Windows 10. Vad fan är det frågan om?

Medlem
Windows 10. Vad fan är det frågan om?

Nu kommer ytterligare ett dyngproblem från mig,

Jag försöker öppna bild-filer på datorn men nu står det "foton kan inte öppnas med det inbyggda administratörskontot"

Vafan är det frågan om nu? Googlar jag, hittar jag inget relevant heller ,vet inte vad jag ska göra -.-

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Ett tips när man söker på tekniska frågor, är att söka på engelska.

Hittade denna länken. Gäller dock windows 8 men borde funka lika bra.
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-wi...


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av totte1015:

Nu kommer ytterligare ett dyngproblem från mig,

Jag försöker öppna bild-filer på datorn men nu står det "foton kan inte öppnas med det inbyggda administratörskontot"

Vafan är det frågan om nu? Googlar jag, hittar jag inget relevant heller ,vet inte vad jag ska göra -.-

Frågan är ju också varför du kör på svenska?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av totte1015:

Nu kommer ytterligare ett dyngproblem från mig,

Jag försöker öppna bild-filer på datorn men nu står det "foton kan inte öppnas med det inbyggda administratörskontot"

Vafan är det frågan om nu? Googlar jag, hittar jag inget relevant heller ,vet inte vad jag ska göra -.-

Frågan är ju också varför du kör på svenska?

För att jag är svensk?

Och nej jag har inte en IQ på 40 och kan bara säga "hej how mår you?"

Jag kan engelska bra men föredrar då fan att ha mitt egna språk på min egna dator till mesta mån det går gällande Windows, sedan i spel är en helt annan femma

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Ett tips när man söker på tekniska frågor, är att söka på engelska.

Hittade denna länken. Gäller dock windows 8 men borde funka lika bra.
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-wi...

Gjorde allt detta precis, ingen skillnad alls, bara när jag kör första commandot så får jag "ms-windows-store:PurgeCaches

Ogiltligt värde för registret"

Dynga

Moderator | Testpilot
Skrivet av totte1015:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av totte1015:

Nu kommer ytterligare ett dyngproblem från mig,

Jag försöker öppna bild-filer på datorn men nu står det "foton kan inte öppnas med det inbyggda administratörskontot"

Vafan är det frågan om nu? Googlar jag, hittar jag inget relevant heller ,vet inte vad jag ska göra -.-

Frågan är ju också varför du kör på svenska?

För att jag är svensk?

Och nej jag har inte en IQ på 40 och kan bara säga "hej how mår you?"

Jag kan engelska bra men föredrar då fan att ha mitt egna språk på min egna dator till mesta mån det går gällande Windows, sedan i spel är en helt annan femma

Varför måste du svära hela tiden? Likadant när man spelade med dig X antal gånger också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av totte1015:

Nu kommer ytterligare ett dyngproblem från mig,

Jag försöker öppna bild-filer på datorn men nu står det "foton kan inte öppnas med det inbyggda administratörskontot"

Vafan är det frågan om nu? Googlar jag, hittar jag inget relevant heller ,vet inte vad jag ska göra -.-

Frågan är ju också varför du kör på svenska?

För att jag är svensk?

Och nej jag har inte en IQ på 40 och kan bara säga "hej how mår you?"

Jag kan engelska bra men föredrar då fan att ha mitt egna språk på min egna dator till mesta mån det går gällande Windows, sedan i spel är en helt annan femma

Varför måste du svära hela tiden? Likadant när man spelade med dig X antal gånger också.

Haha, minns inte ens dig, men jag är den jag är, behöver inte gå på personliga saker men ja, jag svär relativt mycket i vissa sammanhang

@Blackhawk, det fungerade till viss del, dock så fungerar fortfarande inte AppStore :/

Medlem

Hur ser problematiken ut nu då?

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:

Hur ser problematiken ut nu då?

