Stor anime-rea på Steam!

Robot
FM-guru
F.d. Sisyr
Stor anime-rea på Steam!

Jag gillar anime ungefär lika mycket som jag gillar räkningar, Nascar och munsår, men kul för er andra.

Medlem

Är det rea på Final Fantasy?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag gillar anime ungefär lika mycket som jag gillar räkningar, Nascar och munsår, men kul för er andra.

Som någon som brukar(brukade?) kolla på anime - håller till stor del med. Sällan jag finner något som håller måttet idag. Detsamma säger jag förstås om TV-serier också, det mesta känns som nerdummat skit.

Eller så är det jag som antingen är för petig eller har dålig smak. Fan vet jag. Börjar jag bli gammal?

Medlem

..det är också rea på Gog.com just nu! Passa på!

Releasehästryttare
Skrivet av Sisyr:

Jag gillar anime ungefär lika mycket som jag gillar räkningar, Nascar och munsår, men kul för er andra.

Inaktiv

Någon som har tips om vad som är bra?

All anime är inte dåligt. Filmer som Princess Mononoke, Spirited Away, Akira och Nausicaa är ju fantastiska.

Medlem

Finns ett par riktigt bra spel... det är en jäkla tur man kan sortera efter kategorier så man kan undvika Visual Novel bullshit.

Medlem

jag gillar att FZ kommer med info om en rea på "anime" spel, men alla kommentarer är bara folk som av någon anledning finner det viktigt att berätta för alla andra att de minsann inte tycker om anime.

moget värre.

Releasehästryttare
Skrivet av Raxxa:

jag gillar att FZ kommer med info om en rea på "anime" spel, men alla kommentarer är bara folk som av någon anledning finner det viktigt att berätta för alla andra att de minsann inte tycker om anime.

moget värre.

Alla kommentarer ? Är TVÅ! TVÅ personer har skrivit något som kan tolkas som negativt ...

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Raxxa:

jag gillar att FZ kommer med info om en rea på "anime" spel, men alla kommentarer är bara folk som av någon anledning finner det viktigt att berätta för alla andra att de minsann inte tycker om anime.

moget värre.

Alla kommentarer ? Är TVÅ! TVÅ personer har skrivit något som kan tolkas som negativt ...

jag får det till 3 eller 4 beroende på om man räknar "Visual Novel bullshit." som negativ.

men visst jag kan skriva hälften om det får dig att må bättre.

on topic så finns det gäng bra spel i rean såsom Hyperdimension Neptunia, Recettear, blazeblue och Danganronpa.

Medlem
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av Devan:
Skrivet av Raxxa:

jag gillar att FZ kommer med info om en rea på "anime" spel, men alla kommentarer är bara folk som av någon anledning finner det viktigt att berätta för alla andra att de minsann inte tycker om anime.

moget värre.

Alla kommentarer ? Är TVÅ! TVÅ personer har skrivit något som kan tolkas som negativt ...

jag får det till 3 eller 4 beroende på om man räknar "Visual Novel bullshit." som negativ.

men visst jag kan skriva hälften om det får dig att må bättre.

on topic så finns det gäng bra spel i rean såsom Hyperdimension Neptunia, Recettear, blazeblue och Danganronpa.

Tror du missade att han också skrev: "Finns ett par riktigt bra spel". Det skulle inte jag kalla negativt.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Som någon som brukar(brukade?) kolla på anime - håller till stor del med. Sällan jag finner något som håller måttet idag. Detsamma säger jag förstås om TV-serier också, det mesta känns som nerdummat skit.

Eller så är det jag som antingen är för petig eller har dålig smak. Fan vet jag. Börjar jag bli gammal?

Jag måste instämma. Har tittat på väldigt mycket anime serier i mina tidigare dagar och det mesta som släpps i dag är rätt kasst. Sista bra serien jag såg var nog Attack on Titan (Shingeki no Kyojin).

Medlem
Skrivet av Vinkelslipen:
Skrivet av Luciphear:

Som någon som brukar(brukade?) kolla på anime - håller till stor del med. Sällan jag finner något som håller måttet idag. Detsamma säger jag förstås om TV-serier också, det mesta känns som nerdummat skit.

Eller så är det jag som antingen är för petig eller har dålig smak. Fan vet jag. Börjar jag bli gammal?

Jag måste instämma. Har tittat på väldigt mycket anime serier i mina tidigare dagar och det mesta som släpps i dag är rätt kasst. Sista bra serien jag såg var nog Attack on Titan (Shingeki no Kyojin).

