Vi spelar VR-skräckisen The Brookhaven Experiment

Robot
Vi spelar VR-skräckisen The Brookhaven Experiment
Medlem
Vi spelar VR-skräckisen The Brookhaven Experiment

Ser för jäkla trassligt ut med alla kablar. Väntar 10år tills VR är trådlöst.

Vad behövde man ficklampan till egentligen?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Det är inte speciellt trassligt. Man hanterar kabeln fantastiskt intuitivt.
Ficklampan behövs för att se fienderna när dom kommer mot en. Man ser riktigt dåligt utan ficklampan.

Kan tillägga att det är schysst närvarokänsla och detta är första spelet som jag faktiskt dragit av mig headsetet mitt i ett spel (fick slut på ammo och fienderna började bli lite väl närgångna - panik!

Medlem

Det kan se ut som det är trassligt med sladden när man kollar på, det tyckte jag med innan men nu när jag väl spelar själv så är sladden nästan aldrig i vägen. Man kanske känner av den ibland men jag har aldrig snubblat eller tyckt den var speciellt irriterande.

Medlem

Sladden kan bli störande om man snurrat för mycket åt ett håll så den tjorvar ihop sig.

Spelet ser inte så läskigt ut men jäklar vilken skillnad det blir i VR. När de börjar komma nära från flera håll kommer paniken

Medlem

HAHAHAAH skratta nästan ihjäl mig, fy fan va du e kass Jocke.
Jävligt rolig att titta på..


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av ohGr:

Ser för jäkla trassligt ut med alla kablar. Väntar 10år tills VR är trådlöst.

Gear VR är trådlös och finns på marknaden sedan ett år tillbaka så några 10 år handlar det inte om.
Den har högre upplösnng än Rift/Vive och det går redan att streama PC-spel till den.

Även om mobiltelefonernas hådvara i nuläget begränsar spelupplevelsen så är det Gear VR Carmack lägger krutet på (Oculus utvecklar mjukvaran) eftersom det är streamingtekniken som är nyckeln till att bli kabelfri.

Gear VR är i nuläget överlägsen Rift och Vive när det gäller tex. video och andra upplevelser som inte kräver för mycket CPU och GPU-kraft eller positionering.

KoP
Medlem

Ser riktigt kasst ut. :/

Medlem
Skrivet av KoP:

Ser riktigt kasst ut. :/

Indeed.

Tycker även det ser horribelt ut när vapen och händer osv. svävar i luften så där bara. Ser ut som spelet buggat/glitchat ur


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Tycker det slängdes med lite väl många svordommar i klippet.

Medlem

Rätt naturlig effekt av att testa det spelet för första gången, believe me

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av KoP:

Ser riktigt kasst ut. :/

Indeed.

Tycker även det ser horribelt ut när vapen och händer osv. svävar i luften så där bara. Ser ut som spelet buggat/glitchat ur

Från vad jag läst så känns det naturligare när ett vapen eller händer svävar i VR. För oss som kollar på ser det konstigt ut såklart men det är inte alls samma grej för användaren. Nu har jag inte testat det själv så jag går bara efter vad folk säger som testat mellan svävande händer/vapen och en "virtuell arm" (som kändes oerhört onaturligt tydligen).

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av ohGr:

Ser för jäkla trassligt ut med alla kablar. Väntar 10år tills VR är trådlöst.

Gear VR är trådlös och finns på marknaden sedan ett år tillbaka så några 10 år handlar det inte om.
Den har högre upplösnng än Rift/Vive och det går redan att streama PC-spel till den.

Även om mobiltelefonernas hådvara i nuläget begränsar spelupplevelsen så är det Gear VR Carmack lägger krutet på (Oculus utvecklar mjukvaran) eftersom det är streamingtekniken som är nyckeln till att bli kabelfri.

Gear VR är i nuläget överlägsen Rift och Vive när det gäller tex. video och andra upplevelser som inte kräver för mycket CPU och GPU-kraft eller positionering.

Du kan absolut inte jämföra gear vr med rift/vive. Gear VR är sämre på precis allt utom ren upplösning.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Gud va han pratar mycket. Finns det en kortversion att titta på?

Medlem
Skrivet av Hymer:

Du kan absolut inte jämföra gear vr med rift/vive. Gear VR är sämre på precis allt utom ren upplösning.

Jämföra kan man visst. Ordet du söker är "jämställa".

Medlem

Lånar ni fortfarande Webhallens exemplar?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Hoppas det finns bättre "skräckspel" än så här, detta såg ju urtrist ut och hur kan man ens kalla detta för skräck?

Medlem

Ska bliintressant att se "riktiga" spel, och inte bara glorifierade tech-demos eller indiespel.

Medlem

När ska ni testa typ Project Cars med stol, ratt & pedaler? Är ju hur riktiga spel fungerar/känns som man är intresserad av, inte massa armflaxande ståendes i ett rum.

Medlem
Skrivet av Urgas:

När ska ni testa typ Project Cars med stol, ratt & pedaler? Är ju hur riktiga spel fungerar/känns som man är intresserad av, inte massa armflaxande ståendes i ett rum.

Jag håller med

FML
Medlem

Vill se Calle testa, han som ska vara så lättskrämd.

1
Skriv svar