Nätverksexpert: The Divisions nätkod trasig bortom räddning

Robot
Medlem
Nätverksexpert: The Divisions nätkod trasig bortom räddning

Tur att man tröttnat helt annars hade detta nog putta mig över kanten.

Skrivet av Jaxz:

Tur att man tröttnat helt annars hade detta nog putta mig över kanten.

Tänkte precis samma sak.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Jaxz:

Tur att man tröttnat helt annars hade detta nog putta mig över kanten.

Tänkte precis samma sak.

Tur att man tröttnade redan när de visade demos och beta-gameplay. Jag köpte aldrig spelet. Såg inte ut att vara för mig. Synd dock att det nu kanske är bortom all rädddning.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Känns som grävande Linus återigen är relevant.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Gnällkuk

Tack för att ni tog tipset och dessutom försökt få tag på folk för att få ett svar på denna fråga


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Skandal.


signatur

Meep!

Medlem

Känns som det här är ett sånt där nybörjarmisstag man gör i skolan när man kodar sitt första spel med multiplayer. Att det förekommer i ett så kallat AAA-spel är ju skandalöst. Dessutom är ju det här bara en bråkdel av alla problem och buggar som visar att Massive har noll koll på vad de gör.

Medlem

Kul spel med några polare (!) i ca 25 timmar tills det blir för repetivt. Totalt överhajpat spel. Och nu detta haha

Medlem

Glen fiedler borde kasta ett öga på R6 nätkod


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv

Att ubisoft gör skit är ju knappast något nytt. Trist för er som gillar spelet

Medlem

Jag gillar spelet helt klart. Har mycket roligt i det. Över 100h redan i det och jag tycker det är ett svårt lir också.

Dock så stöter jag på fuskare, som skjuter från andra sidan darkzone och dödar en. Vad det ska vara bra för, det vet jag inte. Men jag tuggar vidare ändå, oavsett.

Raiden som finns kunde vara roligare om man kunde veta exakt hur vågorna av fiender var, känns random varje gång hur de uppför sig.

Men annars så gillar jag stilen, har dock go lust att ringa till massive och skälla på dem gällande fusken som existerar. Det kanske går att köra punkbuster med liret? Nåväl, jag vet inte riktigt. Är ingen nätverksexpert.

Medlem

Må vara ubisoft som är utgivare men det är väl ändå det "svenska spelundret" som gjotr spelet?

Gnällkuk
Skrivet av Spectral:

Känns som det här är ett sånt där nybörjarmisstag man gör i skolan när man kodar sitt första spel med multiplayer. Att det förekommer i ett så kallat AAA-spel är ju skandalöst. Dessutom är ju det här bara en bråkdel av alla problem och buggar som visar att Massive har noll koll på vad de gör.

Skulle snarare gissa på att pengarna inte räckte till. Man fokuserade på konsol och då fanns inte resurserna för att göra en stand alone-variant för PC-delen för multiplayer.

Spelet var ju redan rätt försenat så de fick antagligen nöja sig med fungerande multiplayer men som helt saknade skydd för fuskare.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Spectral:

Känns som det här är ett sånt där nybörjarmisstag man gör i skolan när man kodar sitt första spel med multiplayer. Att det förekommer i ett så kallat AAA-spel är ju skandalöst. Dessutom är ju det här bara en bråkdel av alla problem och buggar som visar att Massive har noll koll på vad de gör.

Resurser...

Men jag kan hålla med om att det är dåligt, jag måste säga att just multiplayer har verkligen blivit sämre och sämre med åren...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tråkigt med fuskare som Förskansar sig fördelar gentemot dom som inte använder fusk.
Visserligen har inte jag gått upp till max lvl än så kanske inte stött på några fuskare ännu, men skulle nog tappa den glädjen som jag känner gentemot detta spel som för mig har varit en frisk fläkt i mitt bilbiotek

Medlem

Tyvärr något som var redan känt under utvecklingen och påpekades av testare, inget dock dom ville lyssna på. Skulle inneburit ännu mer förseningar.

Medlem

Ja det låter verkligen inte bra.
men hoppas att de har en plan på att fixa det för det börjar ju bli lite löjligt.

