Vill du spela CoD 4: Modern Warfare Remastered? 900 kr tack!

Medlem

Till detta pris kräver jag att det kommer med advanced fish AI.

Medlem

FYYYYYYFAN så lite som har hänt på grafikfronten sen 2007. Detta börjar bli löjligt.

Medlem
Skrivet av MarMan Hollow:

FYYYYYYFAN så lite som har hänt på grafikfronten sen 2007. Detta börjar bli löjligt.

Så länge korkskallar köpert kommer lite hända tyvärr.

Medlem
Medlem

Jahapp. Inte för jag har nått intresse i det atm ändå men. Det kommer bara leda till en sak.


signatur

Nämen!

Inaktiv

Nej jag vill inte betala för samma spel igen.

Medlem

När man ser Cod4 får man minne av call of duty spelen var bra.


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Skribent

Visst är det ett grymt spel, men så jävla bra är det inte. För det priset kan jag åka till FZ-kontoret, spela spelet och knäcka Calle i en rap battle.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Freffo:

Det är rätt så otroligt höga priser för AAA spelen idag.

Kan varmt tipsa om att vänta med att inte köpa spel på releasen av väldigt många anledningar. Vänta några månader till ett år.

Fast varför vänta om de skulle vara något jag vill ha nu.. men visst. Cod känns tyvärr rätt uttjatat, gillade spelen fram t.o.m 4an så skulle absolut kunna tänka mig remasteren.

Mw2 var spelet då allt gick fel med PC.

Medlem

ISO-demot lär man köra.
Har inte köpt ett COD spel sen MW och kommer inte göra det heller. Helt idiotiskt att göra det i min mening.

Inaktiv

Lovar att det kommer att släppas fristående ett tag när försäljningssiffrorna börjat dala efter release och det vet planerar dom på.

Redaktör
Skrivet av Johan Olander:

Visst är det ett grymt spel, men så jävla bra är det inte. För det priset kan jag åka till FZ-kontoret, spela spelet och knäcka Calle i en rap battle.

Två av tre rätt.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av SorbP:
Skrivet av Veshir:
Skrivet av Freffo:

Det är rätt så otroligt höga priser för AAA spelen idag.

Kan varmt tipsa om att vänta med att inte köpa spel på releasen av väldigt många anledningar. Vänta några månader till ett år.

Inte för att jag är något fan till dagens priser på AAA spel... men historiskt sett, samt med inflation inräknad, så är väl spelen (iaf basversionen av dem) generellt sett betydligt billigare idag än vad de var på 90-talet,

Stämmer man kunde få betala 6-700 kr för PC spel innan. Mest pga begränsade återförsäljare.

Om mitt minne står mig bi kostade Pac-Man till Atari 2600 i trakterna av 500 kr eller mer i början av 80-talet. Det är 1200-1500 kr idag.

Det är dock farligt att göra en direkt jämförelse. Spelen från den eran kodades i stort i maskinkod direkt på grund av lite minne och plats. Så även om de var betydligt enklare så behövdes det bättre programmerare. Det och faktumet att de inte kunde faktorera på några våldsamma försäljningsvolymer drev upp priserna. När de idag gör spel har de dels bättre verktyg, betydligt enklare att hitta folk som kan programmera samt för många av de här AAA-titlarna så räknar de med miljontals kopior i försäljning. Och med tanke på att de idag har tillgång till den digitala nedladdningen så blir dessutom distributionspriset väldigt lågt. Min poäng är att spelen borde vara mycket billigare idag än vad de är. Speciellt med tanke på att Nästjen skulle göra det så mycket enklare crossplatform . Att de sedan har !23%&" upp hela idén är ju inte vårt fel och det smakar lite illa i munnen när de hade mage att höja priserna med 10 Euro direkt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Redaktör
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av SorbP:
Skrivet av Veshir:
Skrivet av Freffo:

Det är rätt så otroligt höga priser för AAA spelen idag.

Kan varmt tipsa om att vänta med att inte köpa spel på releasen av väldigt många anledningar. Vänta några månader till ett år.

Inte för att jag är något fan till dagens priser på AAA spel... men historiskt sett, samt med inflation inräknad, så är väl spelen (iaf basversionen av dem) generellt sett betydligt billigare idag än vad de var på 90-talet,

Stämmer man kunde få betala 6-700 kr för PC spel innan. Mest pga begränsade återförsäljare.

Om mitt minne står mig bi kostade Pac-Man till Atari 2600 i trakterna av 500 kr eller mer i början av 80-talet. Det är 1200-1500 kr idag.

Det är dock farligt att göra en direkt jämförelse. Spelen från den eran kodades i stort i maskinkod direkt på grund av lite minne och plats. Så även om de var betydligt enklare så behövdes det bättre programmerare. Det och faktumet att de inte kunde faktorera på några våldsamma försäljningsvolymer drev upp priserna. När de idag gör spel har de dels bättre verktyg, betydligt enklare att hitta folk som kan programmera samt för många av de här AAA-titlarna så räknar de med miljontals kopior i försäljning. Och med tanke på att de idag har tillgång till den digitala nedladdningen så blir dessutom distributionspriset väldigt lågt. Min poäng är att spelen borde vara mycket billigare idag än vad de är. Speciellt med tanke på att Nästjen skulle göra det så mycket enklare crossplatform . Att de sedan har !23%&" upp hela idén är ju inte vårt fel och det smakar lite illa i munnen när de hade mage att höja priserna med 10 Euro direkt.

Det är sant.

Samtidigt är utgångspunkten lite fel när man diskuterar priser och prisökning för spel. Diskussionen brukar utgå ifrån hur mycket spelen kostar att ta fram, men det är ju ganska oväsentligt för hur mycket de kostar i butik. Säljer man en produkt tar man det pris folk är beredda att betala; en bedömning av hur mycket man kan ta för spelet innan det påverkar försäljningsvolymen. Det finns få skäl att sänka priset om man gör mer pengar på ett högre pris.

Prisutvecklingsdiskussionen är ändå ganska intressant. Priserna för framförallt pc-spel har legat ganska still i åtminstone 15-20 år, och med DLC, specialversioner, season pass och bantat innehåll i grundversionerna höjs priserna utan att det är lika uppenbart för kunderna - spelet kostar ju fortfarande "bara" 400-600 kr, även om slutpriset för den som köper allt kan bli det dubbla.


signatur
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Activision kommer släppa det fristående, bara att vänta lite.
Dom gör knappast en remake på hela Cod4 bara för folk som köper någon sorts delux-utgåva av Cod99, vilket dom flesta inte kommer göra.

hade tänkt säga exakt samma som dig, infinite warfare verkade inte alls tilltalande, av trailern att döma (vilket jag aldrig annars bruka göra) så kändes allt bara rejält överdrivet.

Bättre att vänta på en fristående version utav cod 4 remastered som dom garanterat till slut kommer släppa, nu vill dom väl bara att man ska punga ut dyra summor för att locka först

12
Skriv svar