Total War: Warhammer – Chaos Warriors blir gratis för alla första veckan

Robot
Total War: Warhammer – Chaos Warriors blir gratis för alla första veckan
Medlem
Total War: Warhammer – Chaos Warriors blir gratis för alla första veckan

Sounds gud.

Medlem

Första veckan??

så dåligt....

Medlem

Jag hade ärligt talat inte haft problem med en förbokningsfraktion, men nu pratar vi om en av de mest välkända fraktionerna inom Warhammer. Det enda som hade varit värre var om de stoppat orker bakom förbokningsväggen.
De har dock gjort det här med alla sina stora Total war titlar i dlc-åldern. Shogun 2 hade Hattori klanen och Rome 2 hade Sparta.

Och även om de ger det till folk i en vecka efter släppet så kommer det ta ett halvår innan spelet är tillräckligt buggfritt för att ge en bra spelupplevelse.

Det är ett smart drag av dem men det är inte vackert eller schysst.

Medlem

Give me Skavens och jag förbokar direkt....

Medlem

Ganska vettig, nu har man iaf en vettig chans att skaffa sig en uppfattning om vilket skick spelet är i vid release

Medlem

Jäklar, det var en hel del som inte gillade det där videoklippet på youtube.

Medlem

Hey, nu gör dom i alla fall något. Det ska dom ha credd för. Ett litet steg, men endå ett steg, i rätt riktning !

Medlem
Skrivet av Spectral:

Jäklar, det var en hel del som inte gillade det där videoklippet på youtube.

217 personer är ganska få tycker jag.

Medlem
Citat:

217 personer är ganska få tycker jag.]

https://www.youtube.com/watch?v=MC1Y2pFP2ls&oref=https%3A%2F%...

Det är detta videoklipp han menar, liksom det stod i artikeln.

Medlem

Tror detta blir sketbra. Redan köpt också givetvis.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Servach:

Jag hade ärligt talat inte haft problem med en förbokningsfraktion, men nu pratar vi om en av de mest välkända fraktionerna inom Warhammer. Det enda som hade varit värre var om de stoppat orker bakom förbokningsväggen.
De har dock gjort det här med alla sina stora Total war titlar i dlc-åldern. Shogun 2 hade Hattori klanen och Rome 2 hade Sparta.

Och även om de ger det till folk i en vecka efter släppet så kommer det ta ett halvår innan spelet är tillräckligt buggfritt för att ge en bra spelupplevelse.

Det är ett smart drag av dem men det är inte vackert eller schysst.

Vettefan om det är så smart.

Det är många som är uppriktigt arga/irriterade och ja, de har gjort så i deras tidigare spel - men det gör inte saken bättre. Fansen börjar bli redigt spyfärdiga på denna modell de utövar, och till slut så kommer kunderna inte orka längre och på så vis så tappar dom kunder.

Och även om de nu lovat att det ska vara gratis för de som köper spelet första veckan så tror jag detta är "too little too late". Kolla kommentarerna för klippet, folk är apförbannade på Sega/CA - det är många som uppmanar att tanka hem det pirat istället. Det känns som att Sega/CA skjuter sig själva i foten.

Man tycker att dom borde fattat vinken i Rome 2 men framförallt med Attila. Har du kollat recensioner på vad folk tycker om det på Steam? Tänkte köpa Attila, men jag fick veta där att spelet inte var för mig. Personligen älskade jag Shogun 2, däremot gillade jag inte alls Rome 2...svårt att förklara det var liksom inte samma känsla som i Shogun 2 och Attila vågar jag inte köpa.

Enda jag kan tänka mig är att i framtiden när de släppt all DLC och i samband med det på en Steam rea på 75% annars får det vara.

Medlem

Alltså. Det här är ju ännu ett sätt att få folk förbannade på bara.

Nu har inte jag förbokat och har inget intresse av köpa heller så, men hade jag varit en av de som förbokat för att jag vill ha bonuset, och de NU lite innan släpp ändrar sig och ger bonuset till alla som köper i början... då hade jag känt mig jävligt lurad. De får folk förboka genom att lova något, som sen alla får ändå. Bullshit.

Ja, det var fel att ha rasen som förbokningsbonus, men det blir inte bättre av att nu ändra sig så att alla som förbokat tagit risken att köpa ett spel utan att ha chans läsa recensioner helt i onödan.

Man kan inte börja sälja något med ett "exklusivt bonus" för att sen ändra sig senare och bara ge det till alla. Falsk marknadsföring kallas sånt.

Medlem

Chaos Warriors blir gratis för alla som köper spelet första veckan*

Medlem

Klurigt det där.
Dom behöver sina pengar och jag kan förstå det finansiella bakom. Sen hur/var de ska lägga sina DLCs?
Förboka och få en ras?
Kan ju faktiskt vara relativt smart. Det är väl det vanliga problemet med day-1 DLCs att folk gnäller. Men utan att förbokningar hade de haft mindre klirr i kassan att röra sig med under utvecklingen.
Hade det varit förboka och få Chaos när dom släpps 2-3 månader efteråt tror jag inte folk klagat, men men...

De skulle ju kunna ha massa små-DLCs.
Flera hjälte-trupper. Betala några dollars för att byta din general till någon annan av de kända hjältarna/skurkarna?
Visst. Men FÖR mycket DLC känns ju också girigt.

Det finns inget 100% bra sätt att göra det och fortfarande, och att INTE göra det innebär mindre pengar vilket bara är dumt. Inte bara för deras profit, utan för att dom pengarna behövs för bolagets framtid.

Medlem

Eller så kan man ju bara låta bli att blåljuga framför kameran när man pratar om sitt spel (Rome 2 någon?) och bygga upp ett rykte som en utvecklare som tror på ärlighet och kvalité så lär nog folk förboka spelet ändå utan att de plockar bort en massa saker från det färdiga spelet som de kan ha som förboknings-DLC.

Om inte tillräckligt med folk förbokar CA's spel så har de enbart sig själva att skylla. De brände sina broar med mig med Rome 2, och jag lär knappast varit den enda. Jag lär aldrig mer förboka ett spel från dem om de så plockar bort 75% av sina spel för att locka förbokningar med.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Alltså. Det här är ju ännu ett sätt att få folk förbannade på bara.

Nu har inte jag förbokat och har inget intresse av köpa heller så, men hade jag varit en av de som förbokat för att jag vill ha bonuset, och de NU lite innan släpp ändrar sig och ger bonuset till alla som köper i början... då hade jag känt mig jävligt lurad. De får folk förboka genom att lova något, som sen alla får ändå. Bullshit.

Ja, det var fel att ha rasen som förbokningsbonus, men det blir inte bättre av att nu ändra sig så att alla som förbokat tagit risken att köpa ett spel utan att ha chans läsa recensioner helt i onödan.

Man kan inte börja sälja något med ett "exklusivt bonus" för att sen ändra sig senare och bara ge det till alla. Falsk marknadsföring kallas sånt.

Word på det!
Jag känner mig då lurad.

Medlem

Tror spelet kommer blir bra. Kanske inte världsbäst i början men när en del DLC:er är ute så kanske. Bokade spelet innan jag ens visste om Chaos Warriors.

Väntar ivrigt på Skaven.

1
Skriv svar