Nu kan du testa öppna betan av Overwatch!

Robot
Nu kan du testa öppna betan av Overwatch!
Medlem
Nu kan du testa öppna betan av Overwatch!

Tja okej spel, blandar ider från cs/cod och team fortres.

Rätt enkelt, små kartor få vägar runt på banorna. Utan bygger på A till B principen.

Kul för stunden, men idag verkar inte liret ha tillräckligt med underhållnig för att vara hållbart spel i längden.

Få se om dessa lyckas få till det.

Medlem

tycker battleborn gör det bättre


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Känns väldigt mediokert. Det är helt ok, men kommer nog tröttna på detta ganska snabbt.

Medlem

Håller med ovan talare, efter att ha kört båda betor står Battleborn som vinnare för mig. Kan dock förstå att de som vill ha lite snabbare kills och mer traditionell death match kommer att gilla Overwatch mer.

Medlem

Kan påpeka att open beta progress sparas ej till releasen.

Medlem

Tycker det verkar skoj, snabba matcher med tung fokus på teamplay, vilket gör det kul att spela med kompisarna, funkar bra för en som inte kan sätta av långa sessioner åt gången

Medlem
Skrivet av Freywiind:

tycker battleborn gör det bättre

De är ju inte ens samma typ av spel, varför ens jämföra? o_o

Medlem

Det är kul väldigt härlig känsla


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag älskar spelet.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Freywiind:

tycker battleborn gör det bättre

De är ju inte ens samma typ av spel, varför ens jämföra? o_o

Oh rly now ? båda 2 är fast pace team baserade shooters med objectives, du har flera hjältar att välja på så varför kan man inte jämföra de spelen ?


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Freywiind:

tycker battleborn gör det bättre

De är ju inte ens samma typ av spel, varför ens jämföra? o_o

Oh rly now ? båda 2 är fast pace team baserade shooters med objectives, du har flera hjältar att välja på så varför kan man inte jämföra de spelen ?

Men de har fullständigt olika mål...? Bara för att två spel har likheter innebär inte att de är samma. Jag anser inte att du kan jämföra de två, men om du föredrar Battleborns spelstil är det sin sak. De är dock fortfarande väldigt olika. Som att jämföra Call of Duty eller SWAT och Counter-Strike ungefär enligt mig...

Medlem

Helt klart ett roligt spel. Det är roligt att spela runt en timma åt gången, sen tröttnar jag. Känns ju ändå rätt lagom för mig.

Riktigt matnyttigt med inställningar för pc. Kör spelet på ett 290 och kan inte förstå vad som kräver så mycket? Särskilt med tanke på alla dess lågupplösta texturer (även på högsta inställningar).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Freywiind:

tycker battleborn gör det bättre

De är ju inte ens samma typ av spel, varför ens jämföra? o_o

Oh rly now ? båda 2 är fast pace team baserade shooters med objectives, du har flera hjältar att välja på så varför kan man inte jämföra de spelen ?

Att dom är fast pace och teamworkbaserade säger inte mycket, då skulle man kunna jämföra med väldigt många spel. Det enda de har gemensamt är väl att de är first person. Jag har inte testat något av dom, men kollat på båda, tycker inte det känns som två spel man väljer det ena eller det andra.

Medlem
Skrivet av broken-arrow:

Tja okej spel, blandar ider från cs/cod och team fortres.

Rätt enkelt, små kartor få vägar runt på banorna. Utan bygger på A till B principen.

Kul för stunden, men idag verkar inte liret ha tillräckligt med underhållnig för att vara hållbart spel i längden.

Få se om dessa lyckas få till det.

långt ifrån att ha tagit idéer från cs samt cod, det är mer snarlikt teamfortress än dom andra två.

Förövrigt jävligt roligt spel, blir att skaffa detta så fort pengarna rullar in.

Medlem
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Freywiind:

tycker battleborn gör det bättre

De är ju inte ens samma typ av spel, varför ens jämföra? o_o

Oh rly now ? båda 2 är fast pace team baserade shooters med objectives, du har flera hjältar att välja på så varför kan man inte jämföra de spelen ?

Do overwatch är väldigt mycket i stil med team fortress två så är det långt ifrån samma sak som battleborn. Battleborn är mer i form av ett moba i första personsvy, om vi ska köra samma logik som dig så är alla spel samma sak varför ens spela något överhuvudtaget då?

