Provkör Forza Motorsport 6: Apex på Win 10 nästa vecka

Robot
Provkör Forza Motorsport 6: Apex på Win 10 nästa vecka
Provkör Forza Motorsport 6: Apex på Win 10 nästa vecka

Kommer det ha rattstöd?

Medlem

"Suggested Input: Xbox One Controller"

Bitch, please.

Skribent
Skrivet av Piano_is_on_fire:

Kommer det ha rattstöd?

Inte direkt i öppna betan, men verkar komma senare. Från officiella sajten:

"As development continues, players can expect to see updates and improvements to the game.

For example, wheel support is coming to Forza Motorsport 6: Apex and Turn 10 is busy working to ensure that Apex delivers the kind of wheel support, performance, and features that racing fans expect from a range of available hardware. In addition we plan to support additional features that we know are important to PC gamers, such as the ability to disable Vsync and an in-app framerate counter."


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

JA tack!


signatur

autograph

Medlem

Intressant att det rekommenderas så pass mycket RAM!

Medlem

Kan ni vänligen sluta skriva att saker kommer till PC då det i själva verket kommer till windows 10.

"Men Zymac Win10 är ju pc"

-nej, Windows 10 är en platform som man kan köra på PC-hårdvara.

EDIT: inte ens i klippet säger dom PC nånstans, dom säger (skriver) Windows10!

EDIT 2: För att förtydliga för folk här under, när något släpps till PC så är det allmänt verdertaget att man menar en pcmaskin som kör windows7, 8, eller för den delen 10. Detta släpps dock ENBART i windows10's Appstore så då tycker jag min kritik är berättigad.

ANZIKTE: det får inte STÖD för windows 10, det KRÄVER windows10 (store).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Kan ni vänligen sluta skriva att saker kommer till PC då det i själva verket kommer till windows 10.

"Men Zymac Win10 är ju pc"

-nej, Windows 10 är en platform som man kan köra på PC-hårdvara.

EDIT: inte ens i klippet säger dom PC nånstans, dom säger (skriver) Windows10!

Du har så rätt och FZ vet säkert om detta med. Men poängen med Windows 10 stöd är att man kan spela spelet på en "PC" vilket är det FZ's läsare bryr sig om. Detta gör att rubriken uppmärksammas på att annat vis än om man skrivit "spelet får stöd till Windows 10".

Är ju inget att haka upp sig på tycker jag?

Medlem
Skrivet av Zymac:

Kan ni vänligen sluta skriva att saker kommer till PC då det i själva verket kommer till windows 10.

"Men Zymac Win10 är ju pc"

-nej, Windows 10 är en platform som man kan köra på PC-hårdvara.

EDIT: inte ens i klippet säger dom PC nånstans, dom säger (skriver) Windows10!

Så släpps ett spel inte för alla Windows-versioner, alla Linux-distros samt alla OSX-versioner bör det inte kallas ett PC-spel? De, samt ett nästan oändligt antal andra operativsystem, är ju trots allt bara plattformar man kan köra på PC-hårdvara.

Medlem

PC - Personal Computer

Medlem

For best experience play on Windows10

Playable on Win7/Vista/Win8


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

k3m
Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Zymac:

Kan ni vänligen sluta skriva att saker kommer till PC då det i själva verket kommer till windows 10.

"Men Zymac Win10 är ju pc"

-nej, Windows 10 är en platform som man kan köra på PC-hårdvara.

EDIT: inte ens i klippet säger dom PC nånstans, dom säger (skriver) Windows10!

Så släpps ett spel inte för alla Windows-versioner, alla Linux-distros samt alla OSX-versioner bör det inte kallas ett PC-spel? De, samt ett nästan oändligt antal andra operativsystem, är ju trots allt bara plattformar man kan köra på PC-hårdvara.

det är helt fel att kalla ett Win10 exklusivt spel för ety PC spel. saken går inte ens att diskutera. då det inte är ett PC spel. utan som sagt ett Win10 spel. att Fz.se inte har fattat det ännu är inkompetens.

