5 saker vi vill se i Battlefield 5

Robot
Medlem
5 saker vi vill se i Battlefield 5

Någon som tror EA kommer med dlc paket till detta..ingen hög odds på att de inte gör det

Medlem

Fick ju inga rymdstrider i battlefront, kanske de kan trycka in det här i ett dlc

Medlem

Kära Jultomten.

* Jag vill se fler individuella klasser. Lite som i Battlefield 2. (Krypskytt är krypskytt. Då ska man ha ett långdistansvapen och en pistol och kniv som försvar på nära avstånd.)

* Specifika broar och andra krigsmaterial måste gå att förstöra och reparera. Som lag måste man hela tiden se till att alla saker fungerar för andra medspelare och commandern.

* Mer fokus på lagarbete. Bad Company och Battlefield 2 hade perfekt balans gällandes teamplay. Försök få liv i det.

* När man exempelvis sätter sig i ett flygplan, pansarvagn eller båt så är man "låst" till fordonet. Med det menar jag att man som fordonsförare byter utrustning automatiskt när man sätter sig i ett fordon. När man sen hoppar ut ur fordonet så har man enbart en mindre smg/pistol av något slag samt en annan utstyrsel.

* Tyngre och mer hanterbar fordonsfysik. I BF3 och BF4 så känns väldigt många fordon som om de är gjorda i kartong. Ingen tyng alls.

* Mer fokus på rätt typ av gamemode på rätt typer av banor. Vissa banor är omöjliga för ena laget att ta sig fram på exempelvis Rush på en Conquestbana.

* Vapen och utrustning kan bli smutsiga och få repor. Och att man kan rista in hur många man har dödat med vapnet under en match. Fienden kanske får en svag hjärtinfarkt när den plockar upp vapnet och ser den ingraverade texten.

* Karaktärsutstyrsel på en ny nivå. Små detaljer som gör din karaktär din. Cigarettpaket i nätet på hjälmen. Kanske två knivar, en vid hölstret runt bröstkorgen och en vid fotleden. Text på hjälmen m.m.

* Ingen kampanj! 100% arbete och fokus på multiplayer. Skapa istället en kampanj skriven till banan eller liknande.

* Ingen 3D spottning.

* Friendly fire ska alltid vara på.

* Hälsan ska inte stiga automatiskt, varken på fordon eller på fotsoldater. Det är ingenjörernas och fältsjukvårdarnas jobb.

* Free-aim. Gör ett undantag för det på konsoler ifall det inte skulle fungera.

* Ammunitionen kan ta slut på alla fordon. Man är tvungen att ta sig tillbaka till basen för att hämta mer ammunition. Alternativt om commander kan släppa lådor fyllda med ammunition specifikt till markfordon.

* Man ska ha möjlighet att se vilken utrustning de andra i gruppen använder då man själv väljer utrustning.

* 144hz tickrate servers på alla servers. I alla fall på PC.

* Dynamiska väderförhållanden. Dygnscykel.

* Tillgång till en "Test Range"-bana där man kan ha möjlighet att öva taktiker m.m innan man går ut i strid, ensam eller med vänner.

Ambassadör
Xbox

Får hoppas att det blir i WW2-setting, annars kan det kvitta för min del. I en annan värld skippar de också att ta betalt för kartor så att det inte splittrar spelarna, det finns väl annat att kränga för att göda kvartalsrapporter kan man ju tycka.
Men med EA DICE trackrecord senaste tiden så lär det bli ett skin till BF3 igen.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Freffo:

Köra Jultomten.

* Jag vill se fler individuella klasser. Lite som i Battlefield 2. (Krypskytt är krypskytt. Då ska man ha ett långdistansvapen och en pistol och kniv som försvar på nära avstånd.)

* Specifika broar och andra krigsmaterial måste gå att förstöra och reparera. Som lag måste man hela tiden se till att alla saker fungerar för andra medspelare och commandern.

* Mer fokus på lagarbete. Bad Company och Battlefield 2 hade perfekt balans gällandes teamplay. Försök få liv i det.

* När man exempelvis sätter sig i ett flygplan, pansarvagn eller båt så är man "låst" till fordonet. Med det menar jag att man som fordonsförare byter utrustning automatiskt när man sätter sig i ett fordon. När man sen hoppar ut ur fordonet så har man enbart en mindre smg/pistol av något slag samt en annan utstyrsel.

* Tyngre och mer hanterbar fordonsfysik. I BF3 och BF4 så känns väldigt många fordon som om de är gjorda i kartong. Ingen tyng alls.

* Mer fokus på rätt typ av gamemode på rätt typer av banor. Vissa banor är omöjliga för ena laget att ta sig fram på exempelvis Rush på en Conquestbana.

