Stardew Valley får co-op-multiplayer

Robot
Medlem
Stardew Valley får co-op-multiplayer

Grymt! Tyvärr lär jag inte spela mer då jag tycker 45h var tillräckligt för att känna att spelet blev för monotont. Kanske blir roligare med multiplayer dock, skapa en riktig ranch med 4 polare och samarbeta. Ska bli intressant att se hur det blir

Medlem

Perfekt spel att varva med Dark Souls.

Medlem

Kan någon kort beskriva gameplay-loopen och syftet med det hela? En YouTube-användare jag följer lägger upp en del flertimmarsvideor från hans livestreams och jag har ägnat några minuter åt att kolla på fragment av dem, men jag tycker mest bara det ser ut som ett Facebook-spel i mängden. Så jag hoppas att det är något jag har missat.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Kan någon kort beskriva gameplay-loopen och syftet med det hela? En YouTube-användare jag följer lägger upp en del flertimmarsvideor från hans livestreams och jag har ägnat några minuter åt att kolla på fragment av dem, men jag tycker mest bara det ser ut som ett Facebook-spel i mängden. Så jag hoppas att det är något jag har missat.

Initialt (Första året i spelet, tyyp.. 4h playtime iirc?) är det massa nytt att utforska och göra, men höst-vinter tid i spelet så har du gjort samma sak två-tre gånger innan (plantera alla grödor, kolla vilken som är värt mest, skriva ner å ha koll till nästa säsong osv). Sedan år2 går det mesta bara på automatik, köp högvis av den grödan som ger mest avkastning, använd sprinklers som vattnar åt dig, laga hål i stängslet, klappa dina djur, förädla saker som ägg till majonäs, grönsak till inlagd grönsak osv, smält lite metall. Kanske försök låsa upp mer utav Museumet (var jag för mig det var?) för att låsa upp några små nya delar av spelet men som ändå är samma, försök farma ädelmetaller (sista är fett RNG att få tag på ._.) för att kunna få ännu större skördar. Fått ihop pengar till att börja plantera träd å skit. Men yeah.. mestadels bara försök låsa upp resten av museumet (Lämna in en guld-stjärne-värderad vattenmelon, gurka å potatis å du låser upp en del. Sedan kanske äpple päron apelsin för en annan, 10 järn ore, 10 coppar ore, 10 gold ore för en tredje osv). Det är ungefär det.

Medlem

"att göra lägre fram i spelet"

Men övre fram i spelet då?

Medlem

Fantastiskt spel, det känns dock som att jag har klarat ut det redan. Är inte på mitt tredje eller fjärde år och har massor av pengar och centret är uppbyggt, minen klar etc etc. Kommer jaga achievements nu bara tror jag

Men jag rekommenderar spelet varmt, ett av dem bästa jag har spelat i år utan tvekan.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

de va ju fan på tiden....varit snack det skulle varit multyplayer sedan start


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Tamazin:
Skrivet av Sebbepojken:

Kan någon kort beskriva gameplay-loopen och syftet med det hela? En YouTube-användare jag följer lägger upp en del flertimmarsvideor från hans livestreams och jag har ägnat några minuter åt att kolla på fragment av dem, men jag tycker mest bara det ser ut som ett Facebook-spel i mängden. Så jag hoppas att det är något jag har missat.

Initialt (Första året i spelet, tyyp.. 4h playtime iirc?) är det massa nytt att utforska och göra, men höst-vinter tid i spelet så har du gjort samma sak två-tre gånger innan (plantera alla grödor, kolla vilken som är värt mest, skriva ner å ha koll till nästa säsong osv). Sedan år2 går det mesta bara på automatik, köp högvis av den grödan som ger mest avkastning, använd sprinklers som vattnar åt dig, laga hål i stängslet, klappa dina djur, förädla saker som ägg till majonäs, grönsak till inlagd grönsak osv, smält lite metall. Kanske försök låsa upp mer utav Museumet (var jag för mig det var?) för att låsa upp några små nya delar av spelet men som ändå är samma, försök farma ädelmetaller (sista är fett RNG att få tag på ._.) för att kunna få ännu större skördar. Fått ihop pengar till att börja plantera träd å skit. Men yeah.. mestadels bara försök låsa upp resten av museumet (Lämna in en guld-stjärne-värderad vattenmelon, gurka å potatis å du låser upp en del. Sedan kanske äpple päron apelsin för en annan, 10 järn ore, 10 coppar ore, 10 gold ore för en tredje osv). Det är ungefär det.

Tack Då låter det som att min uppfattning var ganska nära ändå, och det låter helt klart inte som ett spel som lockar mig. Tycker Farming Simulator känns mer spännande i så fall.

Medlem
Medlem

Härligt! Hoppas på en Vita-port också (även om det känns långsökt), så är jag toknöjd.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

de va ju fan på tiden....varit snack det skulle varit multyplayer sedan start

är ju bara en snubbe som gör allt, så saker kan ju ta lite tid som du kanske förstår.

1
Skriv svar