3:16, eller hur vi tillsammans utrotade universum [Rollspel]

Medlem
3:16, eller hur vi tillsammans utrotade universum [Rollspel]

Wall of text commencing in 3...2...1...

Vad är detta, Greger?

Detta är ännu en lek-tråd, i stil med risk.
Men det är inte ett brädspel denna gång, det är ett rollspel.
Rollspelet kallas 3:16, och kan jämföras med aliens-filmerna, starship troopers, och alla andra filmer där en liten mängd soldater åker iväg för att slakta fiender.
Och det är i princip det 3:16 handlar om, utrota så många fiender som möjligt.

Läs nedanstående för lite mer klartydlig information om vad 3:16 är och vad för värld det är.
Would you like to know more?

För att vara ett rollspel är det relativt simpelt, men för att göra detta så smidigt som möjligt tänker jag förklara så grundligt jag kan vad det här innebär, vi kan börja med din karaktär.

Det ser relativt simpelt ut va?

Jag har numererat allt som ni behöver veta om karaktärernas egenskaper ;

1: FA, eller Fighting Ability, är värdet som bestämmer hur bra ni är på att slåss, hur stabil ni är med siktandet, hur snabbt ni kan klämma av avtryckaren, hur väl ni dräper i närstrid.
Ja, det här bestämmer hur enkelt det kommer vara att slakta så många rymdvarelser som möjligt.

2: NFA, eller Non-Fighting Ability, är värdet som bestämmer hur bra ni är på allt annat som inte har med strid att göra. Kan du flytta dig snabbt(mer om detta senare) snabbt, kan du byta vapen snabbt, kan du ge orders med auktoritet till dina kamrater, kan du gå upp i rank, kan du uppgradera ditt vapen (mer om detta senare.)?
Kort sagt, det här är en färdighet som är minst lika viktig som FA, även om spelet faktiskt handlar om att döda så många fiender som möjligt.

3: Health, det här är tillståndet hos din karaktär. Du börjar med full hälsa, men ju längre kampanjen går (och beroende på andra faktorer, mer om detta senare) så kan du ta emot skada som ändrar din status från "A Mess" (blåslagen och mör), "Crippled"(du behöver hjälp med att röra dig) och Dead som är... död.
Du får alltid en hälsa tillbaka (dvs om du är Crippled blir du A mess, om du är A Mess är du tillbaka till full stridsduglighet) mellan encounters (mer om detta senare).

4: Mandelbrite Armour, det här är din rustning som du alltid har på dig, och den kommer troligen rädda ditt liv flertalet gånger. Denna rustning kan användas en gång per 'äventyr'( ett 'äventyr' är i regel fyra encounters) för att ta skadan åt dig, så om du t.ex är "Crippled" och tar skada så kan du använda din rustning för att ta skadan åt dig.

5: Combat Drugs, denna drog är ett väldigt potent vapen och gör att du kan kasta om FA-tärningen en gång per 'äventyr', men var försiktig : Om du rullar tio på det kastet och använder Combat Drugs så tar du skada, och ändrar din status ett steg, så om du är A Mess och rullar 10 så är du Crippled, och så vidare.

6: Weapons, vapnen du har på dig. Vad du har för vapen beror helt och hållet på vad du har för rank (se ; 7). Vapen kan uppgraderas mellan varje 'äventyr'. Mer om detta senare när det är relevant.

7: Name, Reputation och Rank. Namn är väl ganska självklart, vad heter din soldat? Reputation är till för att ge din karaktär lite mer liv bakom den, är din karaktär en våghals? En som kaxar? En fegis? Det är i princip vad din karaktär är för person.
Rank är det viktigaste av detta, rank bestämmer vad för vapen du har (olika vapen ger olika många kills) och kommer även kunna göra det möjligt för dig att bestämma vad för 'äventyr' ni väljer(Jag som spelledare kommer rita upp några scenarion, och om ni är tillräckligt hög rank så kommer ni få ta del av vilken väg ni tar).

8: Kills, hur många fiender ni har dödat totalt och även hur många ni dödar per 'äventyr'. Den som dödar mest i slutet på varje 'äventyr' vinner, och får gå upp i level automatiskt, dom andra spelarna måste rulla tärningarna för att se vem som också får gå upp i level. Mer om detta när det är relevant.

