Quantum Break (delvis) fixat till Windows 10 – med 27GB tung patch

Medlem
Skrivet av marsson90:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av marsson90:
Skrivet av Dres81:

fortfarande inte det som många vill. Att få native upplösning i 4k inte en 1080p uppskalas till högre upplösning. Men visst ska testa

Det går att köra 4k i native, men inte ens mitt 980 Ti orkar med det utan att lagga sönder jag kör 1440p på min 4K-tv tillsammans med spelets AA aktiverat, samtidigt som jag stängt av uppskalningen. Det ser faktiskt helt okej ut och flyter på fint med det mesta på max.

Det hade nog varit bättre att köra 1080p med uppskalning än 1440p på en 2160p skärm. Med 1080 @ 4K kommer du få 100% perfekt uppskalning medans 1440 @ 4K kommer bara ca 40% av pixlarna skalas upp medans resten är i samma storlek sedan tidigare.
Så inte nog med att du får bättre bild med 1080p kommer du även spara prestanda som du kan slänga på AA.

Nä, 1440p ser betydligt bättre ut än vad 1080p när man stängt av upscaling.

Skrivet av Dres81:
Skrivet av Oneone:

Men vadå !? Så nu renderas spelet i 1080p istället för 720p? Haha vafan... Stäng av uppskalningen helt!?

Såå fail.

Skrivet av marsson90:
Skrivet av Dres81:

fortfarande inte det som många vill. Att få native upplösning i 4k inte en 1080p uppskalas till högre upplösning. Men visst ska testa

Det går att köra 4k i native, men inte ens mitt 980 Ti orkar med det utan att lagga sönder jag kör 1440p på min 4K-tv tillsammans med spelets AA aktiverat, samtidigt som jag stängt av uppskalningen. Det ser faktiskt helt okej ut och flyter på fint med det mesta på max.

Det stämmer inte alls. Finns bara max upplösning 2560*1440 vilket är bara 2K i upplösning 4k har högre upplösning så hur fick du native 4k upplösning?

Då är det något tokigt med din dator, för 2160p har funnit som en valbar upplösning sedan spelet släpptes på PC.

vad säger du. Jag har 3440*1440 iofs 21:9 men ändå 4k upplösning. Är det därför jag inte kan se mer upplösning eller vad?

Medlem
Skrivet av Dres81:
Skrivet av marsson90:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av marsson90:
Skrivet av Dres81:

fortfarande inte det som många vill. Att få native upplösning i 4k inte en 1080p uppskalas till högre upplösning. Men visst ska testa

Det går att köra 4k i native, men inte ens mitt 980 Ti orkar med det utan att lagga sönder jag kör 1440p på min 4K-tv tillsammans med spelets AA aktiverat, samtidigt som jag stängt av uppskalningen. Det ser faktiskt helt okej ut och flyter på fint med det mesta på max.

Det hade nog varit bättre att köra 1080p med uppskalning än 1440p på en 2160p skärm. Med 1080 @ 4K kommer du få 100% perfekt uppskalning medans 1440 @ 4K kommer bara ca 40% av pixlarna skalas upp medans resten är i samma storlek sedan tidigare.
Så inte nog med att du får bättre bild med 1080p kommer du även spara prestanda som du kan slänga på AA.

Nä, 1440p ser betydligt bättre ut än vad 1080p när man stängt av upscaling.

Skrivet av Dres81:
Skrivet av Oneone:

Men vadå !? Så nu renderas spelet i 1080p istället för 720p? Haha vafan... Stäng av uppskalningen helt!?

Såå fail.

Skrivet av marsson90:
Skrivet av Dres81:

fortfarande inte det som många vill. Att få native upplösning i 4k inte en 1080p uppskalas till högre upplösning. Men visst ska testa

Det går att köra 4k i native, men inte ens mitt 980 Ti orkar med det utan att lagga sönder jag kör 1440p på min 4K-tv tillsammans med spelets AA aktiverat, samtidigt som jag stängt av uppskalningen. Det ser faktiskt helt okej ut och flyter på fint med det mesta på max.

Det stämmer inte alls. Finns bara max upplösning 2560*1440 vilket är bara 2K i upplösning 4k har högre upplösning så hur fick du native 4k upplösning?

Då är det något tokigt med din dator, för 2160p har funnit som en valbar upplösning sedan spelet släpptes på PC.

vad säger du. Jag har 3440*1440 iofs 21:9 men ändå 4k upplösning. Är det därför jag inte kan se mer upplösning eller vad?

Det förklarar saken. Spelet stödjer inte den ration, så det är därför du inte kan gå högre i upplösning. 3840 x 2160, 16:9, är valbart till exempel.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Tur att de la till Film Gran, som jag väntat, klarar inte av att spela spel som inte har den funktionen.... duuuhhhhh...

Ja vilken jefla tur, jag hade avinstallerat spelet och sålt datorn direkt om detta inte var med i uppdateringen..


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

sänk ner priset till 100kr med så folk kanske köper de

Medlem
Skrivet av marsson90:
Skrivet av Dres81:
Skrivet av marsson90:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av marsson90:
Skrivet av Dres81:

fortfarande inte det som många vill. Att få native upplösning i 4k inte en 1080p uppskalas till högre upplösning. Men visst ska testa

Det går att köra 4k i native, men inte ens mitt 980 Ti orkar med det utan att lagga sönder jag kör 1440p på min 4K-tv tillsammans med spelets AA aktiverat, samtidigt som jag stängt av uppskalningen. Det ser faktiskt helt okej ut och flyter på fint med det mesta på max.