One Punch Man är nog den senate jag verkligen gillade, gav mig samma "hype" känsla som jag hade när jag först fastnade för anime för en 15 år sedan, är inte så mycket för shonen längre men OPM är unik i det att den har sållat ut allt som man brukar störa sig på i shonen serier och bara fokuserat på det som är viktigt... som humor och badassery.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Finns ett par riktigt bra spel... det är en jäkla tur man kan sortera efter kategorier så man kan undvika Visual Novel bullshit.

Finns faktiskt många bra Visual novels på Steam idag, dock ja de festa är bullshit, speciellt de Amerikanska som t.ex. Sakura serien o.s.v.

Det sagt T.ex. på bra sådana: Danganronpa 1&2, Root Double, Higurashi serien.

Skrivet av Sisyr:

Eller så är det jag som antingen är för petig eller har dålig smak. Fan vet jag. Börjar jag bli gammal?

Eller så kanske det har med att Anime till stor del är gjord för antigen barn eller folk i tonåren och att du faktiskt växt upp från detta.

Det sagt ja, självklart finns det anime gjort för en mer vuxen publik, dock väldigt lite av anime som släpps idag, även även förr är gjord för denna grupp.

Vill du ha anime som är mer typiskt inte anime och riktat mer till Vuxet, eller snarare mer experimentella serier så rekommenderar jag att kolla upp noitaminA serier.

https://en.wikipedia.org/wiki/Noitamina

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Någon som har tips om vad som är bra?

All anime är inte dåligt. Filmer som Princess Mononoke, Spirited Away, Akira och Nausicaa är ju fantastiska.

Recettear - RPG möter affärssimulator-flum. Rekommenderas varmt. Mycket skön humor med!

Kan tyvärr inte komma på något annat av dom som jag tycker personligen är det minsta intressant.

Medlem

Bakgrund
Jag tittade en del på anime för 5-6 år sedan.
Idag är jag snart 30, och kan/vill/hinner sällan se något avsnitt.
Jag ska försöka titta på One Punch Man och Attack on Titan...
men sen är nog listan på sevärda serier slut.

Idag
Jag kommer in på Fz och läser artikeln och frågar mig om Steam-rean kanske har något billigt fighting-spel eller action RPG?

Går in på rean och sorterar på användarrecensioner:
1. NEKOPARA Vol. 2
2. EPIC BATTLE FANTASY 4
...
Herregud... när blev datingspel och meh RPG toppen?

Någon som sållat listan och hittat något vettigt?

Jag efterfrågar ETT ENDA vettigt action/fighting-spel som
saknar flickor klädda i maiduniform och kattöron.

Medlem
Skrivet av Jokkepalm:

Jag tittade en del på anime för 5-6 år sedan.
Idag är jag snart 30, och kan sällan se något avsnitt anime,
exempelvis One Punch Man eller Attack on Titan.

Jag kommer in på Fz och läser artikeln och frågar mig om
det något biligt fighting-spel eller action RPG?

Går in på rean och sorterar på användarrecensioner:
1. NEKOPARA Vol. 2
2. EPIC BATTLE FANTASY 4
...
Herregud... när blev datingspel och meh RPG toppen?

Någon som sållat listan och hittat något vettigt?

Efterfrågar ETT ENDA vettigt action/fighting-spel som
saknar flickor klädda i maiduniform och kattöron.

  • Guilty Gear Xrd ska vara riktigt bra, jag har testat det men äger inte det så jag kan inte göra någon djupare analys.

  • King of Fighters har jag svårt för mest på grund av svårighetsgraden men gillar man dom spelen så finns dom också med.

  • Gillar man Dynasty Warriors så är One Piece spelen helt okej.

  • Phantom Breaker: Battle Grounds, ska vara ett bra sidescroller fighting spel, har dock bara sett nån enstaka let's play men det jag såg såg helt okej ut.

  • Dead or Alive 5, bra fighting, dålig port, riktigt äcklig DLC praktik, väntar själv på att det ligger på €5, kan inte med gott samvete rekommendera det på €20 av ren princip.

Finns säkert fler men skriv fighting i filtret längst upp till höger (om du klickar på se alla/see all så kan du skriva in det) så får du upp alla fighting spel.

Ser nu ditt senate tillägg, Guilty Gear är nog det bästa men tål du inte maid uniformer och kattöron får du nog nöja dig med något inte fullt lika bra.