Medlem

Att inte från början ta max åtgärder mot fuskare i ett spel skapat på 2000-talet är så korkat att man tar sig för pannan. Alla spelare VET att detär ett elände i alla spel som inte anstränger sig. Naivt bortom all rim och reson.

Tyvärr är det ett bransch-problem rent allmänt. Se på Rainbow 6 Siege där det inte förrän nyligen kom bättre möjligheter att anmäla fuskare.

Även Dice har en fasad av antifusk som är patetisk. När de gjorde det möjligt att dölja stats så såg man till att bara de som kan eller har möjlighet att använda en 3:e part för att ta fram informationen kan se om spelaren har omöjliga stats. Majoriteten sitter endast i katastrofen "Battlelog" och använder inte 3:e part program/siter. Bra tänkt.

Man får ställa sig frågan om intresset verkligen finns att komma åt fuskare eller om man förlitar sig på att "fuck it"-generationen ska svälja allt och köpa nästa spel också.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Tyvärr gäller inte detta bara the Divison, gäller även Rainbow Six: Siege, horribel nätkod och fuskare överallt. Däremot kanske det går att fixa i Siege men det svider att spela.

Skägg.
10 Chambers

Spontan fundering, skulle inte externa fuskprogram såsom klassiska punkbuster kunna lösa detta?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Spontan fundering, skulle inte externa fuskprogram såsom klassiska punkbuster kunna lösa detta?

Tycker ju det, utan att ha någon egentlig koll. Hursomhelst jäkligt tråkiga nyheter, och ännu mer så ifall hans teorier visar sig stämma. Gillar spelet i sig, men fuskare förstör ju verkligen allt. Denna pest.

Medlem

Jag ruttnade i helgen på grund av alla fuskare i DZ.
Att grinda flera timmar bara för att på några få minuter hamna tillbaka på samma ruta som man var när man började...det är inte kul.

emj
Medlem

Nu är denne expert mkt mer elajt än jag, men det går inte att titta på en video och uttala sig om hur nätkod ser ut. Det skulle kunna vara så att man gör nätkod som är optimerat för massor med spelare men låg server belastning under första stadiet i lanseringen. Inte för att det är troligt men, möjligheten finns ju.

Medlem

jahapp... och där övergav jag alla planer på att köra pvp i det spelet. Trodde utvecklarna hade fått kännedom om detta redan under betan och hade fixat det innan release.
Går ju att hoppas på att de överger PVP-delen helt och bara fokuserar på PvE, för där gör det ju inget om någon fuskar hela tiden imho, den personen förstör ju spelglädjen bara för sig själv då.

Medlem

Jag har över 100h i The Division så jag tycker jag fått ut det jag vill i spelet, utan några större problem. Med det sagt så är det mycket underligt att de misslyckats så ordentligt.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Spontan fundering, skulle inte externa fuskprogram såsom klassiska punkbuster kunna lösa detta?

Ja varför använder man inte sånna längre?

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Jag har över 100h i The Division så jag tycker jag fått ut det jag vill i spelet, utan några större problem. Med det sagt så är det mycket underligt att de misslyckats så ordentligt.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Spontan fundering, skulle inte externa fuskprogram såsom klassiska punkbuster kunna lösa detta?

Ja varför använder man inte sånna längre?

Gissar att man är för snåla för att att licensiera extern mjukvara.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Spontan fundering, skulle inte externa fuskprogram såsom klassiska punkbuster kunna lösa detta?

Njae. Ett kort tag eventuellt... Sedan skulle kodare komma runt det precis som de gjort i stortsett alla titlar med PB i.

Medlem

Jag spelar ju själv på ps4 och har inte stött på något som skulle kunna kallas fusk, eller så har jag det utan att märkt av det. Är det bara PC versionen det funkar att fuska på? Isfall är jag glad att jag köpt det på PS4 och inte pc

Inaktiv

Jag är så nöjd att jag köpte detta spel till min xbox istället för PC. Hade inte klarat av att spela det en sekund på min PC så fort jag stötte på en fuskare. Nu vet jag att det går självklart att fuska på konsol med men det är mycket mycket ovanligare och jag har inte stött på något hittills.

12
Skriv svar