Så mycket snyggare är COD 4: Modern Warfare Remastered

Robot
Medlem
Så mycket snyggare är COD 4: Modern Warfare Remastered

Ser likadant ut.

Geeks Gaming

Om PC får community servrar så man kan hosta en egen så är jag lätt på att köpa de...

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Om PC får community servrar så man kan hosta en egen så är jag lätt på att köpa de...

Det hade du inte i CoD4 förut så jag har svårt att se att de skulle börja nu.

För övrigt var CoD4 riktigt roligt. Ye good olde pixelgranater <3

Edit: Jo man kunde hosta själv men genom betald server och inte hemifrån.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Jinxswe:

Om PC får community servrar så man kan hosta en egen så är jag lätt på att köpa de...

Det hade du inte i CoD4 förut så jag har svårt att se att de skulle börja nu.

För övrigt var CoD4 riktigt roligt. Ye good olde pixelgranater &lt;3

Edit: Jo man kunde hosta själv men genom betald server och inte hemifrån.

Det där stämmer inte alls - man körde sina egna servers utan att någon annan var inblandad. Dedicated servers hemmifrån.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ska bli kul att se när Remastered versionen har fler spelare än självaste Infinite Warfare.

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Jinxswe:

Om PC får community servrar så man kan hosta en egen så är jag lätt på att köpa de...

Det hade du inte i CoD4 förut så jag har svårt att se att de skulle börja nu.

För övrigt var CoD4 riktigt roligt. Ye good olde pixelgranater &lt;3

Edit: Jo man kunde hosta själv men genom betald server och inte hemifrån.

du spelade förmodligen inte cod 4 om du kommer med ett sådant påstående, du kunde hosta helt kostnadsfritt servrar i cod 4

Gen
Medlem

Ser faktiskt ut som en riktig Remaster för en gångs skull.

Medlem

Hmm jag kan inte se skillnad på vilket som är det nya el det gamla på videon! Jag ser inget som är revolutionerande i grafiken.

Medlem

Ge mig AC130 uppdraget!

Gnällkuk
Skrivet av xverminator:

Hmm jag kan inte se skillnad på vilket som är det nya el det gamla på videon! Jag ser inget som är revolutionerande i grafiken.

Kom igen nu, du kan inte på allvar säga att du inte ser någon skillnad?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

CoD-motorn må vara gammal, men det är i alla fall skaplig skillnad nu mot 2007.
Jag ser inte varför jag skulle vilja köpa en remastered-version dock.

Inaktiv
Skrivet av xverminator:

Hmm jag kan inte se skillnad på vilket som är det nya el det gamla på videon! Jag ser inget som är revolutionerande i grafiken.

Titta noga, gärna i 0.5 hastighet så lovar jag att du kommer se skillnad, alternativt ge dig tips på några bra optiker.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Hmm jag kan inte se skillnad på vilket som är det nya el det gamla på videon! Jag ser inget som är revolutionerande i grafiken.

Det är stor skillnad, men inte något som skulle vara revolutionerande, men det var ju inte Cod4 när det kom heller så....


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

När ska vi få shooters med 10000 onlinespelare på samma server. Lite riktigt krig och pang pang. Känns inte speciellt anstormande med 32 players på vardera sida. Juhuuu. .. sutta köttflöjt

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

När ska vi få shooters med 10000 onlinespelare på samma server. Lite riktigt krig och pang pang. Känns inte speciellt anstormande med 32 players på vardera sida. Juhuuu. .. sutta köttflöjt

Då ska du nog spela Planetside 2. Där spelar man på stora kartor med flera tusen spelare på samma server och flera hundra i ett och samma slag. Men det är F2P och inte modern krigsföring

Avstängd

Sista Dedikerade servrar? Snälla "Server Browser" tack. Alla andra år har dom lurat oss och påstått om dedikerat när det ändå är jävla lobby tum jämt. På PC speciellt.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

När ska vi få shooters med 10000 onlinespelare på samma server. Lite riktigt krig och pang pang. Känns inte speciellt anstormande med 32 players på vardera sida. Juhuuu. .. sutta köttflöjt

10000 kanske är lite väl saftigt, men vi brukar vara 180+ när vi kör Finnkampen i Arma 3.

https://youtu.be/rY4RwjmWD1E?t=3101

Riktigt kul, rekommenderas för de som vill spela i lite "större sammanhang". Gillar man taktisk strid och militär gymnastik i allmänhet så sök er till någon av klanerna SSG, Anrop eller A3K (Arma 3 Kronor). 18+ och svenskspråkig gäller i de flesta fall.

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Sista Dedikerade servrar? Snälla "Server Browser" tack. Alla andra år har dom lurat oss och påstått om dedikerat när det ändå är jävla lobby tum jämt. På PC speciellt.

Misstänker att det är dedikerade i samma stil som BF, att man inte kan köra hemifrån. Fullständig tappat hoppet för IW, Dice, Bethesda och Bioware med åren...

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Sista Dedikerade servrar? Snälla "Server Browser" tack. Alla andra år har dom lurat oss och påstått om dedikerat när det ändå är jävla lobby tum jämt. På PC speciellt.

omg.... sluta tro dedikerat endast är server browser. Till exempel black ops 3 är dedikerad, match making servrarna hostas från activisions egna servrar då dom slopade player host match match making som det var i till exempel modern warfare 2, mw3 och black ops 2.

Dedikerat betyder fler saker än bara en

Medlem

"Can I play Call of Duty: Modern Warfare Remastered without buying Call of Duty: Infinite Warfare?

No, you must own Call of Duty: Infinite Warfare in order to get Call of Duty: Modern Warfare Remastered."

Haha nej tack

Medlem
Skrivet av Vercadi:

"Can I play Call of Duty: Modern Warfare Remastered without buying Call of Duty: Infinite Warfare?

No, you must own Call of Duty: Infinite Warfare in order to get Call of Duty: Modern Warfare Remastered."

Haha nej tack

Kommer säkert släppas i efterhand, klart de säger så nu, jag kommer vänta på det iaf för rymdkrig o de senaste cod i största allmänhet lockar inte.

Medlem

Ja det är klart man kommer kunna köpa det stand alone senare, det är bara nu dom trollar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kändes inte som att COD4 behövde en remastrad version, är man sugen på att spela igenom det så duger det utmärkt som det redan är.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Kändes inte som att COD4 behövde en remastrad version, är man sugen på att spela igenom det så duger det utmärkt som det redan är.

Mycket möjligt men om man som mig inte har nån plattform att spela det på så blir det svårt

Medlem

Visst var det skillnad, men på tio år är jag förvånad att det inte har hänt mer. Jag tror faktiskt att grafiken ligger på en sån nivå nu att det inte gör så stor skillnad för mig om jag spelar ett spel från 2016 eller ett annat någorlunda välgjort spel från HL2-tiden och framåt.

Medlem

Undrar om det är samma railgunskänsla i vapnen som originalet nar..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

MFZ
Medlem

varför gjorde dom inte en remake av COD1 ist om dom ändå håller på.

4an känns helt ointressant som remake då originalet är fullgott i mp.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

1
Skriv svar