9: Flashbacks, Strength : Det här är det som skiljer 3:16 från andra rollspel, och flashback strength kan beskrivas på följande sätt : Din karaktär får en flashback från sitt tidigare liv, där han minns hur han klarade sig ur en situation och använder detta minne till att vinna.
Kort sagt, att använda Flashback Strength gör att du vinner en encounter, och tar bort alla
kvarvarande tokens (mer om detta senare).
Du har en Flashback Strength på lvl 1, två på lvl 2, tre på lvl 4, fyra på lvl 6 och fem på lvl 8.

10: Flashbacks, Weakness. Detta är som flashback strength, fast ändå inte. När du använder flashback weakness så minns din karaktär något från sitt tidigare liv, men istället för något positivt så minns han något negativt, t.ex hur han blev mobbad i skolan, hans första dagar i bootcamp, såna saker. Att använda en Flashback Weakness innebär att din karaktär förlorar en encounter, men på dina villkor.
Kort sagt, att använda Flashback Weakness gör att du försvinner från encountern, får tillbaka en hälsa (från Crippled till A Mess, A mess till full hälsa) och tar bort en token (mer om detta senare).
Du har en Flashback Weakness på lvl 1, två på lvl 3, tre på lvl 5, fyra på lvl 7 och fem på lvl 9.

Så nu vet vi nästan vad allting betyder, hur skapar man då en karaktär?

Du skapar en karaktär genom att fördela 10 poäng mellan FA och NFA, du måste ha minst 2 poäng på FA och NFA.
I regel så är din soldat en trooper, en soldat som har bara ett enda uppdrag : döda så många fiender som möjligt.
Du kan senare i spelet gå upp i rank och få tillgång till mer utrustning och mer vapen, och självklart mer orders (för rollspelandets skull).

En grupp behöver självklart soldater av högre rang, så den spelare som har högst NFA kommer få ranken "Sergeant", om det är mer än en spelare som har högst NFA kommer jag rulla tärning och se vem som blir Sergeant.
Den som inte vann ranken "Sergeant" kommer få ranken "Corporal".
Om det är fler än två som eftersöker ranken "Sergeant" så kommer jag rulla tärning för att se vem som blir "Sergeant", dom som blir över rullar jag tärning om över vem som får ranken "Corporal".

Ifall det bara är en som är Sergeant så kommer den spelare som har högst FA att få ranken Corporal.
Samma regler gäller som ovanstående ifall fler har högst FA.
Så det kommer bli en Sergeant och en Corporal, och tre troopers till att börja med.

Jag skulle vilja ha 5 spelare för detta, det jag kräver av dig är att du är aktiv (kan spendera 15 minuter varje dag till att rollspela och skriva vad för val du gör under encounters, mer om detta senare) och att du vill döda så många fiender som möjligt.
Jag kommer ge er en uppdatering varje dag, måndag-fredag, som kommer under kvällen.

Så nu vet vi hur våra karaktärer skapas, och vikten av all statistik, hur spelar vi då?

Varje 'äventyr' startar med att ni får orders av en högt rankad officer, vad för uppdrag det är skiljer sig, men utspelar sig i regel på samma sätt.
När ni har fått reda på vad för orders ni har så sänds ni iväg mot planeten som har sagda uppdrag, och det är nu det roliga börjar.

Varje planet är unik, och jag kommer försöka mitt bästa genom att beskriva miljöerna så ingående som möjligt.
Och sen kommer det som ni väntat på, encounters.
Varje encounter börjar med att ni rullar tärningar för att se vem som bestämmer vem som får börja.
Kort sagt :
Spelares NFA - en t10 (tiosidig tärning)
Om spelarens slutpoäng är positivt (t.ex 6-5=1) så lyckades han.
Hur encountern börjar beror helt och hållet på vem som vann tärningskastet:

Om alla spelare lyckas, och GMen misslyckades : Ambush för spelarna (en gratis kill för varje spelare), den som fick högst bestämmer vilken range (mer om detta senare) fienderna börjar på.

