Nya uppgifter pekar på uppdaterad Xbox One

Robot
Nya uppgifter pekar på uppdaterad Xbox One

Massproduktionen ska redan vara igång.


Medlem
Nya uppgifter pekar på uppdaterad Xbox One

Hoppas att "Xbox one two three" kommer nästa år då!

Medlem

Kan direkt säga att det läckta kinesiska produktions dokumentet inte nämner någon Xbox One 2 utan det står Xbox One "Ni Dai" översatt från kanji vilket betyder revision 2. Det som talas om är med största sannolikhet en slim version av konsolen, vilket det fanns linkedin läckor om redan 2014 ... mer och bättre research tack på dessa artiklar, annars borde det finnas någon markering på sidan om hur mycket salt man skall ta nyheten med!

Medlem

Arbetsnamnet kommer lämpligen bli Xboner?

Medlem
Skrivet av Masj:

Kan direkt säga att det läckta kinesiska produktions dokumentet inte nämner någon Xbox One 2 utan det står Xbox One "Ni Dai" översatt från kanji vilket betyder revision 2. Det som talas om är med största sannolikhet en slim version av konsolen, vilket det fanns linkedin läckor om redan 2014 ... mer och bättre research tack på dessa artiklar, annars borde det finnas någon markering på sidan om hur mycket salt man skall ta nyheten med!

Det är därför ordet "rykte" finns i artikeln


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Masj:

Det som talas om är med största sannolikhet en slim version av konsolen

Ja vaddå? Det är väl inte så långsökt att den blir uppgraderad också?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

k3m
Medlem
Skrivet av Masj:

Kan direkt säga att det läckta kinesiska produktions dokumentet inte nämner någon Xbox One 2 utan det står Xbox One "Ni Dai" översatt från kanji vilket betyder revision 2. Det som talas om är med största sannolikhet en slim version av konsolen, vilket det fanns linkedin läckor om redan 2014 ... mer och bättre research tack på dessa artiklar, annars borde det finnas någon markering på sidan om hur mycket salt man skall ta nyheten med!

tycker jag med.

Medlem

Men det är väl inte den första konsolen som blivit uppgraderad mitt i generationen. Den kom ju mer ram till n64. Sega megadrive uppgradeades med Mega-CD och Mega Drive 32X. Ds uppgraderades till DSI som kom med mer minne högre klockfrekvens och sd-läsare. Och ps4 och 360 uppgraderade ju med mer strömsnål hårdvara.

Edit: Dock är mega drive och n64 inte riktigt modern tid i förhållande till ps3 och ps4 men fortfarande modern tid i spelhistorian.

Men spännande ändå.

Ambassadör
Xbox

Jag har 1tb-versionen och de uppdaterade handkontrollerna så det får vänta innan det byts ut. Men jag kan tänka mig att det hade varit läge att köpa nytt om man satt med releaseversionen.

Men det inger ju hopp om att den här konsolgenerationen kan hänga med lite bättre, var ju tveksamt om de skulle släppts med så klen hårdvara från början.


signatur

Jump in.

Medlem

PS4 rullar ju iallafall i 1080p när One får dra ned på ögongodiset. Så ONE behöver detta mycket mera än PS4.

Men som sagt, revisionen nämner inget alls om ny hårdvara, kan lika väl vara en slim. Förmodligen redan skrotat också, när MS såg att Sony putsar upp sin betydligt mycket mera kan de ju inte tillåta sig att hamna på efterkälken igen.

Medlem

Som vanligt var nintendo först när de lanserade expansion pack till nintendo 64 1999. Man satte det i handkontrollen och så vips så hade man 4 mb ram extra. Så man kunde spela nyare flashigare spel. Detta är ingen nyhet och xbox och playstation är sena på bollen.

k3m
Medlem
Skrivet av kanshira:

Som vanligt var nintendo först när de lanserade expansion pack till nintendo 64 1999. Man satte det i handkontrollen och så vips så hade man 4 mb ram extra. Så man kunde spela nyare flashigare spel. Detta är ingen nyhet och xbox och playstation är sena på bollen.

