Radeon R9 490X kan ge grym spelprestanda för halva priset

Robot
Radeon R9 490X kan ge grym spelprestanda för halva priset
Medlem
Radeon R9 490X kan ge grym spelprestanda för halva priset

Intressant. Skulle nog bli 2 sådana, kanske inte med en gång, men efter ett par månader.

Btw: Bra att ni skriver vad nVidias motsvarighet är, så att en som jag som inte längre har så jättebra koll på grafikkort fattar vilken klass det handlar om.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

k3m
Medlem

då vet man. recensioner på korten vill jag oxå se här.

Medlem

Det blir nog ett sånt och ett nytt agg ^_^ jag vet inte hur långt jag klarar mig på mitt 650W. Den har tjänat väl än så länge.

Medlem

Det är det jag har väntat mig hela tiden av dom nya korten. 1070 väntar jag mig motsvara detta också, alltså att 1070 kommer vara lika bra som ett 980ti ungefär men där kommer säkert prislappen ligga kring 5k kr.

Medlem

Kommer gå över till AMD igen inför nästa datorbygge. Får se vad Polaris har att ge.

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Det blir nog ett sånt och ett nytt agg ^_^ jag vet inte hur långt jag klarar mig på mitt 650W. Den har tjänat väl än så länge.

Du klarar dig nog ett tag till förutsatt att agget inte går sönder dvs

Medlem

Precis den nyheten jag behövde
Har suttit med avtryckarfingret på köpknappen för ett 970, men nu blir det standby några månader.

Medlem

Perfekt att detta krig sker under sommaren!

Då kan jag välja något prisvärt och noggrant recenserat lagom till höstens VR-inköp.

Medlem
Medlem

Dags att uppgradera för mig, men för min del blir det tre stycken av nvidias nästa värstingkort.

Medlem

Wow grabbar det är ett rykte, vilket antagligen kommer visa sig vara falskt. Sluta ta det som fakta som alla uppenbarligen gjort när man läser kommentarerna.

Medlem

Skopa SALT lixom.. men priserna har varit för höga. Vore ju kung om nvidia kontrar nu.

1-1 Hastighet
ca. 1/2 watt (som mest 175w.. 980ti 250w)
1/2 Priset


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Skopa SALT lixom.. men priserna har varit för höga. Vore ju kung om nvidia kontrar nu.

1-1 Hastighet
ca. 1/2 watt (som mest 175w.. 980ti 250w)
1/2 Priset

en halv watt kan du nog inte räkna med att effektförbrukningen kommer landa på...

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Tobbe:

Skopa SALT lixom.. men priserna har varit för höga. Vore ju kung om nvidia kontrar nu.

1-1 Hastighet
ca. 1/2 watt (som mest 175w.. 980ti 250w)
1/2 Priset

en halv watt kan du nog inte räkna med att effektförbrukningen kommer landa på...

Han menar ju 50%... hälften alltså... 2 äpplen istället för 4:a. 6 istället för ett dussin..... osv.

Medlem
Skrivet av Nunk:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Tobbe:

Skopa SALT lixom.. men priserna har varit för höga. Vore ju kung om nvidia kontrar nu.

1-1 Hastighet
ca. 1/2 watt (som mest 175w.. 980ti 250w)
1/2 Priset

en halv watt kan du nog inte räkna med att effektförbrukningen kommer landa på...

Han menar ju 50%... hälften alltså... 2 äpplen istället för 4:a. 6 istället för ett dussin..... osv.

Det är ju bättre om man skriver vad man menar, istället för nåt helt annat.

Medlem

I call BS. Efter fiaskot med Fury så finns det ingen anledning att gömma siffror för allmänheten. Vart en massa snack förra gången med. Tror att när jag ser att.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

I call BS. Efter fiaskot med Fury så finns det ingen anledning att gömma siffror för allmänheten. Vart en massa snack förra gången med. Tror att när jag ser att.

Fiasko vet jag inte om man ska kalla det. Var ju riktigt bra pris i jämförelse med prestandan.
Visst var det skitsnack från AMD när dom sa att den skulle gå upp mot 980Ti men när den kostar som en 980 och presterar mellan ett 980 och ett mycket dyrare 980Ti ska man inte klaga allt för mycket.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd

Jag välkomnar alla 980 Ti'are (Mig inkluderat) som läser detta och har köpt ett kort för dubbelt mot vad nästa 490X kort kommer kosta och prestera.

Medlem

Köper inte nytt förrän det gått en månads testande på de första modellerna

Skrivet av SebastianV:

Jag välkomnar alla 980 Ti'are (Mig inkluderat) som läser detta och har köpt ett kort för dubbelt mot vad nästa 490X kort kommer kosta och prestera.

Det hade ju varit perfekt, då sänks 980 Ti i värde något enormt och så kan man köra SLI billigt.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av Pholiage:

I call BS. Efter fiaskot med Fury så finns det ingen anledning att gömma siffror för allmänheten. Vart en massa snack förra gången med. Tror att när jag ser att.

FuryX presterar faktiskt ganska jämt med 980Ti nuförtiden, liksom gamla Hawaii (I form av Grenada) ligger jämt med GM204. Tror dock att nuvarande uttalade marknadsstrategi kommer funka bättre än haveriet under lanseringen av Fury.

http://wccftech.com/amd-polaris-mainstream-vr-market/

Själv väntar jag nog till nästa år, då det verkar som båda lagen släpper det jag såg fram emot i vintras... Och sen då, har vi ju kanske också Zen.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Nunk:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Tobbe:

Skopa SALT lixom.. men priserna har varit för höga. Vore ju kung om nvidia kontrar nu.

1-1 Hastighet
ca. 1/2 watt (som mest 175w.. 980ti 250w)
1/2 Priset

en halv watt kan du nog inte räkna med att effektförbrukningen kommer landa på...

Han menar ju 50%... hälften alltså... 2 äpplen istället för 4:a. 6 istället för ett dussin..... osv.

Det är ju bättre om man skriver vad man menar, istället för nåt helt annat.

Förstog precis vad han menade, ser inte hur någon skulle få för sig att ett grafikkort skulle kunna dra 0.5W

Medlem

Betalar gärna tredubbelt för att slippa Radeons horribla drivrutiner.

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Nunk:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Tobbe:

Skopa SALT lixom.. men priserna har varit för höga. Vore ju kung om nvidia kontrar nu.

1-1 Hastighet
ca. 1/2 watt (som mest 175w.. 980ti 250w)
1/2 Priset

en halv watt kan du nog inte räkna med att effektförbrukningen kommer landa på...

Han menar ju 50%... hälften alltså... 2 äpplen istället för 4:a. 6 istället för ett dussin..... osv.

Det är ju bättre om man skriver vad man menar, istället för nåt helt annat.

Förstog precis vad han menade, ser inte hur någon skulle få för sig att ett grafikkort skulle kunna dra 0.5W

Måste vara min ev. dialekt som ställer till det (och allt mellan parenteser är osynligt.. de vet alla).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

1
Skriv svar