Oculus Rift börjar säljas i butik - förbokare rasande

Robot
Oculus Rift börjar säljas i butik - förbokare rasande

Efter månader av förseningar prioriterar Oculus butiker istället för sina mest lojala kunder.


Moderator | Testpilot
Oculus Rift börjar säljas i butik - förbokare rasande

Nu är jag inte så insatt i hela grejen men rent spontant känns det riktigt dåligt gjort av dem. Skicka ut headsets till alla förbokare och fundera sedan på att släppa den i butik.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu är jag inte så insatt i hela grejen men rent spontant känns det riktigt dåligt gjort av dem. Skicka ut headsets till alla förbokare och fundera sedan på att släppa den i butik.

Håller med. Vad är annars vitsen med att förboka om man ändå blir den som får tag på enheten sist av alla?

Medlem

Jag är riktigt nöjd med min, men samtidigt riktigt besviken på alla löften de bryter


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Snacka om skjuta sig i foten


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu är jag inte så insatt i hela grejen men rent spontant känns det riktigt dåligt gjort av dem. Skicka ut headsets till alla förbokare och fundera sedan på att släppa den i butik.

Kommer att endast vara en väldigt begränsad upplaga som de säljer i butik.

Känns mer som att det är en deal de gjorde med Best Buy långt innan komponentbristen uppdagades. Skulle de vägra nu så är det väl säkert kontraktbrott.

Medlem

Spontant så känns det som att det kommer kosta mer än det smakar för Oculus att göra på det här viset.

Medlem
Skrivet av nollgrader:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu är jag inte så insatt i hela grejen men rent spontant känns det riktigt dåligt gjort av dem. Skicka ut headsets till alla förbokare och fundera sedan på att släppa den i butik.

Kommer att endast vara en väldigt begränsad upplaga som de säljer i butik.

Känns mer som att det är en deal de gjorde med Best Buy långt innan komponentbristen uppdagades. Skulle de vägra nu så är det väl säkert kontraktbrott.

Kan va så, men ändå bara spekulation. Och även om det stämmer, gör inte saken bättre - man får ju försöka ha lite framförhållning.

Återigen, om det stämmer varför krävde de inte en klausul om att ifall det skulle bli leveransproblem att kontraktets regler då kan tänjas?

Lite koll borde dom ju ändå ha, måste vara riktigt pinsamt att jobba på Facebook/OR just nu känner jag. Som FZ skriver, de har gått ifrån att ha ett så bra rykte man kan ha, till att nästan bli "bovar".

Ovanpå allt detta så låser ju OR en del spel till deras just headset. Något HTC Vive sagt att dom inte tänker göra för sina egna spel (så länge det inte kräver att man ska röra runt på sig eftersom OR's headset inte har den möjligheten ännu).

Men som jag fattat så tänker inte HTC/Valve sätta käppar i hjulen om OR/utvecklare vill stödja sina spel till respektive headset.

Medlem

Profit,Profit,Profit = Facebook vill ha in lite mer cash

MEG
Medlem

Snacka om att de förbokade kunderna blir röv%¤#"! helt otroligt. Vad man kan lära sig av detta är att inte lita på någon, speciellt inte företag och framförallt inte Facebook.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Riktigt roligt att de vill kompensera de som förköpt med att de får förtur till handkontrollerna. Ironi på hög nivå

Ambassadör
Xbox

Haha vilka klåpare. Snart borde väl förbokningshjonen också inse att de stora företagen skiter fullständigt i dem, de fyller bara syftet att visa upp för investerare att det finns en potential. Så snart det är klart så är det bye bye.
Företag som Facebook kunde lika gärna tillverkat landminor, inget förutom vinst betyder någonting alls. Gärna kortsiktig sådan så att kvartalsrapporterna ser bra ut.


signatur

Jump in.

Medlem

Så jävla nice! En riktig känga till alla förbokande satar!

Nu kan man ju bara hoppas att poletten trillar ner hos dem...


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Jag tror härmed vi har något så ovanligt som ett exakt datum på när Valve vann första rundan med consumer versions (även om OR vann devkit-battle), kanske även rond två.

Hur många som fortfarande sitter och väntar jublar över "priority status" på touch? Schesus! Glad att jag för tillfället är tämligen ointresserad. Var väldigt sugen på EVE tills det visade sig vara en arena-shooter, men PSVR kanske det ändå blir. PC-VR är inte aktuellt för min del på ett bra tag. Efter Wii/Move/Kinect har jag bestämt mig för att spela- det gör man sittande med undantag för Guitar Hero.

Särskilt med tanke på att ED tydligen knappt går att spela med VR eftersom texten blir oläslig. Tekniken är inte riktigt där än helt enkelt, men early adopters är ju precis vad vi behöver för att komma dit, så jag tackar er som köper nu.

Medlem

Tror inte Facebook bryr sig så mycket om det alls faktiskt, dom kan ta en liten förlust nu i början, piss i havet för dom. Glömt om 1 år...
Sen tror jag att deras ögon siktar mot ett senare skede då dom ska implementera VR i sociala medier osv. Det är ju där dom räknar med att tjäna pengar främst skulle jag tro.

Medlem

Det sades redan samma dag som preorders öppnade att butiker skulle få ett begränsat antal ex i april (nu blev det maj istället). Känns mest som pöbelmentalitet.

Medlem
Skrivet av Quelor:

Snacka om skjuta sig i foten

Oculus:


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av roob:

Så jävla nice! En riktig känga till alla förbokande satar!

Nu kan man ju bara hoppas att poletten trillar ner hos dem...

Utan dessa jävla SATAR så hade du fått vänta jävligt mye längre på all skit du köper, om det ens hade kommit ut i butik...

Det är alla dessa SATAR som oljar maskineriet!

Medlem

get rewkt alla nubs

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Särskilt med tanke på att ED tydligen knappt går att spela med VR eftersom texten blir oläslig. Tekniken är inte riktigt där än helt enkelt, men early adopters är ju precis vad vi behöver för att komma dit, så jag tackar er som köper nu.

Det där håller jag inte alls med om, jag kör ED med gamla DK2 helt utan problem.

Medlem

Hoppas detta PR fiasko kommer stå dom dyrt.

Medlem

Lade in en brasklapp på Swec, när Rift kunde förbokas, att deras "estimate" leverans-datum brukar vara taget från stjärnhimlen. Därför jag inte förbokade och väntar tills någon av VR kommer till butik. Inget förbeställande. Bara traska ner och köpa ett. Kanske detta sker någon gång till hösten 2016?


signatur

Det var detta...

Medlem

Avbokar min idag, min vive kommer ändå om ett par dagar

OR: Ett fail utan dess like, förbokade inom en halvtimme 6/1. Har fått preliminärt leveransdatum 25/5.

Vive: Bokade 8/4 pengarna har dragits och leverans inom kort.

Medlem

Var som när man för ett antal år sedan förbeställt ett 8800gt på datorbutiken.com och åkte till dreamhack, där de redan sålde dessa kort trots att de inte skulle få dem i lager på ett antal veckor. Snacka om att man blev lagom sur.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Vilket skämt.

Medlem

Förslagsvis hade man sålt dom efter lista, vem förbokade först.

Medlem

Många arga människor. Troligen samma människor som sedan spammar F5 för att förboka Rift 2 samt förbokar varenda Bethesda-spel trots att de aldrig fungerar vid release.

Medlem

Hahaha, det är så dåligt att det inte finns ord att beskriva det!

Skrivet av Quelor:

Snacka om skjuta sig i foten

https://www.youtube.com/watch?v=2urjEixqrzM


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
12
Skriv svar