Sega var före Nintendo. sen tycker jag artikeln har lite nyhetsvärde.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av kanshira:

Som vanligt var nintendo först när de lanserade expansion pack till nintendo 64 1999. Man satte det i handkontrollen och så vips så hade man 4 mb ram extra. Så man kunde spela nyare flashigare spel. Detta är ingen nyhet och xbox och playstation är sena på bollen.

Sega var före Nintendo. sen tycker jag artikeln har lite nyhetsvärde.

Dessutom sattes den ju direkt i konsolen, inte i handkontrollen.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Man slipper ju uppgradera hela tiden för att hänga med när man kör med konsol, PC måste ju uppdateras hela tiden, men konsol håller ju i minst 10 år, eller hur var det nu...........

Medlem
Skrivet av Star Lord:

PS4 rullar ju iallafall i 1080p när One får dra ned på ögongodiset. Så ONE behöver detta mycket mera än PS4.

Men som sagt, revisionen nämner inget alls om ny hårdvara, kan lika väl vara en slim. Förmodligen redan skrotat också, när MS såg att Sony putsar upp sin betydligt mycket mera kan de ju inte tillåta sig att hamna på efterkälken igen.

"Mycket mer" haha


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av jstrike:

Hoppas att "Xbox one two three" kommer nästa år då!

LOL

Medlem

Slim version är nog det dom flesta tror på.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

KoP
Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Man slipper ju uppgradera hela tiden för att hänga med när man kör med konsol, PC måste ju uppdateras hela tiden, men konsol håller ju i minst 10 år, eller hur var det nu...........

Det rör sig inte om en uppgraderad Xbone utan en slimmad variant. Så svaret blir nej.

Medlem
Skrivet av Star Lord:

PS4 rullar ju iallafall i 1080p när One får dra ned på ögongodiset. Så ONE behöver detta mycket mera än PS4.

Men som sagt, revisionen nämner inget alls om ny hårdvara, kan lika väl vara en slim. Förmodligen redan skrotat också, när MS såg att Sony putsar upp sin betydligt mycket mera kan de ju inte tillåta sig att hamna på efterkälken igen.

Men spelen går fortfarande i 30fps, vilket jag tycker är bra mycket värre än om upplösningen skulle sänkas. Jag har både xbox one och ps4, och jag skulle gladligen ha en option i spelen att sänka upplösningen yttligare för att få 60fps. Fpsen påverkar oftast styrningen brutalt mycket. Provade alpha demon på Nioh igår på ps4, och där fick jag välja mellan 1080p 30fps och lägre upplösning 60fps, riktigt trevligt vill se mer sådant i framtiden.

Sen om det kommer nya konsoler som kan erbjuda 1080p 60fps så vorde det ju rikigt trevligt.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av DeFeCT:

Man slipper ju uppgradera hela tiden för att hänga med när man kör med konsol, PC måste ju uppdateras hela tiden, men konsol håller ju i minst 10 år, eller hur var det nu...........

Det rör sig inte om en uppgraderad Xbone utan en slimmad variant. Så svaret blir nej.

Det där vet du inte, bara spekulerar. Med tanke på att Sony släpper en ny, uppdaterad PS 4.5 så är det dock troligt att MS även följer efter. Annars tappar man kunder. Därför har DeFeCT en poäng i sitt uttalande. Tillverkarna inser att konsolerna är för svaga helt enkelt, det är därför man uppdaterar dem med bättre hårdvara. Det behöver man knappast vara ingenjör för att begripa

Medlem
Skrivet av devilrat:
Skrivet av KoP:
Skrivet av DeFeCT:

Man slipper ju uppgradera hela tiden för att hänga med när man kör med konsol, PC måste ju uppdateras hela tiden, men konsol håller ju i minst 10 år, eller hur var det nu...........

Det rör sig inte om en uppgraderad Xbone utan en slimmad variant. Så svaret blir nej.

