Bildläcka – återvänder Battlefield till andra världskriget?

Robot
Bildläcka – återvänder Battlefield till andra världskriget?
Medlem
Bildläcka – återvänder Battlefield till andra världskriget?

Hoppas på detta! Vore fränt och se lite oldschool i nya Frostbite motorn. Ett nytt "Battlefield 3 style" skulle kännas otroligt tråkigt. Tyckte Battlefield 4 var mer som ett DLC till BF3. Typ Battlefield 3.5...

Releasehästryttare

Hoppas starkt på detta, vi har inte haft ett riktigt bra ww2 fps sen day of defeat

Medlem

pre-order bonusar igen... NO pre-order här inte

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Medlem

Tror kraftigt att detta är fejk tyvärr, chansen är stor att det är en vanlig monitor med photoshoppade silhuetter.

pretty sure att man inte får dom där "linje-effekt" strecken i mitten av skärmen på en projektor.

Detta nämns i artikeln, men risk finns att folk inte läser så långt.

Medlem

Denna bilden blev ju förklarad fejk direkt när den kom för några dagar sen?


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Det ser ut som en monitor-ram runt "projektionen" också.
Varför fota när det finns bildprogram?


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Medlem

Hoppas på en singelplayer kampanj med tre länder igen
Är less på att man är del av en elit styrka hela tiden.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Verkar ju fejk ja. Dessutom svårt att tänka mig att de skjutit upp releasen nästan ett halvår till mars -17 bara sådär. Bilden på omslaget ser också osannolikt ospecifik ut, även om den som fejkat förstås vill få oss att koppla den till räknaren från EA's battlefieldsida.

Medlem

Är redan bekräftat att den är fake.

Medlem

Ge mig en ny Omaha Beach bana!!

Medlem

WW2 är ju sååå tråkigt!
Samtidigt vore det ju lite meh om det blev ett till B3-4 (även om dom spelen var suveräna)

Hmm jag är nog en av dom som ALDRIG blir nöjda

Medlem

Jag har nästan lovat att äta min mössa om nya stora BF blir WW2
Tur att denna nyhet var lika bogus som alla andra ww2 spekulationer kring detta spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fejk eller inte, man hoppas ändå, särskilt att de plockar gamla fan-favoriter från originalet och inkluderar, och att det mer liknar originalet än "utvecklingarna". Det var kanske inte balanserat för fem öre, men tank-banorna, flygstriderna, köra runt med ett battleship eller ubåt, alla roliga stunder i jeepen, de ryska raketskjutande fordonen utan sikte för fem öre..
Fan vad gott RÖJ det var.

Det enda som möjligtvis kan vara ännu fräckare, men mer begränsat också, är ju WW1... Biplanes, ballonger och zeppelinare, de första stridsvagnarna och kulsprutorna, gasattacker...

Men som sagt, få saker slår originalets blandning av väldigt olika kartor och spelstilar. Bara de också i så fall får till det "massiva" med 64-playerbanor. 8 vs 8 är lite mesigt i den miljön. Lite bots skulle möjligen kunna fylla kartorna, men meeeh...

Medlem
Skrivet av Oneone:

pre-order bonusar igen... NO pre-order här inte

Min första reaktion på nyheten var hype, men direkt jag läste "PRE-ORDER NOW TO GET" kom jag ihåg varför jag inte längre tycker om Battlefield och varför jag inte köpte Battlefront.

Om den här nyheten stämmer, betyder det att vi vet mer om förhandsbokningsbonusarna än spelets faktiska innehåll. Det känns lite som att bita i en apelsin efter att ha borstat tänderna.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Devan:

Hoppas starkt på detta, vi har inte haft ett riktigt bra ww2 fps sen day of defeat

Red Orchestra 2 har toppat allt sen det kom ut. Orginal Day Of Defeat är utmärkt, DOD:source inte så mycket. Vad som gör ett andra världskrigs spel så bra i ett Battlefield spel är just det kompletta "krigsfältet" som inte Red Orchestra eller DoD har, där flygplan, tanks mm. ingår. Detta spelet kan bli riktigt häftigt om Dice gör det historiskt ordentligt med respekt, som första spelet, där riktiga operationer som "Operation Market Garden" mm. fanns med. Att se historiska ww2 slagfält i Frostbite3 vore grymt.

Medlem

BF1916, ena rundan springer ditt lag mot en kulspruta blir nermejade, nästa runda sitter ni med kulspruta och ser motståndarna göra samma sak.

Medlem
Skrivet av Bobbey:

BF1916, ena rundan springer ditt lag mot en kulspruta blir nermejade, nästa runda sitter ni med kulspruta och ser motståndarna göra samma sak.

Första världskriget var mer än skyttegravskrig.

Medlem

Meh.

Bad Company 3 hade kanske varit något med en rejäl kampanj.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Devan:

Hoppas starkt på detta, vi har inte haft ett riktigt bra ww2 fps sen day of defeat

Red Orchestra-spelen piskar ju DoD, och de andra med för den delen.

Medlem

Själv har man saknat de gamla Medal of Honor och Brothers in Arms spelen.. Hoppas på en bra singleplayer kampanj!

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Tror kraftigt att detta är fejk tyvärr, chansen är stor att det är en vanlig monitor med photoshoppade silhuetter.

pretty sure att man inte får dom där "linje-effekt" strecken i mitten av skärmen på en projektor.

http://cdn1.gamepur.com/images/feature/battlefield-1944-fake-...

Detta nämns i artikeln, men risk finns att folk inte läser så långt.

Tänkte precis skriva samma sak.. Ser ut som en gammal hederlig monitor det där.. Definitivt inte en projektor

Medlem

Det som RO har lyckats med är hur man måste samarbeta i teamet. Känslan av att tillhöra en bataljon- där något tar över mg42an när skytten dör, en annan ger ammo bredvid, squardleadern rikta in målet och alla skriker angreff när sista pjäsen har smällt.
Inte som dom andra spelen där man är en Enmansarme. Skiter totalt i varandra och man vinner ändå. Känslan är noll. Noll.

Medlem

Jag hoppas på att se stränderna i Normandie och wake island igen.
Hoppas på havsstridernas återkomst med, de små motorbåtarna de har i de nya spelen är lika intressanta som jollen jag åkte i när jag var fem.

Medlem

Hoppas på WW1, finns för få spel om det.

Medlem

För fattigt omslag för att vara DICE

Medlem
Skrivet av JRico:

WW2 är ju sååå tråkigt!
Samtidigt vore det ju lite meh om det blev ett till B3-4 (även om dom spelen var suveräna)

Hmm jag är nog en av dom som ALDRIG blir nöjda

Du måste va enda här inne som inte vill ha ett WW2...
Om jag ställer frågan såhär: Vad skulle få dig nöjd gällande Battlefield?

Medlem

Vill man verkligen ha ett andra-värdskriget-spel igen? Röstar mer för ett Battlefield i Vietnam (igen) istället


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

12
Skriv svar