Master X Master

Robot
Medlem
Master X Master

Skräll att NCSoft kommer med spel som inte når ända fram.

Medlem

Låter väldigt mycket som Battleborn.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Låter väldigt mycket som Battleborn.

Ptja, om man bortser från att det inte alls är likt det, så.

Medlem

Ett MOBA för FPS-spelare och inte MOBA-spelare kanske?

Medlem

Låter som Dead Islands försök till MOBA där man hade en liten "dungeon" man sprang igenom i PvE och i PvP var det 3v3v3(v3?). Jag gillade Dying Lights MOBA men de slopade det ju vilket var lite tråkigt så kanske detta kan överleva liiiite längre än open alpha fasen

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av kaealy:

Låter väldigt mycket som Battleborn.

Ptja, om man bortser från att det inte alls är likt det, så.

Äru onykter?

"Det faktum att Master X Master erbjuder både PvP och PvE gör det unikt. PvP har lägen där två lag med tre respektive fem spelare slåss mot varandra för att försöra varandras bas, alltså som vilket annat moba som helst. PvE-spelläget går ut på att flera spelare kan hjälpas åt för att spela igenom nivåer med en boss på slutet. För detta får man loot av olika slag som sedan kan användas i PvE-läget, såsom nya utstyrslar till sina karaktärer och förmågor."

Detta låter identiskt till det battleborn jag lirade under betan i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av kaealy:

Låter väldigt mycket som Battleborn.

Ptja, om man bortser från att det inte alls är likt det, så.

Äru onykter?

"Det faktum att Master X Master erbjuder både PvP och PvE gör det unikt. PvP har lägen där två lag med tre respektive fem spelare slåss mot varandra för att försöra varandras bas, alltså som vilket annat moba som helst. PvE-spelläget går ut på att flera spelare kan hjälpas åt för att spela igenom nivåer med en boss på slutet. För detta får man loot av olika slag som sedan kan användas i PvE-läget, såsom nya utstyrslar till sina karaktärer och förmågor."

Detta låter identiskt till det battleborn jag lirade under betan i alla fall.

Spelen spelas ju väldigt annorlunda ändå även om "Lägerna" är likadana.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av kaealy:

Låter väldigt mycket som Battleborn.

Ptja, om man bortser från att det inte alls är likt det, så.

Äru onykter?

"Det faktum att Master X Master erbjuder både PvP och PvE gör det unikt. PvP har lägen där två lag med tre respektive fem spelare slåss mot varandra för att försöra varandras bas, alltså som vilket annat moba som helst. PvE-spelläget går ut på att flera spelare kan hjälpas åt för att spela igenom nivåer med en boss på slutet. För detta får man loot av olika slag som sedan kan användas i PvE-läget, såsom nya utstyrslar till sina karaktärer och förmågor."

Detta låter identiskt till det battleborn jag lirade under betan i alla fall.

Battleborn = förstapersonsvy.
Case closed.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av kaealy:

Låter väldigt mycket som Battleborn.

Ptja, om man bortser från att det inte alls är likt det, så.

Äru onykter?

"Det faktum att Master X Master erbjuder både PvP och PvE gör det unikt. PvP har lägen där två lag med tre respektive fem spelare slåss mot varandra för att försöra varandras bas, alltså som vilket annat moba som helst. PvE-spelläget går ut på att flera spelare kan hjälpas åt för att spela igenom nivåer med en boss på slutet. För detta får man loot av olika slag som sedan kan användas i PvE-läget, såsom nya utstyrslar till sina karaktärer och förmågor."

Detta låter identiskt till det battleborn jag lirade under betan i alla fall.

Spelen spelas ju väldigt annorlunda ändå även om "Lägerna" är likadana.

Artikelförfattaren pekar ju ut detta som nåt unikt i texten, är det jag som läser fel eller var är problemet här?

RmK
Medlem

NCsoft har inte utvecklat varken Guild Wars 1 eller 2. Det är ArenaNet som ligger bakom utvecklingen

Redaktör
Skrivet av RmK:

NCsoft har inte utvecklat varken Guild Wars 1 eller 2. Det är ArenaNet som ligger bakom utvecklingen

Rätt. Tack, fixat.


signatur
Medlem

Inte mycket som är unikt med det spelet som ni påstår. Shards of War har funnits ett tag och erbjuder styrning med WASD och liknande Gameplay.
Dead Island:Epidemic som Stunlock utvecklade hade även detta PvP och PvE där du samlade loot och craftade loot och liknande.
Shards of War lever och Frodas men Dead Island : Epidemic blev tyvärr inte tillräckligt poppis så det lades ned. Åas får man hoppas att det var detta som gjorde att Stunlock nu jobbar hårt med Battlerite som förhoppningsvis får den uppmärksamhet som Bloodline Champions borde fått för längesedan.

1
Skriv svar