Doom – se köttigt läckert singleplayer-gameplay

Robot
Doom – se köttigt läckert singleplayer-gameplay
Medlem
Doom – se köttigt läckert singleplayer-gameplay

Ser fram emot att få kötta!!


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

k3m
Medlem

uppspelningen fungerar frakking inte

Medlem

Call of Doom, plastbiten från helvetet..

Medlem

Rocket launcher, similar to multiplayer - sämst alltså?

Iaf, jag tycker single player ser bättre ut än multiplayer, men det är fortfarande så att varje hopp ser ut som ett leap of faith... tur dom la in wall-grab-saken och double jump, annars hade man fallit i lava 100% av ggr man hade hoppat över en spricka...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det såg fruktansvärt tråkigt ut, hoppades på något i stil med Doom 3, Sure, Doom 1 & 2 var roliga de med (på den tiden), men föredrog temat i 3:an. Detta verkar mer som ett typiskt retro-fps där man sprintar omkring och studsar på jump pads. Trist.

Medlem
Skrivet av kvlt:

Call of Doom, plastbiten från helvetet..

ett tips, köp det inte då. Frågan är om du nu verkar tycka spelet kommer bli skit även om man inte ens fått spela singleplayer ännu varför ens kommentera från första början?

Inte precis så att att bethesda och id inte kommer se vad du skriver

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Det såg fruktansvärt tråkigt ut, hoppades på något i stil med Doom 3, Sure, Doom 1 & 2 var roliga de med (på den tiden), men föredrog temat i 3:an. Detta verkar mer som ett typiskt retro-fps där man sprintar omkring och studsar på jump pads. Trist.

Va? Doom 1 och 2 är ju bättre. Med brutal doom modden så är doom 2 bästa FPS ever. Och detta säger jag utan nostalgi. Spelade Doom 2 för första gången för nåt år sedan och aldrig spelat retro FPS sen innan. Brutal Doom är pefektion enligt mig. Hoppades på att nya doom skulle vara lite åt det hållet.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av kvlt:

Call of Doom, plastbiten från helvetet..

ett tips, köp det inte då. Frågan är om du nu verkar tycka spelet kommer bli skit även om man inte ens fått spela singleplayer ännu varför ens kommentera från första början?

Inte precis så att att bethesda och id inte kommer se vad du skriver

Korta svaret: jag kände för det!

rot
Medlem

Stort fan av Doom och gamla FPS och för mig känns det som om dom missat hela grejen. Doom är många saker men det är inte massa trams med neonljus, glory kills och skit. Hela upplägget känns som en fars.

rot
Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av kvlt:

Call of Doom, plastbiten från helvetet..

ett tips, köp det inte då. Frågan är om du nu verkar tycka spelet kommer bli skit även om man inte ens fått spela singleplayer ännu varför ens kommentera från första början?

Inte precis så att att bethesda och id inte kommer se vad du skriver

Så du menar att det bara är vettigt att kommentera något så länge man gillar det?

Medlem

Jag tycker det ser extremt röjigt och sköj ut. Inget tjafs, bara vapen, no reloads, arena fighter och en sjuhelsikes massa demoner!

Men sen tar jag väl det för vad det är, DOOM.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Det såg fruktansvärt tråkigt ut, hoppades på något i stil med Doom 3, Sure, Doom 1 & 2 var roliga de med (på den tiden), men föredrog temat i 3:an. Detta verkar mer som ett typiskt retro-fps där man sprintar omkring och studsar på jump pads. Trist.

Jag tycker raka motsatsen. Ser hur kul ut som helst Han spelade ju också på hurt me plenty (vilket borde vara under normal svårighetsgrad). Och det var för att annars skulle de dö alldeles för mycket, hehe

Vad beträffar DOOM 3 känns det slött jämfört med DOOM 1 och 2. Skräcktemat kan jag köpa, men det var enbart vid ett fåtal tillfällen som jag kände att tempot var lagom bra (vilket inte blev förrän mot slutet). Expansionen RoE var ju bättre på så vis att det var mer action, fast mer klaustrofobisk bandesign. Sen förstår jag inte varför inte double barred shotgun inte fanns med från vanilla doom 3?