* Vapen och utrustning kan bli smutsiga och få repor. Och att man kan rista in hur många man har dödat med vapnet under en match. Fienden kanske får en svag hjärtinfarkt när den plockar upp vapnet och ser den ingraverade texten.

* Karaktärsutstyrsel på en ny nivå. Små detaljer som gör din karaktär din. Cigarettpaket i nätet på hjälmen. Kanske två knivar, en vid hölstret runt bröstkorgen och en vid fotleden. Text på hjälmen m.m.

* Ingen kampanj! 100% arbete och fokus på multiplayer. Skapa istället en kampanj skriven till banan eller liknande.

* Ingen 3D spottning.

* Friendly fire ska alltid vara på.

* Hälsan ska inte stiga automatiskt, varken på fordon eller på fotsoldater. Det är ingenjörernas och fältsjukvårdarnas jobb.

* Free-aim. Gör ett undantag för det på konsoler ifall det inte skulle fungera.

* Ammunitionen kan ta slut på alla fordon. Man är tvungen att ta sig tillbaka till basen för att hämta mer ammunition. Alternativt om commander kan släppa lådor fyllda med ammunition specifikt till markfordon.

* Man ska ha möjlighet att se vilken utrustning de andra i gruppen använder då man själv väljer utrustning.

* 144hz tickrate servers på alla servers. I alla fall på PC.

* Dynamiska väderförhållanden. Dygnscykel.

* Tillgång till en "Test Range"-bana där man kan ha möjlighet att öva taktiker m.m innan man går ut i strid, ensam eller med vänner.

Jag skulle definitivt köpa det här spelet


signatur

Game long and prosper

Medlem

Inga eastereggs...

vet inte hur många matcher som förlorats i bf4 pga att spelare ängnar mer tid till att leta lådor och knappar än att hjälpa laget att vinna.

inga saker som ger en ett övertag som låses upp via eastereggs om dom nu absolut måste ha med eastereggs...

Medlem

En rolig kampanj som inte är som en lång filmsekvens. Eller en övningsbana. Vill inte lära mig spela Battlefield genom att bli ihjälskjuten gång på gång av 12-åringar, utan att nånsin riktigt fatta hur nånting funkar.

Medlem

Hahaha!!! Fan va alla kommer bli besvikna på Fredag!!

Medlem

1. Vill inte se VR.
2. Ser gärna att det utspelar sig i WW1 eller WW2 eller något annat krig så länge det inte är Modern Warfare grejer. Framtid har jag inget emot heller.
3. Billigare DLC:er / Premium.
4. Mer innehåll vid release (Gillar Battlefront men kan hålla med att om spelet har för lite innehåll för sitt pris).
5. Liter mer taktisk spelande hade varit roligt och inte bara run & gun.
6. Bättre karaktärsskapande, gillade att de försökte i Battlefront så att folk inte blir kloner av varandra (hehe kloner). Skulle behövas ett lite mer kraftfullare system för detta som inte är låst bakom ingame pengar för att få ett nytt ansikte. Kroppstyper hade också varit något (så länge de håller en realistisk syn på det).
7. Banor med mer förstörelse. Något jag tycker är lite tråkigt med Battlefront är att det inte går att ta sönder saker i spelet.
8. En längre och bra kampanj med välskriven handling, med bra karaktärer etc.
9. Realistiska skador på karaktärerna, blodigare strider. Kroppsdelar som flyger åt alla håll och kanter när man sprängs av granater och minor etc etc.

MFZ
Medlem

1. minimal HUD, som den var i 1942 alt bf2 räcker gott och väl.
som den ser ut idag med bf3/bf4 där den allt för ofta tom skymmer sikten går fetbort. allt onödig cod'ifierad text och annat skit kan oxo skrotas.
tips: Utgå från att spelaren har en hjärna dom kan använda för att orientera sig hjälpligt med.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Inaktiv

En blandning av Project Reality och klassiska Battlefield skulle jag vilja se. Där teamwork är lika viktigt som i PR men ett snabbare tempo. Teamworket på BF2:s public servrar dog rätt snabbt.

Så här skoj kan man ha det i PR:

Skrivet av Freffo:

Kära Jultomten.

* Jag vill se fler individuella klasser. Lite som i Battlefield 2. (Krypskytt är krypskytt. Då ska man ha ett långdistansvapen och en pistol och kniv som försvar på nära avstånd.)

* Specifika broar och andra krigsmaterial måste gå att förstöra och reparera. Som lag måste man hela tiden se till att alla saker fungerar för andra medspelare och commandern.

* Mer fokus på lagarbete. Bad Company och Battlefield 2 hade perfekt balans gällandes teamplay. Försök få liv i det.

