Steam har gjort användarnas recensioner mer aktuella

Robot
Steam har gjort användarnas recensioner mer aktuella
Medlem
Steam har gjort användarnas recensioner mer aktuella

Tror dom största spel jag sett med väldigt låga betyg är Doom 4 Beta och Sacred 3, finns säkert fler. Fast dom där två var riktiga sänken.

Sedan finns det så klart sådan spel som har sjukt höga betyg, valvs egna, Torchlight 2 och några andra indiespel...

Edit: Doom 4


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tror dom största spel jag sett med väldigt låga betyg är Doom 3 Beta och Sacred 3, finns säkert fler. Fast dom där två var riktiga sänken.

Sedan finns det så klart sådan spel som har sjukt höga betyg, valvs egna, Torchlight 2 och några andra indiespel...

Gissar att du menar doom 4 :). Doom 3 var innan stram etablerats

Medlem

Kan dom inte markera "För en tidigare version" som i t ex Google Play? Så om det kommer en uppdatering med större ändringar och/eller tillägg, så syns det direkt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag tycker communitybetygen i Steam är rätt sämst för att bedömma om det är ett bra spel man skulle gilla.

Det känns som ett bra spel mycket väl kan ha svinlåga betyg för att det nyss släpptes en patch som communityt inte gillat eller att företaget typ skaffat en ny CEO som folk inte gillar eller whatever.


signatur

subterranean homesick alien

Det är väl bra tänker jag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Hipshot:

Tror dom största spel jag sett med väldigt låga betyg är Doom 3 Beta och Sacred 3, finns säkert fler. Fast dom där två var riktiga sänken.

Sedan finns det så klart sådan spel som har sjukt höga betyg, valvs egna, Torchlight 2 och några andra indiespel...

Gissar att du menar doom 4 :). Doom 3 var innan stram etablerats

Gissar att du menar Steam :). Stram som företag sysslar inte med spel överhuvudtaget.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tycker att man borde kunna se betyg redan på framsidan utan att behöva trycka på produkten.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det är väl bra tänker jag.

Håller med, många gånger avgör ett eventuellt köp för mig baserat på recensioner folk givit i Steam.

Avstängd
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Hipshot:

Tror dom största spel jag sett med väldigt låga betyg är Doom 3 Beta och Sacred 3, finns säkert fler. Fast dom där två var riktiga sänken.

Sedan finns det så klart sådan spel som har sjukt höga betyg, valvs egna, Torchlight 2 och några andra indiespel...

Gissar att du menar doom 4 :). Doom 3 var innan stram etablerats

Steam är faktiskt ganska exakt ett år äldre än Doom 3

Medlem

För att skriva en rescension på Steam borde det krävas författaren har uppnått ett visst antal timmar (10?) med den aktuella produkten på sitt steam konto.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Hipshot:

Tror dom största spel jag sett med väldigt låga betyg är Doom 3 Beta och Sacred 3, finns säkert fler. Fast dom där två var riktiga sänken.

Sedan finns det så klart sådan spel som har sjukt höga betyg, valvs egna, Torchlight 2 och några andra indiespel...

Gissar att du menar doom 4 :). Doom 3 var innan stram etablerats

Gissar att du menar Steam :). Stram som företag sysslar inte med spel överhuvudtaget.

Gissar att du menar Ram :). Stram fungerar inte ihop med en processor.

Medlem
Skrivet av Soulless:

För att skriva en rescension på Steam borde det krävas författaren har uppnått ett visst antal timmar (10?) med den aktuella produkten på sitt steam konto.

Problemet med det är ju att det finns väldigt korta spel, 1-4 timmar, som också ska recenseras.

Medlem
Skrivet av Soulless:

För att skriva en rescension på Steam borde det krävas författaren har uppnått ett visst antal timmar (10?) med den aktuella produkten på sitt steam konto.

Det där är jävligt svårt för vad som är tillräckligt länge, vem ska bestämma det? Vissa är snabbare än andra. Det står ju hur många timmar man spelat spelet i fråga på varje recesion. Man får ju utöver det basera en egen uppfattning kring recensionen om det är tillräckligt, eller inte beroende på hur pass detaljerad recensionen är.

