Massive talar ut – så ska The Division-fusket stoppas
Använder man externa fuskprogram tycker jag man ska permbannad direkt.
Spelförstörande och utvecklarna/utgivarna borde inse att det gör att dom tappar spelare
Det är bra att dom tar tag i saken. Men det otroligt dålig stil av utvecklare att köra en kompromiss på dom viktigaste delarna av sina spel för att spara på pengar. Om det nu stämmer att The Division nätverks kod är byggd med "trusted client" i ryggraden så har dom verkligen skjutit sig själva i foten. Är det verkligen värt bakslaget för att skära ner på server kostnaderna?
Idono. That's me!
"We have already caught more cheaters in the last few days than we had in total during the previous weeks."
Det där betyder ju ingenting om inte faktiska siffror presenteras, om dem har "haffat" 5 fuskare tidigare veckor och nu senaste dagarna haffat 8 stycken så betyder det ju ingenting.
Jag tror iofs att vi aldrig kommer att få se några siffror på antal fuskare för dem vill nog inte visa sin smutsiga byk offentligt.
Dummaste jag hört,
citat :
På så sätt undviker man att fuskare kan skylla på att de inte kände till problemet, och det blir också tydligare att det straffar sig att fuska.
För att spela Division nu, kräver att man ska följa deras forum för att kunna veta om det är classisc rpg farming eller en game exploit.
lol fuckin jävla skit spel.
Sämsta köpet, vad har hänt med Sverige och spel produktion har vi tappat det helt.
Skulle vara rätt så komiskt om alla nu sitter och fuskar och blir bannade.
Skiter i om andra fuskar, är inget som får mig att bete mig lika illa även ifall jag vet att en del vill använda det som "argument" för att göra likadant själva.
Det var ett skämt...
Ironiskt att de påstår hur svårt det skulle vara att simulera när miljontals spelare kör samtidigt. Var det inte 7-8 miljoner som spelade öppna betan? Och mindre än 2 miljoner per konsol i dagsläget. Om vi i teorin säger att de sålt 4 miljoner exemplar, så är det ändå strax över hälften av det antal som körde betan...
Problemet är mer fundamentalt, spelet låter klienten avgöra detaljer såsom skada, hälsa, m.m. - oavsett om man installerar en antihack-klient på klienten så är dessa tillika väldigt lätta att lura, därför så görs seriösa multiplayerspel på så vis att det är servern som bestämmer saker som dps och så vidare - det kräver dock bra latens... ett sätt att sabba latensen är att t.ex. låta nätkod köras över TCP... eftersom TCP är väldigt noga med att data ska vara exakt rätt... The Division kör såklart med TCP.
Tyvärr är detta inget som Ubisoft kan anklagas för, utan är en rätt stor tabbe av Massive Entertainment. Tyvärr.
Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games
Dummaste jag hört,
citat :
På så sätt undviker man att fuskare kan skylla på att de inte kände till problemet, och det blir också tydligare att det straffar sig att fuska.
För att spela Division nu, kräver att man ska följa deras forum för att kunna veta om det är classisc rpg farming eller en game exploit.
lol fuckin jävla skit spel.
Sämsta köpet, vad har hänt med Sverige och spel produktion har vi tappat det helt.
Du skulle alltså inte se skillnad på exploit/glitch och gameplay? Right...
Dummaste jag hört,
citat :
På så sätt undviker man att fuskare kan skylla på att de inte kände till problemet, och det blir också tydligare att det straffar sig att fuska.
För att spela Division nu, kräver att man ska följa deras forum för att kunna veta om det är classisc rpg farming eller en game exploit.
lol fuckin jävla skit spel.
Sämsta köpet, vad har hänt med Sverige och spel produktion har vi tappat det helt.
Du skulle alltså inte se skillnad på exploit/glitch och gameplay? Right...
I ett spel som bygger på loot grind, kan det vara svårt att se skillnaden.
Att döda bossar som gick runt på gatorna och re-spawna nästan direkt var en bug/exploit, inte lätt att veta som spelare vad som är tänkt som en feature och vad som är en spel bug.
speciellt om du inte är en veteran i denna speciella typ av spel genre.