Diablo III:s sjätte säsong är igång

Robot
Medlem
Diablo III:s sjätte säsong är igång

Jag är lite sugen på att starta en hardcoregubbe fram till releasen av DOOM


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Har inte spelat Diablo 3 på länge. Kommer troligtvis inte att börja igen, om de inte släpper en till expansion.

Medlem

Första säsongen jag inte spelar, varje säsong räcker kortare och kortare. Dags att släpps en till expansion

Medlem

Känner att jag är klar med Diablo3 och hoppar istället på Grim Dawn, ett jäkligt bra lir.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

De två senaste säsongerna bjöd på en hel del kul, men jag är inte så motiverad just nu. Ingen tid att grinda igen.

Medlem

Tog mig ungefär en dag att bli färdig med denna season, inte så långlivat längre.

Medlem

Har låtit Diablo 3 sammlat en del damm, började lira med Crusader igår kväll när man satt tankespridd å stirrade tomt in i skärmen. Har bara dragit igenom dibbe med Babban å wizard tidigare, var rätt skoj endå. Men det slår då fan inte Dibbe 2 på fingrarna

ELF
Medlem

Har inte spelat en enda season, bara normalt. Förstår inte varför seasons finns överhuvudtaget. Varför inte bara ha allt material i originaldelen av spelet.....?
Blir dock lite sugen på att fortsätta levla paragon levels.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Gen
Medlem

Skall väl köra en för skojs skull och åtminstone få fullt set och lite till men finns så mycket annat att spela. Helt ärligt hade jag föredragit en ny expansion.

Medlem

Denna säsongen är ganska lackluster p.g.a. inga nya legendaries att leka med denna gång, bara tweaks av existerande, samt ännu högre damage multipliers. Ja ja, kan i alla fall visa upp mitt Overwatch-porträtt och vingar likt en påfågel...

Medlem

Tycker det är lite tjatigt hur paragon systemet fungerar just nu. Kan bara tala för mig själv men det känns som att vill man klättra i leaderboarden så är paragon level viktigare än bra gear (så länge man har rätt gear vill säga). Ska jag bli intresserad av D3 igen så tycker jag att dem ska sätta max paragon på typ 500 och att det ska ta lång tid att komma dit. Minns då paragon kom innan reaper of souls då max paragon va 100 och det tog ett bra tag att komma dit. Vill ha tillbaks det systemet...

Medlem

Kör Season 6 just nu och det är helt okej.
Men jag känner med att det är dags för en stor och maffig expansion.
Annars gillar jag systemet med paragon-levlar och "adventure mode" för det blir rätt snabbt trist med kampanjen.
Kör som troget min Demon Hunter men funderar på en thorn-based Crusader.
Vi får väl se lite senare

Medlem

körde en ny barbarian, mycket kul! skall jaga dom nya vingarna

Medlem
Skrivet av Quarie:

Tycker det är lite tjatigt hur paragon systemet fungerar just nu. Kan bara tala för mig själv men det känns som att vill man klättra i leaderboarden så är paragon level viktigare än bra gear (så länge man har rätt gear vill säga). Ska jag bli intresserad av D3 igen så tycker jag att dem ska sätta max paragon på typ 500 och att det ska ta lång tid att komma dit. Minns då paragon kom innan reaper of souls då max paragon va 100 och det tog ett bra tag att komma dit. Vill ha tillbaks det systemet...

Så...

så länge man har bra gear är paragon viktigare än bra gear. Åkeeej.

Medlem
Skrivet av Quarie:

Tycker det är lite tjatigt hur paragon systemet fungerar just nu. Kan bara tala för mig själv men det känns som att vill man klättra i leaderboarden så är paragon level viktigare än bra gear (så länge man har rätt gear vill säga). Ska jag bli intresserad av D3 igen så tycker jag att dem ska sätta max paragon på typ 500 och att det ska ta lång tid att komma dit. Minns då paragon kom innan reaper of souls då max paragon va 100 och det tog ett bra tag att komma dit. Vill ha tillbaks det systemet...

Nä, det stämmer inte. Ska du klättra på leaderboards så handlar det självklart om paragon (i kombination med rätt gear), men mest om att vara ihärdig och att du "fiskar".

Kolla wudi som blev bannad och tog gr95 på dryga 2 veckor med ett helt nytt konto. Då hade han mindre än 1200 i paragon.

Medlem

Denna säsongen är nog den tråkigaste. Inget nytt mer eller mindre för någon som spelat alla tidigare säsonger. Jag avstår. (Klagar inte, bara inget för mig.)

Medlem

Undrar om man kan få tag på vingar utanför seasons.. Jag har ingen lust att levla upp en figur till.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Gnällkuk
Skrivet av Rahxephon:

Känner att jag är klar med Diablo3 och hoppar istället på Grim Dawn, ett jäkligt bra lir.

Riktigt bra spel, tyvärr en del buggar. Verkar inte vara någon vidare support heller.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Undrar om man kan få tag på vingar utanför seasons.. Jag har ingen lust att levla upp en figur till.

Tar ju inte ens 20 minuter att bli boostad...

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Ravenknight:

Undrar om man kan få tag på vingar utanför seasons.. Jag har ingen lust att levla upp en figur till.

Tar ju inte ens 20 minuter att bli boostad...

Det är helt sant. Men orka.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Dags för expansion nu! Hoppas på lite mer depth ifall de släpper en ny expansion. Just nu är PoE hästlängder före Diablo när det kommer till customization.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Rahxephon:

Känner att jag är klar med Diablo3 och hoppar istället på Grim Dawn, ett jäkligt bra lir.

Riktigt bra spel, tyvärr en del buggar. Verkar inte vara någon vidare support heller.

Kan inte på rak arm säga att jag har stött på några, inte nåt som jag tänkt på. Bortsett då från en del mobs som kan skjuta igenom väggar.


signatur

Miner, don´t shoot!

1
Skriv svar