Medlem

Har skrivit två recensioner på steam. Ena på Lord of the Rings Online och den andra minns jag inte just nu.

Min Lord of the Rings Online recension är nästan i toppen för "hjälpsamma". Men jag var väldigt personlig när jag skrev den, utgår mest från hur jag känner när jag spelar/spelade det och är väldigt kritisk. Dock jag är inte en av dem som vara skriver "This game sucks". Det är bara destruktiv feedback när man vill leverera konstruktiv feedback, sen om den är negativ eller positiv det kvittar imo.

Sen om den är hjälpsam det vet jag inte.

Dock, jag tar steam recensioner med en nypa salt.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Har skrivit två recensioner på steam. Ena på Lord of the Rings Online och den andra minns jag inte just nu.

Min Lord of the Rings Online recension är nästan i toppen för "hjälpsamma". Men jag var väldigt personlig när jag skrev den, utgår mest från hur jag känner när jag spelar/spelade det och är väldigt kritisk. Dock jag är inte en av dem som vara skriver "This game sucks". Det är bara destruktiv feedback när man vill leverera konstruktiv feedback, sen om den är negativ eller positiv det kvittar imo.

Sen om den är hjälpsam det vet jag inte.

Dock, jag tar steam recensioner med en nypa salt.

Så länge man skriver varför man tycker en viss sak, så är väl all kritik - både positiv och negativ - bra/hjälpsam. Även om den är subjektiv, så är det till nytta så länge som man motiverar sig.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Ambassadör
Xbox

Recensionerna på Steam är bra. Som vanligt får man ju idka källkritik när man läser dem och göra sin research innan man köper ett spel. Vem har skrivit, kan personen stava, hur länge har personen spelat spelet i fråga och när skrevs recensionen är ju relevanta saker att titta på.

Att Steam nu förenklar/förtydligar sitt system är väl helt i linje med sjunkande PISA-resultat.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Hipshot:

Tror dom största spel jag sett med väldigt låga betyg är Doom 3 Beta och Sacred 3, finns säkert fler. Fast dom där två var riktiga sänken.

Sedan finns det så klart sådan spel som har sjukt höga betyg, valvs egna, Torchlight 2 och några andra indiespel...

Gissar att du menar doom 4 :). Doom 3 var innan stram etablerats

Ja, Doom 4, det är så keckigt att jag glömt vad det hette...

Det heter ju inte ens Doom 4, det är ju problemet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Soulless:

För att skriva en rescension på Steam borde det krävas författaren har uppnått ett visst antal timmar (10?).

Jag tycker man borde kräva motsvarande IQ också.

Medlem

SEGA och CA klappar händerna. Nu kan de släppa buggiga spel som får bra recensioner på framsidan efter ett halvår.

Medlem
Skrivet av telison:
Skrivet av Soulless:

För att skriva en rescension på Steam borde det krävas författaren har uppnått ett visst antal timmar (10?).

Jag tycker man borde kräva motsvarande IQ också.

10 timmars spel = minst 10 IQ? Då blir det ingen förändring från idag...


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Preed:

Jag tycker communitybetygen i Steam är rätt sämst för att bedömma om det är ett bra spel man skulle gilla.

Det känns som ett bra spel mycket väl kan ha svinlåga betyg för att det nyss släpptes en patch som communityt inte gillat eller att företaget typ skaffat en ny CEO som folk inte gillar eller whatever.

Steam är inget community som sådant. Det är folk från hela världen, hur många som helst. De har inte synkat sina åsikter med varandra. Steams användarbetyg står högst i rang för mig.

Skrivet av telison:
Skrivet av Soulless:

För att skriva en rescension på Steam borde det krävas författaren har uppnått ett visst antal timmar (10?).

Jag tycker man borde kräva motsvarande IQ också.

Och att man stavar helt korrekt, meningsbygger korrekt, har en tydlig röd tråd och balanserar bra och dåliga sidor.

Annars borde man inte få skriva vad man tycker. Det kan ju inte krävas att läsaren själv ska tänka efter eller välja vilka recensioner som läses eller värderas.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar