

Och då är det inte på tal om hur extremt dålig "netcoden" va under alphan och betan

fast wallhack är inte heller cod, och den perken gör inte att du ser exakt allting genom väggarna, och den gör inte så du ser gubbarna hela tiden, du har den en stund sen är den inte kvar. Jag spelade själv både closed och open beta så där svamlade du en hel del.

Tycker inte det är något fel att dom valde att pröva på att putta in loadouts i doom, man hade ändå inte ofta full mundering av alla vapen i multiplayer i äldre spelen.

Och du tror inte netcoden lär vara snäppet bättre efter release? Och nämn något spel som har bra netcode? Till och med cs:go har en netcode som man bara vill skratta åt till och från, battlefield har fortfarande en skrattretande netcode

Har inte sagt något om att CoD har wallhack. Men fortfarande idiotiska perks.
Nej du ser inte någon hela tiden men det är fortfarande en sak som jag anser förstör mycket av spelet och vad som gör just en arena shooter till en arena shooter. Likadant med loadouts. Jag ser inget fel med loadouts i ett spel. Tycker bara de inte har något i spelet att göra.

Dom kommer säkert fixa de lite. Men det kommer fortfarande vara dåligt då det är nästan en rak av console port.
Och du verkar inte ha en aning om vad du snackar om gällande "netcode" Kan inte komma ihåg att man kan kniva någon från 3 meters avstånd i CS

Fast den meleeattacken känns mer som att den autoaimar in på någon än att det är netcoden som spökar. Är man nära nån är det ju bara att spamma f så dör de snabbt oavsett var man siktar.

Medlem

Doom har väll inte varit nån arena shooter egentligen. Detta är ett nytt typ av doom.
Själv skulle jag vilja ha som quakeworld att man kunde plocka upp någons ryggaäck och få armor shaft och rl och 99 raketer


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Problemet jag är rädd för är att själva grundspelet inte är som folk hoppats på (ett "old school DOOM"), utan att du måste modda dig till att spelet ska bli vad du vill att det ska vara med snapmap.

Frågan är då hur lätt det är att hitta likasinnade moddar utan att man ska behöva tweaka något i snapmap på egen hand så fort man vill köra igång ett spel som ska kännas som ett "old school DOOM"-spel t ex.

Det som är irriterande är ju att utvecklarna i videon säger "vi vet vad ni vill ha", men ändå ger de oss inte vad vi vill ha bara för att man enkelt kan ändra det i snapmap -.-


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Ni som gråter över loadoutsen kan skratta er lyckliga att man kan radera loudout delen med snapmap,

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av zliddret:

Är nog skit samma hur mycket det än pratas om snapmap, folk har redan dömt ut spelet och gnäller om det ena efter det andra och förväntar sig det ska vara på pricken doom 1 och doom 2.

Som när folk gnällde över att vanlig free for all (deathmatch) inte fanns med utan bara tdm, och man förklarade redan för några månader sedan att snapmap tillåter dig att göra egna gamemodes.
Då blev man dumförklarad och hade noll koll även fast man själv var den som hade kollat upp saker.

Aja själv kommer man njuta utav Doom när det släpps

Problemet är att dom har tagit vad som kunde varit Doom de vill säga en snabb arena shooter och gjort de till CoD:Doom
Har inget emot rank och xp men när man lägger in perks och loadouts... speciellt när en av perkdelarna heter wallhack då är det inte Doom längre.

Och då är det inte på tal om hur extremt dålig "netcoden" va under alphan och betan

fast wallhack är inte heller cod, och den perken gör inte att du ser exakt allting genom väggarna, och den gör inte så du ser gubbarna hela tiden, du har den en stund sen är den inte kvar. Jag spelade själv både closed och open beta så där svamlade du en hel del.

Tycker inte det är något fel att dom valde att pröva på att putta in loadouts i doom, man hade ändå inte ofta full mundering av alla vapen i multiplayer i äldre spelen.

Och du tror inte netcoden lär vara snäppet bättre efter release? Och nämn något spel som har bra netcode? Till och med cs:go har en netcode som man bara vill skratta åt till och från, battlefield har fortfarande en skrattretande netcode

Har inte sagt något om att CoD har wallhack. Men fortfarande idiotiska perks.
Nej du ser inte någon hela tiden men det är fortfarande en sak som jag anser förstör mycket av spelet och vad som gör just en arena shooter till en arena shooter. Likadant med loadouts. Jag ser inget fel med loadouts i ett spel. Tycker bara de inte har något i spelet att göra.

Dom kommer säkert fixa de lite. Men det kommer fortfarande vara dåligt då det är nästan en rak av console port.
Och du verkar inte ha en aning om vad du snackar om gällande "netcode" Kan inte komma ihåg att man kan kniva någon från 3 meters avstånd i CS

snapmap låter dig ta bort loadout, det gäller att man kollar upp saker innan man gnäller om det. Men man kan inte förvänta sig att allt ska efterlikna äldre spel, arena shooters har aldrig varit sig lika

1
Skriv svar