Quantum Break (delvis) fixat till Windows 10 – med 27GB tung patch

Robot
Quantum Break (delvis) fixat till Windows 10 – med 27GB tung patch
Medlem
Quantum Break (delvis) fixat till Windows 10 – med 27GB tung patch

..... hahahaha....

Medlem
Medlem

Ok, så att fixa loggan och credits är viktigt...

Medlem

27 GB...har de gjort om hela spelet från scratch?

Medlem
Medlem

27 GB för en patch, herre j*vlar, det var inte bara en bugg som skulle fixas.


signatur

Nämen!

Medlem

fortfarande inte det som många vill. Att få native upplösning i 4k inte en 1080p uppskalas till högre upplösning. Men visst ska testa

Medlem

Snacka om Total Fail


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

ja funkar inte med 21:9 nu är det black bars på sidorna:(

Medlem

De missade den viktigaste buggen av alla - prislappen. Jag vet inte vilken valuta de har räknat mot, men dryga 650kr är tamejfan sanslöst.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Att man ska behöva köpa en större hårddisk för att kunna köra en patch. Nej nu lägger jag mig;-)

Medlem

Men vadå !? Så nu renderas spelet i 1080p istället för 720p? Haha vafan... Stäng av uppskalningen helt!?

Såå fail.

Medlem

Så det fanns inte ens en knapp för att gå ur spelet? Hmmm. Hmmmm.

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Så det fanns inte ens en knapp för att gå ur spelet? Hmmm. Hmmmm.

Dom trodde spelet var så bra att ingen behövde sluta spela

Inaktiv
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Så det fanns inte ens en knapp för att gå ur spelet? Hmmm. Hmmmm.

Det behövs ingen knapp, man bara stänger ner. Folk fattade tydligen inte det bara.

Medlem
Skrivet av Dres81:

fortfarande inte det som många vill. Att få native upplösning i 4k inte en 1080p uppskalas till högre upplösning. Men visst ska testa

Det går att köra 4k i native, men inte ens mitt 980 Ti orkar med det utan att lagga sönder jag kör 1440p på min 4K-tv tillsammans med spelets AA aktiverat, samtidigt som jag stängt av uppskalningen. Det ser faktiskt helt okej ut och flyter på fint med det mesta på max.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

haha, vilken röra...

Medlem
Skrivet av Struggle:

27 GB för en patch, herre j*vlar, det var inte bara en bugg som skulle fixas.

Jadu, jag förstår inte hur fixarna de gjort kan generera en 27 GB patch.

Medlem

Programmerare som gått media?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av marsson90:
Skrivet av Dres81:

fortfarande inte det som många vill. Att få native upplösning i 4k inte en 1080p uppskalas till högre upplösning. Men visst ska testa

Det går att köra 4k i native, men inte ens mitt 980 Ti orkar med det utan att lagga sönder jag kör 1440p på min 4K-tv tillsammans med spelets AA aktiverat, samtidigt som jag stängt av uppskalningen. Det ser faktiskt helt okej ut och flyter på fint med det mesta på max.

Det hade nog varit bättre att köra 1080p med uppskalning än 1440p på en 2160p skärm. Med 1080 @ 4K kommer du få 100% perfekt uppskalning medans 1440 @ 4K kommer bara ca 40% av pixlarna skalas upp medans resten är i samma storlek sedan tidigare.
Så inte nog med att du får bättre bild med 1080p kommer du även spara prestanda som du kan slänga på AA.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Var det 27gb som kom hem? Det står att det är 27gb som laddas ner men det var inte det som kom hem. Eller så fick jag turbo nät under några minuter. Nån annan med mer koll än mig?

Medlem
Skrivet av Oneone:

Men vadå !? Så nu renderas spelet i 1080p istället för 720p? Haha vafan... Stäng av uppskalningen helt!?

Såå fail.

Skrivet av marsson90:
Skrivet av Dres81:

fortfarande inte det som många vill. Att få native upplösning i 4k inte en 1080p uppskalas till högre upplösning. Men visst ska testa

Det går att köra 4k i native, men inte ens mitt 980 Ti orkar med det utan att lagga sönder jag kör 1440p på min 4K-tv tillsammans med spelets AA aktiverat, samtidigt som jag stängt av uppskalningen. Det ser faktiskt helt okej ut och flyter på fint med det mesta på max.

Det stämmer inte alls. Finns bara max upplösning 2560*1440 vilket är bara 2K i upplösning 4k har högre upplösning så hur fick du native 4k upplösning?

Medlem

Synd att detta spelet skulle binda sig så till Microsoft, antar att det var en ekonomisk deal som utvecklarna inte kunde skippa, känns som dom har sålt spelet till Microsoft, sen kommer fansen i efterhand.