Andra icke fighting of note är

  • Shantae and the Pirate's Curse, riktigt bra om man bortser från något oinspirerad dialog.

  • Momodora spelen, en gammal japansk indie klassiker, svårt som fan dock.

  • Mega Man collection, borde vara självsägande varför den är med.

  • Fortune Summoners, ett svårt sidescroller action rpg som jag ägt ett tag som folk rekommendrade på nätet, har dock inte testat det än.

  • Disgaea, har aldrig spelat men folk verkar gilla det, till rätt pris kan det nog vara värt att testa.

Medlem

Lista på spel som klarade den första sorteringen:

Sida 1:
Recettear: An Item Shop's Tale Utseendemässigt: Meh, Dock... Intressant spelkoncept: Du är affärsägarer, kan jaga grejer och sälja

Momodora: Reverie Under the Moonlight 2D side-scroll, plattform, pilbåge och grejer, Action/RPG.

BlazBlue: Chronophantasma Extend Ett påkostat 2D-fightingspel

Sida 2
[store.steampowered.com/app/345820/ Shantae and the Pirate's Curse] Metroidvana (2D side-scrolling, plattform)

RWBY:Grimm Eclipse Hack'nSlash med Co-op.

One Way Heroics Retro, Zelda-aktig Isometrisk RPG

Sida 3
Out There Somewhere Rymd, retro-aktigt plattformspel

GUILTY GEAR Xrd -SIGN- 2D, fighting-spel

BlazBlue: Continuum Shift Extend 2D, fighting-spel

PARTICLE MACE Asteriod-aktigt, rymdfysik, 80-tal

Grandia 2 JRPG, som jag minns dem

Project Nimbus Okej Intro-film, fast-pace robot mech, fri flygning

Guilty Gear XX ACCENT CORE PLUS R 2D fighting-spel

Momodora III 2D, sidscrollande, plattform action-spel

Sida 4.... något annat tillfälle kanske

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Jokkepalm:

Jag tittade en del på anime för 5-6 år sedan.
Idag är jag snart 30, och kan sällan se något avsnitt anime,
exempelvis One Punch Man eller Attack on Titan.

Jag kommer in på Fz och läser artikeln och frågar mig om
det något biligt fighting-spel eller action RPG?

Går in på rean och sorterar på användarrecensioner:
1. NEKOPARA Vol. 2
2. EPIC BATTLE FANTASY 4
...
Herregud... när blev datingspel och meh RPG toppen?

Någon som sållat listan och hittat något vettigt?

Efterfrågar ETT ENDA vettigt action/fighting-spel som
saknar flickor klädda i maiduniform och kattöron.

  • Guilty Gear Xrd ska vara riktigt bra, jag har testat det men äger inte det så jag kan inte göra någon djupare analys.

  • King of Fighters har jag svårt för mest på grund av svårighetsgraden men gillar man dom spelen så finns dom också med.

  • Gillar man Dynasty Warriors så är One Piece spelen helt okej.

  • Phantom Breaker: Battle Grounds, ska vara ett bra sidescroller fighting spel, har dock bara sett nån enstaka let's play men det jag såg såg helt okej ut.

  • Dead or Alive 5, bra fighting, dålig port, riktigt äcklig DLC praktik, väntar själv på att det ligger på €5, kan inte med gott samvete rekommendera det på €20 av ren princip.

Finns säkert fler men skriv fighting i filtret längst upp till höger (om du klickar på se alla/see all så kan du skriva in det) så får du upp alla fighting spel.

Ser nu ditt senate tillägg, Guilty Gear är nog det bästa men tål du inte maid uniformer och kattöron får du nog nöja dig med något inte fullt lika bra.

Andra icke fighting of note är

  • Shantae and the Pirate's Curse, riktigt bra om man bortser från något oinspirerad dialog.

  • Momodora spelen, en gammal japansk indie klassiker, svårt som fan dock.

  • Mega Man collection, borde vara självsägande varför den är med.

  • Fortune Summoners, ett svårt sidescroller action rpg som jag ägt ett tag som folk rekommendrade på nätet, har dock inte testat det än.

  • Disgaea, har aldrig spelat men folk verkar gilla det, till rätt pris kan det nog vara värt att testa.

Tack för listan, ska kolla på dem

Gen
Medlem

Bra lista, ska kika in några av dessa.

Medlem

Alla spel såg likadana ut...

1
Skriv svar