Transformers: War for Cybertron

Robot
Transformers: War for Cybertron

High Moon Studios tar sig an den älskade Transformers-franchisen. FZ reder ut om ett icke-filmspel kan ta serien till nästa nivå.

#transformers-war-for-cybertron, #high-moon-studios, #gears-of-war, #halo-3-odst


Medlem
Transformers: War for Cybertron

jao helt ok, men inte mer än 3.5 i betyg då spelet har en del att önska som dessvärre påverkar mer negativt än att vara kvar på en 4:a. I övrigt har de lyckats bättre med detta spelet än vad föregångarna gjorde.

MFC
Medlem

Oj, INTE 1 eller 2 i betyg?.... för mycket nubbar i midsommar?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Moderator | Testpilot

Rättvist betyg. Spelet är väldigt roligt ;D


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Klart det basta transformers spelet. Hoppas att dom gor ett till


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Väldigt bra och välgjort spel, helst klart värt sitt betyg.

Medlem

Japp, detta är det bästa Transformers spelet. Jag tycker det är ett grymt spel, väldigt kul. Värt att köpa

Moderator | Testpilot

En fråga, FPSN på pc versionen är tydligen lockad till 30 och vad jag sett ser det inte bra ut. Flyter spelet på bra på konsoll?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Fjantiga namn som "Starscream" eller var det, förstör en potentiellt bra storykälla...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Spelet ser rent ut sagt bedrövligt ut på PC, dock är det lite småroligt.

Själv reagerade jag på att förvandlingsanimationerna såg väldigt "fattiga" ut, och vill minnas att licens-spelet till första transformersfilmen hade riktigt mycket finare animationer överlag.
Nu ska väl sägas att det var ett antal år sen jag provade det så kan minnas fel. Och som sagt PC versionen jag dömer efter, men animationerna bör ju i vilket fall vara desamma.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Fjantiga namn som "Starscream" eller var det, förstör en potentiellt bra storykälla...

Nu är ju just Starscream en karaktär som varit med sen starten av hela franshisen om jag inte helt missminner mig

Medlem

Bästa Transformer spelet i all ära, men det är ändå inte värt en fyra! Hade gett det 3 som bäst (:

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Fjantiga namn som "Starscream" eller var det, förstör en potentiellt bra storykälla...

Ja, varför följa orginalstoryns namngivning?
Vi kanske bör svenskifiera det hela och programmera om spelet och döpa dem till Daniel, Anders eller Mikael.

Eller varför inte, döp dem själv, så får vi veta vad som låter bra i dina "icke det minsta intresserad av Transformers men måste kommentera för att blidka mitt ego"-öron?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Kestrel:

Spelet ser rent ut sagt bedrövligt ut på PC, dock är det lite småroligt.

Själv reagerade jag på att förvandlingsanimationerna såg väldigt "fattiga" ut, och vill minnas att licens-spelet till första transformersfilmen hade riktigt mycket finare animationer överlag.
Nu ska väl sägas att det var ett antal år sen jag provade det så kan minnas fel. Och som sagt PC versionen jag dömer efter, men animationerna bör ju i vilket fall vara desamma.

På min burk ser spelet bra ut kanske mycket grått annars är det snyggt. Allt i detta spel baseras på Transformer G1 det vill säga den första generationen av serien, vilket är ett bra val.

Förvandlingsanimationerna är snygga, smidiga och snabba, behöver inte dra ut på det som dom gjorde i dom 2 nya filmerna där det Optimus flera minuter att förvandla sig till robot.

Spelets multiplayer är snabbt och flyter på fint.

Och namnen används tom i dom nya filmerna med så varför ska detta spel ändra på det.....

Medlem

Bra recension. Dock så tycker jag att eftertexterna skulle ha stått med på plus-sidan då det är ett av de bästa eftertexter någonsin.

Sen så verkar det vara ett faktafel i recensionen. Då spelet är en prelude till Generation 1 så utspelas sig spelet runt 4 miljoner år före serien. Åtminstonde om det gäller tv-serien, vet inte hur det är med Marvel serietidningarna då jag följde inte dom.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

riktigt kul spel. både single å multiplayer är riktigt roliga.
ännu ett bevis på att om man ger fan i att basera sin licens på en film så kan man lyckas bra. precis som batman AA bevisade.

Inaktiv

Det transformersspel jag har väntat på sedan 1987. Underbart bra för en TF gillare!

Varför skulle man byta ut starscreams namn? Han är ju en av de mest ikoniserade transformersprofilerna...?
Tyvärr är det väldigt många som inte känner till transfomers G1 som vi 70 talister utan har haft sina första transfomerskänningar med de nya filmerna och det är väldigt synd, då filmerna är helt ok som "extra" stuff till TF, men jag hade nog helst sett orginalstoryn som film utan michael bay.

Medlem

Amen till det! MR Bay floppade totalt med uppföljaren till transformers. För mycket "fokusera på sex för jag har noll uppfattning hur man gör en innehållsrik film med bra handling", vilket är synd för 1:an hade potential...

Förvånansvärt bra spel...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar