Över 40 miljoner Playstation 4 skeppade

Medlem
Skrivet av Paddington:

Att de inte är döda beror på att väldigt få resonerar som dig. Om du undrar hur alla andra tänker så läs vad musse1 skrev ovan. Det var inget fel på grafiken ens på förra generationen.

Tycker det var fel på grafiken i förra generationen. En del spel som Red Dead Redemption till PS3 var upplösningen otroligt låg och när man spelar på stor skärm blir pixlarna olidligt stora. Spel som Dragons Crown som körs i 1920x1080 var riktigt snyggt och passade perfekt på 130" duk.

Men i övrigt håller jag med om vad musse skrev. Jag spelar än idag på min PS3 då det finns många snuskigt bra spel till den som håller dagens mått. När jag kört igenom mitt bibliotek av 300+ spel till den så ska jag nog ge bort den, om det nu någonsin händer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Margy:

Skulle du själv uppskatta det om konsolspelare dök in och tjatade om konsoler och hur bra dessa är i varenda nyhet om PC-spel och PC-hårdvara?

Själv spelar jag både på konsol och PC och trivs med båda alternativen.

Det beror på upplägget och hur responsen på svaren blir. Det är skillnad på "Det suger, ta detta istället" och att lägga fram argument varför X är bättre än Y.

Skrivet av Oakenborn:

Så om jag skulle bygga en gaming PC för 3200 spänn, vilka komponenter skulle du rekommendera?

Jag skulle inte rekommendera en speldator för den summan, men jag antar att du redan visste att svaret skulle bli så och bara ville påpeka att man "får relativ mycket hårdvara för pengarna om man köper konsol". Det är väl det som är en del av problemet här. Ni tycker tydligen att konsolen är billigare bara för att det blir en mindre klumpsumma, men att ni sedan betalar minst lika mycket i längden spelar ingen roll.

Skulle istället köpa en speldator för 17 000 och sedan sätta avbetalning per mån via t ex Klarna om det nu är engångssumman som avskräcker. 17k gäller också endast om man inte har en dator sedan tidigare. För har man det och datorn är hyffsat ny, så blir det oftast billigare genom att man inte köper en helt ny dator, utan uppgraderar. Om man nu inte har tid eller kunskap att göra det själv, så kan säkert t ex Inet sätta in komponenterna åt en.

Ja det var en fuling från mitt håll Men saken är den att jag både har PC och PS4 och tycker överlag att det är billigare med konsol.
När du säger att vi betalar minst lika mycket i längden, vad menar du då? Att typ alla spel kostar minst 100 spänn mer till konsol eller tänker du på nåt annat?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

När du säger att vi betalar minst lika mycket i längden, vad menar du då? Att typ alla spel kostar minst 100 spänn mer till konsol eller tänker du på nåt annat?

Det är väl främst spelen, ja, men även att man t ex måste betala för att spela online. (Varierar beroende på konosl.)

Men givetivs så beror det på hur många spel man köper, om man gör det till fullpris, tillbehör och om man vill göra annat än spela spel osv osv. Priskurvan gör ju att det blir billigare med konsol fram tills en viss gräns, sedan dyrare. Ironiskt nog blir det alltså dyrare med konsol ju fler spel man köper, då både kostnad för spel, konsol och online access räknas in.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Oakenborn:

När du säger att vi betalar minst lika mycket i längden, vad menar du då? Att typ alla spel kostar minst 100 spänn mer till konsol eller tänker du på nåt annat?

Det är väl främst spelen, ja, men även att man t ex måste betala för att spela online. (Varierar beroende på konosl.)

Men givetivs så beror det på hur många spel man köper, om man gör det till fullpris, tillbehör och om man vill göra annat än spela spel osv osv. Priskurvan gör ju att det blir billigare med konsol fram tills en viss gräns, sedan dyrare. Ironiskt nog blir det alltså dyrare med konsol ju fler spel man köper, då både kostnad för spel, konsol och online access räknas in.

Någon som är ekonomimedveten och köper och säljer sina spel till konsol kommer alltid att ha det mycket billigare än PC spelarna som är fast med sina spel. Något som är väldigt vanligt Sverige och speciellt hos föräldrar som köper spel åt sina barn.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Någon som är ekonomimedveten och köper och säljer sina spel till konsol kommer alltid att ha det mycket billigare än PC spelarna som är fast med sina spel. Något som är väldigt vanligt Sverige och speciellt hos föräldrar som köper spel åt sina barn.

