Officiellt - Nytt Battlefield avslöjas nästa vecka!

Robot
Officiellt - Nytt Battlefield avslöjas nästa vecka!

Världspremiär nästa fredag - vi kommer att vara på plats.

#dice, #electronic-arts, #battlefield-5-2


Medlem
Officiellt - Nytt Battlefield avslöjas nästa vecka!

Såja, hoppas på ww2 i Frostbite!

Medlem

Det finns många perioder jag skulle kunna tänka mig. WW1,2, Korea, vietnam och t om kalla kriget. Men bara för det blir det väl ytterligare ett i nutid eller nära framtid

Medlem

Även om det sannolikt inte är faller skulle jag vilja se VIetnam. Det är inte lika uttjatat som WW2 eller modern krigsföring.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Vilken tid som helst så länge vi slipper irnv/flir och målsökande missiler


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Naaaaaje inte WW2 :'(

Medlem
Skrivet av Danternas:

Även om det sannolikt inte är faller skulle jag vilja se VIetnam. Det är inte lika uttjatat som WW2 eller modern krigsföring.

Kan tänka mig detta också! Hade vart grymt

Inaktiv

Vietnam.
Tät blöt djungel, trenches och floder.
Mycket skog så snipers som bara campar och inte gör ett skit kan dra åt H.
Väldigt få fordon. Bara ett par båtar, helikoptrar och jeepar.
Inga supertanks som ser genom väggar.

PLEASE GOD.

Föredrog faktiskt Hardline över BF4 just på grund av svärmar med snipers och en jävla massa tanks man inte kan göra nåt åt som infanterist.

Medlem

Tror jag sticker ut hakan och säger att jag vill ha nära framtid! Visst, ww2 kan vara mäktigt men det känns så gammalt och begränsande. Där har allt hänt, all teknologi är känd och alla vet hur det slutade. Om utvecklarna tar sig friheter med dåtiden kommer alla bara klaga på hur overkligt det är osv. medans framtiden, den är outforskad! Där kan man mer eller mindre ta sig vilka friheter som helst och ändå få till dom trovärdiga! Man kan ha helikoptrar (gillar dom fast jag är sämst), all dagens härliga teknologi vidareutvecklad, man får ha moderna miljöer (typ Battlefield i Mirror's Edge-miljö där den innan så stilrena banan är fullkomligt söndertrasad efteråt) eller kanske miljöer man kan känna igen sig i istället för någon liten ful by i Frankrike, man kan ta stora friheter med storyn, hitta på nya krig och dylikt!

Dåtid: begränsade möjligheter, mjäkiga vapen, skralt med fordon, kass och tråkig teknologi.

Nutid/framtid: OBEGRÄNSADE möjligheter, mängder med Kraftfulla Mäktiga vapen, än mer Mäktiga fordon i mängder, UNDERBAR, underbar teknologi!

Medlem

Battelfield - Stoneage


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av speurk:

Tror jag sticker ut hakan och säger att jag vill ha nära framtid! Visst, ww2 kan vara mäktigt men det känns så gammalt och begränsande.

Ja det är gammalt...70 år sedan


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av speurk:

Tror jag sticker ut hakan och säger att jag vill ha nära framtid! Visst, ww2 kan vara mäktigt men det känns så gammalt och begränsande.

Ja det är gammalt...70 år sedan

Ja, i sammanhanget är det rätt gammalt!

Medlem

De borde göra något helt random. Tidsepoken borde vara långt innan första världskriget, varför inte 1600-1700 talet.

Medlem

hoppas inte på för mycket bara...

Medlem

Vill också ha 1700-tal!
Svettiga karoliner och ryssar som brottas med musköter o sablar samtidigt som kanonerna dundrar i bakgrunden.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Vietnam.
Tät blöt djungel, trenches och floder.
Mycket skog så snipers som bara campar och inte gör ett skit kan dra åt H.
Väldigt få fordon. Bara ett par båtar, helikoptrar och jeepar.
Inga supertanks som ser genom väggar.

PLEASE GOD.

Föredrog faktiskt Hardline över BF4 just på grund av svärmar med snipers och en jävla massa tanks man inte kan göra nåt åt som infanterist.

I skogen är det ingen som ser dig bli snipad.

Medlem
Skrivet av looniz:

Vill också ha 1700-tal!
Svettiga karoliner och ryssar som brottas med musköter o sablar samtidigt som kanonerna dundrar i bakgrunden.

Spela Mount and Blade Warband Napoleonic Wars

Medlem

Är det fortfarande detta man går efter? Jag har inte riktigt hängt med. För om det är det, så undrar jag hur man får det till ww2 xd

Edit syntes ju inte


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Ganska less på temat som varit i 3an och 4an.
Antingen 2142 uppföljare elleg tillvaja till dåtiden.
Men jag vill inte ha en nassa lockons, målsökdnde missileg och pip och varningsljud stup i ett nör msn sitter i ett fordon.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Eastern Front behöver inte alls betyda WWII. Det skulle lika gärna kunna vara ett fiktivt modernt krig mellan Ryssland/NATO.

Förutom WWII så skulle jag gärna se ett kalla-krig scenario, typ 70-80 tal. Man slipper mycket av den moderna krigsföringens mest obnoxious teknik (ur gameplay perspektiv) och det har inte riktigt gjorts speciellt ofta. Wargame serien är väl det närmaste, och de är ju ändå RTS. Typ samma tema, fast FPS. Bring it on!

Medlem

Skulle Koreakriget vara så jätteannorlunda än Andra Världskriget? Rent teknologiskt menar jag.
Den enda skillnaden jag kan komma på är att Jetplanen hade slagit igenom och helikoptrar. Annars var vapnen så gott som identiska som under Andra Världskriget.

Vill hellre då se ett Andra Världskrig spel med en slags mini-expansion/scenario som utspelar sig under Korea kriget.

Medlem

Allt annat än framtid, rymden eller zombies så är jag nöjd

Medlem

Tror inte det är svenska Dice som gör nästa battlefield, så det blir säkert lika kasst som hardline.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Hoppas det blir ett "3DRTS First Person VR Shooter"   Drömma kan man ju nu. Jag har hoppats på lite nya grepp i genren sedan BF2.......... Men dom kommer ju aldrig

Medlem

Kalla kriget som Desert Combat.

Medlem

Är det inte andra världskriget så får det vara.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Medlem

Irak/Kuwait har väl redan gjorts i "Medal of Honor (Tier 1 Edition)", 2010.


signatur

autograph

Medlem

Går på egen väg och önskar att det är en hd remake av BF2!! Annars vet jag inte vad jag önskar av battlefield serien längre, de har lämnat stigen de en gång körde så om de levererar ett ww2 spel så blir det väll arcadifierat det med... suck

Medlem

Nutid. Mellanöstern.

12
Skriv svar