Dark Souls-skaparna jobbar på ett nytt varumärke

Robot
Dark Souls-skaparna jobbar på ett nytt varumärke
Moderator | Testpilot
Dark Souls-skaparna jobbar på ett nytt varumärke

Tråkigt att höra. Tidigare hade han sagt att DS3 inte var sista men nu verkar de ha ändrat sig.

Aja hoppas de hittar på något väldigt bra igen då!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tråkigt att höra. Tidigare hade han sagt att DS3 inte var sista men nu verkar de ha ändrat sig.

Aja hoppas de hittar på något väldigt bra igen då!

Va? Jag har hört tvärt om att Dark Souls 3 var det sista?

Medlem

Bloodborne 2 släpps nog innan deras nya IP.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

vad jag har förstått så ska FromSoft ha sagt att de inte tänker göra fler Dark Souls-titlar men att de kommer fortsätta göra nya spel baserade på samma koncept, fast med annan setting och liknande.

Medlem

Alltså visst vet folk att From Software har gjort andra spel än "Souls"-spelen också? ... Armored Core någon?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tråkigt att höra. Tidigare hade han sagt att DS3 inte var sista men nu verkar de ha ändrat sig.

Aja hoppas de hittar på något väldigt bra igen då!

Sista i souls serien men inte sista med den typen av spel.

Skrivet av anon_165499:

fan va skönt

Är du så beroende av Dark Souls spelen att du inte klarar av att slita dig ifrån dem så länge de fortsätter utvecklas?
Eller anser du att spelen inte bör existera?
Eller missförstod jag din mening och tycker du att det är skönt att de faktiskt kommer släppa fler spel längre fram?

Medlem

Hoppas på Sci-Fi! Deep Down såg ju intressant ut, men det verkar ta sin tid.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Blood Borne - PC?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ett nytt kings field då hoppas jag.

Medlem

Sadness ahead...

Inaktiv

Bra tycker jag.
Kul med något nytt, ska bli spännande att se vad det blir.
Souls-spelen är inte intressanta längre utan bara mer av samma sak. Gillar inte art-stylen och atmosfären i DS2&3 heller. Dark Souls 3 är alldeles för kyrkligt med nån kör i bakgrunden på varje bossfight som hooo hooo:ar. Känns lika fattigt som många animes med europeiska teman, som att de missförstått en del. Både Bloodbornes och DS3s miljöer är också överdesignade till en sån grad att de inte känns logiska utan mest som kulisser.

Medlem

Ett nytt spel från Another Century's Episode serien tack.

ZF
Medlem
Skrivet av anon_306295:

som många animes med europeiska teman, som att de missförstått en del. Både Bloodbornes och DS3s miljöer är också överdesignade till en sån grad att de inte känns logiska utan mest som kulisser.

känns som det är du som missförstått, eller ja du verkar ju samtidigt fatta i andra halvan av meningen.

Bloodborne utspelas inte ju inte ens i verkligheten, så att det inte känns logiskt är lika förväntat som att drömmar sällan är det. och nog för att det byggdes väldigt mycket kyrkor förr, men detta är av en lite annan dimension.

Dark Souls har jag mindre koll på, men det verkar vara samma sak som i Demons Souls, utsnitt ur verkligheten som bevarats sen den börjat krackelera och kvar är ekon, eller kulisser, av det som varit.

alldeles oavsett dessa tolkningars bristande träffgrad så är ju uppenbart inget av dem menade att representera någon historisk period i Europa ändå, lika lite som Game of Thrones eller Star Wars. det är fantasy liksom.

Skrivet av Ravenknight:

Blood Borne - PC?

ungefär lika troligt som att Demons Souls portas, inte det minsta.

Medlem

Nytt Bloodborne, något Sci-fi-inspirerat eller någon Ninja-smygare kanske?


signatur

Fueled by coffee.

