Nu har vi ett datum för Dishonored II

Robot
Medlem
Nu har vi ett datum för Dishonored II

Nytt Dark Messiah PLSSSSS!

Medlem

Jaa! Kul och höra att det släpps i år! Har längtat så på ett riktigt spel utan massa halvbakade level-up-system med fåniga unlocks samt game credits, in-game shops, DLC vapen och halvtaskig multiplayer.

Nu vet jag ju inte hur det kommer bli i Dishonored 2, men om man ska utgå från originalet så var belömningen att spela själva spelet och hitta runes som man kan använda för att uppgradera vad man ville - när man kunde!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Ambassadör
Xbox

Dishonored var ett jävligt bra lir.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag vet inte varför men gillade inte dishonored alls.
Kan inte säga vad som var dåligt men det kändes som man spelat det förr och man tappade lusten. Jag brukar inte quitta spel som jag påbörjat (slöseri imo)men Dishonored var ett av få.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

You and me both, Calle. Dishonored är mitt go-to spel när man pratar om de bästa spelen som gjorts den här sidan av 2010. Så otroligt välpolerat, vackert och roligt.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag vet inte varför men gillade inte dishonored alls.
Kan inte säga vad som var dåligt men det kändes som man spelat det förr och man tappade lusten. Jag brukar inte quitta spel som jag påbörjat (slöseri imo)men Dishonored var ett av få.

Kände precis likadant som dig när jag först köpte det (Förköp tillochmed). Kommer ihåg att jag tyckte det var svårt att komma in i och även att man inte fick något bra "flow" när jag lirade i o med alla olika abilitys, teleport, crossbow, smyga, ta över folk osv, så spelade heller aldrig klart det.
Men satte mig ner med det så sent som förrra veckan och bara tog det för vad det var, ändrade om lite keybinds och kände direkt att det var 10 gånger bättre.

Spelade ganska mixat med en del smyga omkring på hustaken eller bara in och kötta fullständigt. Även om storyn kanske inte var den bästa eller mest orginella så kan jag helt klart säja att det var värt att ge det ett försök igen!

Medlem

Dishonored är verkligen en favorit. Väldigt unikt, mycket känsla och välgjort. Hoppas 2:an kan hålla samma klass

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Molotov:

Jag vet inte varför men gillade inte dishonored alls.
Kan inte säga vad som var dåligt men det kändes som man spelat det förr och man tappade lusten. Jag brukar inte quitta spel som jag påbörjat (slöseri imo)men Dishonored var ett av få.

Jag körde det som smygarspel utan att ta död på någon alls, det kändes mest "rätt" för att framhäva spelets kvaliteter. Började med att kötta, men det var för enkelt och inte så spännande... Att helt undvika upptäckt var klurigare och spelet blev bättre.


signatur

Jump in.

Testpilot

Ja förra releasedatumet som var "Juni" verkade helt uppåt väggarna fel .

Medlem

Gillade Dishonored nästan lika mycket som jag gillade Deus Ex: Human Revolution. Liknande spel med fantastisk story och stämning, men ändå så väldigt olika.
Och uppföljarna till båda dessa spel kommer alltså ut senare delen av detta år. Blir svårt att välja! Äsch, får köpa båda! ...Och så ska man skaffa Battlefield 5 också.i höst. Hur ska man ha tid!

Medlem
Skrivet av SnelHest:

Nytt Dark Messiah PLSSSSS!

Diggade verkligen combat-systemet med tex svärd och sköld i Dark Messiah så en uppföljare med samma känsla har man ju sett fram emot i typ nio år nu
Funkar det på liknande sätt i Dishonored?

Testpilot
Skrivet av brunnlake:
Skrivet av SnelHest:

Nytt Dark Messiah PLSSSSS!

Diggade verkligen combat-systemet med tex svärd och sköld i Dark Messiah så en uppföljare med samma känsla har man ju sett fram emot i typ nio år nu
Funkar det på liknande sätt i Dishonored?

Törs inte svara 100% då jag lade ner max 30 minuter i Dark Messiah och har ytterst svaga minnen av att kasta eldbollar.
Iallafall är det 1a person och nej du har ingen sköld , dock kniv och olika övernaturliga förmågor som du själv utvecklar under spelet. Valet mellan brutalt våld eller smygande är upp till dig.

Äntligen!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av brunnlake:
Skrivet av SnelHest:

Nytt Dark Messiah PLSSSSS!

Diggade verkligen combat-systemet med tex svärd och sköld i Dark Messiah så en uppföljare med samma känsla har man ju sett fram emot i typ nio år nu
Funkar det på liknande sätt i Dishonored?

Törs inte svara 100% då jag lade ner max 30 minuter i Dark Messiah och har ytterst svaga minnen av att kasta eldbollar.
Iallafall är det 1a person och nej du har ingen sköld , dock kniv och olika övernaturliga förmågor som du själv utvecklar under spelet. Valet mellan brutalt våld eller smygande är upp till dig.

Ah. Nu minns jag varför jag inte köpte Dishonored. Har svårt för just trolleri (gick att undvika till viss del i DM) och det verkar spela en ganska central roll i Dishonored. För några år sedan hade jag nog köpt spelet ändå men idag sållar jag bort även spel jag sett fram emot en lång tid om de på någon punkt inte verkar passa mig (The Witness, Witcher 3, Skyrim mfl.)
Men jag kommer definitivt hålla koll på Dishonored 2!

Testpilot
Skrivet av brunnlake:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av brunnlake:
Skrivet av SnelHest:

Nytt Dark Messiah PLSSSSS!

Diggade verkligen combat-systemet med tex svärd och sköld i Dark Messiah så en uppföljare med samma känsla har man ju sett fram emot i typ nio år nu
Funkar det på liknande sätt i Dishonored?

Törs inte svara 100% då jag lade ner max 30 minuter i Dark Messiah och har ytterst svaga minnen av att kasta eldbollar.
Iallafall är det 1a person och nej du har ingen sköld , dock kniv och olika övernaturliga förmågor som du själv utvecklar under spelet. Valet mellan brutalt våld eller smygande är upp till dig.

Ah. Nu minns jag varför jag inte köpte Dishonored. Har svårt för just trolleri (gick att undvika till viss del i DM) och det verkar spela en ganska central roll i Dishonored. För några år sedan hade jag nog köpt spelet ändå men idag sållar jag bort även spel jag sett fram emot en lång tid om de på någon punkt inte verkar passa mig (The Witness, Witcher 3, Skyrim mfl.)
Men jag kommer definitivt hålla koll på Dishonored 2!

Synd , spelet är jättekul och det är byggt på att du öppet kan spela även utan att använda de mesta. Har för mig det finns achievments för att köra utan att lägga poäng i sina skillträd.

1
Skriv svar