Det där vet du inte, bara spekulerar. Med tanke på att Sony släpper en ny, uppdaterad PS 4.5 så är det dock troligt att MS även följer efter. Annars tappar man kunder. Därför har DeFeCT en poäng i sitt uttalande. Tillverkarna inser att konsolerna är för svaga helt enkelt, det är därför man uppdaterar dem med bättre hårdvara. Det behöver man knappast vara ingenjör för att begripa

Synd bara att uppdateringarna ändå inte kommer att göra dom starka nog för att egentligen riktigt ha varit "nextgen" jämfört med 360/PS3, att så pass många spel ska tvingas till 30fps i 1080p (eller 900p och lägre) för att orka med är ett rent skämt när det redan fanns ett delspel som faktiskt körde 60 fps i 1080p under förra generationen (Gran Turismo 6 är väl det jag kan tänka på direkt).


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

KoP
Medlem
Skrivet av devilrat:
Skrivet av KoP:
Skrivet av DeFeCT:

Man slipper ju uppgradera hela tiden för att hänga med när man kör med konsol, PC måste ju uppdateras hela tiden, men konsol håller ju i minst 10 år, eller hur var det nu...........

Det rör sig inte om en uppgraderad Xbone utan en slimmad variant. Så svaret blir nej.

Det där vet du inte, bara spekulerar. Med tanke på att Sony släpper en ny, uppdaterad PS 4.5 så är det dock troligt att MS även följer efter. Annars tappar man kunder. Därför har DeFeCT en poäng i sitt uttalande. Tillverkarna inser att konsolerna är för svaga helt enkelt, det är därför man uppdaterar dem med bättre hårdvara. Det behöver man knappast vara ingenjör för att begripa

Fast det där håller inte riktigt. Sony's skäl till att släppa en uppgraderad PS4'a är ju för att den ska orka driva spel i VR så att dom flyter fint med mera. Sitter man med en vanilla PS4'a så kommer man ju få använda den däringa lilla lådan ihop med VR headsetet för en extra boost så som jag förstått det. Vad jag hört så kommer inte icke-VR spel dra någon större nytta av boosten förutom kanske stabilare framerate. Utseendemässigt så ska spelen inte skilja sig åt har jag för mig att Sony t.o.m har sagt.

Och glöm att dom kommer att sitta och utveckla spel som enbart fungerar på PS4.5 men inte på PS4'an. Det vore ekonomiskt självmord och kommer bara förvirra konsumenterna som i butiken kommer stå som frågetecken i valet emellan att köpa en PS4'a och en PS4.5.

Så nej jag tror fortfarande att det bara är en slimmad version av Xbone som kommer.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av devilrat:
Skrivet av KoP:
Skrivet av DeFeCT:

Man slipper ju uppgradera hela tiden för att hänga med när man kör med konsol, PC måste ju uppdateras hela tiden, men konsol håller ju i minst 10 år, eller hur var det nu...........

Det rör sig inte om en uppgraderad Xbone utan en slimmad variant. Så svaret blir nej.

Det där vet du inte, bara spekulerar. Med tanke på att Sony släpper en ny, uppdaterad PS 4.5 så är det dock troligt att MS även följer efter. Annars tappar man kunder. Därför har DeFeCT en poäng i sitt uttalande. Tillverkarna inser att konsolerna är för svaga helt enkelt, det är därför man uppdaterar dem med bättre hårdvara. Det behöver man knappast vara ingenjör för att begripa

Fast det där håller inte riktigt. Sony&#039;s skäl till att släppa en uppgraderad PS4&#039;a är ju för att den ska orka driva spel i VR så att dom flyter fint med mera. Sitter man med en vanilla PS4&#039;a så kommer man ju få använda den däringa lilla lådan ihop med VR headsetet för en extra boost så som jag förstått det. Vad jag hört så kommer inte icke-VR spel dra någon större nytta av boosten förutom kanske stabilare framerate. Utseendemässigt så ska spelen inte skilja sig åt har jag för mig att Sony t.o.m har sagt.