Inaktiv
Skrivet av ZF:
Skrivet av Pecman:

som många animes med europeiska teman, som att de missförstått en del. Både Bloodbornes och DS3s miljöer är också överdesignade till en sån grad att de inte känns logiska utan mest som kulisser.

känns som det är du som missförstått, eller ja du verkar ju samtidigt fatta i andra halvan av meningen.

Bloodborne utspelas inte ju inte ens i verkligheten, så att det inte känns logiskt är lika förväntat som att drömmar sällan är det. och nog för att det byggdes väldigt mycket kyrkor förr, men detta är av en lite annan dimension.

Dark Souls har jag mindre koll på, men det verkar vara samma sak som i Demons Souls, utsnitt ur verkligheten som bevarats sen den börjat krackelera och kvar är ekon, eller kulisser, av det som varit.

alldeles oavsett dessa tolkningars bristande träffgrad så är ju uppenbart inget av dem menade att representera någon historisk period i Europa ändå, lika lite som Game of Thrones eller Star Wars. det är fantasy liksom.

Skrivet av Ravenknight:

Blood Borne - PC?

ungefär lika troligt som att Demons Souls portas, inte det minsta.

Har bara tittat på streams av Bloodborne så jag vet egentligen ingenting om det spelet.
Pratar mer om vad jag tycker om art stylen. Dark Souls 1 kändes som en riktig värld och skulle enligt mig lika gärna kunna ha varit ett europeiskt spel sett till stilen.
Bloodbornes viktorianska London Yharnam gör mig kräkfärdig för att det är så karikatyriserat.
Känns väldigt japanskt. Typ som en Gothic Lolita. Dark Souls 3 har slott med 1 miljon tinnar och torn som något från Final Fantasy, känns också väldigt japanskt.
Inget fel med att spel känns japanska men jag uppskattade verkligen den europeiska stilen i Dark Souls 1, kändes fräscht. Det innehöll också fler färger än svart och grått.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Har bara tittat på streams av Bloodborne så jag vet egentligen ingenting om det spelet.
Pratar mer om vad jag tycker om art stylen. Dark Souls 1 kändes som en riktig värld och skulle enligt mig lika gärna kunna ha varit ett europeiskt spel sett till stilen.
Bloodbornes viktorianska London Yharnam gör mig kräkfärdig för att det är så karikatyriserat.
Känns väldigt japanskt. Typ som en Gothic Lolita. Dark Souls 3 har slott med 1 miljon tinnar och torn som något från Final Fantasy, känns också väldigt japanskt.
Inget fel med att spel känns japanska men jag uppskattade verkligen den europeiska stilen i Dark Souls 1, kändes fräshct. Det innehöll också fler färger än svart och grått.

Ser själv inte något framträdande tema som kan kategoriseras som väldigt japanskt med Soulsborne serierna.
Antar att du tycker Order: 1886 och Dishonored är japanska?

När stilarna på alla Dark Souls spel inte varierat speciellt kan jag inte förstå hur du kan tycka att Dark Souls 1 var en "riktig värld med europesisk stil" medan de andra har en japansk stil.

Inaktiv
Skrivet av Striva:
Skrivet av Pecman:

Har bara tittat på streams av Bloodborne så jag vet egentligen ingenting om det spelet.
Pratar mer om vad jag tycker om art stylen. Dark Souls 1 kändes som en riktig värld och skulle enligt mig lika gärna kunna ha varit ett europeiskt spel sett till stilen.
Bloodbornes viktorianska London Yharnam gör mig kräkfärdig för att det är så karikatyriserat.
Känns väldigt japanskt. Typ som en Gothic Lolita. Dark Souls 3 har slott med 1 miljon tinnar och torn som något från Final Fantasy, känns också väldigt japanskt.
Inget fel med att spel känns japanska men jag uppskattade verkligen den europeiska stilen i Dark Souls 1, kändes fräshct. Det innehöll också fler färger än svart och grått.

Ser själv inte något framträdande tema som kan kategoriseras som väldigt japanskt med Soulsborne serierna.
Antar att du tycker Order: 1886 och Dishonored är japanska?