Medlem
Skrivet av Dres81:
Skrivet av Oneone:

Men vadå !? Så nu renderas spelet i 1080p istället för 720p? Haha vafan... Stäng av uppskalningen helt!?

Såå fail.

Skrivet av marsson90:
Skrivet av Dres81:

fortfarande inte det som många vill. Att få native upplösning i 4k inte en 1080p uppskalas till högre upplösning. Men visst ska testa

Det går att köra 4k i native, men inte ens mitt 980 Ti orkar med det utan att lagga sönder jag kör 1440p på min 4K-tv tillsammans med spelets AA aktiverat, samtidigt som jag stängt av uppskalningen. Det ser faktiskt helt okej ut och flyter på fint med det mesta på max.

Det stämmer inte alls. Finns bara max upplösning 2560*1440 vilket är bara 2K i upplösning 4k har högre upplösning så hur fick du native 4k upplösning?

Sen ska jag också tillägga att man kunde stänga av uppskalningen inte gav mig något extra. Ge oss native 4k har en dator som klarar det garanterat så ge oss det vi vill ha. Alla andra spel har den funktionen som släpps nu förutom Quantum Break. Förstår inte varför. Sen håller jag med 649kr för dynga är helt sjukt. Fick med mitt gratis men förstår alla som faktiskt köpte spelet. Dom måste hata detta.

Redaktör
Skrivet av Macenso:

Var det 27gb som kom hem? Det står att det är 27gb som laddas ner men det var inte det som kom hem. Eller så fick jag turbo nät under några minuter. Nån annan med mer koll än mig?

Du kanske fick den fart jag inte får. Min nedladdning stannade på 1 GB. Återtog den, och nu har den plockat 5,7 GB på 45 minuter. Förb... Windows Store.


signatur
Medlem

Tur att de la till Film Grain, som jag väntat, klarar inte av att spela spel som inte har den funktionen.... duuuhhhhh...

Gen
Medlem

27GB? Hade kunnat tro det var en total texture overhaul men antagligen inte. Helt ärligt, vad kan ta sådan stor plats?

Antar att alla som spelar på PC kör kopian ni fick med Xbox versionen? Eller har någon faktiskt köpt spelet för 649kr på Win Store?

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av marsson90:
Skrivet av Dres81:

fortfarande inte det som många vill. Att få native upplösning i 4k inte en 1080p uppskalas till högre upplösning. Men visst ska testa

Det går att köra 4k i native, men inte ens mitt 980 Ti orkar med det utan att lagga sönder jag kör 1440p på min 4K-tv tillsammans med spelets AA aktiverat, samtidigt som jag stängt av uppskalningen. Det ser faktiskt helt okej ut och flyter på fint med det mesta på max.

Det hade nog varit bättre att köra 1080p med uppskalning än 1440p på en 2160p skärm. Med 1080 @ 4K kommer du få 100% perfekt uppskalning medans 1440 @ 4K kommer bara ca 40% av pixlarna skalas upp medans resten är i samma storlek sedan tidigare.
Så inte nog med att du får bättre bild med 1080p kommer du även spara prestanda som du kan slänga på AA.

Nä, 1440p ser betydligt bättre ut än vad 1080p när man stängt av upscaling.

Skrivet av Dres81:
Skrivet av Oneone:

Men vadå !? Så nu renderas spelet i 1080p istället för 720p? Haha vafan... Stäng av uppskalningen helt!?

Såå fail.

Skrivet av marsson90:
Skrivet av Dres81:

fortfarande inte det som många vill. Att få native upplösning i 4k inte en 1080p uppskalas till högre upplösning. Men visst ska testa

Det går att köra 4k i native, men inte ens mitt 980 Ti orkar med det utan att lagga sönder jag kör 1440p på min 4K-tv tillsammans med spelets AA aktiverat, samtidigt som jag stängt av uppskalningen. Det ser faktiskt helt okej ut och flyter på fint med det mesta på max.

Det stämmer inte alls. Finns bara max upplösning 2560*1440 vilket är bara 2K i upplösning 4k har högre upplösning så hur fick du native 4k upplösning?

Då är det något tokigt med din dator, för 2160p har funnit som en valbar upplösning sedan spelet släpptes på PC.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Gen:

27GB? Hade kunnat tro det var en total texture overhaul men antagligen inte. Helt ärligt, vad kan ta sådan stor plats?

Antar att alla som spelar på PC kör kopian ni fick med Xbox versionen? Eller har någon faktiskt köpt spelet för 649kr på Win Store?

Justeringar relaterade till upplösning och bildratio i ett spel med mängder av högupplösta mellansekvenser skulle vara min gissning.

12
Skriv svar