Och glöm att dom kommer att sitta och utveckla spel som enbart fungerar på PS4.5 men inte på PS4&#039;an. Det vore ekonomiskt självmord och kommer bara förvirra konsumenterna som i butiken kommer stå som frågetecken i valet emellan att köpa en PS4&#039;a och en PS4.5.

Så nej jag tror fortfarande att det bara är en slimmad version av Xbone som kommer.

Ja, det återstår ju att se, jag menade bara att det ett av de största argumenten från konsol-fanboys att man inte har råd eller behöver uppgradera hela tiden.

Nu är det ju tyvärr så att dagens konsoler var "gamla" hårdvarumässigt redan när de kom, de orkar ju inte ens driva spel i 720p i stabila 30 FPS, så en uppgraderad version för att antingen köra VR eller få stabilare FPS är ju precis det 4.5 är till för, alltså håller inte det argumentet.

Om sen nya Xbox blir upphottad eller endast slimmad återstår ju att se, men med tanke på att de redan ligger flera miljoner enheter efter PS4 så är ju inte en uppgraderad enhet helt otänkbart, vill de hänga med så måste de göra något.

KoP
Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av KoP:
Skrivet av devilrat:
Skrivet av KoP:
Skrivet av DeFeCT:

Man slipper ju uppgradera hela tiden för att hänga med när man kör med konsol, PC måste ju uppdateras hela tiden, men konsol håller ju i minst 10 år, eller hur var det nu...........

Det rör sig inte om en uppgraderad Xbone utan en slimmad variant. Så svaret blir nej.

Det där vet du inte, bara spekulerar. Med tanke på att Sony släpper en ny, uppdaterad PS 4.5 så är det dock troligt att MS även följer efter. Annars tappar man kunder. Därför har DeFeCT en poäng i sitt uttalande. Tillverkarna inser att konsolerna är för svaga helt enkelt, det är därför man uppdaterar dem med bättre hårdvara. Det behöver man knappast vara ingenjör för att begripa

Fast det där håller inte riktigt. Sony&#039;s skäl till att släppa en uppgraderad PS4&#039;a är ju för att den ska orka driva spel i VR så att dom flyter fint med mera. Sitter man med en vanilla PS4&#039;a så kommer man ju få använda den däringa lilla lådan ihop med VR headsetet för en extra boost så som jag förstått det. Vad jag hört så kommer inte icke-VR spel dra någon större nytta av boosten förutom kanske stabilare framerate. Utseendemässigt så ska spelen inte skilja sig åt har jag för mig att Sony t.o.m har sagt.

Och glöm att dom kommer att sitta och utveckla spel som enbart fungerar på PS4.5 men inte på PS4&#039;an. Det vore ekonomiskt självmord och kommer bara förvirra konsumenterna som i butiken kommer stå som frågetecken i valet emellan att köpa en PS4&#039;a och en PS4.5.

Så nej jag tror fortfarande att det bara är en slimmad version av Xbone som kommer.

Ja, det återstår ju att se, jag menade bara att det ett av de största argumenten från konsol-fanboys att man inte har råd eller behöver uppgradera hela tiden.

Nu är det ju tyvärr så att dagens konsoler var "gamla" hårdvarumässigt redan när de kom, de orkar ju inte ens driva spel i 720p i stabila 30 FPS, så en uppgraderad version för att antingen köra VR eller få stabilare FPS är ju precis det 4.5 är till för, alltså håller inte det argumentet.

Om sen nya Xbox blir upphottad eller endast slimmad återstår ju att se, men med tanke på att de redan ligger flera miljoner enheter efter PS4 så är ju inte en uppgraderad enhet helt otänkbart, vill de hänga med så måste de göra något.

Xbox One's och PS4'ans hårdvara må ha varit gammal när dom kom men än idag så sitter majoriteten av alla pc gamers med hårdvara som är klenare än både Xbox One/PS4 (iaf enligt Steams hårdvaru survey). Så kanske dags att uppgradera lite där också?

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av KoP:
Skrivet av devilrat:
Skrivet av KoP:
Skrivet av DeFeCT:

Man slipper ju uppgradera hela tiden för att hänga med när man kör med konsol, PC måste ju uppdateras hela tiden, men konsol håller ju i minst 10 år, eller hur var det nu...........

