Pewdiepie en av världens mest inflytelserika personer, enligt Time

Medlem
Skrivet av Tomtampong:

Väldigt märkligt påstående, ty inflytande mäts inte i antal barn som tittar på ens youtube-klipp.

Fast nu stod det väl inte "en av dom mest inflyteslerika bland vuxna eller"? Ja visst jag har jäkligt svårt att förstå varför han är så stor, samt att så många lyssnar och ser upp till honom (vare sig det handlar om barn, ungdomar eller vuxna). Men det är så det ser ut, är väl bara att gratulera honom och önska lycka till. Men fan vad jag avundas grabben! (Uhm... nu tror jag inte att jag är direkt speciellt mycket äldre än Felix, men nåja). Tänk att få kunna jobba med det man älskar! Det är iofs inget jobb, det är himm... hmm... lycka!

Medlem

I strikt mening är Pewdiepie inte är en person utan en KARAKTÄR spelad av Felix Kjellberg, vilket han tydligt förklarade i sitt sommarprat.
Jämför det med att det var Leonardo Dicaprio som vann en Oscar, inte Hugh Glass (den karaktär han spelade i The Revenant).

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Tomtampong:

Väldigt märkligt påstående, ty inflytande mäts inte i antal barn som tittar på ens youtube-klipp.

Fast nu stod det väl inte "en av dom mest inflyteslerika bland vuxna eller"? Ja visst jag har jäkligt svårt att förstå varför han är så stor, samt att så många lyssnar och ser upp till honom (vare sig det handlar om barn, ungdomar eller vuxna). Men det är så det ser ut, är väl bara att gratulera honom och önska lycka till. Men fan vad jag avundas grabben! (Uhm... nu tror jag inte att jag är direkt speciellt mycket äldre än Felix, men nåja). Tänk att få kunna jobba med det man älskar! Det är iofs inget jobb, det är himm... hmm... lycka!

Det enda jag avundas är hans pengar. Resten skulle jag verkligen inte vilja ha. Han ser inte bra ut och har ett "jobb" som jag skulle tycka var sjukt tråkigt.

Medlem

Det är den här människan som lär alla barn i Sverige könsord och svordomar i överflöd. Eftersom att han nu är så "inflytelserik" är detta ett faktum. Tråkigt att han inte kan sila snacket utan måste klämma in könsdelar, avföring, sexualitet osv som fångat ur luften i tid och otid. Att han är inflytelserik råder det inget tvivel om, men är han en bra förebild? Det kan man ju diskutera.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Tomtampong:

Väldigt märkligt påstående, ty inflytande mäts inte i antal barn som tittar på ens youtube-klipp.

Fast nu stod det väl inte "en av dom mest inflyteslerika bland vuxna eller"? Ja visst jag har jäkligt svårt att förstå varför han är så stor, samt att så många lyssnar och ser upp till honom (vare sig det handlar om barn, ungdomar eller vuxna). Men det är så det ser ut, är väl bara att gratulera honom och önska lycka till. Men fan vad jag avundas grabben! (Uhm... nu tror jag inte att jag är direkt speciellt mycket äldre än Felix, men nåja). Tänk att få kunna jobba med det man älskar! Det är iofs inget jobb, det är himm... hmm... lycka!

Det enda jag avundas är hans pengar. Resten skulle jag verkligen inte vilja ha. Han ser inte bra ut och har ett "jobb" som jag skulle tycka var sjukt tråkigt.

Vad har hans utseende med detta att göra? Sen var det att få jobba med det man älskar, inte specifikt jobba med det han jobbar med.

12
Skriv svar