Redaktör
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Zymac:

Kan ni vänligen sluta skriva att saker kommer till PC då det i själva verket kommer till windows 10.

"Men Zymac Win10 är ju pc"

-nej, Windows 10 är en platform som man kan köra på PC-hårdvara.

EDIT: inte ens i klippet säger dom PC nånstans, dom säger (skriver) Windows10!

Så släpps ett spel inte för alla Windows-versioner, alla Linux-distros samt alla OSX-versioner bör det inte kallas ett PC-spel? De, samt ett nästan oändligt antal andra operativsystem, är ju trots allt bara plattformar man kan köra på PC-hårdvara.

Ni har rätt, vi bör betona i nyheter när spel är Windows 10-exklusiva.

Vi använder "pc" som nästan-synonym till "Windows" (Win 7, 8 och 10 är väl standarden i dag), och min uppfattning är att de flesta sajter gör ungefär så. Win 10-exklusiviteten ställer det begreppet lite på huvudet, så vi får tänka mer på hur vi använder pc.

Skrivet av k3m:

det är helt fel att kalla ett Win10 exklusivt spel för ety PC spel. saken går inte ens att diskutera. då det inte är ett PC spel. utan som sagt ett Win10 spel. att Fz.se inte har fattat det ännu är inkompetens.

Min 4-årige son är hyfsat normaluppfostrad, han kan normalt socialt beteende som att be snällt när man vill ha något. Men ibland bråkar och skriker han, gnäller och beter sig illa: "Jag vill HA äpplet pappa, HÄMTA det!" Jäkligt provocerande, men jag försöker lära honom att sånt inte är okej, att man måste bete sig enligt visssa av samhället vedertagna normer om man vill bli vänligt bemött och få som man vill. Men framförallt försöker jag lära honom normalt beteende för att han inte ska ses som social analfabet eller bortskämd. Det finns ju en risk att folk ser äldre barn som så om de fortsätter gapa, skrika och förolämpa andra utan vidare anledning. Men jag fattar att han inte fattar allt sånt än, han är ju bara 4 år.


signatur
Medlem

Nope, det här går bort stenhårt. Inga av racingspelen där utgångspunkten är konsoler fungerar eftersom för mycket av designen har gått in för att göra det spelbart med handkontroll. Haters gonna hate, men principen är att det måste vara arkadigt (vilket ord..) för att det är för lite precision i en handkontroll.
Och problemet med ett spel som är utvecklat för konsoler är att rattstyrning närmast är ett pålägg eftersom man utgår ifrån filosofin att man måste kunna spela med styrspak och bumper.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Redaktör
Skrivet av azynkron:

Nope, det här går bort stenhårt. Inga av racingspelen där utgångspunkten är konsoler fungerar eftersom för mycket av designen har gått in för att göra det spelbart med handkontroll. Haters gonna hate, men principen är att det måste vara arkadigt (vilket ord..) för att det är för lite precision i en handkontroll.
Och problemet med ett spel som är utvecklat för konsoler är att rattstyrning närmast är ett pålägg eftersom man utgår ifrån filosofin att man måste kunna spela med styrspak och bumper.

Fast just Forza-serien funkar ju oerhört bra med handkontroll (och med ratt). Det måste inte innebära att pc-Forz... förlåt, Windows 10-Forza blir lika vasst, men jag hoppas det.


signatur
Medlem

Alla onlinebutiker utom Steam verkar ju gå under efter ett par år. Känns inte så kul att stoppa pengar i Windows Store med den historiken.

Gnällkuk
Skrivet av superapan:

Alla onlinebutiker utom Steam verkar ju gå under efter ett par år. Känns inte så kul att stoppa pengar i Windows Store med den historiken.

Ja, det var ju ett tag sedan Origin, Uplay och GoG konkade. Förstår din oro.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av Zymac:

Kan ni vänligen sluta skriva att saker kommer till PC då det i själva verket kommer till windows 10.