Det rör sig inte om en uppgraderad Xbone utan en slimmad variant. Så svaret blir nej.

Det där vet du inte, bara spekulerar. Med tanke på att Sony släpper en ny, uppdaterad PS 4.5 så är det dock troligt att MS även följer efter. Annars tappar man kunder. Därför har DeFeCT en poäng i sitt uttalande. Tillverkarna inser att konsolerna är för svaga helt enkelt, det är därför man uppdaterar dem med bättre hårdvara. Det behöver man knappast vara ingenjör för att begripa

Fast det där håller inte riktigt. Sony&#039;s skäl till att släppa en uppgraderad PS4&#039;a är ju för att den ska orka driva spel i VR så att dom flyter fint med mera. Sitter man med en vanilla PS4&#039;a så kommer man ju få använda den däringa lilla lådan ihop med VR headsetet för en extra boost så som jag förstått det. Vad jag hört så kommer inte icke-VR spel dra någon större nytta av boosten förutom kanske stabilare framerate. Utseendemässigt så ska spelen inte skilja sig åt har jag för mig att Sony t.o.m har sagt.

Och glöm att dom kommer att sitta och utveckla spel som enbart fungerar på PS4.5 men inte på PS4&#039;an. Det vore ekonomiskt självmord och kommer bara förvirra konsumenterna som i butiken kommer stå som frågetecken i valet emellan att köpa en PS4&#039;a och en PS4.5.

Så nej jag tror fortfarande att det bara är en slimmad version av Xbone som kommer.

Ja, det återstår ju att se, jag menade bara att det ett av de största argumenten från konsol-fanboys att man inte har råd eller behöver uppgradera hela tiden.

Nu är det ju tyvärr så att dagens konsoler var "gamla" hårdvarumässigt redan när de kom, de orkar ju inte ens driva spel i 720p i stabila 30 FPS, så en uppgraderad version för att antingen köra VR eller få stabilare FPS är ju precis det 4.5 är till för, alltså håller inte det argumentet.

Om sen nya Xbox blir upphottad eller endast slimmad återstår ju att se, men med tanke på att de redan ligger flera miljoner enheter efter PS4 så är ju inte en uppgraderad enhet helt otänkbart, vill de hänga med så måste de göra något.

Xbox One's och PS4'ans hårdvara må ha varit gammal när dom kom men än idag så sitter majoriteten av alla pc gamers med hårdvara som är klenare än både Xbox One/PS4 (iaf enligt Steams hårdvaru survey). Så kanske dags att uppgradera lite där också?

Visst. Men på PC kan man iallafall fall ändra inställningar så man kan välja högre framerate, bättre grafik eller mitt i mellan. På konsol får man snällt acceptera vad utvecklarna tycker är en acceptabel fps. Oftast är det ju ok med 20-30 fps verkar det som

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Om sen nya Xbox blir upphottad eller endast slimmad återstår ju att se, men med tanke på att de redan ligger flera miljoner enheter efter PS4 så är ju inte en uppgraderad enhet helt otänkbart, vill de hänga med så måste de göra något.

Jag vågar sätta en rejäl slant på att MS kommer släppa en uppgraderad och starkare konsoll, inte endast en slim-modell med samma klena hårdvara som tvingar spelföretagen minska upplösningen för att lyckas få spelen hålla en någorlunda stabil bilduppdatering. Om de inte skulle uppgradera, kommer det bli sista spiken i kistan då PS 4.5 snart kommer och totalt seglar förbi dem. Tror inte de vill låta det hända, då det precis som du säger ligger en bra bit under Sony i försäljning. Och PS 4.5 kommer inte endast utgöra en rejäl skjuts för VR, utan även högst troligen se till att 1080p@ 60fps blir en standard. Då blir det aktuellt med ett inköp helt klart, eftersom man i sin besvikelse avvaktade (som tur var) med vanliga PS4.

1
Skriv svar