Det hade nog varit bättre att köra 1080p med uppskalning än 1440p på en 2160p skärm. Med 1080 @ 4K kommer du få 100% perfekt uppskalning medans 1440 @ 4K kommer bara ca 40% av pixlarna skalas upp medans resten är i samma storlek sedan tidigare.
Så inte nog med att du får bättre bild med 1080p kommer du även spara prestanda som du kan slänga på AA.

Nä, 1440p ser betydligt bättre ut än vad 1080p när man stängt av upscaling.

Skrivet av Dres81:
Skrivet av Oneone:

Men vadå !? Så nu renderas spelet i 1080p istället för 720p? Haha vafan... Stäng av uppskalningen helt!?

Såå fail.

Skrivet av marsson90:
Skrivet av Dres81:

fortfarande inte det som många vill. Att få native upplösning i 4k inte en 1080p uppskalas till högre upplösning. Men visst ska testa

Det går att köra 4k i native, men inte ens mitt 980 Ti orkar med det utan att lagga sönder jag kör 1440p på min 4K-tv tillsammans med spelets AA aktiverat, samtidigt som jag stängt av uppskalningen. Det ser faktiskt helt okej ut och flyter på fint med det mesta på max.

Det stämmer inte alls. Finns bara max upplösning 2560*1440 vilket är bara 2K i upplösning 4k har högre upplösning så hur fick du native 4k upplösning?

Då är det något tokigt med din dator, för 2160p har funnit som en valbar upplösning sedan spelet släpptes på PC.

vad säger du. Jag har 3440*1440 iofs 21:9 men ändå 4k upplösning. Är det därför jag inte kan se mer upplösning eller vad?

Det förklarar saken. Spelet stödjer inte den ration, så det är därför du inte kan gå högre i upplösning. 3840 x 2160, 16:9, är valbart till exempel.

Vad trött jag blir på detta skit.

Gen
Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Gen:

27GB? Hade kunnat tro det var en total texture overhaul men antagligen inte. Helt ärligt, vad kan ta sådan stor plats?

Antar att alla som spelar på PC kör kopian ni fick med Xbox versionen? Eller har någon faktiskt köpt spelet för 649kr på Win Store?

Justeringar relaterade till upplösning och bildratio i ett spel med mängder av högupplösta mellansekvenser skulle vara min gissning.

Högupplösta mellansekvenser, där har vi det.

Medlem

Hur kan remedy sälja sig till Microsoft gång på gång? De måste ju kunna skaffa medel att göra sina spel independent. Det är ju bara därför det blir en sån här soppa. Pc releasen av Alan Wake som de skötte själva var riktigt bra.

Medlem

Till alla er som köpt spelet på Windows Store, den här är för er.

Vilken jäkla soppa Microsoft smetat in Remedy i, tragiskt.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Till alla er som köpt spelet på Windows Store, den här är för er.

https://www.youtube.com/embed/KXYy_uJYQjo

Vilken jäkla soppa Microsoft smetat in Remedy i, tragiskt.

Ja det smärtar djupt eftersom jag alltid ser fram emot remedyspel. Men den här releasen har ju varit katastrof för dem.

Medlem

Men när ska folk lära sig?
1. Man köper inga spel till PC för 650 riksdaler.
2. Man köper inga spel i Microsoft store butiken.
3. Framförallt: Man köper inga ofärdiga spel som inte fungerar.
Svårare än så är det faktiskt inte

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Macenso:

Var det 27gb som kom hem? Det står att det är 27gb som laddas ner men det var inte det som kom hem. Eller så fick jag turbo nät under några minuter. Nån annan med mer koll än mig?

Du kanske fick den fart jag inte får. Min nedladdning stannade på 1 GB. Återtog den, och nu har den plockat 5,7 GB på 45 minuter. Förb... Windows Store.

Sluta starta om nedladdningarna. Mätaren som du och många stirrar på är inte korrekt, den buggar när det är stora filer. Däremot laddar det ned som vanligt i bakgrunden. LÅT DEN VARA!

Inaktiv
Skrivet av motionfield:

Hur kan remedy sälja sig till Microsoft gång på gång? De måste ju kunna skaffa medel att göra sina spel independent. Det är ju bara därför det blir en sån här soppa. Pc releasen av Alan Wake som de skötte själva var riktigt bra.

MS låg bakom Alan Wake också. UWP är nya api:er som utvecklarna ännu inte lärt sig, plus att DX12 är nytt och ännu mer nya api:er att lära sig. Det kan bli lite guppigt i början, men självklart ska MS-hatarna hoppa fram och bete sig.

Vad tror ni alla andra butiker använder sig av? Öh..öh..öh.. Oo, just det, MS-teknologi. Allt är byggt på MS:s api:er och plattform.

Vem har utvecklat många delar av grafikkortshårdvaran som används i moderna grafikkort? Öh...öh...öh... Jo, MS! De är inte hårdvarubyggare, men de utvecklar hårdvara och ger bort den gratis till alla för att PC:n ska fortsätta växa.

Om såna som du bara visste hur mycket MS gör så skulle du fatta varför de är så centrala i vår teknologiska värld som de är.

Medlem

vilken total fail, massiv bojkott. mkt sånhär skit nu för tiden


signatur

//monster

12
Skriv svar