När stilarna på alla Dark Souls spel inte varierat speciellt kan jag inte förstå hur du kan tycka att Dark Souls 1 var en "riktig värld med europesisk stil" medan de andra har en japansk stil.

Inte spelat någon av dem tyvärr.
Jag tycker stilarna varierat ganska mycket i Dark Souls.
2an kändes inte som en riktig värld för att den knappt hängde ihop och var totalt ologisk(hissen till iron keep?). Områderna kändes bara som random teman de försökte komma på mer än något enhetligt. De fuckade ju också upp ljussättningen i spelet vilket gjorde att allt i spelet var grått. Detta låter idiotiskt men många japanska spel är färglösa, typ Dragons Dogma. Det snabbare rörelsemönstret fick mig också att tänka på Devil May Cry/Ninja Gaiden. Och de många fler överdimensionerade vapen som folk sprang runt med kändes väldigt japanskt. Duel-wielda 2 Greatswords... (det där svärdet som är direkt hämtat ifrån Berserk).
3an har samma slags belysning och färgschema som Bloodborne, allt är svart och grått. Iaf en färg mer än 2an(samt vissa inslag av gult och rött). Allt är också så överdesignat enligt mig, för mycket saker överallt för att det ska vara rimligt. Detta känns japanskt eftersom när man gör ett spel inspirerat av en annan kultur så överdriver man ofta särdragen och gör allt lite mer fantastiskt än som kanske vore bäst samtidigt som man missar annat som kunde fyllt ut så att man inte hade behövt överdriva. Typ ja, vi gillar kyrkor, addera kyrkor och kyrkmusik överallt.
Kanske gjorde de tekniska begränsningarna med förra generationens konsoler för mig bra saker för art stylen då det höll tillbaka From Software från att bygga alltför "fantastiska" miljöer.

Lite bilder:

Dark Souls 1
Ett av de snyggaste områdena, The Depths. Simpelt men väldigt snyggt. Fuktig skinande mossa på väggarna, färggrant.

Det mest "fantastiska" området Anor Londo är t.o.m. ganska lågmält i jämförelse med vad som finns i 3an.

Grey Souls 2:

Dark Souls 3, varför är det flaggor överallt??:

Kanske bara snackar skit..

Medlem

Hoppas att de går tillbaka till sina rötter. Stealth serien Tenchu var och är väldigt underskattad, förmodligen för att den var lika svår som Dark Souls innan det var coolt med spel som är svåra.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Kanske bara snackar skit..

För mig snackar du skit men då det är ett subjektivt ämne så får man väl tycka vad man vill.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Striva:
Skrivet av anon_306295:

Har bara tittat på streams av Bloodborne så jag vet egentligen ingenting om det spelet.
Pratar mer om vad jag tycker om art stylen. Dark Souls 1 kändes som en riktig värld och skulle enligt mig lika gärna kunna ha varit ett europeiskt spel sett till stilen.
Bloodbornes viktorianska London Yharnam gör mig kräkfärdig för att det är så karikatyriserat.
Känns väldigt japanskt. Typ som en Gothic Lolita. Dark Souls 3 har slott med 1 miljon tinnar och torn som något från Final Fantasy, känns också väldigt japanskt.
Inget fel med att spel känns japanska men jag uppskattade verkligen den europeiska stilen i Dark Souls 1, kändes fräshct. Det innehöll också fler färger än svart och grått.

Ser själv inte något framträdande tema som kan kategoriseras som väldigt japanskt med Soulsborne serierna.
Antar att du tycker Order: 1886 och Dishonored är japanska?

När stilarna på alla Dark Souls spel inte varierat speciellt kan jag inte förstå hur du kan tycka att Dark Souls 1 var en "riktig värld med europesisk stil" medan de andra har en japansk stil.