Om det högsta kastet är en spelare : Den spelaren bestämmer vilken range fienderna börjar på.

Om det högsta kastet är GMen : GMen bestämmer vilken range fienderna börjar på.

Alla misslyckas med kastet : Fienderna börjar på range : Far

GMen lyckas, alla spelare misslyckas : Ambush för fienderna (alla tar en skada, kan motverkas genom weakness eller armour), GMen bestämmer range fienderna börjar på.

För att visa hur detta fungerar så kan jag visa vilka ranges som finns.

Det finns tre ranges, Close, Near, och Far.

Låt oss nu säga att alla misslyckades med sina tärningkast, då skulle vi få följande scenario :

Båda spelarna och fienderna är långt ifrån varandra, tre av spelarna har vapen som kan skjuta långdistans (mer om detta senare) och försöker beskjuta fienderna, men misslyckas med sina tärningskast.

Dom enorma horderna av fienderna närmar sig (detta innebär att om inte spelarna väljer/lyckas med sina tärningskast för att röra sig ifrån dom, dvs gå mot Far distance, så hamnar dom i Near dom med) och tre av spelarna håller sina positioner (håller sig kvar på Far, dom lyckades med ett NFA slag att röra sig ifrån fienderna) medans dom två andra rusar framåt, och hamnar även dom i Near.

Fienderna rör sig framåt med hiskelig fart, men spelarna håller sig på distans.
Kan försöka förklara hur det här fungerar nu :

Fienderna (röda) försöker komma närmare spelarna, men dom lyckas röra sig bakåt (rulla tärningarna mot NFA, och få + 1 eller högre), och därför håller sig spelarna på Near och Far.

Den enorma horden fiender blir gravt beskjutna, och förlorar x antal trupper. Dom inser att det inte är värt att fortsätta strida, och börjar nu fly från spelarna.

Hur många fiender som egentligen dör bestäms av vad för vapen man har och vilken range man har.
I detta fall var det två av spelarna som lyckades med sina FA tärningskast (som bestämmer ifall man dödar fienden eller inte), vilka av spelarna det var är oväsentligt, för fienderna representeras i "tokens", och hur många tokens det är i varje encounter är helt upp till GMen.

Fienderna rör sig också nu bort ifrån spelarna, och är på "nära" distans, vilket innebär att dom inte längre försöker dra åt sig spelarna till vänster, utan försöker få lite distans emellan spelarna och sig själva.

En soldat rusar framåt, med blodsmak i mun och jagar fienderna.
Fienderna rör sig ännu längre bort, och är snart bortom synfält. Två soldater lyckas ännu en gång med att döda x antal fiender (en spelare lyckades med FA-kastet).

Fienderna är nu långt borta, och en soldat rörde sig även ifrån fienderna.

Fienderna har nu försvunnit helt och hållet ifrån synfält, och spelarna har vunnit denna encounter.
Tillsammans lyckades dom ta ut tre tokens (mer om detta senare), och hinner vila upp sig och rollspela vad som händer efter striden.

Jag kan förstå att det är krångligt att förstå, jag satt länge och försökte förstå hur range-grejen fungerar.
Så om det är några frågor kring just detta så är det bara att fråga.

Så, nu har du förklarat vad en karaktärs egenskaper gör, hur man skapar en karaktär, och hur man bekämpar en strid, men jag förstår fortfarande inte hur allting fungerar, hjälp?

Det finns fortfarande saker som behöver förklaras, såklart, men vissa av dom sakerna tänker jag inte beskriva här för att det är redan en ENORM vägg av text, men jag kan ju iallafall förklara hur dessa tokens fungerar.

En token är en obestämd siffra fiender, och dom bestämmer i princip hur svår en encounter är.
I regel brukar man köra 5 tokens per spelare, så om det är 5 spelare så är det 25 tokens, och dessa tokens fördelas på ett antal encounters per äventyr.

I ovanstående exempel så användes 5 tokens till att attackera spelarna, eftersom alla misslyckades så började fienderna långt ifrån spelarna, och rusade för att attackera dom.
Dessa fiender var rymdvarelser som slogs i närstrid (detta är något som jag bestämmer genom en slumptabell) och har inga speciella egenskaper (som jag också bestämmer via slumptabell, detta är något som ni inte har någon vetskap om, men som jag kommer förklara i början på varje 'äventyr'.) som kan användas.