Nu funkar bilder att öppna, nu är det dock App Store problemet kvar, nämnde det inte men, jag kan inte öppna Store butiken som finns på Windows 10, gjort samma där, googlat, hittat lite regedit saker men inget funkar

Där nämns även denna skiten med inbyggt adminkonto som inte funkar och så

Medlem

Det står alltså att app store inte kan öppnas med det inbyggda admin kontot?

Känns dock som det man gjorde på sidan jag länkade skulle fixa det med.

Vet inte riktigt hur man ska fixa app store problemet.

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:

Det står alltså att app store inte kan öppnas med det inbyggda admin kontot?

Känns dock som det man gjorde på sidan jag länkade skulle fixa det med.

Vet inte riktigt hur man ska fixa app store problemet.

Nja, det står inget alls, klickar jag på Store knappen så händer verkligen ingenting :/

Medlem

Vill du ha ett bra tips som alltid bruka hjälpa? Installera om Windows


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Vill du ha ett bra tips som alltid bruka hjälpa? Installera om Windows

Då måste man ju installera om hela datorn -.-

Medlem

Alltid nice att ha ett fresh windows vettu Brukar installera om varannan månad typ o.o


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Okej så, utöver detta så är det fortfarande detta:

VARFÖR kan jag inte få ha kontroll över min egen dator??

Jag har STÄNGT AV UAC, men ändå dyker detta upp för VARTENDA fil som ligger på C disken, vaaarför!?

Medlem

Kan ju alltid testa super admin

http://www.thewindowsclub.com/activate-windows-super-administ...

Tror däremot att skrivbordet kommer att vara tomt om man går in på den. Kanske det är värt för att få slut på alla problem.

Alternativt stänga av admin approval mode helt.

http://www.thewindowsclub.com/elevated-privileges-windows

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:

Kan ju alltid testa super admin

http://www.thewindowsclub.com/activate-windows-super-administ...

Tror däremot att skrivbordet kommer att vara tomt om man går in på den. Kanske det är värt för att få slut på alla problem.

Alternativt stänga av admin approval mode helt.

http://www.thewindowsclub.com/elevated-privileges-windows

Tack så mycket för länkarna, det verkar vara rätt sorts guider jag söker, relativt avancerat och inget som en vanlig svensson ger sig in på, meeeen liksåförbannat så får jag det meddelandet jag visade tidigare efter att ha gjort ALLT detta

Medlem

Om du högerklickar C: \ > Egenskaper > Säkerhet. Har du full access på ditt konto? Även under avancerat?

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:

Om du högerklickar C: \ > Egenskaper > Säkerhet. Har du full access på ditt konto? Även under avancerat?

Japp, men inte "särskilda behörigheter"

Den kan jag inte ens aktivera

Medlem

Hur ser det ut med filen/mappen den ligger i du försöker flytta? Antar att du uppgradera från ett äldre operativsystem? Kan va så att man behöver gå in och ändra ownership på dom.

Medlem

Ett tips är att partitionera upp hårddisken så du enbart kör windows på en del och resten på en annan. Då kan man formatera/ominstallera utan att tappa luften.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Ett tips är att partitionera upp hårddisken så du enbart kör windows på en del och resten på en annan. Då kan man formatera/ominstallera utan att tappa luften.

Bästa man kan göra. Jag installerar om Win och Linux hela tiden så utan det där du skev så skulle det varit en mardröm


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Partionera om HDD så du får en backup partition, eller skaffa extern HDD/SSD/USB Pinne och ha allt allt viktigt på. Jag är extremt noga med vad som finns på min dator, angränsandes OCD. Blåser om den någon gång i månaden och installerar aldrig något som inte behövs.

Ibland är den tråkigaste lösningen också den smidigaste.


signatur

MSI Xpower Z170A Titanium Ed. | 6700K @ Stock | NH-D15 [Push/Pull] | 32GB DDR4 2133mhz | GigaByte GTX 1080Ti 11GB | 2x 250GB Samsung EVO 850 | 4TB blandad lagring | Corsair Gaming Sabre RGB | Asus Cerberus MK II | 2x Samsung U28E590D 28" 3840 x 2160 + AOC AGON AG271QG

[Unknown] på Discord

1
Skriv svar