Atelier Rorona även till väst

Robot
Medlem
Atelier Rorona även till väst

Yeeeeah, about that....


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Inte intressant om det inte finns Jap tal/eng text att välja. Känns som bolagen som dubbar alltid använder samma 5 personer tilll alla spel och röster.
Det låter som allltid förjävligt imo.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv
Skrivet av Ctrl:

Inte intressant om det inte finns Jap tal/eng text att välja. Känns som bolagen som dubbar alltid använder samma 5 personer tilll alla spel och röster.
Det låter som allltid förjävligt imo.

De här.
Tycker att japanska röster görs bäst då de har dedikerade människor som gör röster åt spel, animé ect.
FF13 Vanille någon?

Medlem

Åh, herre gud. Man ska ju få betalt som kund som kompensation för ens lidande för att lyssna på så dålig dubbning.

Kan de inte bara sluta dubba och nöja sig med undertext?

Medlem

Amerikaner kan väl inte läsa, precis samma fenomen som i tyskland.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Ser ut som ett PS2 spel...

Ser sött ut.

Medlem

Hjälp! Vem vill spela det där? Då lär man ju först stänga av ljudet och sen klistra nån lapp på tvn över karaktären så man slipper se snorungen.

Medlem

Rädda sin verkstad? Eh...

Dubbat! ARGH!

Dubbningar must die.

Medlem

Argh, mina öron blöder!

Originalspråket måste bara finnas som alternativ. Valkyria Chronicles var inte lika illa vet jag, men även där förmådde jag mig inte att spela på något annat språk än japanska.

I övrigt vet jag inte vad jag ska säga. Handlar det om att rädda ens verkstad? Är det ännu ett typiskt JRPG?

Medlem

Story: Rädda sin verkstad, det går att förlåta, vi har sett värre. Design: Typiskt gulligt japanskt rpg. Röster: OH GOD MY YEARS!

Varför dessa groteskt horribla och öronförstörande dubbar!? WHY? Jag hoppas då, för köparnas skull, att man lagt in möjligheten att byta till japanskt tal. Om inte så kommer detta hamna i samma hemska kategori som Star Ocean 4 till 360 och Infinite Undiscovery.

Man måste ju nästan finna en viss njutning i att skada sig själv på det vis man gör av att höra dessa dubbar.

1
Skriv svar