I alla fall, det nya doom känns betydligt snabbare än doom 3, mer intressant lore, bättre vapendesign, fienderna har bättre attackmönster (då räknar jag inte med zombies som man får möta i början). Sen musiken låter bättre än i doom 3.

Klart detta är retro-fps. Det är ju vad hardcorefansen vill ha. Med en touch av vissa moderna aspekter. Med det vill jag säga att jag ogillar starkt checkpointsystemet i nya DOOM.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av rot:

Stort fan av Doom och gamla FPS och för mig känns det som om dom missat hela grejen. Doom är många saker men det är inte massa trams med neonljus, glory kills och skit. Hela upplägget känns som en fars.

Neonljus? Jag tycker motorn ser fantastisk ut. Glory kills kan du stänga av i menyn som Stratton visade i videon ovan. De är inte obligatoriska.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av Nelfie:

Det såg fruktansvärt tråkigt ut, hoppades på något i stil med Doom 3, Sure, Doom 1 & 2 var roliga de med (på den tiden), men föredrog temat i 3:an. Detta verkar mer som ett typiskt retro-fps där man sprintar omkring och studsar på jump pads. Trist.

Jag tycker raka motsatsen. Ser hur kul ut som helst Han spelade ju också på hurt me plenty (vilket borde vara under normal svårighetsgrad). Och det var för att annars skulle de dö alldeles för mycket, hehe

Vad beträffar DOOM 3 känns det slött jämfört med DOOM 1 och 2. Skräcktemat kan jag köpa, men det var enbart vid ett fåtal tillfällen som jag kände att tempot var lagom bra (vilket inte blev förrän mot slutet). Expansionen RoE var ju bättre på så vis att det var mer action, fast mer klaustrofobisk bandesign. Sen förstår jag inte varför inte double barred shotgun inte fanns med från vanilla doom 3?

I alla fall, det nya doom känns betydligt snabbare än doom 3, mer intressant lore, bättre vapendesign, fienderna har bättre attackmönster (då räknar jag inte med zombies som man får möta i början). Sen musiken låter bättre än i doom 3.

Klart detta är retro-fps. Det är ju vad hardcorefansen vill ha. Med en touch av vissa moderna aspekter. Med det vill jag säga att jag ogillar starkt checkpointsystemet i nya DOOM.

super shotgun fanns inte med i ordinarie doom 3 av anledningen att doom 3 var en remake av doom 1 med ett försök att blanda in skräck i det hela, och i doom 1 hade du inte heller super shotgun.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Det såg fruktansvärt tråkigt ut, hoppades på något i stil med Doom 3, Sure, Doom 1 & 2 var roliga de med (på den tiden), men föredrog temat i 3:an. Detta verkar mer som ett typiskt retro-fps där man sprintar omkring och studsar på jump pads. Trist.

Doom 3 är det sämsta i serien, försöka vara ett skräckspel när det inte är det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

rot
Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av rot:

Stort fan av Doom och gamla FPS och för mig känns det som om dom missat hela grejen. Doom är många saker men det är inte massa trams med neonljus, glory kills och skit. Hela upplägget känns som en fars.

Neonljus? Jag tycker motorn ser fantastisk ut. Glory kills kan du stänga av i menyn som Stratton visade i videon ovan. De är inte obligatoriska.

Neonljus? Ja det som skimrar över monster när dom är i staggered state, sakerna dom tappar, etc. det som finns överallt i hela spelet.

Medlem

Älskade doom3s campaign, tyckte stämningen var fantastiskt mysiskt demoniskt helvetiskt växte även upp med doom1 och 2 vilka också spelats massor!