Medlem

Installing as we speak!

Något tips på en bra nybörjarkaraktär?

Medlem
Skrivet av Ender:

Installing as we speak!

Något tips på en bra nybörjarkaraktär?

Vad jag rekommenderar är att du kör Weekly Brawl (Mystery Heroes). Då slumpas vilken hero alla spelar med. Jag körde det de första 6 timmarna och hade riktigt kul. Du slipper försöka lista ut vilka karaktärer du gillar och låter det komma naturligt istället.

Gnällkuk
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Freywiind:

tycker battleborn gör det bättre

De är ju inte ens samma typ av spel, varför ens jämföra? o_o

Oh rly now ? båda 2 är fast pace team baserade shooters med objectives, du har flera hjältar att välja på så varför kan man inte jämföra de spelen ?

https://youtu.be/2PVYZGOJrH4


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tycker det är jäkligt kul! är lite av en TF2 veteran, och detta känns som en jäkligt bra vidareutveckling på det konceptet. Testade betan nu med den kompisar så att det var full pre-maid, och då var det riktigt kul! Bra tempo och roliga och intressanta hjältar. Kommer spela detta mycket när det släppts!

Inaktiv

Tycker det är roligt men det är ju mycket roligare att spela med heroes som man faktiskt behöver sikta och skjuta med typ Tracer, McCree och Widowmaker än andra.

Medlem

Alla verkar tro att Overwatch och Battleborn på nått sätt är samma typ av spel.

-DET ÄR DOM INTE.

Kolla in TB's video som tricky länkade (infogar den så det märks bättre)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Okej det är officelt battleborn gör det 10 gånger bättre helvete vad dålig rekyl/hitbox system trodde inte det vart såhär men efter spelat så.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Alla verkar tro att Overwatch och Battleborn på nått sätt är samma typ av spel.

-DET ÄR DOM INTE.

Kolla in TB's video som tricky länkade (infogar den så det märks bättre)

https://www.youtube.com/embed/2PVYZGOJrH4

оch bara för att TB säger något så borde det vara så eller ?


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

I det stora hela så flyter det ju och ser i stort sett lika bra ut i videon i artikeln då de jämför grafiken mellan alla konsoller och pc. Men vad som irriterar mig är vid tex 0:50, ventilationsgallret bakom datorn där på väggen, etc, som BARA ser helt jäkla annorlunda ut på xboxen ;D

FM-guru
F.d. Sisyr

Overwatch och Paladins är väl dock jämförbara, eller?

Skrivet av Freywiind:

оch bara för att TB säger något så borde det vara så eller ?

Gör dig inte dummare än du är nu. Självklart är så inte fallet, men vettiga argument är väl värda att ta till sig oavsett vem som framför dem?

Inaktiv
Skrivet av FuzioN:

Okej det är officelt battleborn gör det 10 gånger bättre helvete vad dålig rekyl/hitbox system trodde inte det vart såhär men efter spelat så.

Vad är felet menar du?
Tycker det känns smooth som fan.

Medlem

Har spelat cirka 5-6 timmar och jag tycker det är riktigt kul! Bra variation på karaktärerna och banorna. Underbart spel!

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Kan påpeka att open beta progress sparas ej till releasen.

Kan påpeka att det inte är nån som trott det heller.

Medlem
Skrivet av Freywiind:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Freywiind:

tycker battleborn gör det bättre

De är ju inte ens samma typ av spel, varför ens jämföra? o_o

Oh rly now ? båda 2 är fast pace team baserade shooters med objectives, du har flera hjältar att välja på så varför kan man inte jämföra de spelen ?

Båda är "first person shooters" ja och deras grafiska stil och karaktärer har en del gemensamt som gör att man vid första anblick skulle tro det är liknande spel.

Men Overwatch är en "vanlig" shooter, idag kallat "arena shooter". Det jämförs bäst med TF2.
Battleborn är ett MOBA mest av allt, och vid sidan av det ett lootbaserat co-op spel.

I min mening är Battleborn betydligt mycket mer intressant och erbjuder ett relativt nytt koncept. Och mängden innehåll i spelet är helt otroligt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

12
Skriv svar