"Men Zymac Win10 är ju pc"

-nej, Windows 10 är en platform som man kan köra på PC-hårdvara.

EDIT: inte ens i klippet säger dom PC nånstans, dom säger (skriver) Windows10!

EDIT 2: För att förtydliga för folk här under, när något släpps till PC så är det allmänt verdertaget att man menar en pcmaskin som kör windows7, 8, eller för den delen 10. Detta släpps dock ENBART i windows10's Appstore så då tycker jag min kritik är berättigad.

ANZIKTE: det får inte STÖD för windows 10, det KRÄVER windows10 (store).

Så när DX12-spel säljs exklusivt på Steam så slutar de vara PC-spel?

Gällde samma regel när XP övergavs och man började sälja DX11-spel exklusivt på Steam?

När slutade den regeln gälla så att Steam-exklusiva DX11-spel började klassas som PC-spel?

Självklart är Windows 10 Home/Pro etcetera ett PC-operativ, det är befängt att påstå nåt annat. Precis som i alla tider så läser man minimumkraven och där står vilket OS man behöver. Började inbitna XP-användare säga att vissa spel inte var PC-spel bara för att spelen krävde Win7 och DX11-kompatibelt kort?

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av superapan:

Alla onlinebutiker utom Steam verkar ju gå under efter ett par år. Känns inte så kul att stoppa pengar i Windows Store med den historiken.

Ja, det var ju ett tag sedan Origin, Uplay och GoG konkade. Förstår din oro.

Cool story bro. Ska vi ta och lista alla varianter av EA Play, Download Manager, Link, Download Manager, Games for Windows, Xbox PC Marketplace? Vad har hänt med spelen köpta för dessa plattformar som inte finns längre? Steam har ett något bättre track record.

Medlem

Får hoppas spelet stödjer DX12 SLI funktioner så mitt vram ligger på 4Gb i stället för 2Gb.
Om så är fallet borde jag klara rekommenderat.

Medlem
Skrivet av Piano_is_on_fire:

Kommer det ha rattstöd?

Lustigt nog, nej.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Gnällkuk
Skrivet av superapan:
Skrivet av tricky:
Skrivet av superapan:

Alla onlinebutiker utom Steam verkar ju gå under efter ett par år. Känns inte så kul att stoppa pengar i Windows Store med den historiken.

Ja, det var ju ett tag sedan Origin, Uplay och GoG konkade. Förstår din oro.

Cool story bro. Ska vi ta och lista alla varianter av EA Play, Download Manager, Link, Download Manager, Games for Windows, Xbox PC Marketplace? Vad har hänt med spelen köpta för dessa plattformar som inte finns längre? Steam har ett något bättre track record.

Mja, du skrev ju faktiskt "alla". Tror inte du behöver vara så orolig, det blir nog rätt få titlar som är exklusiva till Windows Store. Skulle det nu vara så att den försvinner och med det stödet så kan man ju alltid tanka en piratversion om man nu blir jättesugen på att damma av ett gammalt spel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ase
Medlem

hoppas dom har stöd för ratt för med handkontroll så går det fetbort,då blir det lika kasst som att köra med konsoll fast med bättre prestanda.

Inaktiv
Skrivet av superapan:

Alla onlinebutiker utom Steam verkar ju gå under efter ett par år. Känns inte så kul att stoppa pengar i Windows Store med den historiken.

Windows Store kommer aldrig att stängas så länge det finns ett Windows. Det är inte bara en butik för spel, det är en hel distributionskanal för all mjukvara till Windows. Företag använder den för att kontrollera att anställda kan hämta rätt verktyg och appförlängningar kommer att distribueras genom Store för webbläsare, spel, vanliga appar etcetera.

Det är inte bara en liten spelbutik man klappar igen, den är essentiell.

Medlem

Någon som hört något om ratt stödet? Har ju stått på hemsidan länge nu att dom jobbar med det?
Samt att jag inte hittar någon .exe fil då det är en app, vissa spel behöver jag öppna genom logitech gaming proget till g27????

1
Skriv svar