Inte spelat någon av dem tyvärr.
Jag tycker stilarna varierat ganska mycket i Dark Souls.
2an kändes inte som en riktig värld för att den knappt hängde ihop och var totalt ologisk(hissen till iron keep?). Områderna kändes bara som random teman de försökte komma på mer än något enhetligt. De fuckade ju också upp ljussättningen i spelet vilket gjorde att allt i spelet var grått. Detta låter idiotiskt men många japanska spel är färglösa, typ Dragons Dogma. Det snabbare rörelsemönstret fick mig också att tänka på Devil May Cry/Ninja Gaiden. Och de många fler överdimensionerade vapen som folk sprang runt med kändes väldigt japanskt. Duel-wielda 2 Greatswords... (det där svärdet som är direkt hämtat ifrån Berserk).
3an har samma slags belysning och färgschema som Bloodborne, allt är svart och grått. Iaf en färg mer än 2an(samt vissa inslag av gult och rött). Allt är också så överdesignat enligt mig, för mycket saker överallt för att det ska vara rimligt. Detta känns japanskt eftersom när man gör ett spel inspirerat av en annan kultur så överdriver man ofta särdragen och gör allt lite mer fantastiskt än som kanske vore bäst samtidigt som man missar annat som kunde fyllt ut så att man inte hade behövt överdriva. Typ ja, vi gillar kyrkor, addera kyrkor och kyrkmusik överallt.
Kanske gjorde de tekniska begränsningarna med förra generationens konsoler för mig bra saker för art stylen då det höll tillbaka From Software från att bygga alltför "fantastiska" miljöer.

Lite bilder:

Dark Souls 1
Ett av de snyggaste områdena, The Depths. Simpelt men väldigt snyggt. Fuktig skinande mossa på väggarna, färggrant.
(Bild)
Det mest "fantastiska" området Anor Londo är t.o.m. ganska lågmält i jämförelse med vad som finns i 3an.
(Bild)

Grey Souls 2:
(Bild)

Dark Souls 3, varför är det flaggor överallt??:
(Bild)

Kanske bara snackar skit..

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Du visar utomhusbilder på DS1 och DS3 men i DS2 visar du en bild inomhus. Inte nog med det, men det är ett område precis innan Dragon Aerie...

Ser inte så grått ut enligt mig...

Om något så tycker jag faktiskt att Dark Souls 2 hade den snyggaste världen, något jag även saknar i Dark Souls 3 till och från. Föredrar dock känslan i Dark Souls 3, deppig och hopplös som det ska vara.

Medlem

Jag vill ha ett 3D Dot Game Heroes 2!

Medlem

De borde göra ett Berserk spel.

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av Striva:
Skrivet av Pecman:

Har bara tittat på streams av Bloodborne så jag vet egentligen ingenting om det spelet.
Pratar mer om vad jag tycker om art stylen. Dark Souls 1 kändes som en riktig värld och skulle enligt mig lika gärna kunna ha varit ett europeiskt spel sett till stilen.
Bloodbornes viktorianska London Yharnam gör mig kräkfärdig för att det är så karikatyriserat.
Känns väldigt japanskt. Typ som en Gothic Lolita. Dark Souls 3 har slott med 1 miljon tinnar och torn som något från Final Fantasy, känns också väldigt japanskt.
Inget fel med att spel känns japanska men jag uppskattade verkligen den europeiska stilen i Dark Souls 1, kändes fräshct. Det innehöll också fler färger än svart och grått.

Ser själv inte något framträdande tema som kan kategoriseras som väldigt japanskt med Soulsborne serierna.
Antar att du tycker Order: 1886 och Dishonored är japanska?

När stilarna på alla Dark Souls spel inte varierat speciellt kan jag inte förstå hur du kan tycka att Dark Souls 1 var en "riktig värld med europesisk stil" medan de andra har en japansk stil.