Så spelarna lyckades ta ut tre tokens för x antal fiender (en token är en kill, och en kill är x antal fiender, där spelarens vapen bestämmer hur många som dör), men dom hann fly innan spelarna lyckades döda alla.
Två tokens slänger jag då tillbaka till min token-hög, som nu består av 22 tokens och som ska fördelas efter encounters.

Det är då alltså jag som beskriver miljöerna som ni är i, ni får självklart styra 'äventyret' i olika riktningar och jag kommer improvisera historian därefter, för ni kommer ju göra era egna val var ni vill gå, om ni vill sätta upp fällor, bygga förstärkningar (som kan ha olika effekter på encounters, hint hint) eller andra saker.

Hur blir det då med levlandet, och allt annat?
Levlandet sker efter varje lyckat 'äventyr', den som har fått mest kills går som sagt automatiskt upp i level, och även den person som hade tur med tärningarna.
Du kan höja ett poäng i FA eller NFA då (max är 10).
Varje spelare som överlever 'äventyret' får en gratis uppdatering till sitt vapen, vilket innebär att han/hon kan höja skadan på sagda vapen ett steg.
Jag kommer skriva mer innegående om detta när vi väl når den punkten.

Jag tror jag förstår grunderna, vad måste vi göra för att få vara med?

Det viktigaste är att ni rollspelar och har kul, ett rollspel är inte kul om man inte har kul, och förhoppningsvis har ni nu fått en ungefärlig bild av vad detta rollspel handlar om och ett ungefärligt grepp om hur striderna kommer fungera.
Så nu vill jag att fem personer som kan spendera en kvart varje dag till rollspelande tar en character sheet, skriver vad för namn personen ska ha, vad för reputation (personlighet typ), och vad för stats ni ska ha.

Det är det enda ni behöver göra just nu, så återkommer jag med vad för vapen ni kan ha och så när ni är klara.

Jag skulle även föreslå att ni skapar några karaktärer, så att ni kan ha backup för den dag då eran karaktär dör.
För det kommer dom göra.

Karaktärerna i spelet.

Sergeant Bjosarn (bjosarn)

Corporal Samwell (EliasN)

Trooper Fairfax (Fairfax)

Trooper Baker (Turtle_droid)

Trooper Jake (Klfh)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

MFC
Medlem

TLDR... eller jo.. till helgen


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Haha jo, det blev faktiskt riktigt mycket text
Kul att du vill vara med iallafall MFC


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Återkommer när jag har läst och förstått. (:

Bra initiativ!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

tl;dr, im outah here!

(Nä, ska kolla upp det!)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag är gärna med

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Återkommer när jag har läst och förstått. (:

Grymt, bara att fråga om det är några oklarheter

Skrivet av bjosarn:

(Nä, ska kolla upp det!)

Gött! ;p

Skrivet av Turtle_droid:

Jag är gärna med

Grymt! Släng ihop tre-fyra karaktärer (risken för att du dör är faktiskt relativt hög) och posta den karaktär du vill börja med här i tråden.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Duger detta Greger?

Medlem

Jajamensan


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Avstängd

Jag vill vara med!

Edit: Kommer att skapa en karaktär "snart". Är på skolan just nu.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Jag vill vara med!

Edit: Kommer att skapa en karaktär "snart". Är på skolan just nu.

Väntade på att du skulle skriva i den här tråden faktiskt!
Det är lugnt, det är bara du och Turtle_Droid som skrivit


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Avstängd

Hehe, inte kan jag missa dina speltrådar. ^^ Rollspel är ju dessutom kung och jag har aldrig prövat köra på nätet. Brukar köra Eon lite då och då med några kompisar. Vi har hållit på sen i typ sjuan eller nåt, så det blir väl sju år nu.

Medlem

Svara på IRC Greger. Jag har frågor.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Om det där duger så kan du se mig som anmäld!

Edit: Crap! Det skulle vara tvärtom med värdena, alltså 6 på NFA och 4 på FA.

