Slut på all ångest – nytt Dawn of War har bekräftats av Sega!

Medlem

Under lång tid har jag sagt att det finns två spel som kommer få mina ögon stora som tefat

DoW 3 och Red DeaD 3

One down, one to go!


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Underbart!
Hoppas på en blandning av ettan å tvåan. Basbyggandet i ettan var kul men kan klara mig utan det bara det blir stora arméer så blir jag nöjd
Tvåan gillade jag men var för få enheter tyckte jag. Vill ha massiva arméer som vräker sig mot varann

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Fan vad Warhammer det är nu för tiden. Jag vill ha CoH 3!

Fast varför det? CoH 2 lever ju och utvecklas. Man skulle ju kunna få bättre optimering, visst, men vad annars tänker du att du saknar?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av schamp0:
Skrivet av Mirage:

Clickbait, inget är bekräftat. Det är väldigt troligt ja, men inte bekräftat.

Innan det är bekräftat = spekulation.

Clickbait blablabla...börjar blir så larvigt hur vissa håller på här. Ska FZ kanske sluta skriva om spelrelaterade nyheter och rykten?

Jag tror du behöver öva på läsförståelse.


signatur

I drank what?

Medlem

Hade varit nice med ett nytt Dawn Of War! Varför vill alla ha tillbaka Basbyggandet från de första spelen?

Gillade Dawn Of War 2 med endast ett par trupper till sitt förfogande då man fick tänka taktiskt och inte rusa in i strid utan att veta vad som är bäst i de olika situationerna.

Medlem
Skrivet av Algoroth:

Hade varit nice med ett nytt Dawn Of War! Varför vill alla ha tillbaka Basbyggandet från de första spelen?

Gillade Dawn Of War 2 med endast ett par trupper till sitt förfogande då man fick tänka taktiskt och inte rusa in i strid utan att veta vad som är bäst i de olika situationerna.

Jag håller med dig och RTS är en av mina favoritgengrar. Jag tror det handlar om vad man var van vid. Om man kommer från ettan och tyckte den var rolig så blev det nog en stor förändring. Jag började spela DoW2 och gick sen till DoW och jag tyckte DoW2 var oändligt mycket bättre, även fast basbyggande normalt sett är en naturlig del av RTS. I de spelen som sen följde som inte hade basbyggande (World in Conflict e t c) så fick man för sig att kalla dessa spel för Real Time Tactical (RTT) i stället. En klassificering som inte nådde popularitet för sen har jag sällan sett folk använda den. Man säger RTS och vissa har inget basbyggande helt enkelt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

När ett spel har basbyggande har man mer kontroll över vad som händer i i spelet, vilket innebär att det finns mer utrymme för att göra bort sig, det finns ett högre tak. Tech strike t ex.
Jag har inget emot RPG och spel med loot, men det var kanske inte vad jag väntade mig av Dawn of War-serien.

12
Skriv svar