Klart – då släpps Nintendo NX

Robot
Medlem
Klart – då släpps Nintendo NX

Spännande. Hoppas dom trycker i lite vettig hårdvara så konsollen får lite kärlek från tredjepartsutvecklare..

Medlem

Kanske kan bli min första nintendo konsol sen NES om man bortser från 3ds:en

Medlem

Hoppas på hak-tapp när de visar upp nya Zelda...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Hmm, won't simply replace, vad betyder det? Betyder det att saker i dom gamla maskinerna är bättre eller och i så fall vad?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

MEG
Medlem

Väldigt intressant, flipp eller flopp för Nintendo är den stora frågan


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Jag är inte helt övertygad att NX är en konsol.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hmm, won't simply replace, vad betyder det? Betyder det att saker i dom gamla maskinerna är bättre eller och i så fall vad?

Alla företag säger väl sådär för att folk inte ska sluta köpa nuvarande konsol :/

Medlem
Skrivet av LVX156:

Snark. Återkom när ni slutat göra fjantiga spel för småbarn.

O vad spelar farbror för vuxna spel??

Medlem

Lite märkligt beslut. De skulle behöva en ny konsol innan juni i år.
Wii U får inte ett exklusivt Zelda. Märkligt.

Namn på NX? Lite förslag:
Nintendo Mobile
Wii U Plus
New Wii U
Wii ^ 2

Skrivet av Chiefen:

Jag är inte helt övertygad att NX är en konsol.

Där sa du något. Hmm. Det kanske är en streamtjänst eller ett koncept. Nintendo släpper bara spel till mobil och egna anpassade kontroller till mobil.

Medlem
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av LVX156:

Snark. Återkom när ni slutat göra fjantiga spel för småbarn.

O vad spelar farbror för vuxna spel??

Blir ju en del leisure suit Larry, manhunt och sånt rått.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hmm, won't simply replace, vad betyder det? Betyder det att saker i dom gamla maskinerna är bättre eller och i så fall vad?

Antingen rör det sig om ett slags subsitut/mellanting mellan 3DS och Wii U, eller så rör det sig om en helt fristående plattform. Det har ju snackats en del om att de ska ge sig in i mobilbranschen, så det kanske har något med det att göra?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Wii VR? Jag hoppas att de släpper Wii-namnet och satsar på en helt ny och renodlad spelkonsol. En uppföljare till Gamecube i stället för Wii, och gärna en som bygger på x86 så att den får ta del av alla multiplattformspel.

Medlem

Jag gissar på att nx kommer att ha ett grymt online bibliotek fyllt av alla gamla spel som är lagligt möjligt och dom har råd med. Där dom senaste tre konsol spelen också ingår.

För att jag ser inte hur nintendo ska klara de på ett annat sätt då tredje parts utvecklare inte kommer att hinna till release nu.
Och folk kommer inte att köpa konsolen på release igen utan massa spel och bra recensioner.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Wii VR? Jag hoppas att de släpper Wii-namnet och satsar på en helt ny och renodlad spelkonsol. En uppföljare till Gamecube i stället för Wii, och gärna en som bygger på x86 så att den får ta del av alla multiplattformspel.

Wii-R kanske? Hört det någonstans tidigare när någon skämtade om deras nya konsol. Låter ganska fyndigt!

Medlem
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Bojkott:

Wii VR? Jag hoppas att de släpper Wii-namnet och satsar på en helt ny och renodlad spelkonsol. En uppföljare till Gamecube i stället för Wii, och gärna en som bygger på x86 så att den får ta del av alla multiplattformspel.

Wii-R kanske? Hört det någonstans tidigare när någon skämtade om deras nya konsol. Låter ganska fyndigt!

Haha, ja det var ganska fyndigt

Medlem
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av LVX156:

Snark. Återkom när ni slutat göra fjantiga spel för småbarn.

O vad spelar farbror för vuxna spel??

hahaha! Underbar fråga! Gav mig ett skratt på jobbet

Medlem

"NX won't simply replace 3DS and WiiU"

Ok, vad är syftet då med NX eftersom de i princip slutat göra software till Wiiu?

Medlem
Skrivet av MilkBoy:

Jag gissar på att nx kommer att ha ett grymt online bibliotek fyllt av alla gamla spel som är lagligt möjligt och dom har råd med. Där dom senaste tre konsol spelen också ingår.

Antar att du inte äger en Wiiu eller 3DS om du tror att Nintendo kommer ha vettiga prislappar på deras retro-spel. Deras tidigare beteende talar väldigt mycket emot detta.

Avstängd

Mycket konstig ställning att inte visa upp den på E3 när vi vet ingenting varken om hårdvaran, namnet eller handkontrollen till konsolen?

Medlem

Jag är helnöjd med min Wii U, tycker hårdvaran duger bra. Tycker spelen till Wii U är mycke bättre genomarbetade generellt. GTA och tyngre spel kör jag på PC.

Spelkänslan i Mario Kart 8 är helt oöverträffad vs andra konsoler på liknande spel.

Fast mer prestanda är alltid välkommet, bara de behåller bakotkompabilitet mellan Wii U och NX och tillbehör som remote plus osv.

Medlem

Nya Zelda är försenat till WIiU och släppts samtidigt till NX och WiiU nästa år. Jäkla Nintendo de gjorde samma sak med Twilight Princess till Game Cube/Wii

Medlem

Hoppas dom behåller liknande gamepad för WiiU helt oslagbart att bara byta till att spela på gamepaden när man vill

k3m
Medlem
Skrivet av aholman:

Hoppas dom behåller liknande gamepad för WiiU helt oslagbart att bara byta till att spela på gamepaden när man vill

heh! släpper inte Nintendo den urusla WiiU-kontrollen så kommer jag aldrig köpa NX. Wii-kontrollen är suverän, gå tbx till den o piffa upo den rejält Ninto, så köper jag en NX iaf

Medlem

Namnförslag:
Nintendo Why?

Medlem

Jag har börjat fundera på om "NX" inte kommer att vara en konsol, jag tror att det kommer vara som ett nytt "STEAM" där man kommer att kunna köra NIntendo titlar på PC. Nintendos titlar kommer även att släppas till PS4/XBONE. Detta är ju något som Nintendo skulle tjäna extremt mycket pengar på, ingen förlust pga konsoler, bara rena vinster med deras suveräna spel! Dom är ju redan inne och pillrar på mobilmarknade

Det kan ju även vara en pryl man kopplar in i sin PC som "säkerhet för pirater" som gör att man kan spela.

Eller så är jag ute och cyklar helt åt helvete, är nog mest troligt


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

1
Skriv svar