Edit2: Fixade bilden!


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Avstängd

Nu ska vi se. Här är min karaktär:

Edit: Syntes inte så bra, men namnet är Samwell och ryktet är Madman.

Medlem

Härligt att det börjar droppa in folk

Medlem

En till då!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Fan vad härligt, om allt vill sig väl kan jag nog dra en update imorgon där ni får välja utrustning och så


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Ska vi vänta på en till, eller vill ni köra igång?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Det låter intressant men jag blev alldeles vimmelkantig av att läsa reglerna. Har ingen erfarenhet av rollspel. Vågar man ställa upp?

Avstängd

Ja, det vågar du. Själv tycker jag att det låter tämligen enkelt för att vara ett rollspel. ^^

Medlem

Kanske är enkelt men...

Skrivet av EliasN:

Vi har hållit på sen i typ sjuan eller nåt, så det blir väl sju år nu.

Skrivet av Fairfax:

Har ingen erfarenhet av rollspel.

Men, men. Friskt vågat, hälften vunnit.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Men, men. Friskt vågat, hälften vunnit.

Thats the spirit

Medlem

Äh, min ringa erfarenhet är att det snarare blir lustigt än fel om man inte gör vad spelledaren tänker. Första gången jag körde gick jag in på en taverna och tjänade pengar på att spå väder istället för att åka iväg och slåss med "the bad guys". Spelledaren blev lagom irriterad, men kul hade vi


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

På ett rymdskepp, någonstans långt, långt borta i en fjärran galax...

"OK lyssna upp era maskar, vi kommer snart landa på en gudsförgäten planet som är fullt av gud vet vad, men en sak är säker : Dom hatar våran frihet och mänskligheten, och det är eran plikt att krossa dom!"

"Sergeant bjosarn, ta korporal Samwell och dina grabbar över till vapenförådet och förbered er, genomgången är om fem och gud nåde den som kommer för sent!"

Bjosarn har högst NFA och blir därmed den högst rankade, hans rank (och resten av er) kan gå upp eller ner beroende på hur uppdragen går, men för tillfället är alla underställda bjosarn. Detta har ingen egentlig effekt men är en extra flavör i rollspelandet!

EliasN blev korporal eftersom han har högst FA, man väljer alltid den som har högst NFA till Sergeant och den som har högst FA till korporal när det är nyskapta karaktärer, men med tiden kan era ranker som sagt ändras, och hög rank innebär bättre vapen.

Vapenförådet är fullpackat av andra soldater som snart ska landsättas med eran trupp, ni vet inte vilken planet det är, men inom kort kommer ni få reda på det.
Ni tilldelas det som alla soldater får, eran egna rustning som ni hitills bara har fått se på, men nu, nu jävlar får ni chansen att kliva in i dom.
Även kniv, stridsdroger (som ni kan läsa om i första posten), ransoner med mat, medpack, och en fältmanual.
Fältmanualen är dock ingenting nytt för bjosarn och Samwell, som båda har studerat den länge iochmed deras positioner som officerare.

"Hörru du, bjosarn! Dom här godsakerna kan du få välja mellan, kom hit!" Ropar en av dom som jobbar i vapenförådet...

Detta är vad du, bjosarn har att välja mellan. Pistol och Hand to Hand är givna, men du får även välja mellan Slug Rifle eller Heavy MG.

"Samwell, kom hit!" Ropar en annan som fördelar vapen till dom lägre rankade officerarna...

Detta är vad du, EliasN har att välja mellan. Grenades och Hand to Hand är givna, men du får även välja mellan E-cannon eller Heavy MG.

"Resten av er fluglarver kommer hit!" Vrålas det...

Klfh, Fairfax och Turtle_droid, jag behöver nog inte säga något mer då jag hoppas att ni har förstått vad det gäller. Välj Energy Rifle eller Slug Rifle.

Sådär, välj era vapen och sätt igång med rollspelet, jag kör Briefing imorgon någon gång under kvällen!

