Läsarna har talat - vi vill ha andra världskriget i nästa Battlefield

Robot
Läsarna har talat - vi vill ha andra världskriget i nästa Battlefield

På fredag får vi se om Dice uppfyller våra önskningar.

#dice, #battlefield-5-2


Medlem
Läsarna har talat - vi vill ha andra världskriget i nästa Battlefield

Jag lade min röst på Vietnam. Battlefield: Bad Company 2 - Vietnam var enligt mig det bästa Battlefield-spelet. Synd bara att det var såpass litet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Hade också helst sett att det utspelade sig under vietnamkriget, men ww2 skulle sitta fint det med!

Medlem

Ja Bad Company var riktigt skoj men hoppas på WW2 nu. Är kräkless på nära framtid/rymdkrig.

Medlem

Hade varit intressant att se ett första världskriget BF.

Medlem

Hoppas att det blir med pirater.

Releasehästryttare

ge oss ww2 i bf och båtar i warthunder

Medlem
Skrivet av Rior:

Hade varit intressant att se ett första världskriget BF.

Japp, ligga i skyttegravar hela tiden och kasta gas granater mot motståndaren.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

MEG
Medlem

hade röstat på finska vinterkriget eller fortsättningskriget och att man då spelar som finne (naturligtvis).


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag lade min röst på Vietnam. Battlefield: Bad Company 2 - Vietnam var enligt mig det bästa Battlefield-spelet. Synd bara att det var såpass litet.

Ett full-skaligt ny Battlefield Vietnam hade vart guld. Tillräckligt "modern" för att ha moderna vapen, jetplan, helis m.fl, men tillräckligt "gammal" för att fortfarande ha åtkomst till klassiska vapen och propeller-plan.

Men kärleken kommer alltid finnas kvar till BF1942, så en ny WW2 Battlefield titel hade vart att föredra.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag lade min röst på Vietnam. Battlefield: Bad Company 2 - Vietnam var enligt mig det bästa Battlefield-spelet. Synd bara att det var såpass litet.

Hoppas på samma som dig! fast inte så troligt. Vem vet vi kanske får Battlefield: Star Trek! med DLC som "J.J Abrams Extra explosions" och "Shaky cam extream"

Medlem

Andra världskriget skulle jag vilja se, men skulle helst inte vilja spela som yankare igen. Som en annan medlem sa, spela som en finländare under vinterkriget skulle vara cool (eller som en svensk frivillig).
Vietnam och Korea skulle jag också vilja se.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Andra världskriget skulle jag vilja se, men skulle helst inte vilja spela som yankare igen. Som en annan medlem sa, spela som en finländare under vinterkriget skulle vara cool (eller som en svensk frivillig).
Vietnam och Korea skulle jag också vilja se.

Medal of Honor: Warfighter var ju ganska intressant i hur man kunde spela som soldater från många länders specialförband. Något sådant skulle jag gärna tänka mig för Battlefield också.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

WW2, Rush Mode alá Bad Company 2, Destruction alá Bad Company 2, Normandie, Intåget i Berlin, Stalingrad, Pacific. Frostbite 4.0.

Behövs mer?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

WW2, Rush Mode alá Bad Company 2, Destruction alá Bad Company 2, Normandie, Intåget i Berlin, Stalingrad, Pacific. Frostbite 4.0.

Behövs mer?

Jag gillar sättet du tänker på. Bad Company 2 hade nog bland det bästa i form av Destruction. "Levolution" a la BF3/BF4 är bara ett snyggt namn för att säga Scriptat


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av rmpyro:
Skrivet av Rior:

Hade varit intressant att se ett första världskriget BF.

Japp, ligga i skyttegravar hela tiden och kasta gas granater mot motståndaren.

Det var betydligt mer än skyttegravskrig.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

WW1! Sällsynt era i krigsspel, vore kul att se.

Medlem

Vilken tur att EA/DICE har gjort en version av alla krigsslag så dom kan ge majoriteten vad den vill ha

WWII ! Hoppas på det

Medlem

Ge oss WW2 och M1 Garands!! Pang-pang-pang-pang-pang-BLING

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag lade min röst på Vietnam. Battlefield: Bad Company 2 - Vietnam var enligt mig det bästa Battlefield-spelet. Synd bara att det var såpass litet.

Skulle gärna vilja ha ett nytt Viet Cong spel

Medlem
Skrivet av rmpyro:
Skrivet av Rior:

Hade varit intressant att se ett första världskriget BF.

Japp, ligga i skyttegravar hela tiden och kasta gas granater mot motståndaren.

Så Metro?

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag lade min röst på Vietnam. Battlefield: Bad Company 2 - Vietnam var enligt mig det bästa Battlefield-spelet. Synd bara att det var såpass litet.

https://www.youtube.com/embed/wtbh7YUL65I

Jag lade min röst på ett WWII spel. Det var så tajt mellan ett Bad Company 2 Vietnam och det jag röstade på.

Jag vill uppleva något som jag inte har upplevt på riktigt länge. Bad Company 2 Vietnam är beviset på att DICE kan göra grymma spel.

Vill ha ett WW2 med slängar av Vietnam DLC:et. Inga direkta skydd m.m. Man måste som spelare försvara motståndarens eld för att ta sig fram. Det var episkt på alla sätt i BC2 Vietnam.

Det är så jag vill att ett Battlefield ska kännas och vara. Teamplay och allt känns så dämpat och nedskalat i BF3 och BF4. Väldigt konsolifierat om jag får uttrycka mig på det viset. Tror DICE ville mätta både PC och konsolspelare då de släppte de senaste 2 spelen.

Ge oss också free-aim på PC. Mer förstörelse, små som stora objekt kan sprängas eller köras sönder. Lägg mycket tyngre fysik i fordon och mer teamplay med taktiska inslag.

Inte ladda en moped med C4:or och sen köra rätt genom ett slagfältet, hoppa av i farten och spränga fiendens föremål. Det är inte Battlefield för min del.

Medlem
Medlem

Jag vill ha ett ww1 i rymdtema

Medlem

Ww1 hade ju varit så grymt. Typ ett modernt codename eagle.

Medlem

haha vem fan røstade på førsta værldskriget? War of the Trenches liksom

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag lade min röst på Vietnam. Battlefield: Bad Company 2 - Vietnam var enligt mig det bästa Battlefield-spelet. Synd bara att det var såpass litet.

https://www.youtube.com/embed/wtbh7YUL65I

original battlefield vietnam var bra mycket bättre. Är ju så få banor till bad company vietnam

Medlem
Skrivet av krumpli:

haha vem fan røstade på førsta værldskriget? War of the Trenches liksom

Eller läser du på om första världskriget så kommer du se hur mycket mer som hände där, du tar bara upp en del av kriget.

Medlem

Jag vill ha Steampunk.

Medlem

Jag vill ha Battlefield: Gustav Vasa

12
Skriv svar