Inte spelat någon av dem tyvärr.
Jag tycker stilarna varierat ganska mycket i Dark Souls.
2an kändes inte som en riktig värld för att den knappt hängde ihop och var totalt ologisk(hissen till iron keep?). Områderna kändes bara som random teman de försökte komma på mer än något enhetligt. De fuckade ju också upp ljussättningen i spelet vilket gjorde att allt i spelet var grått. Detta låter idiotiskt men många japanska spel är färglösa, typ Dragons Dogma. Det snabbare rörelsemönstret fick mig också att tänka på Devil May Cry/Ninja Gaiden. Och de många fler överdimensionerade vapen som folk sprang runt med kändes väldigt japanskt. Duel-wielda 2 Greatswords... (det där svärdet som är direkt hämtat ifrån Berserk).
3an har samma slags belysning och färgschema som Bloodborne, allt är svart och grått. Iaf en färg mer än 2an(samt vissa inslag av gult och rött). Allt är också så överdesignat enligt mig, för mycket saker överallt för att det ska vara rimligt. Detta känns japanskt eftersom när man gör ett spel inspirerat av en annan kultur så överdriver man ofta särdragen och gör allt lite mer fantastiskt än som kanske vore bäst samtidigt som man missar annat som kunde fyllt ut så att man inte hade behövt överdriva. Typ ja, vi gillar kyrkor, addera kyrkor och kyrkmusik överallt.
Kanske gjorde de tekniska begränsningarna med förra generationens konsoler för mig bra saker för art stylen då det höll tillbaka From Software från att bygga alltför "fantastiska" miljöer.

Lite bilder:

Dark Souls 1
Ett av de snyggaste områdena, The Depths. Simpelt men väldigt snyggt. Fuktig skinande mossa på väggarna, färggrant.
(Bild)
Det mest "fantastiska" området Anor Londo är t.o.m. ganska lågmält i jämförelse med vad som finns i 3an.
(Bild)

Grey Souls 2:
(Bild)

Dark Souls 3, varför är det flaggor överallt??:
(Bild)

Kanske bara snackar skit..

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Du visar utomhusbilder på DS1 och DS3 men i DS2 visar du en bild inomhus. Inte nog med det, men det är ett område precis innan Dragon Aerie...

(Bild)
Ser inte så grått ut enligt mig...

(Bild)
Om något så tycker jag faktiskt att Dark Souls 2 hade den snyggaste världen, något jag även saknar i Dark Souls 3 till och från. Föredrar dock känslan i Dark Souls 3, deppig och hopplös som det ska vara.

De försökte ju implementera ett avancerat ljussystem i DS2 så att man skulle behöva använda facklor osv. men misslyckades vilket gjorde att man i princip tog bort belysningen helt innan release. Visst finns det färggrannare områden i DS2 men det mesta är jävligt grådassigt, ljust och matt.
Så här minns jag Dark Souls 2:

Jämför med ettan:

Antar att faktumet att svart ingår i färgpaletten gör ganska mycket.

Medlem

Dark Souls 1 världar kändes mest unika. Dock är hela "elddelen" av spelet väldigt tråkig enligt mig.

Dark Souls 2 hade varierade miljöer men i och med att de inte satt ihop på ett finurligt sätt så kändes det som ett mischmasch. DS2 var också lite för "runt och mjukt" på nåt sätt. Såg snällt ut.

Dark Souls 3 känns som en blandning av Bloodborne och Demon's Souls, håller med om att det överdrivits lite med det "kyrkliga" och så den här Bloodbornegrejen att så fort en passage ska ha kanter som man inte ska kunna passera, så ska de kanterna utgöras av ett gytter av gravstenar.

Bloodbornes husmiljöer gillar jag inte då den där viktorianska grejen inte gör någonting för mig.

Medlem

Nytt Tenchu hade varit fint annars. Wink wink

Moderator | Testpilot
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tråkigt att höra. Tidigare hade han sagt att DS3 inte var sista men nu verkar de ha ändrat sig.

Aja hoppas de hittar på något väldigt bra igen då!

Sista i souls serien men inte sista med den typen av spel.

Skrivet av Timosaki:

fan va skönt

Är du så beroende av Dark Souls spelen att du inte klarar av att slita dig ifrån dem så länge de fortsätter utvecklas?
Eller anser du att spelen inte bör existera?
Eller missförstod jag din mening och tycker du att det är skönt att de faktiskt kommer släppa fler spel längre fram?