Edit ; Kort notis, hand-to-hand är då alltså all sorts närstrid, så om ni väljer att ha en yxa, ett spjut, era knävar, krossat glas, en plasthammare eller så så är det bara att skriva att det är ett sådant vapen ifall ni använder den någon gång.
Ta inget övermäktigt som 'powerclaws' eller liknande vapen, det finns sådana redan i spelet som ni kan få tillgång till vid högre rank


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jake plockar ned ett energigevär från stället och väger det i händerna. Med van hand för sätter han kolven mot axeln och kikar längs pipan.
"Ingen kalibrering för magnetiell avdrift... Energivapen elimineras efter bara något hundratal meter... Skulle inte träffa en systemkryssare."

Istället för energivapnet tar han för sig av magasinen med de osmiumförstärkta kulorna. Med tummen plockar han ut en kula och studerar den intensivt under några sekunder.
"Hög densitet... Strömlinjeformad... Penetrerar enkelt lättare rustningar och behåller träffsäkerheten även på längre avstånd... Ja, det får duga."

Med en knyck på nacken som får den blonda hästsvansen att vaja släpper han energigeväret och väljer den andra modellen. Ett par nävar magasin följer med kniven och de silverglänsande matpaketen ned i fältväskan. Granatbältet fäster han kring midjan innan han klämmer ned en keps över skalpen och nöjd drar sig tillbaks från vapenförrådet.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Fairfax står länge och stirrar på de två vapnen som finns att välja mellan samtidigt som han mumlar något om att de inte alls påminner om vad som användes på övningarna. Han kliar sig i det kortklippta håret och fingrar nervöst på uniformsbyxornas tyg.

Under tiden som han funderar på sitt val har en lång kö hunnit växa bakom honom och efter en hård knuff i ryggen från en irriterad soldat plockar han snabbt upp energigeväret. Han ser frågande på förrådskillen men denne bara suckar och rycker på axlarna.

Efter att ha tagit emot den övriga utrustningen kliver han åt sidan för att stuva ner allt. Han fumlar med ransonerna så att de far i backen vilket möts av gapskratt från övriga soldater och en ilsken blick från närmaste officer. Till slut har han dock fått allt packat och sätter på sig rustningen för att sedan lämna rummet illa kvickt.

Medlem

Bjosarn står längst bak och ser ut över sin grupp, som ser aningen förvirrade ut i vapenförrådet där de befinner sig. En ny grupp, ett nytt uppdrag, en ny destination. Han har varit med många gånger förr, det spelar ingen roll vart han skickats, med vilka grupp, eller med vilken utrustning - han har alltid fått jobbet gjort och ses på många håll som en hjälte.

Trots att gruppen verkar riktigt "grön" så förstår han att hans jobb som Sergeant måste tas på yttersta allvar. En i gruppen, Fairfax ser riktigt nervös ut. Han har fumlat med utrustningen och svetten i hans pannan är ymnig. En annan, betydligt mer säker man vid namn Jake fångar Bjosarns uppmärksamhet - inte på grund av hans självsäkerhet och vapenkunskaper, utan hans blonda hästsvans.

- Det där måste vi göra någonting åt, säger Bjosarn till sin högra hand och till lika korpral Samwell.
Samwell, som Bjosarn lärde känna på förra uppdraget skrattar rått och hans breda axlar guppar upp-och-ner.

- Förresten Samwell, du tar väl med dig Gloria denna gången också? (Gloria är namnet på Samwell's Heavy MG)
Samwell svarar med ett lurigt flin, ett flin som Bjosarn, trots två år ihop, inte lyckas tyda.

Bjosarn går genom leden av soldater, hans auktoritet kräver ingen nummerlapp.
- Ge mig mitt Slug Rifle.

Bjosarns kniv har sällan använts på grund av sina strategiska kunskaper och fantastiska precision med hans Slug Rifle har han sällan hamnat i närstrid. Enda gången det hände är inristat, ordagrant, på hans högra kind. Angriparens öde slutade dock som sig brukar för de som ger sig in i hand-to-hand combat med vår hjälte; brutna ben, brusten hud, och inre blödningar - till priset av hjältens ömma knogar. Kniven används mest till att fixa till naglarna.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Oj, jag gjorde fel. Nevermind.
Får man nån extra hand-to-hand än kniven?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skriv svar