Jag är inte helt övertygad om att det är så vanligt som du ger sken av, men oavsett hur det är med den saken så kommer följdfrågor. ("Är fast med spelen" måste inte vara negativt.) Då kan man alltså inte spela gamla spel, utan man kör klart ett spel och sedna är det klart? Men det är klart, inte ens som man sparar spelen kan man vara säker på att köra dom, om konsolen går sönder och man inte får tag på en ny (som när X-Box slutar tillverkas) och bakåtkompabiliteten är nada så står man där med spel som man inte kan köra. Själv sitter jag ibland och kör ett par omgångar med Age Of Empires III som har 11 år på nacken, eller varför inte ett par timmar med 5 år gamla Skyrim - som dessutom är generöst moddad, bland annat HD texturer - gör om det på en konsol. Även om det är många konsoler i omlopp, så går de sönder efter hand och förr eller senare sitter folk där med spel som inte går att varken spela eller sälja.

Men visst, om man ser det ur ett rent ekonomiskt perspekiv så kan ju en som köper spel, spelar dem "klart" och sedan säljer dem igen spara en del slantar jämfört med de som vill spara spelen. - Såvida man inte kommer i en ekonomisk svacka och inte har råd med nya spel alls, då önskar man att man hade ett par gamla liggandes som man kunde installera och köra igen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av marcus8958:

Någon som är ekonomimedveten och köper och säljer sina spel till konsol kommer alltid att ha det mycket billigare än PC spelarna som är fast med sina spel. Något som är väldigt vanligt Sverige och speciellt hos föräldrar som köper spel åt sina barn.

Jag är inte helt övertygad om att det är så vanligt som du ger sken av, men oavsett hur det är med den saken så kommer följdfrågor. ("Är fast med spelen" måste inte vara negativt.) Då kan man alltså inte spela gamla spel, utan man kör klart ett spel och sedna är det klart? Men det är klart, inte ens som man sparar spelen kan man vara säker på att köra dom, om konsolen går sönder och man inte får tag på en ny (som när X-Box slutar tillverkas) och bakåtkompabiliteten är nada så står man där med spel som man inte kan köra. Själv sitter jag ibland och kör ett par omgångar med Age Of Empires III som har 11 år på nacken, eller varför inte ett par timmar med 5 år gamla Skyrim - som dessutom är generöst moddad, bland annat HD texturer - gör om det på en konsol. Även om det är många konsoler i omlopp, så går de sönder efter hand och förr eller senare sitter folk där med spel som inte går att varken spela eller sälja.

Men visst, om man ser det ur ett rent ekonomiskt perspekiv så kan ju en som köper spel, spelar dem "klart" och sedan säljer dem igen spara en del slantar jämfört med de som vill spara spelen. - Såvida man inte kommer i en ekonomisk svacka och inte har råd med nya spel alls, då önskar man att man hade ett par gamla liggandes som man kunde installera och köra igen.

Nej självklart är det inte dåligt att äga spel man tycker om. Problemet jag har med just mitt steambibliotek är att majoriteten av spelen är spel jag aldrig kommer spela igen. En handfull spel som just tex. Skyrim är ett spel jag återkommer till just för att man kan modda spelet och göra det så mycket bättre. Där är det självklart att jag köper spelet till PC. Men det finns så många spel som man spelar igenom en enda gång och inte mer än så och då är du fast med skiten.
Bara titta när det blir steamrea och folk köper spel som tokar. Majoriteten av spelen är inte värda att spela igenom mer än en gång och nästan alla köper spel dom aldrig kommer spela.

Mina äldsta spel till PC går inte att spela igen. Så bakåtkompatibilitet är inte 100% säkert på PC heller. Jag kan inte ta fram mina Heretic diskar när jag inte har haft en diskettstation eller cd spelare inkopplad senaste 7-8 åren.
Spel som Theme Hospital fick jag gratis genom Origin men mitt original gick inte att köra innan utan att fixa CD-crack.
Men visst är det bättre på PC med bakåtkompatibilitet men än så länge har jag inte behövt gråta för att mina NES kassetter inte passar i min PS4.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Dom här kommentarerna dödade mitt sista hopp om fred på jorden.

12
Skriv svar