Nintendo: Gott om spel både vid och efter NX-releasen

Robot
Nintendo: Gott om spel både vid och efter NX-releasen
Medlem
Nintendo: Gott om spel både vid och efter NX-releasen

4 år är ett år kortare än den genomsnittliga livslängden för en konsol så det spelar ingen större roll, det jag är rädd för är att dom inte lärt sig någonting utan släpper maskinen med någon gimmick.
Hoppas på att dom faktiskt har en solid lineup och tredjeparts stöd den här gången. Var lite si och så med det när dom utlovade samma sak med WiiU.

Medlem

Har någon en snabb överblick när alla de stora konsollerna släppts från NES8?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Att de planerar att sälja konsolen med vinst indikerar på att vi inte kommer få se något monster, utan snarare en maskin som mäter sig med PS4 och Xbox One prestandamässigt och som driver upp priset med ytterligare 1000kr pga någon förbannad gimmick. Med andra ord så kommer det bli ännu en flopp eftersom att folk vill ha kraftfulla maskiner med potential idag. En matchmaking-konsol har ingen plats på en marknad där konkurrenterna redan leder med 40 respektive 20 miljoner sålda enheter. Om nu Sony dessutom planerar en 4K-version så är det definitivt kört för Nintendo.

Medlem

Känner mig inte alls hypad av Nintedo NX längre, känners mer som Nintedo nix nada...

Skrivet av BadMrBox:

det jag är rädd för är att dom inte lärt sig någonting utan släpper maskinen med någon gimmick.

och släpper de en "vanlig" maskin så har vi tre likadana konsoler med bara exklusiva spel som skiljer, vilket är tråkigt. Om de inte gör något nytt och innovativt kan de lika gärna bli tredjepartsutvecklare. De två grejerna de har är bra spel och annorlunda tankesätt, Wii U har ju trots allt dubbelt så många bra exklusiva spel som PS4 och Xbone tillsammans.

Medlem

Spådomsförsök: Nya Zelda-spelet flyttas till NX


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag kommer ju inte hänga på låset till affären direkt som jag gjorde med U. Är nog det köp jag ångrat mest de senaste åren.....ja, att jag inte väntade på bättre pris och fler spel på marknaden innan köp alltså.

Medlem
Skrivet av frizzy_takemura:
Skrivet av BadMrBox:

det jag är rädd för är att dom inte lärt sig någonting utan släpper maskinen med någon gimmick.

och släpper de en "vanlig" maskin så har vi tre likadana konsoler med bara exklusiva spel som skiljer, vilket är tråkigt. Om de inte gör något nytt och innovativt kan de lika gärna bli tredjepartsutvecklare. De två grejerna de har är bra spel och annorlunda tankesätt, Wii U har ju trots allt dubbelt så många bra exklusiva spel som PS4 och Xbone tillsammans.

Om den är starkare än/lika stark som Xbone och PS4 så har de ju en stor konkurrensfördel. Då kan de erbjuda både tredjepartsspel och förstapartsspel. Just nu har de bara det senare.
Jag hade nog kunnat köpa Wii U om det även fanns tredjepartsspel till den, och skippade den där gamepadden som höjde priset med rätt så mycket. Jag vill spela med en vanlig hederlig handkontroll utan gimmicks. Speciellt Wiimoten är irriterande att spela med.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av Preed:

Spådomsförsök: Nya Zelda-spelet flyttas till NX

Lite sent ute för att spå något som redan är bekräftat, men du hade rätt i alla fall.
http://www.theverge.com/2016/4/27/11516430/zelda-wii-u-delay-...

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

4 år är ett år kortare än den genomsnittliga livslängden för en konsol så det spelar ingen större roll, det jag är rädd för är att dom inte lärt sig någonting utan släpper maskinen med någon gimmick.
Hoppas på att dom faktiskt har en solid lineup och tredjeparts stöd den här gången. Var lite si och så med det när dom utlovade samma sak med WiiU.

Fast man känner ju inget jättesug efter en ytterligare ps4/xbone-variant som kan köra samma spel som pc fast med lägre upplösning och sämre framerate. Hade de släppt ett metroidspel på WiiU hade jag nog köpt en, nu blev det aldrig något annat mario kart och 3d world som fick mig att överväga den alls. Fast jag ska erkänna att jag fortfarande är sugen på Mario Kart trots dödsdomen.

Medlem
Skrivet av Preed:

Spådomsförsök: Nya Zelda-spelet flyttas till NX

som jag förstått det så släpps det till båda?

Medlem
Skrivet av m4gnify:
Skrivet av Preed:

Spådomsförsök: Nya Zelda-spelet flyttas till NX

som jag förstått det så släpps det till båda?

Ja, det kommer till båda. Förmodligen är NX en av anledningarna till att dom sköt upp releasen igen.

Medlem
Skrivet av frizzy_takemura:
Skrivet av BadMrBox:

det jag är rädd för är att dom inte lärt sig någonting utan släpper maskinen med någon gimmick.

och släpper de en "vanlig" maskin så har vi tre likadana konsoler med bara exklusiva spel som skiljer, vilket är tråkigt.

...Som förr i tiden menar du?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Wii U är nog enda konsollen jag varit riktigt besviken över att jag lagt pengar på.

1 nytt halvdant 3d-mariospel, ny Super Mario Kart, ny Zeld... ja just ja, den kommer i en bättre version till nästa konsol.

Konsollens bästa spel var nog gamla hederliga 2d-mario i New Super Mario Bros Wii U.

Det är spelen som intresserat mig... ser man tillbaka till Nintendos historia under 8/16/64bitars-tiden så har det gått utför något förskräckligt.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Wii U är nog enda konsollen jag varit riktigt besviken över att jag lagt pengar på.

1 nytt halvdant 3d-mariospel, ny Super Mario Kart, ny Zeld... ja just ja, den kommer i en bättre version till nästa konsol.

Konsollens bästa spel var nog gamla hederliga 2d-mario i New Super Mario Bros Wii U.

Det är spelen som intresserat mig... ser man tillbaka till Nintendos historia under 8/16/64bitars-tiden så har det gått utför något förskräckligt.

Utan att äga konsolen själv, skulle jag säga att Super Mario Maker är det bästa spelet till Wii U. Har gett många roliga timmar på Twitch.

1
Skriv svar