* När man exempelvis sätter sig i ett flygplan, pansarvagn eller båt så är man "låst" till fordonet. Med det menar jag att man som fordonsförare byter utrustning automatiskt när man sätter sig i ett fordon. När man sen hoppar ut ur fordonet så har man enbart en mindre smg/pistol av något slag samt en annan utstyrsel.

* Tyngre och mer hanterbar fordonsfysik. I BF3 och BF4 så känns väldigt många fordon som om de är gjorda i kartong. Ingen tyng alls.

* Mer fokus på rätt typ av gamemode på rätt typer av banor. Vissa banor är omöjliga för ena laget att ta sig fram på exempelvis Rush på en Conquestbana.

* Vapen och utrustning kan bli smutsiga och få repor. Och att man kan rista in hur många man har dödat med vapnet under en match. Fienden kanske får en svag hjärtinfarkt när den plockar upp vapnet och ser den ingraverade texten.

* Karaktärsutstyrsel på en ny nivå. Små detaljer som gör din karaktär din. Cigarettpaket i nätet på hjälmen. Kanske två knivar, en vid hölstret runt bröstkorgen och en vid fotleden. Text på hjälmen m.m.

* Ingen kampanj! 100% arbete och fokus på multiplayer. Skapa istället en kampanj skriven till banan eller liknande.

* Ingen 3D spottning.

* Friendly fire ska alltid vara på.

* Hälsan ska inte stiga automatiskt, varken på fordon eller på fotsoldater. Det är ingenjörernas och fältsjukvårdarnas jobb.

* Free-aim. Gör ett undantag för det på konsoler ifall det inte skulle fungera.

* Ammunitionen kan ta slut på alla fordon. Man är tvungen att ta sig tillbaka till basen för att hämta mer ammunition. Alternativt om commander kan släppa lådor fyllda med ammunition specifikt till markfordon.

* Man ska ha möjlighet att se vilken utrustning de andra i gruppen använder då man själv väljer utrustning.

* 144hz tickrate servers på alla servers. I alla fall på PC.

* Dynamiska väderförhållanden. Dygnscykel.

* Tillgång till en "Test Range"-bana där man kan ha möjlighet att öva taktiker m.m innan man går ut i strid, ensam eller med vänner.

Vad är Free-aim för någonting?

Medlem

Även om det blir ett WWII så vill jag se mer ifrån kriget vid stilla havet, typ Guadacanal med en massa djungel och tätt med växter.
Då har man lite Vietnam känsla men kan ändå ha kriget på västfronten med också, det bästa sv två världar.

Medlem

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av anon_306295:

En blandning av Project Reality och klassiska Battlefield skulle jag vilja se. Där teamwork är lika viktigt som i PR men ett snabbare tempo. Teamworket på BF2:s public servrar dog rätt snabbt.

Så här skoj kan man ha det i PR:

https://www.youtube.com/embed/n8uha6kKI6U

Vad är Free-aim för någonting?

Ett Free-aim exempel från Red Orchestra

Medlem

Jag säger samma som i förra tråden.

*WW2

*Rush alá Bad Company 2.

*Destruction alá Bad Company 2.

*Normandie, Alperna, Japanska Öarna, Africa, Intåget i Berlin, Stalingrad.

*Frostbite 4.0

*Rush kan vara designat mera som Objektiv baserat ex, landstig Omaha Beach. Pressa upp och spräng en väg upp för sandbankarna. Spräng bunkern, eller bränn ut den med eldkastare. Rensa upp skyttegravarna och slutligen pressa upp och spräng Mortar fästena.

*Ett poängsystem som baserar sig på att belöna lagarbetet istället för kills. Ge högre poäng till att hjälpa dina lagkamrater och jobba emot objektivet och lägre för en kill.

*Kartor åt alla.

Detta hade vart ett givet köp.


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av Freffo:

Ett Free-aim exempel från Red Orchestra (video)

JA okej som gamla Operation Flashpoint.
Vad är fördelarna med det?

Medlem

Det kommer vara WW1, 100%. Ganska besviken när jag hörde det själv men det kommer iaf vara väldigt originellt och förmodligen ganska intressant.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Den las upp av det officiella Twitter-kontot, så ej fejk.


signatur
Medlem
Skrivet av MarkusWolf:

Hahaha!!! Fan va alla kommer bli besvikna på Fredag!!

Du har nog rätt.

Medlem

Så här taggad har jag inte varit sedan BF2 reveal. Kom igen DICE, visa ert födernearv och gör oss stolta!

Medlem

visuellt en ny standard

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Lurigt. Ser klart ut som en WW2-rock han har på sig. Inte nåt exoskekett iaf. Också spekulationer att ljudet man hör initialt är supervapnet från BC2 och att det kan röra sig om BC3.

Medlem

http://www.faktoider.nu/polska_kavalleriet.html

Hoppas på andra världskriget. Första känns så begränsat, vietnam likaså.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Freffo:

Ett Free-aim exempel från Red Orchestra (video)

JA okej som gamla Operation Flashpoint.
Vad är fördelarna med det?