Människan sa ju dock att de ska ta ett steg tillbaka från inte bara serien utan även spelstien och testa något nytt. Bloodbourne skulle ju vara ett sätt att "pröva något annat" med en liknande formel men det slutade ändå som att det kändes som ett soulsspel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

ZF
Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av ZF:
Skrivet av anon_306295:

som många animes med europeiska teman, som att de missförstått en del. Både Bloodbornes och DS3s miljöer är också överdesignade till en sån grad att de inte känns logiska utan mest som kulisser.

känns som det är du som missförstått, eller ja du verkar ju samtidigt fatta i andra halvan av meningen.

Bloodborne utspelas inte ju inte ens i verkligheten, så att det inte känns logiskt är lika förväntat som att drömmar sällan är det. och nog för att det byggdes väldigt mycket kyrkor förr, men detta är av en lite annan dimension.

Dark Souls har jag mindre koll på, men det verkar vara samma sak som i Demons Souls, utsnitt ur verkligheten som bevarats sen den börjat krackelera och kvar är ekon, eller kulisser, av det som varit.

alldeles oavsett dessa tolkningars bristande träffgrad så är ju uppenbart inget av dem menade att representera någon historisk period i Europa ändå, lika lite som Game of Thrones eller Star Wars. det är fantasy liksom.

Skrivet av Ravenknight:

Blood Borne - PC?

ungefär lika troligt som att Demons Souls portas, inte det minsta.

Har bara tittat på streams av Bloodborne så jag vet egentligen ingenting om det spelet.
Pratar mer om vad jag tycker om art stylen. Dark Souls 1 kändes som en riktig värld och skulle enligt mig lika gärna kunna ha varit ett europeiskt spel sett till stilen.
Bloodbornes viktorianska London Yharnam gör mig kräkfärdig för att det är så karikatyriserat.
Känns väldigt japanskt. Typ som en Gothic Lolita. Dark Souls 3 har slott med 1 miljon tinnar och torn som något från Final Fantasy, känns också väldigt japanskt.
Inget fel med att spel känns japanska men jag uppskattade verkligen den europeiska stilen i Dark Souls 1, kändes fräscht. Det innehöll också fler färger än svart och grått.

tror knappast ton av tinnar är ett japanskt påhitt..

hursomhelst. att det är mindre av det, liksom det mesta i första spelet är nog mest av tekniska orsaker, liksom flaggorna som det klagades på nånstans. deras och tinnarnas från eller närvaro kan ju också förklaras av i vilket skede världen i spelen är i:

å andra sidan är faktiskt verkligheten att det var väldigt mycket tinnar och flaggor i den riktiga medeltiden om man nu vill likna det med detta, båda var statussymboler och båda är av naturliga skäl det som inte är kvar på ruiner. vilket antagligen är grunden för den felaktiga uppfattningen att de såg ut som fort redan från början.

Bloodborne tror jag inte heller ska föreställa någon viktoriansk värld även om det har mycket sådan inspiration i metallslöjden och möbler främst. i övrigt känns arkitekturen främst östeuropeisk.

vill man ha realistisk arkitektur så är det kanske bäst att börja med att stryka det gigantiska roterande pusseltorn och dörrar som bara öppnas från utsidan till att börja med.

Skrivet av Witchfinder:

Dark Souls 3 känns som en blandning av Bloodborne och Demon&#039;s Souls, håller med om att det överdrivits lite med det "kyrkliga" och så den här Bloodbornegrejen att så fort en passage ska ha kanter som man inte ska kunna passera, så ska de kanterna utgöras av ett gytter av gravstenar.

ja, alla spelen är dels inspirerade av varandra. men dessutom så lånar de enormt av grafiska tillgångar, så att likheter odlats fram av flera skäl är klart. skulle inte förvåna mig om det fortfarande finns någon lite ljudsnutt eller annat från Kings Field kvar i DS3.

1
Skriv svar