Men det här.... hmm... hade hoppats på något liknande men än så länge ser det inte superbra ut enligt min smak

För att inte snacka om multiplayer.. körde betan och var inte ett dugg imponerad

Vi får väl se sen när det släpps men just nu känns det som en flopp.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av rot:
Skrivet av magma:
Skrivet av rot:

Stort fan av Doom och gamla FPS och för mig känns det som om dom missat hela grejen. Doom är många saker men det är inte massa trams med neonljus, glory kills och skit. Hela upplägget känns som en fars.

Neonljus? Jag tycker motorn ser fantastisk ut. Glory kills kan du stänga av i menyn som Stratton visade i videon ovan. De är inte obligatoriska.

Neonljus? Ja det som skimrar över monster när dom är i staggered state, sakerna dom tappar, etc. det som finns överallt i hela spelet.

Jaha, ja. Då förstår jag. Jo, jag vet inte vad jag ska tycka om det, ärligt talat. Det är ett lite udda designval, imo.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av rot:
Skrivet av magma:
Skrivet av rot:

Stort fan av Doom och gamla FPS och för mig känns det som om dom missat hela grejen. Doom är många saker men det är inte massa trams med neonljus, glory kills och skit. Hela upplägget känns som en fars.

Neonljus? Jag tycker motorn ser fantastisk ut. Glory kills kan du stänga av i menyn som Stratton visade i videon ovan. De är inte obligatoriska.

Neonljus? Ja det som skimrar över monster när dom är i staggered state, sakerna dom tappar, etc. det som finns överallt i hela spelet.

För de klassiska Doom hade inget av det där.

Klassiska Doom är verkligen inte något svart/vitt spel, det har rejäla svängningar med färgpaletterna. Och jag kan nästintill garantera dig att om du så skulle fått tilfället att fråga Carmack, Romero och gänget då de utvecklade Doom 1 & 2, om de kunde ha saker som Volumetric Smoke, Realistic Lightning och en massa smått och gott hade de pressat in det överallt. Men dom tekniska begränsningarna var såpass stora för vad dom kunde klämma in, trots det fick de med en hel del massa finesser genom genial kodning. Till exempel rummet som "snurrar" i en av banorna, de ville ha ett rum som snurrade med det tog för mycket, så dom gjorde istället texturen på väggen rörlig så du fick illusionen av att rummet rörde sig. Bara en sådan sak.

Så, om du går tillbaka nu, just nu, och spelar igenom Doom 1 & 2 och möjligen Master Levels. Så kommer du upptäcka att det finns den tidens "neonljus" och färglada items kors och tvärs.

Sen Glory Kills kan du stänga av enkelt i options om du så vill. Lyssna på vad dom pratar om i filmen, kika på inställningarna. Du kan springa igenom det som du kunde med gamla Doom, eller så kan du stanna upp och utforska, lyssna på Holograms, läsa Codex. Men inget är nödvändigt. Dom vill helt enkelt erbjuda något för de som spelar ett Doom första gången och älskar dagens FPS, samtidigt som dom bevarar kärnan och spelandet för de som vill ha sin retro nerv kittlad.

Men är det inget för dig så är det inte det. Jag är otroligt taggad för lite gammal hederlig circlestrafe-fps.


signatur

Nämen!

Medlem

Blev riktigt glad och känner mycket hype inför detta, tänk att efter jobbet få sätta sig och kötta järnet ett tag

Medlem

Jag vill så gärna att detta skall bli bra, men ju mer jag ser av det, och ju mer jag läser om det desto mer ser det ut som Call of Doom: Combat Evolved.

De har verkligen missat vad som gjorde de äldre spelen så pass bra att de håller än idag.

Det fullkomligt skriker generisk konsolshooter om detta, det blir inte bättre av att MP utvecklas av en studio som ligger bakom MP i Halo: The Master Chief Collection, Call of Duty: Ghosts och Halo 4


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

1
Skriv svar