Vet inte vad det har för fördelar.

Känns mer "levande" att sikta på det sättet med hjälp av en mus. Blir så ryckigt och stelt med att siktet följer exakt där man kollar. Arkadigt kanske är rätt ord. Handlar nog mer om en smaksak än fördelar

Medlem
Skrivet av Freffo:

Kära Jultomten.

* Jag vill se fler individuella klasser. Lite som i Battlefield 2. (Krypskytt är krypskytt. Då ska man ha ett långdistansvapen och en pistol och kniv som försvar på nära avstånd.)

* Specifika broar och andra krigsmaterial måste gå att förstöra och reparera. Som lag måste man hela tiden se till att alla saker fungerar för andra medspelare och commandern.

* Mer fokus på lagarbete. Bad Company och Battlefield 2 hade perfekt balans gällandes teamplay. Försök få liv i det.

* När man exempelvis sätter sig i ett flygplan, pansarvagn eller båt så är man "låst" till fordonet. Med det menar jag att man som fordonsförare byter utrustning automatiskt när man sätter sig i ett fordon. När man sen hoppar ut ur fordonet så har man enbart en mindre smg/pistol av något slag samt en annan utstyrsel.

* Tyngre och mer hanterbar fordonsfysik. I BF3 och BF4 så känns väldigt många fordon som om de är gjorda i kartong. Ingen tyng alls.

* Mer fokus på rätt typ av gamemode på rätt typer av banor. Vissa banor är omöjliga för ena laget att ta sig fram på exempelvis Rush på en Conquestbana.

* Vapen och utrustning kan bli smutsiga och få repor. Och att man kan rista in hur många man har dödat med vapnet under en match. Fienden kanske får en svag hjärtinfarkt när den plockar upp vapnet och ser den ingraverade texten.

* Karaktärsutstyrsel på en ny nivå. Små detaljer som gör din karaktär din. Cigarettpaket i nätet på hjälmen. Kanske två knivar, en vid hölstret runt bröstkorgen och en vid fotleden. Text på hjälmen m.m.

* Ingen kampanj! 100% arbete och fokus på multiplayer. Skapa istället en kampanj skriven till banan eller liknande.

* Ingen 3D spottning.

* Friendly fire ska alltid vara på.

* Hälsan ska inte stiga automatiskt, varken på fordon eller på fotsoldater. Det är ingenjörernas och fältsjukvårdarnas jobb.

* Free-aim. Gör ett undantag för det på konsoler ifall det inte skulle fungera.

* Ammunitionen kan ta slut på alla fordon. Man är tvungen att ta sig tillbaka till basen för att hämta mer ammunition. Alternativt om commander kan släppa lådor fyllda med ammunition specifikt till markfordon.

* Man ska ha möjlighet att se vilken utrustning de andra i gruppen använder då man själv väljer utrustning.

* 144hz tickrate servers på alla servers. I alla fall på PC.

* Dynamiska väderförhållanden. Dygnscykel.

* Tillgång till en "Test Range"-bana där man kan ha möjlighet att öva taktiker m.m innan man går ut i strid, ensam eller med vänner.

Du jobbar på Dice va? Och det här ÄR det som är i spelet? BRA. Håller med på ALLT, skulle vara såå grymt!!

Medlem

Inga vapen-unlocks, bara kosmetiska unlocks iaf, men om det är ww2 så ska det passa tidsepoken, så inga rosa m1 garand eller dylikt.

Hade varit kul ifall de kunde få tillbaka en del utav känslan som man hade förr där man spelade Battlefield just för att det var roligt, inte för att låsa upp 751 olika saker och annat onödigt trams. Man spenderade ju inte direkt tusentals timmar i Bf1942 för att låsa upp bomber på flygplan t ex.
Återgå till det vanliga ifall dom ska köra ww2, och om det blir en modern shooter igen, gör lite större skillnad på vapnen än bara skade och utseendemässigt.

Håller med om att det inte ska vara någon kampanj i spelet iaf, Bad Company hade intressanta kampanjer, men de i Bf3 och Bf4 är under all kritik med tråkiga karaktärer, tråkig story, tråkiga fiender och tråkigt gameplay även om spelet ser snyggt ut.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av adde111:

Det kommer vara WW1, 100%. Ganska besviken när jag hörde det själv men det kommer iaf vara väldigt originellt och förmodligen ganska intressant.

Kan jag få låna din spåkula? Det verkar skoj!

Än vet "ingen" säkert innan vi har ett Officielt utannonserande som kommer imorgon. Men man kan ju alltid läsa och spekulera, t.ex. Här


signatur

Nämen!

12
Skriv svar